Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Probabil nu am fost atent sau nu am inteles: DECI este corect modul de umplere al cutiei de viteze asa cum este prezentat in siteurile americane?(cu un furtun si palnie)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tare complicata problema asta cu bagatu uleiului. Are asta vreo importanta cu ce-l bagi? Eu cred ca nu. Interesul e sa stii pe unde si cit sa bagi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Viktor, teoretic n-are importanţă, dar încearcă practic, acasă, cu maşina pe sol, şi ai să vezi că are importanţă! - Mai important cred eu este să laşi vechiul ulei să se scurgă destul. După ce nu mai curge în şuvoi, începe să picure. Primele picături sunt translucide, dar peste jumătate de oră să vezi! Sunt negre de mâlul adunat pe fundul cutiei, şi care de-abia atunci se urneşte. Asta este mizeria care în service niciodată nu se aşteaptă să iasă, şi îţi contaminează noul ulei. Am urmărit mâlul ieşind, ştiu ce spun, credeţi-mă. Iar în momentul reumplerii (expresia asta am omis dăţile trecute), cutia şi uleiul nou trebuie să fie la _t e m p e r a t u r a_ a m b i a n t ă.

Edited by Cellist
  • Like 3

Share this post


Link to post

Daca schimbi la timp si cu ulei bun, nu exista mal pe fundul cutiei, niciodata, iar daca cumperi o masina SH, prima grija este sa-i schimbi mp3-ul si sa-i pui folie. Asa am citit eu pe forumurile de pasionati. In privinta temperaturii la care se face schimbul, scrie in manualele de service (pag.644, in cazul Matizului).

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Atunci eu ce am curăţat după nici 5000 km de pe magnetul buşonului de golire? Ai făcut tu vreodată treaba cu mânuţele tale, ca să vezi ce am văzut eu? Iar temperatura de schimb am explicat odată că ai înţeles-o greşit. Verificarea se face cu cutia răcită să poţi ţine degetul pe ea, aşa scrie în Manualul de Utilizare, pag. 7-12, şi la sfârşitul schimbului tot verificare faci, aşa te convingi că ai umplut bine.

Edited by Cellist
  • Like 2

Share this post


Link to post

Cureti span, ca-i magnetizat busonul. Altfel, nu toata lumea trebuie sa treaca prin experientele tale pentru ca nu toata lumea iti urmeaza sfaturile de amator. Daca ai fi fost la un profesionist, unul care traieste din treaba aceasta, ai fi observat ca acela nu goleste, niciodata, bidonul de ulei, lasa, intotdeauna, ceva pe fundul lui. Dar, probabil, asta nu scria pe forumurilor pasionatilor de schimbul de ulei.

 

PS Degetele se tin in manusele, cand schimbi lichide cu ele. Nu trebuie sa bagi deshtu in nicio gaoaza, cand uleiul da pe afara, sigur este la nivel.

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Nu eşti atent. Pe pagina 7-12 scrie aşa: *Verificaţi nivelul uleiului când motorul este oprit, vehiculul este situat pe un plan orizontal, iar temperatura cutiei este de ajuns de rece astfel încât să puteţi ţine degetele pe carcasă*. Nu vorbeşte de mănuşi, e clar că e vorba de mâna goală. Nu înţeleg de ce vorbeşti de bidon, mâlul nu este pe fundul bidonului, se formează în timpul funcţionării, se depune pe fundul carcasei şi conţine într-adevăr pilitură de metal, dacă asta înţelegi prin span. Cei care trăiesc din asta, nu întotdeauna sunt *profesionişti*, de aia suferă clientul, iar eu cred că am dovedit până acum destul că nu sunt chiar un amator, şi mă pasionează maşina, nu mp3-ul. Nu ştiu ce este mânia asta la tine, o fi invidia? Cam de câte ori vrei să te mai faci de râs?

PS. Buşonul nu este *magnetizat*, ci are încorporat un magnet, ca să ne exprimăm clar.

Nu am spus niciodată că la verificare se bagă degetul în gaură!

Edited by Cellist
  • Like 4

Share this post


Link to post

... teoretic n-are importanţă...

