Jump to content
Sign in to follow this  
DonLorenzo

Probleme Cu Discurile De Frana

Recommended Posts

... O varianta imbunatatita este sa incercati sa simulati un soi de ABS ...

Asta-i buna de 2x, si ca metoda si ca gluma (pentru cei care au ABS pe masina).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

ptr. puchi masina este din septmbrie 2007 si are 9000 km acum.Io stiu sa se fi dus discurile asa repede ?

Am mers pe un teren cam aciidentat cand am fost la bucuresti ptr. ca m-au deviat de pe drumul meu normal si n-am mai luat-o pe autostrada decat la la km 100 si am luat-o pe la giurgeni slobozia ... si am ajuns intr-o zona sa zic vreo 2 km am mers pe pietris pamant cataroaie ce dracu nu era acolo ca ma gandeam cu frica sa nu imi sara vreo pietricica la motor la ce era pe acolo.

Share this post


Link to post
... am ajuns intr-o zona sa zic vreo 2 km am mers pe pietris pamant cataroaie ce dracu nu era acolo ca ma gandeam cu frica sa nu imi sara vreo pietricica la motor la ce era pe acolo.

Un sfat prietenesc: nu mai ascultati la ce patesc altii si sa traiti tot timpul cu spaima ca vi se va intampla si voua. Starea aceasta am vazut-o, doar, prin saloanele sectiilor de chirurgie (de orice fel), inainte de-a trece prin sala de operatie. Viata prezinta o variatie mai mare decat ne putem inchipui.

 

Tehnic discutant: nicio pietricica, cataroi, bolovan nu-ti poate provoca o avarie la motor decat daca poate dezvolta o forta de reactiune mai mare decat masina ta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ptr1aa! Incearca si da jos rotile (fa-le o inspectie vizuala )Daca se prezinta bine ,problema ta nu este de-la roti .placute etc.Zgomotele sunt inselatoare ,zici ca`s dintr`o parte si cand colo sunt in alta.Poti incerca sa dai cu smirghel pe discuri s-au te poti duce la reprezentanta sa-ti dea cu niscai spray.Succes si anunta-ne ce ai rezolvat.

Share this post


Link to post

Thanx de sfaturi , nu stiu ce m-as face fara voi.

Tolin ar trebui platit la cat munceste pe forumu asta(si puchi :) ).

Edited by ptr1aa

Share this post


Link to post

V-am promis ca dupa ce ma duc in service la constatare va povestesc cum a fost.

 

Deci,

Ma duc, vine una bucata moshuletz la costum, in pantofi, se apropie de masina, ii zic ca eu sunt proprietarul, zice: Hai sus, sa mergem la o proba. Iesim spre drum intins, ii zic ca volanul vibraza cand franez de la peste 120km/h de nu-l poti tine in mana, zice: Hai sa vedem!

 

Se chinuie vreo 2 km sa-i dea 120 si nu reuseste, ca ii era frica de trafic.

La intoarcere, prinde si el saracu (ca le schimba in 3000, lejer) 120km/h si apasa frana si vede cat de tare vibreaza volanul, zice: E clar, discurile.

 

Eu stiam de 3 saptamani ca asta este, ca numai alea se strica la Aveo in general.

 

Ne intoarcem in service, vina unul cu ceas comparator si masoara pe acolo pe la discuri si zice: Da, 5 zecimi in dreapta, 3 zecimi in stanga. Trebuie schimbate. Ma duc dupa discuri si dupa placutze. Suntem obligati sa schimbam si placutele odata cu discurile. De unde regula asta proasta, habar nu am. Accept, mai ales ca atunci cand or vazut ca nu prea vreau sa-mi schimbe si placutele, or zis ca nu bagam manopera la ele, ca oricum demontam tot acolo cand schimbam discurile. Ma gandeam eu ca numai bine, pentru vreun milion de lei vechi, am tot nou iarasi la frane, super.

 

Cand colo, moshuletzul in costum deschide carnetul de service si vede ca fix acum 3000 km mi-au mai fost o data schimbate discurile.

