Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Of... :rolleyes: Revin... Am curatat IAC, am pus aditiv de curatat injectoare, am facut de atunci cam 700 de km si nu s-a stins Check decat pentru 4-5 km la munte, dimineata, cu masina proaspat pornita.

 

Deci Check inca sta aprins, insa am mai patit ceva ce m-a ingrijorat. Cu motorul rece mi-a facut de 2 ori deja o chestie urata, acceleram si ramanea turata desi luam piciorul de pe acceleratie (ca si cum parca nu mai avea arc, nu mai revenea pedala, asta era senzatia), dar numai pana se incalzea motorul, apoi mergea normal. Am patit din a 2-a in a 3-a chestia asta si ceva mai usor fenomenul din a 1-a in a 2-a ... asta ce-o mai fi... ?!?

 

Cu Check ala exista vre-o solutie sa se stinga? Se pot curata manual injectoarele? Din cate stiu eu cand Check e aprins motorul consuma mai mult, si nu merge chiar cum trebuie. Nu vreau sa raman cu el asa pe veci.

 

Orice sugestii sunt foarte bine venite. Va rog... Multumsesc.

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...amp;#entry73796

 

Vezi aici de pe la postul #233 incolo.Si o pagina in spate.

Seamana destul de mult ce spui tu cu ce s-a discutat acolo.

Senzorul MAP.

Eu zic ca merita verificat.

Share this post


Link to post
Vezi nivel ulei in cutie, cat mai repede, daca suieratul este de acolo.

 

 

uleiul e ok ... ce altceva mai poate fi ? (ulei schimbat la 20 000 km ) acum am 29 000

Share this post


Link to post

Alta intrebare(o sa ma bata lumea pe aici :rolleyes: ): Cand motorul este rece apare un "tiuit" din compartimentul motor atunci cand accelerez(in sarcina sau pe liber). Tiuitul se aude doar cateva minute dupa pornirea motorului, numai cand acesta este rece iar sunetul creste in intensitate pe masura ce motorul urca in ture. La relanti nu se aude absolut nimic. Ce ar putea face asa?

Share this post


Link to post
uleiul e ok ... ce altceva mai poate fi ? (ulei schimbat la 20 000 km ) acum am 29 000

Ce tip de ulei ti-au pus si in ce cantitate ?

Share this post


Link to post
Am facut chestia asta de m-am saturat. :rolleyes: Codul nu-s stiu exact, dar imi zicea Combustibil prea bogat. Am explicat pe indelete in posturile anterioare ce bai mare am... deja am 6000 de km cu Check aprins :wallbanger: nu prea mai suport mult.. ca nu merge chiar cum trebuie asa si oricum nu e normal. :spumelagura:

Fara cod de eroare ai sa scrii pe aici kilometri de litere... Combustibil prea bogat poate fi sonda lambda, pot fi injectoarele etc...

Share this post


Link to post
Ce tip de ulei ti-au pus si in ce cantitate ?

 

sal,

revizia este facuta in service autorizat , uleiul este daewoo ( schimbat de ei , nu am factura momentan sa-ti spun exact tipul si nici cantitatea)

 

 

din cate stiu daca este sa fie ulei putin in cutie se aude altfel ... zgomotul care se aude la mine se aude la debreiere si e ca un fluierat ( nu stiu cat de bine am putut explica fenomenul )

 

oricum multumesc !

Share this post


Link to post
Fara cod de eroare ai sa scrii pe aici kilometri de litere... Combustibil prea bogat poate fi sonda lambda, pot fi injectoarele etc...

 

 

Am fost iar la scaner. Eroarea este asa cum am anticipat: P0172 Fuel Trim System Too Rich. Am pornit motorul cu scaner pus si uite cativa parametrii la Relanti:

 

MAP: 44.3 (100.8 kPa)

TPS: 0.0 - 0.4

Timp de injectie : aprox 3

 

Mi-a zis ca prima sonda lambda nu prea merge, deci trebuie neaparat sa-i pun convertorul catalitic (ce l-am spart in vara), cel de la inceputul galeriei de evacuare unde e prima sonda lambda. am aflat ca face cam 550 de lei.

 

Aia sa fie singura problema..?!? Mi-a scos eroarea si am mai mers azi dar inca nu s-a aprins Check, desi pana acum mi se cam aprindea in prima zi dupa ce-l scoteam. (sper ca nu a facut cumva sa nu se mai aprinda dar eroarea sa fie inca)

 

Pareri...?!? E clar ca ala trebuie sa-l pun inapoi, dar sa fie singura cauza?