 

Pai eu nu asta spuneam? Nici practic n-are importanta cum - cu ce bagi uleiul in cutie. Adevarul e ca si eu sint circiumar, tot cu pilnie si un capat de furtun bag uleiul in cutie. Daca as face un schimb de ulei lunar, intr-adevar se merita sa-mi cumpar sau sa-mi fac o pompa, dar asa ... o data la N - ani, o fac pe circiumarul si gata.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Din punctul de vedere al rezultatului nu are importanţă, faci cum este mai comod pentru tine. La service normal că se face prin metoda rapidă, ei trebuie să facă de mai multe ori zilnic, şi nu au timp să facă altfel. Dar am încercat să arăt avantajele metodei cu pâlnia. Bine ai venit la clubul cârciumarilor!

Edited by Cellist
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai important cred eu este să laşi vechiul ulei să se scurgă destul.

Eu n-aş lăsa aşa mult timp. Se umple cutia cu aer, pe măsură ce se scurge cel "contaminat" şi-apoi.. fentează nivelul.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Umplerea cutiei cu aer n-am spus-o eu, eu ziceam să nu intre aer în ulei. Nu e nevoie să-mi întorci cuvintele pe dos.

De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul?

Edited by Cellist
  • Like 3

Share this post


Link to post

am folosit un tub de plastic şi pâlnie şi nu am vrut să las prea mult aer să intre

Ah, deci e diferenţă între aerul care intră în cutia de viteze pe măsură ce uleiul vechi se scurge şi cel căruia îi "restricţionezi" accesul în momentul în care introduci uleiul nou. Cel mai nasol, probabil, e când cele 2 aere se combină.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cred că ce ai spus acum nici tu n-o înţelegi. Era vorba de bulele de aer care se formează numai cînd uleiul este turnat, şi care pot ridica nivelul uleiului, rezultând în citire incorectă. Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul. De aceea turnând în rafale e mai rău, dar încă un motiv pentru ca să nu se facă nimic în grabă.

De căte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul?

Edited by Cellist
  • Like 2

Share this post


Link to post

Acum o lună jumate mi-am schimbat uleiul de cutie.

Dă-mi voie să te întreb şi pe tine: de câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul de cutie şi cel de motor?

De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul de cutie, sau cel de motor?

De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul?

De căte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul?

Văd că repeţi obsesiv întrebarea asta. Ţi s-a răspuns deja la ea...

Doar, un naiv crede ca este ca la popice, experienta vine cu numarul de incercari.

.. la fel cum ţi s-a mai explicat că nu e niciun titlu de glorie din faptul că ai schimbat singur uleiul din CV, şi mulţi de aici au făcut operaţii mult mai complexe decât un rahat de schimb de ulei. Dacă te roade chiar aşa tare curiozitatea funcţia Search îţi stă la dispoziţie.

Data viitoare când mai torni uleiul ca berea încearcă să pui niţică sare, sparge bulele garantat. :mrgreen:

  • Like 5

Share this post


Link to post

... Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul. ...

 

 

Da' altceva se vede cu ochiul liber in cutie? :-?

  • Like 2

Share this post


Link to post

OMG, daca stiam ca e asa inginerie sa schimbi uleiul, nu-l schimbam singur in 10 minute in fata garajului si mergeam naibii la un institut de fizica atomica.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am făcut lucrări mai mari pe maşină, de fapt în afară de repararea generală a motorului, toate celelalte, dar am vrut să rămân pe topic. Important e dacă ai făcut tu, nu te acoperi cu alţii. Am spus că nu mai stau de vorbă cu cei care vorbesc în vânt, şi deoarece nu îndrăzneşti să-mi răspunzi la întrerbare, nu mai am ce discuta cu tine.

 

OMG, daca stiam ca e asa inginerie sa schimbi uleiul, nu-l schimbam singur in 10 minute in fata garajului si mergeam naibii la un institut de fizica atomica.

Numai dacă vroiai să devii şi astronaut. Citeşte cum se practică în alte ţări, şi cum priveşte automobilistul de rând problemele astea acolo. Eu am citit!

Edited by Cellist
  • Like 4

Share this post


Link to post

NU intelegi ceva: nu moare nimeni daca nu mai stai tu de vorba cu el.