 

Vine la mine si zice: Ne pare rau, nu va putem schimba discurile. Ce putem face este sa trimitem un email la seful GM din Ungaria, care este si seful nostru, sa vedem daca e de acord sa vi le schimbam asa de repede.

 

Si uite asa azm pierdut 2 ore jumate si nu am rezolvat nimic. De tot rahatul service-ul Autoglobus, dar am sa scriu la topicul aferent imediat.

 

Acuma ce sa fac, astept sa-si dea ala acordul, merg asa pana atunci, da chiar vibreaza volanul de rupe, eu il las din mana cand franez, dar le tin mainile langa el :) , pentru orice eventualitate.

Share this post


Link to post

Mai sa fie .Ce naiba .Vin discurile strambe din fabrica !??.Daca vei schimba iar discurile ,masoarele inainte .Dupa numai 3000km nu au foie sa se ovalizeze decat daca nu sunt stranse uniform :scarpin:

P.S Apropo unde ai pus frana la 120 km/ora, ca mie mi-ar fi frica sa nu ma arunce in vreun sant.Si as vrea sa incerc si eu din curiozitate . :-?

Share this post


Link to post
Thanx de sfaturi , nu stiu ce m-as face fara voi.

Tolin ar trebui platit la cat munceste pe forumu asta(si puchi :) ).

Orice legatura cu persoane reale e absolut intamplatoare si rau voitoare din partea cui o face... dar eu as cotiza ca la posturile unora sa se adauge "nu incercati asta acasa" =))

Share this post


Link to post
P.S Apropo unde ai pus frana la 120 km/ora, ca mie mi-ar fi frica sa nu ma arunce in vreun sant.Si as vrea sa incerc si eu din curiozitate . :-?

N-are cum sa te arunce, doar nu-i de "capul" ei, tu tii de volan :) Sugestii :P (@Adrian C vad ca e din Tm, doar n-ai de gand sa mergi pana doar pt. a gasi un drum unde sa-i "dai" 120km/h): iesirea spre Sighisoara, iesirea spre Sf. Gheorghe, linia dreapta din fata de la Metro, Selgros (prelungirea Calea Bucuresti), Stadionului/sos. Cristianului...

Share this post


Link to post
Mai sa fie .Ce naiba .Vin discurile strambe din fabrica !??.Daca vei schimba iar discurile ,masoarele inainte .Dupa numai 3000km nu au foie sa se ovalizeze decat daca nu sunt stranse uniform :scarpin:

P.S Apropo unde ai pus frana la 120 km/ora, ca mie mi-ar fi frica sa nu ma arunce in vreun sant.Si as vrea sa incerc si eu din curiozitate . :-?

 

:o fftopic: eu chiar cred ca glumesti,

unde e problema in a frana brusc sau lejer de la 120km/h?

 

eu mai conduc si o Solenta (a lu fratemiu) si un Spark (a lu taicamiu), astea fiind fara ABS, si cu toate 3 masinile franez cand e cazul si de la 150-160-170 km/h brutal, cand situatia o impune (adica vreun bou aflat in depasire aiurea, vreo gagica ce crede ca daca are 20km/h in oras si mai si franeaza brusc la trecere e beton, sau cand ma lansez eu aiurea in depasiri si trebuie sa ma retrag (asta foarte rar, cam 1 data pe an), cazuri din astea) nu ma abtin din a frana violent.

 

Cu nici una nu sari de pe drum, mai ales cu Aveo-ul, care are ABS si doar 15k km, deci iti dai seama ca si cauciucurile sunt inca ok.

 

La Solentza ii fuge un pic spatele (ca sunt probleme la ferodouri si tamburi si la limitatorul de frana- ca doar are 80.000 km, fara modificari la piesele astea), mai ales pe umed, dar daca stii sa eliberezi pedala cand ajungi cu frana pe la 50km/h si o mai apesi o data, e ok si cu ea.

 

Ma grabeam pe autostrada cand ma intorceam de la Budapesta si am bruscat-o de vreo 2-3 ori de la 160/170 pe ploaie, ca chiar atunci mi s-au dus si discurile, atunci s-au ovalizat, ca o fost ceva gen tornada si eu ii dadeam blana si mai prindeam pe cate unul care schimba banda aiurea.

