Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

O data cu racorirea vremii au aparut si ceva probleme. Dimineata, la cateva secunde dupa pornirea motorului se arpinde martorul "check", insotit de vibratii si trepidatii puternice ale motorului la relanti. Motorul trage greu cca. 2 km. Ulterior, dupa o repornire a motorului, martorul "check" se stinge si totul revine la normal. S-a mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare?

Share this post


Link to post

Las-o pornit vreo 3-4 minute ca ar trebui sa se stinga.Si eu dimineata dupa ce o pornesc sta becu ala aprins , dar cateva secunde la mine.O las sa stea pornita vreo 3 min si dupa aia plec. Ai grija sa nu o fortezi dimineata pentru ca si uleiul in cutie si in motor e cam vascos pana se mai incalzeste.In rest merge super :->

Share this post


Link to post

O las si mai mult de 3 minute. Chiar si asa nu e normal sa stea aprins asa mult. Si singur nu se stinge, decat dupa o repornire.

Share this post


Link to post

De ce nu mergi la Service, sa-ti citeasca codul de eroare ? Doar asa afli ceva !

Share this post


Link to post

Pai stiu ca asta e singura solutie, insa pana luni nu am cum sa ajung datorita programului si mi-era teama sa nu fie ceva grav sau sa agravez eu mai mult.

Share this post


Link to post

De curind, dimineata la pornirea matizului, se produc vibratii si zgomote, se aprinde lampa de semnalizare Check si motorul se opreste. Dace apas pe acceteratie si pornesc de citeva ori isi revine.

Astfel s-a manifestat duminica si luni, dar marti 31.10.2006 a mers bine. Cam de 2 luni apar aceste probleme.La service i-au schimbat cele 3 injectoare, 1 supapa de vacuum, dar fenomenul nu dispare. Au pus testerul si nu au gasit nici-un defect. Masina mai este in garantie pina pe 01.01.2007. Mi-au zis sa vin cu 2 saptamini mai devreme sa schimbe delcoul ca altceva nu stiu sa aiba.

Share this post


Link to post

Si la mine se manifesta acelasi fenomen : dimineata dupa pornire, motorul are vibratii si se opreste. Dupa ce se apasa acceleratia si se repeta comanda isi revine. I-au schimbat la service cele 3 injectoare, 1 supapa de vacuum, dar degeaba. Fenomenul se repeta de 2 luni. Au pus testerul si nu au gasit nici-un defect, asa ca au zis sa stau asa.

Share this post


Link to post

Ce bujii ai?

Share this post


Link to post

Eu am avut niste zgomote asemanatoare la un Cielo. Parca mergea in 3 cilindri cand pornea iarna si se aprindea martorul Check din bord. Disparea dupa ce se incalzea motorul. Mi-au schimbat IAK-ul si nu a mai facut asa. Dar au descoperit asta pe tester.

Share this post


Link to post

Parca mai vazusem un sfat pe forum cum ca dimineata sa pui contactul, stai vreo 5-10 secunde, si abia dup-aia actionezi si demarorul. Explicatia era ceva legat de pompa de benzina, ca aia functioneaza cateva secunde chiar daca nu ai pornit motorul, astfel asigurand o disponibilitate a benzinei pt motor daca aceasta nu exista din variate si obscure motive!

Share this post


Link to post

Ia pune-i contactul asteapta sa se stinga check-ul si da la demaror si vezi daca mai ai problem!!...

Share this post


Link to post

Am fost la service azi si au zis sa o aduc diseara acolo, sa o las o noapte si miine dimineata sa o pornesc cu dinsii cu testerul pus pe ea. Azi dimineata dupa ce pornea, se oprea imediat, dar dupa mai mulpe porniri si mentinere 15' din acceleratie, si-a revenit. La service era deja incalzita si au zis ca defect ca acesta nu au mai intilnit. Oricum, miine o pornim impreuna si vedem, isi dadeau cu parerea ca este posibil sa fie IAC-ul( motorasul electric pentru mentinere la relanti a motorului)

Share this post


Link to post
Am fost la service azi si au zis sa o aduc diseara acolo, sa o las o noapte si miine dimineata sa o pornesc cu dinsii cu testerul pus pe ea.

