Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am si eu o problema cu matizul meu.

Se opreste in timp ce merg.

Mi s-a intamplat de mai multe ori, si nu are importantza ca sunt cu masina in accelerare, in 2-a, in a 3-a sau in a 4-a ca si treapta de viteza.

Pur si simplu, vad CHECK pe ecram si apoi toate celelalte becuri care se aprind standard atunci cand pornim matizul.

 

Cateodata pleaca din nou imediat la cheie, dupa 10 sec de pauza.

Dar mi s-a intamplat si sa o las acolo juma de ora sa aduc pe cineva sa ma remorcheze si inainte sa ma remorcheze sa mai dau o cheie si sa plece.

 

Nu stiu ce are.

Daca a mai patit cineva si ma poate ajuta cu un sfat ... multumesc frumos.

Share this post


Link to post

Daca vezi check pe ecran trebuie sa mergi la un service sa puna scanerul pe ea sa vada ce eroare a dat. Functie de eroare se stabileste defectul si reparatia.

Share this post


Link to post

face ca la mine - schimbat sau reglat senzor TPS - operatie de max 5 min pe ceas in service !!!

Share this post


Link to post

Salut - problema (poate nu chiar) noua:

 

Pedala de acceleratie scotea un sunet ciudat la apasare de vre-o luna incoace, dar totul a mers normal, n-am zis ca ar fi ceva. Parea ca ar avea nevoie pedala de ungere, atat.

 

Azi a inceput sa scoata, la apasarea pedalei de acceleratie, un scartait ciudat, mai lung, destul de ascutit dar si foarte puternic, in special in primele momente dupa pornire. Apoi tace.

 

Sugestii?

Share this post


Link to post
...schimbat sau reglat senzor TPS -....!!!

 

Cum se regleaza acest senzor? Ca nu sunt decat 2 suruburi si acelea nu permit "culisarea". Toti spun ca li s-a reglat acest celebru deja senzor, dar nimeni nu pomeneste cum. Oare numai din deschiderea clapetei de acc cu singurul surub de-acolo?

Share this post


Link to post

Acel surub de care pomenesti tu este pentru altceva, nu pentru reglat TPS. Nu stiu exact cum s-a reglat(cred ca prin rotirea lui) dar oricum nu poti face asta acasa decat daca ai tester, ca sa vezi pe el valoarea data de TPS. Aceasta trebuie sa fie la E3(nu stiu daca e vreo diferenta la E2) 0.4V.

Share this post


Link to post

Hello! Nu-mi ignorati postul, va rog... :-W (Post #529)

 

Azi am auzit tiuitul si mai clar...si mi-am dat seama ca defapt il auzisem de multe ori la o gramada de masini in trafic.

Repet: la accelerarea de pe loc, un tiuit puternic care merge in paralel cu turatia motorului. Este inselator, deoarece nu face de fiecare data asa.

Am plecat dimineata pe motoru rece si a fost ok, dar deodata cand am plecat de la un stop pe verde, a inceput sa "tipe" matizauru.

 

Ce e sunetul ala?

Share this post


Link to post
Acel surub de care pomenesti tu este pentru altceva, nu pentru reglat TPS. Nu stiu exact cum s-a reglat(cred ca prin rotirea lui) dar oricum nu poti face asta acasa decat daca ai tester, ca sa vezi pe el valoarea data de TPS. Aceasta trebuie sa fie la E3(nu stiu daca e vreo diferenta la E2) 0.4V.

 

 

Tensiunea se poate masura cu un voltmetru obisnuit, chiar la pinii conectorului. Ciudat este ca, desi l-am sucit pe toate partile, nu-mi pot da seama cum se poate regla. Oare sunt de mai multe tipuri (ca de ex la distribuitor: dac sau mando)?!?

 

PS. Din acel surub de la clapeta se schimba inclusiv valoarea tensiunii furnizate de TPS. Practic potentiometrul TPS este cuplat mecanic la clapeta si se pot masura valorile fara a-l alimenta (este vorba de rezistentele intre cursor si cele 2 capete)

Sunteti siguri ca la service nu v-au umblat la surubul de la clapeta?