 

Nu-ti fa griji, testeaza si tu o frana pana jos, cu pedala in podea, pe drum uscat, de la 140km/h, sa vezi ca nu se intampla absolut nimic.

Vei fi uimit ca in vreo 40-50 m esti la 0. Dar sa ti strans tare de volan si sa nu-l misti deloc, ca altfel e periculos rau.

 

scuze de offtopic, dar i-am raspuns la om

Share this post


Link to post

Tot :o fftopic: la 140kmph faci aproape 40m/s (38.8). La fel despre tinutul "strans de volan, si sa nu-l misti deloc" e gresita parerea ca daca tii drept masina merge drept, s-a demonstrat in mai multe teste, pe teren plat ca trebuie facute mici corectii pt. a mentine directia (iar soselele noastre numai plate/perfecte nu sunt).

Share this post


Link to post
Nu-ti fa griji, testeaza si tu o frana pana jos, cu pedala in podea, pe drum uscat, de la 140km/h, sa vezi ca nu se intampla absolut nimic.

Vei fi uimit ca in vreo 40-50 m esti la 0. Dar sa ti strans tare de volan si sa nu-l misti deloc, ca altfel e periculos rau.

 

Cei cu ferrari ar trebui sa fie invidiosi pe asa frane. Eu pun pariu ca iti ia dublu decat crezi matale.

Share this post


Link to post

Revolutie ... te opresti cu Aveo de la 140 in 50 m :) )... poate in 100-140 m...

Share this post


Link to post

Asta din momentul in care ai apasat frana, fara timpul de reactie.

Share this post


Link to post
Tot :o fftopic: la 140kmph faci aproape 40m/s (38.8). La fel despre tinutul "strans de volan, si sa nu-l misti deloc" e gresita parerea ca daca tii drept masina merge drept, s-a demonstrat in mai multe teste, pe teren plat ca trebuie facute mici corectii pt. a mentine directia (iar soselele noastre numai plate/perfecte nu sunt).

 

Normal ca trebuie sa ti tare de volan, mai ales in cazul meu ca am discurile ovalizate si iti dai seama cum face volanul. Ai totusi dreptate cu corectiile, dar ele se impun daca se duce aiurea masina. Rar mi se intampla.

 

Revolutie ... te opresti cu Aveo de la 140 in 50 m :) )... poate in 100-140 m...

 

:o fftopic: Sa nu exageram. Imagineaza-ti un teren de fotbal de 100 m. Tu crezi ca pe toata suprafata acelui teren de fotbal nu te opresti de la 140km/h? Poate nu ai incercat tu vreo frana serioasa. Pai eu am facut concurs saptamana trecuta cu o Captiva, dar normal ca era o gagica de Arad la volan si deaia am reusit sa o fac, in oras, pe un bulevard de 1.5 km, care se termina cu o curba de 90 de grade spre dreapta. I-am dat fix 135km/h ca sa o fac, ca gagica ajunsese la 120kmh si chiar ii dadea, dar in stilul ei, feminin si cand am realizat ca se termina drumul bun si urmeaza curba de 90grade, mai aveam maxim 50-60 de metrii si am bruscat-o super tare, o intrat ABS-ul din prima, am tinut de volan, tot in valuri m-am dus si am luat curba cu 40kmh. Cati metrii crezi ca mai imi trebuiau sa franez pana la 0? Eu zic ca maxim 5 m. Si toate astea in oras, unde eram atent si la eventualii pietoni sau biciclisti nesemnalizati noaptea.

 

Scuze de offtopic, promit ca mai scriu doar la subiect.