Share this post


Link to post
MAP: 44.3 (100.8 kPa)

TPS: 0.0 - 0.4

Timp de injectie : aprox 3

 

Mi-a zis ca prima sonda lambda nu prea merge, deci trebuie neaparat sa-i pun convertorul catalitic (ce l-am spart in vara), cel de la inceputul galeriei de evacuare unde e prima sonda lambda. am aflat ca face cam 550 de lei.

 

Pai, daca ai spart precatalizatorul, cum vrei sa functioneze sonda lambda corect ?

In plus, nivelul semnalului de la TPS este prea mic, ar trebui sa ai minim 0,4V (se regleaza din gaurile excentrice de prindere a TPS).

Share this post


Link to post

buna,

am un matiz din 2003, cu 85.000 km. la bord. am fost foarte multumit de masina pana acum, (au fost unele mici probleme, dar realmente neinsemnate si care nu merita a fi mentionate acum).

in urma cu aprox o luna, a inceput sa se comporte ciudat : pornea f. greu la cald - adica multe "chei" sau asteptam putin sa se mai raceasca motrul, pierdea din putere la turatii ridicate (de ex cand voiam sa depasesc in forta) sau la pornire de pe loc. stiind ca n-am schimba de mult bujiile, m-am hotarat sa incep cu acest lucru. Le-am schimbat singur, si de atunci masina a mers foarte bine, asa ca am crezut ca am rezolvat problema.

in urma cu doua zile am lasat motorul la relanti vreo 10 minute, dupa care s-a aprins "check"-ul. am oprit motorul, vrand sa vad daca la repornire mai persista aceasta problema (mentionez ca pana acum nu mi s-a aprins "check"-ul dupa pornire decat o singura data, cand mi s-a descarcat bateria, dar dupa inlocuirea acesteia n-am mai avut probleme). N-am mai putut porni, in conditiile in care demarorul functiona normal. Dupa ce s-a racit motorul, am putut reporni masina, dar "check"-ul a ramas aprins asa ca m-am decis sa merg la cel mai apropiat service, recomandat de cineva (pana acum toate reviziile le-am facut la service autorizat daewoo, la 80km. distanta de localitatea mea, asa ca de aceasta data n-am avut curaj sa merg o distanta asa mare cu becul aprins).

au schimbat : filtrul de benzina, bobina de inductie, un senzor din spatele motorului, au verificat bujiile , au curatat capacul delcoului, care era intr-adevar f. murdar, fara rezultat.

intr-un final, s-au decis sa-i puna testerul (cred ca era unul mai universal pentru ca avea f. multe cabluri, cu mufe de div. culori, si f. multe optiuni in soft, dar se poate sa gresesc) dar au spus ca nu se poate face conectarea.

acum masina e tot in service, in aceeasi stare : la rece porneste la prima cheie, "check"-ul ramane aprins si dupa 10-15 min. de mers la relanti se opreste brusc dupa care nu mai porneste decat dupa ce e racit motorul.

mutumesc celor care au avut rabdare sa-mi citeasca mesajul.

Share this post


Link to post

Nu poti merge la un service care are un scaner adevarat, Scan100, sa nu mai fi in situatia de-a schimba aiurea piesele ? Si inca ceva: nu mai incalzi motorul la ralanti pana la temperatura de regim, depui pe bujii, pe supape, pe sonda lambda inutil si pagubos.

 

In situatii similare se procedeaza conform unei logici:

- se curata corpul clapetei, IAC-ul, galeria de admisie, capacul delco-ului;

- se verifica fisele (cu ohmetrul) si bujiile;

- se verifica filtrul de aer;

- se initializeaza procedura de Idle Learn;

- dupa terminarea ei se verifica pe scaner codurile de eroare si comportarea senzorilor, valorile minime si maxime;

- se regleaza TPS pe scaner sau pe voltmetru, pentru avansati.

 

Lipsa unei proceduri, schimbarea haotica si la plezneala a unor piese dovedeste doar lipsa unor cunostiinte elementare despre functionarea motoarelor pe injectie controlata de catre un computer (ECM) a celor care se pretind "mecanici" la un service auto.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

multumesc pt. raspuns.

service-ul daewoo la care imi fac eu reviziile regulat e la 80 km. distanta de mine, asa ca n-am avut curajul sa plec cu masina cu "check"-ul aprins si in conditiile in care nu imi porneste la cald de loc.

repet, am dus-o la cele mai apropiat service recomandat, acum masina e in service, nu pot decat sa astept. azi pe la 12.00 ma voi duce sa vad in ce stadiu se afla baieti de acolo.

oricum dupa ce scot masina de aici (sper sa o scot pe rotile ei) ma voi duce imediat la service-ul meu (autorizat daewoo) sa-mi faca o verificare completa.