Share this post


Link to post

Am mai scris cuiva tot pe tema asta. Am avut si eu probleme cu TPS-ul, masina ramanea uneori turata(ECM-ul vedea clapeta "prea inchisa", avand valoarea de 0.0V si deschidea IAC-ul). Prima data in service mi-a umblat la surubul de capat de cursa al clapetei si mi-a deschis fortat clapeta. Pe tester era ok, 0.4V valoarea TPS-ului, DAR, nu prea mai aveam frana de motor, clapeta stand un pic deschisa mereu. La vreo 2 saptamani, iar a inceput sa ramana turata si de data asta au reglat direct TPS-ul si au adus pozitia surubului de capat de cursa la normal. Din cate am vazut, miscau de el foarte usor si se uitai pe tester(miscau de senzor). Cand a aratat 0.4V l-au tinut fix si au strans suruburile.

 

Tolin a zis pe undeva pe aici ca nu asa se face, adica sa umble la surubul de capat de cursa si a avut dreptate.

Share this post


Link to post
Hello! Nu-mi ignorati postul, va rog... :-W (Post #529)

 

Azi am auzit tiuitul si mai clar...si mi-am dat seama ca defapt il auzisem de multe ori la o gramada de masini in trafic.

Repet: la accelerarea de pe loc, un tiuit puternic care merge in paralel cu turatia motorului. Este inselator, deoarece nu face de fiecare data asa.

Am plecat dimineata pe motoru rece si a fost ok, dar deodata cand am plecat de la un stop pe verde, a inceput sa "tipe" matizauru.

 

Ce e sunetul ala?

Verifica intinderea curelei de accesorii si starea ei.

Share this post


Link to post

@Mircea: Mersi ca nu m-ai lasat "pierdut prin alte posturi" :P .

 

Care e cureaua de accesori? Cea de alternator/distributie? :-? ?

 

Si inca un lucru: referitor la sunetele mentionate mai sus, ele ar putea fi cauzate de o PLANETARA defectuoasa? :shock:

Edited by fun4cristi

Share this post


Link to post

Cureaua de accesorii este cureaua de alternator, nu cea de distributie. Sunetele de care zici tu apar de la imbatranirea sau slabirea curelei. Planetarele nu au nicio treaba cu zgomotele semnalate de tine.

Bucura-te ca nu este de la planetare, reparatia te-ar fi costat mult mai mult.

Share this post


Link to post

Celtic, m-ai linistit, multumesc :D .

 

Luni merge matizauru la doctor, asa ca dupa masa dau raportu ;) .

 

CHEERS! :thumbl:

Share this post


Link to post

Sal all! Am o nelamurire. Am un matiz din 2003 cu 39000km la bord,problema este ca azi a inceput sa se auda foarte tare motorul in interior,zgomotul se aude sub capota.Imi pare ca se tureaza motorul foarte tare si se aude extrem de tare in interior nu am toba sparta am dus-o pe o rampa si un tip sa uitat la ea si mi-a zis ca e inregula.se tureaza tare la viteze mici.De exemplu merg cu 50 in viteza a 3a si motorul suna tare zici ca as avea 130 in viteza a 4.se tureaza tare sau cel putin zgomotul asta indica.Daca merg cu 80 la ora cua 4 motorul suna tare de tot daca merg cu 60 nu mai suna motorul turat.Ce sa fac?!!!!!

Share this post


Link to post

Salutare.Am o problema la Izaura.Din cand in cand apare un "scartait" ciudat la motor in mers.Nu am reusit sa-i gasesc un "pattern" pana acum;cateodata apare zgomotul la 70km/h si dispare la 50km/h, ieri a aparut zgomotul la 110km/h si a disparut la 70km/h.

Nu reusesc sa-mi dau seama de unde vine zgomotul si sunt destul de ingrijorat, mi-e sa nu fie ceva problema grava la motor.Si nu face intotdeauna asa.Poate sa treaca si o saptamana fara nici o problema si apoi sa apara iar zgomotul.

Ieri dupa ce a aparut, am oprit 10 minute la o benzinarie pentru ca oricum trebuia sa alimentez si apoi 200km pana am ajuns acasa nu a mai facut.Am atasat un fisier cu zgomotul care il face poate stie cineva ceva si ma poate ajuta.Observati sunetele inalte, restul sunt zgomote de fond, ca era destul de prost drumul.Multumesc mult.

 

p.s cand decelerez zgomotul dispare treptat ca la reducerea turatiei, nu dintr-o data.

