Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

Deci ... au o problema cu usa dreapta spate!!!

 

- cateodata am greieri in ea

- iarna nu se deschide ( nu sare tija aia ).

- se inchide mai ciudat ca restul

Si e o problema generala la Aveo .. Usa dreapta spate!

Edited by Razv

Share this post


Link to post
4.teodorovici1958, in legatura cu supapele, nu ai dece sa regretzi si itzi voi spune de ce : banuiesc ca tzi se aprindea "checkul",intradevar, problema este de la supape si in majoritatea cazurilor e vorba de emisiile de noxe, acel check, pe langa altele, iti spune ca nu esti in regula cu emisiile.Acest lucru se datoreaza aliajului din care sunt facute acele supape,care, lka un moment dat nu mai fac o inchidere buna insa, Chevrolet, a fost instiintat de aceasta problema inca din 2007 astfel ca, s-au pus in vanzare si la dispozitia Service-urilor supape confectionate dintr-un aliaj mai ok :)  nu ai de ce sa regretzi...e o masina excelenta in raport calitate/pret iar aceasta problema e destul de frecventa,din fericire, am intales ca incepand cu 2008 GM Central and South-East Europe vor comercializa noul Aveo Hatchback cu supapele din doul aliaj, nu e o problema grava doar ca trebuie schimbate ca mai apoi sa nu ai probleme

- care-i codul de eroare pentru "nu esti in regula cu emisiile" ?

- ce are aliajul cu inchiderea unei supape ?

- de ce "supapele din aliajul vechi" inchid imediat dupa ce se face un reset la ECM din scaner ?

- de ce "supapele din aliajul vechi" inchid perfect cand comutatorul de RON este pus pe 91 ?

- noul Aveo HB are alta admisie si alt ECM.

Share this post


Link to post
- care-i codul de eroare pentru "nu esti in regula cu emisiile" ?

- ce are aliajul cu inchiderea unei supape ?

- de ce "supapele din aliajul vechi" inchid imediat dupa ce se face un reset la ECM din scaner ?

- de ce "supapele din aliajul vechi" inchid perfect cand comutatorul de RON este pus pe 91 ?

- noul Aveo HB are alta admisie si alt ECM.

 

- "care-i codul de eroare pentru "nu esti in regula cu emisiile" ?" - nu stiu exact, incerc sa aflu maine cu testerul

-"- ce are aliajul cu inchiderea unei supape ?" - aici e putin mai complicat dar incerc sa explic dat fiind faptul ca mai sus am omis unele lucruri, asadar : aliajul nu e de proasta calitate DAR motoarele de chevrolet trebuie turate, de exemplu schimbarea vitezei fa-o mai tarziu (undeva pe la 3000-3500) si nu vei avea niciodata problema cu emisiile :) si sa iti spun de ce, respectivele supape nu fac inchiderea completa daca motorul e subturat, e frecvent intalnita problema asta deoarece omu cand isi ia o masina incearca sa nu o forjeze sau pe cat mai putin posibil pentru ca (crede el) astfel motorul se pastreaza, e foarte probabil sa fie adevarat dar nu si in cazul motoarelor Chev. deasemenea, nu vei sparge blocul motor si nu se va intampla nimic daca o vei tura prea tare pt ca, toate modelele (mai putin Spark, nu stiu sigur) sunt dotate cu un limitator de turatie care, functioneaza aproximativ ca un limitator de viteza, cand ajunge la o anumita valoare il blocheaza iar tu poti sa apesi pe pedala de acceleratie cat vrei...nu o va tura mai tare, asta e unul din motivele pentru care imi plac Chevrolet-urile, sunt foarte bine gandite.Asadar, sa revin, supapele "se ineaca" la turatii mici datorita aliajului respectiv care nu permite etanjarea corecta a lor, GM a 

decis inlocuirea materialelor cu ceva care sa permita subturarea.

cam asta e toata povestea, nu e nici un defect de fabricatie, nici o eroare a GM, trebuie turate putin, iar lucrul asta l-am aflat din experienta proprie.