Altfel, de la unul care citeşte forumuri străine mă aşteptam să dea un click pe linkul din postul meu anterior.

 

P.S. De bun simţ e să apeşi "preview post" înainte să postezi. De câteva ori mi s-a întâmplat să îţi răspund la ceva şi să mă trezesc că ţi-ai modificat aproape în întregime postul.

Edited by EM!L
  • Like 3

Share this post


Link to post

Nu eşti atent. Pe pagina 7-12 scrie aşa: *Verificaţi nivelul uleiului când motorul este oprit, vehiculul este situat pe un plan orizontal, iar temperatura cutiei este de ajuns de rece astfel încât să puteţi ţine degetele pe carcasă*...

Daca tu esti atent, atunci de ce mai verifici ce ai facut? Sfatul acela este pentru cei ca tine, care nu stiu sa se protejeze, cei care cred ca produsele petroliere se obtin din miere de albine. Altfel, inca n-ai inteles, dupa atatea postari care au transformat topicul in caterinca (vorba unui moderator), ca umplerea si verificarea sunt operatiuni separate care se executa independent una de alta. Dupa ce ai umplut de-a dat uleiul pe afara, n-ai ce sa mai verifici, decat daca ai perfuzii in cap si nu esti stapan pe ce faci. In rest, pentru orice om normal, un schimb de ulei este o experienta exhaustiva, nu-i nevoie s-o repeti. Metoda pe care o folosesti spune clar cat de pretios este timpul la tine. Concluzia este intarita si de pierderea de vreme pe site-urile pasionatilor de inlocuit uleiul prin motoare, unde scriu toti cei cu o copilarie nefericita pentru ca nu i-a invatat tatal lor, la vremea acumularilor, cum se schimba uleiul. Daca ai fi schimbat uleiul de la 12 ani, n-ai mai cauta orgasm in asta dupa ce ai suficiente cunostinte de-a face altceva.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul.

Da-o incolo, asta-i bascalie ! Cum poate o entitate cu un volum neglijabil sa iti schimbe considerabil volumul lichidului in care este scufundata ??? Si, in alta ordine de idei, CV n-are nimic in comun cu micromecanica, o sa mearga la fel de bine si cu 2,05 litri de ulei.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Asta vă intrigă aşa tare, ce am spus referitor la bule? Pe asta trebuie călărit atâta, că nu mai contează nimic altceva ce am spus?

Mai bine explică-mi altceva, Salex: Ratingurile aici merg pe bază de simpatii/antipatii, care după vorbele tale trebuiesc puse la o parte?

  • Like 4

Share this post


Link to post

Asta vă intrigă aşa tare, ce am spus referitor la bule?

Pe noi nu, am catalogat-o din prima: precautiuni inutile. Si nici cum te chinui tu sa introduci ulei in cutie nu ma intereseaza. Eu am spus ca, exista si metode ale "ingeniosului", nu numai cele ale "muncitorului" pentru ca unul pus in situatia aceasta pentru prima oara sa aiba de ales. De cateva zile postezi in draci pentru a promova cea mai anevoioasa si cea mai consumatoare de timp metoda. Argumentul ca o practica si altii, de pe alte meleaguri, care mai au timp sa faca si poze, nu spune decat ca, asa cum americanii au falitii lor, englejii au falitii lor, nemtii au falitii lor, tot asa avem si noi falitii nostri. Asta o stiam de la Caragiale, nimic nou.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Si când te gândeşti că tot faliţii ăştia au fabricat şi maşina ta...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Omule, tu nu stii cand sa te opresti? :wallbanger: Gata ajunge, uite daca vrei asa iti zic eu ca esti cel mai mare specialist in schimbatul uleiului din cutia de matiz, sfaturile tale sunt de o importanta colosala pentru forum si utilizatorii lui, iti multumim, :osanale: numai inceteaza o data! De 3 zile o tii langa :-@ cu schimbatul uleiului din cutie de parca metoda ta ar fi infailibila si noi astialaltii suntem tampiti :aloooecineva: si nu pricepem! Gata, ajunge! :compupunch:

  • Like 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...