 

 

Si eu am probleme apropiate de ce spui tu: dimineata timp de 4-5 min dupa contact nu reusesc sa merg decat cu 1-a si a 2-a si nu vrea mai mult, am fost la service si cu testerul cum spui si tu nu avea nimic pt ca era motorul cald, am curatat injectoarele... pus iar testerul ok, ...si de dimineata face la fel!

concluzia o duc si eu diseara acolo si o las sa o pornim dimineata pe motor rece...curios ce "defect" gasim, succes si continuam!!!!

Share this post


Link to post

Da, au zis sa las masina noaptea la service si sa o pornim dimineata impreuna cu testerul pe ea, poate va aparea vreo inregistrare. Banuiau ca ar fi IAC-ul, dar nu stiau sigur. Sa vad miini ce mai spun.

Share this post


Link to post

Azi 02.11.2006, am fost la service, au pornit masina la care avea montat scannerul,la care se aprindea ChecK-ul, motorul vibra. Nu a inregistrat nici-un defect. Apoi, au verificat contactele electrice, cupla de la calculator, sigurantele electrice, masele si nu au gasit nimic. Intre timp, motorul s-a incalzit si nu au mai aparut momentan defecte. In final, au zis ca nu au mai intilnit asa ceva, ca motorul sa functioneze defectuos la rece, iar la cald sa fie mai bine. Totusi, in parcurs lampa de semnalizare se mai aprinde, insotita de vibratiile corespunzatoare ale motorului si puterea scade.

Share this post


Link to post

Ai facut si tu chip-tuning la ECM ?

Share this post


Link to post

Chip Tuning la Matiz? :-? Detalii?

 

Problema mea: dimineata, acum pe frig, trebuie sa tin cheia rotita pana la capat cateva secunde pana sa porneasca motorul. Se chinuie ca la daciile alea vechi... Ce sa verific / repar / schimb ca sa-si revina?

Share this post


Link to post

Bateria, in primul rand. Apoi, bujiile, distribuitorul.

Share this post


Link to post

Daca iau bujii NGK BP5EY-11 este OK?

 

Ce baterie sa iau in locul celei "Garanta" care o am?

Share this post


Link to post

Bujiile OK, daca sunt made in Japan. Poti incerca si Brisk LR17TC-1, vreo 20 lei/set in Carrefour.

Baterie am folosit Fulmen si am fost foarte multumit.

Share this post


Link to post

Unde gasesc sa cumpar d'astea made in japan?

Share this post


Link to post

Astazi am fost din nou la service pentru rezolvarea pornirii motorului. S-au urcat in masina, au introdus cheia in contact si imediat lampa ChecK a inceput sa licare cu intermitenta. Bineinteles ca dupa pornire, motorul a vibrat si apoi s-a oprit. Le-am spus sa schimbe releul pompei de injectie, sa masuram presiunea de benzina din rampa, IAC-ul, etc. Dupa introducerea masinii in service, s-a verificat pe scaner temperatura apei care a fost de 5 gr, a aerului de 5-6 gr, MAT-ul, senzorul TPS, timpul de deschidere la injector de 4 sec, avansul la injectie de 10' si celelalte. Apoi, s-au verificat tensiunile din cablurile de alimentare care vin la bujii - valori de 5 si 6 KOhmi- bune.

S-a trecut la demontarea capacului de la delcou, iar acesta avea peria de carbune tocita la maxim, arc nici nu mai exista, totul era cocsificat. Bineinteles ca au schimbat capacul de la delcou. Ca sa fie siguri au schimbat si IAC-ul, apoi am pornit in probe.

Dupa citeva zeci de metri, lampa de semnalizare a inceput sa se aprinda din nou cu intermitenta, motorul a vibrat si puterea a scazut.

Prin metoda eliminarii, s-a trecut la schimbarea releului de aprindere de la cutia cu sigurante din compartimentul motorului. In sfirsit la probe a corespuns, spunind sa tin masina in urmarire si sa sesizez aparitia oricarui defect.

In cursul zilei de azi, am constatat ca masinii i-a revenit puterea ca atunci cind era noua si cred prin schimbarea celor 2 componente sa fie bine.

Share this post


Link to post
Unde gasesc sa cumpar d'astea made in japan?

Pune Brisk-urile recomandate de mine, n-o sa regreti. Iarna merg mai bine ca NGK-urile.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...