- "de ce "supapele din aliajul vechi" inchid imediat dupa ce se face un reset la ECM din scaner ?" pentru ca eroarea a fost scoasa, totusi iti va aparea din nou dupa o vreme daca masina continua sa fie subturata :|

-'' de ce "supapele din aliajul vechi" inchid perfect cand comutatorul de RON este pus pe 91 ?" - nu stiu sa iti spun, si vis-a-vis de intrebarea ta, as dori sa fac o precizare pt a evita eventualele neintalegeri : functia mea la reprezentanta-service e mai mult office/test-drive si prea putin service :) insa pot spune ca sunt la curent cam cu tot ce se petrece pt ca partea "office" a postului meu include atat rechemari cat si monitorizari.deasemenea, as dori sa repet, nu stiu absolut tot ce tine de partea service insa incerc sa va ajut de cate ori pot

-"noul Aveo HB are alta admisie si alt ECM." - alt ECM nu pot spune dar alta admisie da si nu numai el ci toate modelele aveo 1.2 si 1.4 care sunt generatie 2008 pt a se evita aceasta problema

inca ceva, in legatura cu motoarele 1.2 care echipeaza Kalos/Aveo, problema checkului e destul de rar intalnita deoarece sunt motoare mai mici, raportul de caz e cam 1/300, insa la 1.4 care necesita ceva mai multa "forja" cazurile sunt mai dese si de aici, omului ii se aprinde checkul, zice ca masina e proasta si ca nu isi merita banii fara a se interesa de natura problemei :)

P.S. sper ca te-au lamurit raspunsurile mele, daca nu, iti stau la dispozitie :)

cu respect

Edited by _dzy

Share this post


Link to post

Eu sunt lamurit cu toate chestiunile tehnice pe care l-am scris, doar, unele lucruri ce tin de oameni nu le inteleg:

- de ce se umbla la efect si nu la cauza ?

- de ce se schimba supapele fara un banal test de compresie ?

- de ce nu se solicita la producator update-uri de flash la ECM pentru masinile in garantie ?

Share this post


Link to post
- de ce nu se solicita la producator update-uri de flash la ECM pentru masinile in garantie ?

Aceasta optiune ar fi buna tare (ca la toate echipamentele elctronice) ar putea fi corectate multe probleme cu update de flash... totusi nu se poate face un dump de modelul 2008 apoi urcat pe 2007 (in caz ca ar fi acelasi ecm cu alt soft) :lavolan:

:o fftopic: Am face warez cu binary de ecm

Share this post


Link to post

Ce vremuri ... "am 10.000 de km ... " !!

 

Eu am 42.000 km cu a mea.

Kalos, 3 usi, 1.4 16 V.

In afara de becuri si revizii - no problem !

A fost o problema cu MIL-ul care mi s-a aprins de doua ori in ultima luna - NUMAI la coborarea de pe Feleac (am expus provblema la locul potrivit). Am ajuns la concluzia ca a fost o combinatie de factori - benzina "buna" - OMV 95 + variatie mare a regimului de turatie (urcat in 4000 de ture - coborat in frana de motor) + alte bazaconii => o detonatie aiurea inregistrata de computer si semnalata ca atare.

Am schimbat benzina si in ultimii 2000 km nu s-a mai aprins.

 

In rest, benzina, apa si talpa !

 

Mai am 3 zile de garantie la ea si azi am fost in service pentru o ultima verificare - suspensii, bucsaraie, frane.

Totul este absolut OK.

 

Mai scartie flansele de la amortizoare la trecerea peste denivelari, dar nu suficient de deranjant. Baietii de la service mi-au recomandat sa nu le schimb ca astea noi sunt mai proaste decat cele vechi !

 

Una peste alta, eu unul sunt absolut multumit de masinuta.