 

scartait.mp3

Share this post


Link to post

Imi cer scuze ca am postat aiurea, am sa fiu mai atent pe viitor.Din pacate nu am A/C.Cureaua la alternator a fost schimbata la 40.000 km(acum are 55000).Poti te rog sa-mi spui exact ce ar trebui sa-i rog pe cei de la service sa verifice?De test pe sosea nu se prea pune problema ca nu apare tot timpul zgomotul si la ghinionul meu fix atunci va merge bine.Multumesc mult.

 

p.s.Oare e grav rau?(in sens de bani si de alte lucruri care se puteau defecta de la lucrul asta)

Share this post


Link to post

Se verifica intinderea curelei de alternator si starea ei. Daca totul e in regula aici, se verifica starea fuliilor si jocul in rulmentii alternatorului. Incearca sa identifici zona aproximativa a zgomotului.

Share this post


Link to post

Ok am inteles.Trebuie sa strang intai niste bani si apoi ma duc in service sa verifice baietii care este problema.Nu am reusit sa-mi dau seama exact de unde este zgomotul fiindca nu face decat in mers.E clar din fata de la motor, si singura particularitate e ca creste si scade in intensitate odata cu turatia motorului.

Share this post


Link to post

Iertare pentru intarzierea raportului...

 

Mecanicul a spus ca poate fi de la cureaua alternatorului, cu toate ca ea e in stare buna si bine intinsa (a verificat-o).

A ajuns la aceasta concluzie plecand de la premisa ca e rece afara si ca de la acele 2 zile sunetul nu s-a mai auzit (de atunci tace).

 

Sper sa nu spun prematur si s-o regret, dar matizaurul isi rezolva multe defecte/sunete ciudate de la sine :P :) ).

Share this post


Link to post

Salutare, e primul meu post:

Mi-am luat si eu un matiz din 2003 asta vara de la un coleg de la munca bine intretinut totul ok. L-am luat la 28.500 acum are 35.000. Am fost cu ea la o revizie ca pt. 40.000 (unde se schimba mai multe-ulei motor cutie; filtre; antigel) deoarece masina avea pe cartea de service doar revizia gratuita la 1000 km; sa stiu si eu mai multe de el cam ce trebuie schimbat ingrijorat fiind si de un zgomot de la motor ce mi s-a auzit pe ultima 100 de km. Se aude dupa ce motorul sa incalzeste ca un vajait. La service (Grand Garage) testele au fost ok mi-au facut schimburile aferente si mi s-a zis ca in viitorul apropiat trebuie sa schimb bucsa la caseta si flansele la amortizoare. Dupa aceasta "intretinere" motorul suna mai bine dar vajaitul acela (probabil de la cureaua de la alternator cum am citit eu pe posturi) tot sa mai aude, dupa incalzire repet-probabil nu au verificat-o. Ieri de dimineata am trecut prin pasaj la unirii si era liber am zis sa o dezmortesc si pe ea..deoarece circul mai mult in oras >> sa-i dau si treapta 5, iar pe la 90 -100 km/h mi s-a auzit alt zgomot la motor in afara de vajaiit ca o bataie frecventa (tacheti/culbutori) - nu sunt sigur. Ce recomandati? O fi din cauza bucsei de la caseta?

Un reglaj cum se poate face?

Share this post


Link to post

Bataia la tacheti o am si eu si o aud cu motorul pornit la relanti sau la viteze mari, vajaitul de care spui tu poate fi din cauza curelei de la alternator ( la mine lipseau cativa dinti de pe ea si se auzea la fel ) in rest ce sa mai zic eu am schimbat 2 randuri de amortizoare ..troncane si bat la fel

Share this post


Link to post

jaoolin, cu o pagina in urma e un fisier audio cu bataia care se aude la masina mea cateodata.Asculta si vezi daca e acelasi lucru, ca eu am primit deja explicatiile.

Share this post


Link to post
jaoolin, cu o pagina in urma e un fisier audio cu bataia care se aude la masina mea cateodata.Asculta si vezi daca e acelasi lucru, ca eu am primit deja explicatiile.

 

Merci

La mine vajaitul se aude numai cand o turez, la relanti toarce ca o pisicuta, iar bataia la tacheti presupun dupa turatii mari peste 4000 in orice caz, cred. :)

Share this post


Link to post

Salutari... am si eu de povestit o patanie cu Matizuletul meu.