Share this post


Link to post
... Poate nu ai incercat tu vreo frana serioasa. Pai eu am facut concurs saptamana trecuta cu o Captiva, dar normal ca era o gagica de Arad la volan si deaia am reusit sa o fac, in oras, pe un bulevard de 1.5 km, care se termina cu o curba de 90 de grade spre dreapta. I-am dat fix 135km/h ca sa o fac, ca gagica ajunsese la 120kmh si chiar ii dadea, dar in stilul ei, feminin si cand am realizat ca se termina drumul bun si urmeaza curba de 90grade, mai aveam maxim 50-60 de metrii si am bruscat-o super tare, o intrat ABS-ul din prima, am tinut de volan, tot in valuri m-am dus si am luat curba cu 40kmh ...

Ne-ai povestit acum cauza deformarii discurilor pe masina ta ? Altfel, frumoasa comparatia cu un teren de fotbal, nimic in viata nu-i mai impresionant ca lungimea lui.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In nici un caz nu se deformeaza discurile de la cateva frane serioase de la 100+ km/h

 

Legat de distanta de franare pentru Kalos/Aveo, niste date aproximative:

 

http://www.edmunds.com/insideline/do/Drive...rticleId=117227

It is astonishing to see anything built in the 2007 model year that does not come standard with ABS. The omission of this $400 option from our test car became glaringly obvious when we tested its 60-0-mph braking distance. For perspective, previous testing recorded an average stopping distance of 126 feet for Accent, Fit, Versa and Yaris, each with ABS. Our non-ABS Aveo stopped in a disappointing 150 feet, although we would expect a more competitive result were our test car ABS-equipped.

150 feet = 45,72m

126 feet = 38.40m

 

http://www.motortrend.com/oftheyear/car/11...rolet_aveo.html

Braking, 60-0 mph -> 172 ft (52.42m)

 

Si cateva imagini cu distante de franare "generale", pe carosabil uscat / umed.

Se observa ca la 120km/h fata de 100km/h, distanta de franare creste cu 50%. Oare cat e la 140+ km/h?

 

Evident sunt multi factori ce pot modifica distantele astea, spre exemplu anvelopele (tip -iarna, vara, all season-, uzura, calitatea), franare la rece/cald, temperatura, etc

post-163-1216709289_thumb.jpg

post-163-1216709292_thumb.png

post-163-1216709296_thumb.png

post-163-1216709299_thumb.png

post-163-1216709306_thumb.jpg

post-163-1216709309_thumb.png

Edited by john

Share this post


Link to post

Foarte faine linkurile si pozele postate :thumbl:

Se observa ca la 120km/h fata de 100km/h, distanta de franare creste cu 50%. Oare cat e la 140+ km/h?

Evident sunt multi factori ce pot modifica distantele astea, spre exemplu anvelopele (tip -iarna, vara, all season-, uzura, calitatea), franare la rece/cald, temperatura, etc

 

...timpul de reactie al soferului. Numai pana apuca sa duca piciorul deasupra franei (fara a aplica forta asupra acesteia), parcurge o buna parte din distanta la care a facut referire ca fiind cea in care ajunge la 0km/h de la 140 :)

Share this post


Link to post

Timpul de reactie e altceva. Unele grafice au si timpul ala (thinking..) insa acolo sunt masurate distantele de franare in conditii de test (dupa parerea mea atunci sunt eliminati timpii aia)

Share this post


Link to post

Acum am inteles comparatia cu un teren de fotbal, ala, pe langa patru laturi, mai are si-o diagonala.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Se observa ca la 120km/h fata de 100km/h, distanta de franare creste cu 50%. Oare cat e la 140+ km/h?

Evident sunt multi factori ce pot modifica distantele astea, spre exemplu anvelopele (tip -iarna, vara, all season-, uzura, calitatea), franare la rece/cald, temperatura, etc

 

:o fftopic: Evident ca sunt si acesti factori, care sunt foarte importanti. Normal ca cu cauciuciri de iarna rulate 15k km, ABS si masina noua, nu franez ca si o Dacie 1410 cu placutele schimbate acum 30.000 km si cu cauciucuri de 155/R13, nu?

 

M-am uitat pe grafice, sincer, intotdeauna am avut intrebarea cum dracu fac astia testele?