Share this post


Link to post
Eu sunt lamurit cu toate chestiunile tehnice pe care l-am scris, doar, unele lucruri ce tin de oameni nu le inteleg:

- de ce se umbla la efect si nu la cauza ?

- de ce se schimba supapele fara un banal test de compresie ?

- de ce nu se solicita la producator update-uri de flash la ECM pentru masinile in garantie ?

 

in legatura cu oamenii nu te pot ajuta :|

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Ma iertati cu o intrebare. Am 33 mii km si ceva, iar la curbe mai mari am simtit ca nu prea am stabilitate. Poate sa fie cumva de la pneuri, ca ar fi uzate? S-a mai confruntat si altcineva cu asemenea situatie.Mentionea ca am simtit numai in ultima vreme, deci nu de la inceput. Pot sa spun ca sunt foarte multumit de masina. Multumesc mult pentru o eventuala lamurire. Toate bune si fara evenimente.

Share this post


Link to post

Daca sunt uzate sau nu... numai tu iti poti raspunde :) . Amortizoarele sunt ok?

Share this post


Link to post

@gorbaciov

Dupa kilometri respectivi, in functie de drumurile pe care ai mers, ar putea sa apara unele "probleme" la directie si/sau suspensie care ar putea conduce la o senzatie din-asta. Dar totusi: ce e aia o "curba mare"? :)

 

Si acum despre Rechin.

Relativ recent a implinit 50.000 Km.

Posibil sa am ceva probleme din cele comentate mai 'nainte. Am insa o vaga banuiala ca senzatia de supra-virare (asta e ceea ce resimt) provine din faptul ca am schimbat cauciucurile doar pe fata.

E ceva mai zgomot in habitaclu, dar fara greieri suplimentari, iar motorul a devenit un pic mai... diesel (deh, supraturare frate!).

"Pragurile" din pamantul/asfaltul de langa noile borduri e un adevarat chin pentru... praguri (am mai multe semne din ultima luna, decat din aproape 4 ani). Nu sunt scurgeri de ulei sau lichid de racire :) Mi s-a exfoliat pe partea cu... soare rahatul de autocolant negru cu care mi-am ornamentat laturile de la usi din zona stalpului B stanga. N-am reusit sa-mi retusez zgarietuile de pe bara spate cu care m-au cadorisit amicii de trafic (sau eu pe ei :) ) si mi-e teama ca mi s-a uscat "carioca". Nu mi s-a ars niciun bec (da' am bagat eu niste xenoane pe ici pe colo).

Tapiteria e mortala: n-are nicio urma de mizerie/uzura. In schimb sunt urme de la picaturile de ploaie care s-au prelins pe plasticul fetelor interioare de la usi [un becoled de plafoniera gratuit pentru cine imi indica locul de unde pot lua niste paravanturi cu fixare autoadeziva pentru Kalos 2004 :D ]

Pe statia radio s-a cam pus praful (de cand n-am mai fost pe la greci!) CD player-ul e inutil, un radio e suficient in masina.

Nimeni nu mi-a mai furat nimic (inca) si am un set de capace originale noi-noute care asteapta sa fie puse (desi ma bate gandul sa imi iau si eu un set de jante noi si care sa fie d-alea "de aliaj")

In 50.212Km din care ~16.600 extraurban, consumul mediu este de 9,219l/%.

Cel mai intrigant aspect: nu mi s-a aprins MIL-u' :D

Share this post


Link to post

La 33500km s-a schimbat caseta de directie prin garantie( ei au sesizat asta la revizia de 30000), dar si dupa schimb am simtit aceeasi treaba. Cred ca amortizoarele sunt bune.Nu se aud scartaituri sau altceva, este liniste in masina. Este vreun fel de a afla daca nu sunt bune? Iar daca am mers pe un drum mai denivelat am mers incet, ca doar e masina mea si doare. A, despre curba acea mare este aceesi pe care o facem inainte cu aceesi viteza si nu simteam nimic, oricum nu este "destul de periculoasa", cine stie este intre Baia(jud. Tulcea) si M.Viteazul (jud.Constanta) inainte de hotarul dintre judete.Mersi mult pentru eventualele raspunsuri.