o intrebare totusi, din experienta ta: crezi ca ar putea fi ECM-ul defect? (spun asta gandindu-ma la faptul ca nu si-au putut conecta laptop-ul, desi , pe de alta parte, la cat de mult s-a uitat tipul pe pagina de help a softului si la cate incercari de cuplare a mufelor colorate a facut, ma gandesc ca, de la oboseala, o fi scapat din vedere vreun amanunt legat de modul de conectare).

oricum din respect pt. cei care-mi citesc mesajul, si cu atat mai mult pt. cei care-mi raspund, si de asemenea pt. toti cei interesati, va voi tine la curent cu rezolvarea (sper) problemelor masinii mele.

toate cele bune

Share this post


Link to post

Daca ECM-ul ar fi fost defect, nu-ti mai functiona deloc motorul, ECM-urile sunt niste dispozitive foarte "solid" construite, greu de defectat. Conectarea PC la ECM de Matiz euro2 presupune un software special pe care ei nu-l au (dovada ca nu s-au conectat) si nici nu stiu ca presupune (dovada ca s-au muncit atata in zadar). Un service Daewoo ar fi trebuit sa posede scanerul proiectat special pentru masinile Daewoo.

Circulatia cu MIL aprins nu este periculoasa, acesta se aprinde din sute de motive, majoritatea nedaunatoare motorului.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

am inteles. oricum, acum am venit acasa cu masina tractata pe a doua jumatate de drum, pt. ca prima jumatate am mers singur, dar a fost jale (acum am vazut si eu ce inseamna ca o masina sa mearga cat se poate de rau) motorul nu mai trage deloc, in a doua panta s-a oprit intr-antaia. am simtit miros ciudat, iar cand am deschis capota iesea fum cu miros ca de ferodou ars , acest fum a intrat si in masina, pe la bord. m-am panicat(desi apa era la temp. normala), am sunat la service sa vina sa vada care-i problema, intre timp a mai venit un prieten care m-a mai linistit, iar tipul de la service a spus ca e probabil din cauza benzinei nearse. n-am mai vrut sa pornesc motorul. in concluzie motorul are aceleasi manifestari ca inainte de a fi dusa la reparat, in plus:

1. desi acum nu s-a mai aprins "check"-ul, motorul nu mai are putere

2. culmea, acum nu mai merge alarma, iar cand scot cheia din contact se aude "bip"-ul care-l facea cand cuplam alarma

3. daca inainte pornea la prima cheie la rece, acum porneste abia la a doua-a treia

cand ma gandesc ca 85000km a mers fara nici un fel de probleme...

am decis sa merg luni(tractat, normal) la service-ul deawoo la care mi-am facut toate revizile pana acum, si cu care am si luat legatura, dar care, cum am mai precizat este la 80km distanta; sper sa mai poata repara ceva.

toate cele bune

Share this post


Link to post

am dus masina(tractata) in service autorizat daewoo

schimbat capacul distribuitorului si ruptorul("luleaua")

verificat parametrii cu scanerul SCAN100 - OK

 

masina functioneaza normal ( de fapt motorul "trage" mult mai bine)

 

concluzie:

 

probleme : pornire greoaie (sau deloc) la cald, pierderi sporadice de putere la turatii mari sau accelerari bruste

remediere: schimbat capac distribuitor si ruptor ("lulea") si bujii , dar elementul critic a fost capacul distribuitorului (carbunele central era aproape inexistent)

sper sa fie de folos experienta mea si altor posesori de matiz, la fel cum si mie mi-au folosit multe din informatiile gasite pe acest forum.

toate cele bune

Share this post


Link to post

Offtopic:

 

Acolo se contorizeaza de cate ori primesti avertisment pentru:

- scris fara majusculele obligatorii in limba romana si fara semne de punctuatie;

- offtopic;

- postari consecutive nejustificate;

- orice alta fapta sanctionata in Regulamentul de functionare a forumului pe care l-ai acceptat atunci cand te-ai inscris aici si ai inceput sa postezi.

 

Banuiesc ca tu te miri de ce este 0% la tine, marturisesc ca nu-ti pot da un raspuns la asta, nici eu nu-l cunosc.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salut tuturor! Mi am facut cont pe acest forum fiind "incurajat' de colegul meu Cristi, caruia matizul nu i mai porneste! Este un matiz cu delcou si problemele au aparut acum cateva zile cand pornita fiind, se oprea iar dupa o perioada de cca 30 min o pornea si mergea pana se oprea iar!