Cand ajung la viteza respectiva o bruscheaza, o frananeaza constant, masoara exact din momentul cand a atins pedala de frana, habar nu am. M-am mai contrazis cu cativa amici pe tema asta si ne-am dus intr-o parcare la un supermarket, care are vreo 2 km lungime si am facut demonstratie cu om in masina si cu creta trasata pe jos. Si datele din tabele mi-au aratat ca sunt sau eronate, sau ei nu fac cum fac eu. Am trasat pe la 300m o linie cu creta alba pe jos si in dreptul ei am avut exact 100km/h si am franat cum am stiut eu mai bine si mai eficient si mi-au iesit cam 47-50 de metrii masurati cu ruleta cu Aveo-ul iar cu Solentza mi-au trebuit 60m frana.

 

Mie nu imi vine sa cred ce vad acolo in tabel ca pe carosabil umed iti trebuie Total Stopping Distance 172.2 m. Eu nu pot sa cred asa ceva. Eu veneam pe un bulevard cu 3 benzi pe sens, pe banda din mijloc, prinsesem pe undeva pe la 100-115kmh, ca ma grabeam la lucru, ala din stanga mea de pe banda 3 care mergea incet franeaza pentru o trecere de pietoni si lasa pe o babutza si eu nici 60-70m nu aveam si clar ca urma sa apara babutza in fata mea si ma asteptam la faza asta cand i-am vazut in avans stopurile lu' ala si am franat fix de la 100km/h, ploaie torentiala, plouase de 3 zile, era super super umed pe jos si am reusit sa opresc de tot masina, ca baba era chiar pe mijlocul benzii mele, ca dadeam in ea, logic daca nu franam pana la zero. Deci, de unde 122.6 m?

 

Si chiar si asa, chiar daca ti se pare ca aberez, dar nu as avea de ce, tot nu sunt multumit de franele de la Aveoutzul meu.

Conduc si Solentza lu fratemiu si vreau sa-ti zic ca in conditii de carosabil uscat se comporta mult mai bine la franare, ca e frana aia care prinde jos si pe tot parcursul apasarii pedalei, este moale moale. Dar e super eficienta. Pai eu eram cu un prieten cu Sandero alaltaieri, Sandero nou-noutz, normal, si avea exact 50kmh si cam 5-6 metri pana la trecere si s-o bagat o tipa sa traverseze fara sa se uite ca vb la telefon si o dat amicul o frana, de m-o scos din centura fix cu capul unde scrie ABS la copilot si o franat pana la zero in 5-6 metri maxim. Deci se poate.

Share this post


Link to post

Din ,cele spuse de colegi si de tine ,m-am lecuit de teste (pentru a afla daca la viteza respectiva tremura volanul).Sa dea domnul sa nu fiu nevoit niciodata sa pun frana brusc, la 100-120 Km/ora .

Share this post


Link to post

De ce?

 

Eu am franat de la 100 la 0, nevoit fiind si in afara de sperietura pasagerului si un pic de scrajnet din partea rotilor, nu s-a intamplat nimic.

Share this post


Link to post
Acum am inteles comparatia cu un teren de fotbal, ala, pe langa patru laturi, mai are si-o diagonala.

 

Comparatia se referea, ca un teren de fotbal are aprox. lungime de 100m.

 

Care se poate jura ca daca este un drum bun sa zicem de 1.5 km, unde ai putea clar sa prinzi un 140km/h, inainte de a intra in teren, si sa zicem ca in dreptul liniei portii incepi sa franezi, ca nu te opresti pana in poarta cealalta? Sa-mi zica mie cineva ca nu te opresti de la 140kmh in 100-110m maxim, daca stii desigur sa franezi si nu ti-e frica. Normal ca e senzatie, mai ales cu Aveo-ul, care nu e Ford Fiesta sau Opel Corsa, cacatzoaie de masini (ma refer ca sunt pitice si joase, ca asa, ca masini imi plac si mie).

 

Pai in primii 30 de metrii mai ai maxim 100kmh, la jumatea terenului ai maxim 70-80 kmh iar in 80m mai ai 30kmh, care sunt un rahat, ca si daca scoti piciorul afara ii franezi pana la porta cealalta.

Share this post


Link to post

Eu zic ca dai (auto) gol.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...