 

Asadar am un Matiz din 2005, Euro 3, momentan are 136000 km.

 

Toate bune si frumoase doar ca prin Iulie mi s-a aprins Check de la motor. Sincer sa fiu nu stiam despre ce e vb asa ca prima chestie care am putut sa o fac (mi s-a intamplat pe la 22:30 pe drum intre Arad si Oradea) am sunat la Daewoo Asistenta (nr din stick de pe luneta) si mi-a raspuns un tip de la Craiova. I-am zis ce probleme am si mi-a zis ca mi se va deconecta alimentarea cu combustibil dupa 150 km de cand mi s-a aprins acel bec. (vb serios ca asa mi-a zis :rolleyes: ) I-am zis ca nu-i problema ca nu mai am atata pana la destinatie. Asadar am mers cam stresat a doua zi la o cunostinta unde mi-a pus scanner-ul si eroarea a fost "Combustibil prea bogat". Cel care mi-a facut asta nu se prea pricepea (era sambata si nu era niciun service deschis) asa ca doar mi-a anulat eroarea.

 

Apoi am mers la Timisoara in ziua respectiva dar mi s-a aprins din nou. Saptamana ce a urmat am fost la un Service Daewoo. Si asa cum zicetzi voi... "maimutele de acolo" au clatinat din cap.. s-au facut ca ploua.. cu greu am resuit sa scot ceva de la ei. Eroarea a fost aceeasi. Au anulat-o si am ramas la fel de "destept" ca si inainte de vizita la Service. Am mai incercat si la alt Service Daewoo din oras... rezultatul.. la fel de inteligent.

 

Dupa un timp, tot printr-o cunostinta am ajuns la un alt mecanic care sa-si dea cu parerea referitor la problema mea, tot in Timisoara. Concluzia lui a fost ca ... "este infundat catalizatorul" si din aceasta cauza Sonda Lamda da valori aiurea de aici rezultand eroarea. Trebuia sa fac un drum de Bucuresti neaparat asa ca i-am zis ca sa rezolve cumva provizoriu aceasta problema. Simptomele la masina erau: consum putin cam mare si o moleseala.. tragea putin mai greu si uneori parca se infunda. (doar atat). Asadar am spart catalizatorul... :wallbanger: amandoua bucatile , si precatalizatorul (bucata de sus de la evacuare) si cealalta de jos dupa amortizor pe sapament. Tipul habar nu avea ca pe sapament catalizatorul era metalic la euro 3 asa ca s-a cam chinuit sa-l gaureasca bine de tot. In sfarsit, am facut-o si pe asta. Apoi am mers la Bucuresti etc etc cam 2000 km, rezultatul fiind consumul ceva mai mic dar Check de la motor in continuare aprins.

 

Am pus apoi catalizator nou (partea de sapament), am curatat IAC, am pus pe scanner, am scos eroarea si... surpriza a doua zi aceeasi treaba, plus ca simptomele au ramas.. uneori trage putin cam greu, si se inneaca cateodata de parca nu ar mai primi benzia sau ar fi ceva in ea.

 

Am mai aflat o varianta... cum ca s-ar putea sa fie de la injectoarele (colmatate) deci benzina nu e pulverizata cum trebuie iar arderea nu e completa, de aici rezultand benzina nearsa in gazele de evacuare, fapt pt care sondele Lamda dau in continuare eroare. Mi s-a recomandat sa pun un aditiv de curatare injectoare in benzina o data la 2 plinuri. Mi-au spus cei de la service ca precatalizatorul (partea de sus de la evacuare si care e ceramica dar se vinde impreuna cu metalul ce o inconjoara ca un tub) costa 550 lei + manopera (cam mult :( ) dar ca totusi chiar daca acel fagure nu e acolo sonda Lamda nu ar trebui sa fie afectata.

 

Asadar.. daca nu v-am plictisit, va rog mult sa ma ajutati cu o parere, ce ar putea fi...? Injectoarele..?!? Sau trebuie neaparat sa pun acel precatalizator ceramic...?!? Va rog sa ma ajutati, am sambata un drum de 550 de km de facut si as vrea o parere sa vad ce pot face... [-O< [-O< [-O< [-O< plus ca vreau sa mearga ca inainte...

 

Multumesc mult pt timpul acordat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...