Edited by gorbaciov

Share this post


Link to post

Desi s-ar putea sa nu fie ce suspectez eu, adica amortizoarele, acestea pot fi testate, de obicei in service sau mai exista anumite firme ce au si acest test in oferta :) .

Pneurile sunt umflate la presiunea corespunzatoare? Rotile sunt echilibrate? Ai facut geometria lor?

Share this post


Link to post

Revin totusi: ce senzatie diferita ai in curba:

- simti ca iti fuge spatele

- ai impresia ca masina se "balangane"

- simti ca nu poti sa iei curba

?

Share this post


Link to post

Deci, la curba nu se balangane, nu fuge spatele dar totusi ai senzatia ca nu poti lua curba, invarti volanul si ti se pare ca s-a invartit mai mult. Se poate spune ca un moment nu poti sa stapanesti masina. Asta ar fi la o viteza ~110 km/h. Geometria e facuta( mai ales dupa schimbarea casetei) pneuri la 2.1 atm. Treaba e ca tot acelasi regim de condus a fost si inainte si acum. Cred ca ar fi ca si cand ai avea joc la volan, ceea ce nu e. Scuze de deranj.

Share this post


Link to post

Ma scuzati daca s-a mai discutat dar azi am mers cu Aveo-ul meu 1,2 litri pe A2 si am observat ca la 140Km/h (si peste) se aude un sunet groaznic. Pare ca vine din zona compartimentului motor. Sunetul este destul de greu de descris dar este foarte puternic. Am incercat sa-i dau peste 140Km/h dar intensitatea sunetului creste de mi-a fost frica sa mai apas pedala. La 130Km/h nu se aude deloc si totul este in regula. Nu stiu cum sa-l descriu pare ca un Uuuuu-it (stiu e descriere tampita dar nu stiu altfel cum sa-i zic).

 

Daca s-a mai discutat problema va rog sa ma redirectionati catre topicul respectiv, oricum o duc la service dar mi-ar prinde bine si niste idei. Va multumesc.

Share this post


Link to post

Gorbaciov, la uzura anvelopelor te-ai gandit? Sau la faptul ca asfaltul nu mai e la fel in zona aceia dupa un anumit timp?

E2k, cel mai probabil este vorba de rezonanta sistemului de evacuare. La nubira se intampla asta intre 120 si 140 km/h, dupa se facea liniste. Bine, pana i-am pus borla :D

Share this post


Link to post

Mircea, multumesc foarte mult pentru raspunsul asa de rapid, adevarul este ca sunetul mi se pare foarte puternic si sunt un pic ingrijorat. La fel de adevarat este ca in general nu merg peste 130Km/h, dar azi nu m-am uitat la vitezometru si "m-a furat" autostrada. Apoi am mers intentionat cu 140km/h sa ma conving ca sunetul apare doar peste viteza asta.

 

Am condus si Nubira parintilor mei (E3) pana la 150km/h dar nu se auzea sunetul asta ca la Aveo.

 

Daca le spun alora de la service problema oare pot sa-mi zica ca viteza de 140km/h este peste limita sau sunt obligati sa-mi rezolve problema chiar daca incalc legea? La viteza legala masina nu are problema asta.

Share this post


Link to post

si a mea facea un zgomot mai mare decat de obicei cand urcam de la 130 km/h la 140 sau 150, insa acest zgomot dura maximum 5 minute, apoi revenea la normal.

Share this post


Link to post

HRISTOS A INVIAT !

 

Chiar aseara m-am intors de la tara ,si i-am dat 160 km/h ,dar nu se auzea nici un zgomot ciudat...probabil o fi de la roti /asfalt ,caci se schimba sunetul cand treci de pe un asfalt pe altul ,depinde cum e conceput.