A incercat cu o alta bobina, rezultatul fiind nasol... adica tot aceleasi simptome iar ieri i a schimbat si delcoul constatand ca nu mai venea cum trebuie, adik era faza cu pozitia fishelor, cineva spunand-ui k ar fi sarita distributia... in fine, important este k acum nu mai porneste deloc! Va multumim mult!

post-12949-1196611616_thumb.jpg

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj irc si posteaza in topicurile existente.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Sunt proprietarul unui Matiz, 2003, cu 80.000 km si am urmatoarea problema. Afara ploua de 2 zile, continuu, si in una din zile, in mers a inceput sa tremure din toate incheieturile si simteam cum pierde din putere. Am oprit si am verificat bujiile. Cea din partea dreapta nu lucra. A doua zi am schimbat bujiile, am dat cheie, dar nici o schimbare. Am schimbat capacul de la delcou si fisele. Nici un rezultat. Aceasi bujie care nu lucra. Am scos bujia si am constata ca e uda. Am inlocuito cu ala nou dar nimic. Cineva imi spunea ca supapa nu mai functioneaza normal si ca singura solutie este dat motorul jos si curatata supapa sau inlocuita.

A mai avut cineva o astfel de problema? Supapa este de vina sau problema este de alta natura? Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Multumesc !

Share this post


Link to post

E primul meu post aici.

Pana acum doar am rasfoit prin forum, si am ramas cu o impresie foarte placuta, pentru ca am gasit multe lucruri utile aici.

Am un matiz din 2004 pe benzina, de la un timp ramane cam turat motorul. La inceput am zis ca e din cauza timpului mai rece, dar el ramane turat si daca il pornesc si cand este motorul cald.

Am citit ca daca scoti bornele la baterie, calculatorul trebuie invatat din nou mersul motorului.

Cum eu am scos bornele de cateva ori, m-am gandit sa ii dau un reset.

Am scos siguranta de la ECM , am lasat motorul sa se raceasca, am bagat siguranta iar, m-am urcat in el, am dat o cheie scurt sa nu porneasca, si dupa am pornit normal si l-am lasat sa se incalzeasca la temperatura normala.

Dupa , am oprit motorul si l-am pornit iar si am plecat. Motorul nu se mai tura deloc, mergea extraordinar, ma gandeam ce treaba buna am facut :)

Peste 700 de km facuti, iar a inceput calvaru cu turatia. Am dat iar reset la ECM, si iar si-a revenit. Dupa 3-400 km iar se tureaza.

De la ce ar mai putea sa fie? O fi vreun senzor care citeste eronat? Si cand dau reset se sterge si eroarea aia si repare dupa ce merg cu el?

Share this post


Link to post

@prodreptate > la un motor din 2001 (dupa profil) sau din 2004 (dupa post) este nevoie de o curatare a corpului clapetei, a senzorilor aferenti, de o verificare (inlocuire) a furtunelor de cauciuc de pe calea de aer (scapari de vaccum). Daca citeai tutorialul vedeai ca resetul de ECM n-are vreo legatura cu turatia de ralanti si ca procedura de Idle Learn se face altfel decat ai relatat. Prin ce ai facut ai provocat doar o recalibrare a varfului de la electro-valva IAC si nu o invatare a turatiei de ralanti de catre ECM. Oricum, acesta se face doar dupa ce motorul este in stare buna de functionare si fara pierderi de vaccum.

Share this post


Link to post

Salut!Va rog sa ma ajutati.Masina mea porneste dimineata la rece dar de cand a venit frigul a a-ncept sa dea in nas daca n-o las sa se-ncalzeasca.Daca o fortez se aprinde check.La service nu stiu ce are(de la benzina),am schimbat bujiile,masina are 14000km si e din 2005 euro3

Share this post


Link to post

Incearca sa-i faci un reset ECM si apoi, dimineata, pana pleci cu masina, o procedura Idle Learn. Mai multe detalii gasesti aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923. Succes!

ps: mai ciudata e partea cu aprinderea Check-ului... Ce intelegi prin fortare?

Edited by costinel

Share this post


Link to post

O scanare in service e binevenita. Check-ul ala se aprinde cu un rost si este mult mai usoara diagnosticarea daca se stie codul de eroare, decat bazata pe vorbe. Fisele bujii le-ai schimbat?

Share this post


Link to post

Cum sa nu se aprinda check-ul daca e misfire toata ziua acolo, cum sa se aprinda o benzina slab volatila pe peretii unui cilindru rece de la un motor prost reglat (intretinut) ? Nu mai trimeteti omul aiurea, la scanatorii lui peste, trebuie curatat corpul clapetei, IAC-ul si aplicata procedura de Idle learn. Daca benzina-i proasta, adauga un flacon de aditiv, ceva octane booster.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...