Off :

 

Chiar sunt curios, tu la 140 cate ture ai ?

 

Eu la 160 am 4500 si cu muzica data cam pe la 3 sferturi zgomotul nu este deranjant chiar deloc . :rolleyes:

Share this post


Link to post

masina noua, impresii dupa 320 km (oras / autostrada / drumuri de tara):

benzina mol98

 

bune:

- masina are stabilitate buna (nu foarte buna)

- climatronic face toti banii

- sound bun

- silentioasa chiar si la 140km/h (viteza asta am prins-o la intoarcere dupa ce am depasit 300 km parcursi)

- fortoasa chiar cu 4 insi si portbagaj la jumate

- frane nota 10

- volanul reglabil pe inaltime, iti gasesti inaltimea dorita

- finisaje

- centura de siguranta , reglabila , nu ma mai zgarie pe gat :)

 

rele:

- radiatorul este atins de carcasa ventilatorului la motor vezi aici --> http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=22183

- plasticele de la manere usi fata scartaie daca le atingi sau te sprijini in ele

- materialul dintre scaune plastic se zgarie usor

- nu au leduri la butoanele pt geamuri, le bajbai seara

- audio si aer / cum le-ai lasat cand ai oprit motorul si ai scos cheia , asa le ai cand pui contactul din nou

- in aliniamentul bratelor metalice din portbagaj nu trebuie sa pui ceva inalt ca nu se mai inchide, se loveste de brate

- credeam ca e mai "inchisa" , praful , putin ce-i drept, se depune vizibil pe ecranele ceas,vitezometru etc, cd, aer

- suportul de ochelari, un pic prea mic pt modelele noi, trendy :D

- comanda de la volan pt audio - cateodata le lovesti cand apuci volanul de partea respectiva

 

cand se livreaza nu iti spun nimic de alarma , nici in standard nu e cuprinsa mai nou , dar surpriza!

 

exista un sistem care dupa inchiderea usilor din buton cheie /// daca se deschid usile fie de o persoana din interior, fie de un hot din exterior

 

suna intermitent claxonul si se aprind avariile !!!

 

inchide usa si apasa butonul de actionare de la cheie / inchis deschis/ si tace.

 

 

concluzia : o masina ok la banii astia.

Share this post


Link to post

Praful pe pune la orice masina, depinde mult pe unde umbli cu ea. Sa nu dai cu silicon pe plastice- ia un spary de intretinere, fara silicon, finisaj mat.

Share this post


Link to post

@ robert333: Nu stiu cate ture are :scarpin: pentru ca nu am turometru.

Edited by surrender

Share this post


Link to post

am mai tras un drum pana la sinaia, dus intors, vreo 260km in total

 

la schimb de benzina de la mol98 la petrom95 se simte.

nu mai avea vlaga pe serpentine si ca sa dea ce dadea, trebuia undeva dusa la putin peste 3000 de turatii, la mol98 pe la 2500

 

offtopic: frumos la munte , aer curat etc etc :)

Share this post


Link to post

Cum poti sa spui ca mergi cu 2500 rpm pe serpentine?! A, cu treapta I si cel mult a II-a- merge, dar sa iti bati joc de un motor (care are cuplul maxim la 3400 rpm) pe drumuri de munte- ai sa iti faci programare in service pt schimbare supape.

Am mers azi pana la Manastirea Neamtului (drum de vreo 80 km dus-intors) cu un prieten (dacia 1310, model veeechi), nu am putut trece decat raaaar de 80-85. I-am tras uneori o loganeala cu a V-a cu 2000 rpm de aveam impresia ca merg cu roaba. Am mers mai mult cu a IV-a cu 2800-3000 rpm. I-am dat ocazional si 6000 rpm cu I, II si III- sa ma mai deconectez. Nasol sa mergi la drum cu cineva a carui masina nu trece de 80 km/h.

post-75-1209659354_thumb.jpg

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...