Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Chevrolet Epica In Romania

Recommended Posts

Concluzie: e din aceeasi clasa cu Mondeo, Accord, Avensis si restul. Problema ramane la finisari(sunt multi care sa plang ca scartaie Kalos-urile sau Lacetti), motorizarile prin lipsa unui diesel si eu personal nu stiu cat de noi/vechi sunt motoarele oferite, pretul la revanzare, costul reviziilor, consumul real, tinuta de drum si mai sunt :)

 

Uite cum se nasc prostiile forumistice.

Sa enumeram greselile:

1. Ce treaba au Lacetti (de care nici nu prea plang oamenii) si Kalos cu Epica si Evanda?

2. Da o raita pe forumurile marcilor enumerate (la care te gandesti tu) de tine, mai putin Honda (orice ar scartai la aia, o lasa in pace ca nu stiu sa ii faca nimic) si o sa vezi cum scartaie de doua ori mai mult masini de doua ori mai scumpe decat Kalos. E prea dependent de cum ai grija de masina.

3. Ai vazut finisajele din Aveo? (timp de gandire 5 minute)... Acum gandeste-te: cum o arata Epica inauntru? :D

Share this post


Link to post

@Perfidus

Se vinde si pe piata occidentala. La pret e intre 19k cea mai ieftina si 24k cea mai scumpa, cu toate taxele incluse. Pentru comparatie, Accord e de la 24 la 34k.

 

Aici sunt niste pareri "occidentale"

http://www.webcarcenter.com/guide/chevrolet/epica/G2397.html

sau

http://www.vroom.be/fr/essais-autos-nouvea...rolet-epica.asp

 

I se reproseaza in general faptul ca e cam submotorizata si cutia automata inrautateste lucrurile. Eu am vazut-o si m-am urcat in ea, in materie de confort nimic de zis, arata bine, e comoda si materialele interioare par de calitate. Poate ma lipesc si la un test, desi dealerul ma stie deja si stie ca m-ar tenta ceva mai mic :D

Share this post


Link to post

@Satori: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=2475 nu cred l-ai uitat :)

Am cautat pe forumul Ford si nu am gasit(dupa cuvantul cheie "scartaie") nimic asemanator cu linkul de mai sus(vorbind de mondeo). Din cate stiu Toyota nu are forum propiu, dar oricum impresiile propietarilor de pe alte forumuri nu includ cuvantul "scartaie" ;)

 

Pe langa asta se stie foarte clar ca modelele noi nu sunt noi 100% ci imprumuta diverse elemente de la modelele din clasele mai mici si sau modelele anterioare.

 

Daca Epica ar fi cu ~2000 de euro mai ieftina ar fi o alternativa mult mai interesanta!

 

PS: Dupa parerea mea Chevrolet trebuie sa aduca pe piata din RO "automobile de buget", care sa isi merite banii prin costuri de achizitie si exploatare. Cei ce vor mai mult si au mai mult de dat, au de unde alege!

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Pe hartie nu pare automobil de buget. Nici Kalosul nu pare. Fa test drive, du-te si pe la restul si o sa vezi. Cand o sa ti se ceara banii pe manerele de viraj o sa intelegi si o sa mai cresti 2 ani brusc, te albesti la par si te blazezi.

 

Nu am uitat topicul acela. CITESTE-L.

Vrei sa vezi cum scartaie o Fiesta? EXPERIENTA PRACTICA. (Apropo, sfatul serviceului... dar mai bine il las pe Brainiac sa se pronunte).

Faptul ca altii nu vorbesc, este treaba lor.

Share this post


Link to post

Oarecum :o fftopic:

 

Prima experienta oarecum neplacuta cu Fordul am avut-o atunci cand m-am dus sa ridic masina si am constatat ca nu are scut. Deoarece mai aveam una aproape identica acasa, iar aia venise cu scut, nici nu-mi puneam problema ca asta, fiind GHIA (teoretic este versiunea full), sa nu aiba, asa ca nu am intrebat inainte daca are sau nu. Ma rog, intreb cat costa un scut. "150 de euro, dar e de plastic. Nu va recomand". Deci agentul, cel care are tot interesul sa-si vand produsele, a zis ca NU-MI RECOMANDA :mda: . Logic, l-am ascultat.

Faza numarul 2. Dupa 7-8.000 de km au inceput sa apara scartaituri prin cele mai neasteptate locuri. Si asta nu la cine stie ce gropi sau curbe luate cu viteze astronomice, ci la denivelari absolut normale... :grumpy: . Fiindca la cealalta Fiesta nu au aparut aceste scartaituri, desi are 100.000 de km in 3 ani, deci a fost o masina exploatata, am zis ca e o problema. So...go to service. Solutia: "Asa fac toate, e o mica problema de proiectare. La inchizatoarele metalice de la portiere trebuie sa dati doua-trei benzi de izoler-band si nu se vor mai auzi ;) ". Solutie romaneasca, la o masina americana, fabricata in Germania :wallbanger: .

 

P.S. am facut treaba asta acum, la Varlaam, si-am avut placerea sa constat disparitia in masura de 95% a scartaiturilor :mrgreen: . Dar stau si ma intreb: daca era atat de usor de remediat, chiar si empiric aceasta problema care "apare la toate Fordurile", de ce naiba nu or fi facut-o ei de la inceput :-? ? Cred ca nici nu as fi remarcat banda aia pe la inchizatoare...dar pur si simplu nu au facut-o. Asa ca am ajuns la concluzia ca indiferent de marca, model, dotari sau pret al masinii, pana la urma la service tot de romani incapabili si incompetenti te lovesti...

Share this post


Link to post
Important e sa fie reali CP.
:thumbl: Corect jupane.

 

Vrea cineva sa compare un 109cp de megane diesel cu 86 cp de Cielo benzina!?

Tare lepre sunt caii astia frantuzesti! Io cred ca-s magari de fapt!

 

Pe de alta parte prea il lauda pe motorul ala de 2L cum ca ar fi "Economie de combustibil" 11.4 L in Bucuresti! :-? Io cred ca nu scade sub 15!

Share this post


Link to post

off-topic

Izolirband pe închizătoare :D ! Să leşin : . Aşa fac eu la Nova ca să "sune" uşa mai bine când o trântesc! Dar la Fiesta, ca să nu... scârţâie :D

 

Data viitoare nu se mai retrage warn-ul !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Motoarele de pe epica provin de pe motoare vechi GM aduse la normele de poluare euro4.

Am informatii ca in cateva luni se va comercializa cu un motor diesel de 2l -150CP.Deci mai asteptati nu va grabiti la achizitionare.

Share this post


Link to post

si 310Nm la 2000 rpm. In 4 cilindri.

Share this post


Link to post
PS: Dupa parerea mea Chevrolet trebuie sa aduca pe piata din RO "automobile de buget", care sa isi merite banii prin costuri de achizitie si exploatare. Cei ce vor mai mult si au mai mult de dat, au de unde alege!

Mike, uite-te bine in ce tara traim. E plin de Hyunday Coupe-uri si Santa-Fe-uri cumparate de oameni care nu au avut bani de un coupe adevarat sau o masina de teren "reala". Dar trebuia sa arate in ochii celorlalti ca sunt "mai importanti". Masina e un blazon, aproape peste tot in lume, si ceva mai mult la noi. Si eu recunosc sincer (in rarele momente de psihanaliza proprie :wallbanger: ) ca n-am vrut sa-mi iau Logan din 2 mari motive: 1. ca e o masina slaba (70%) si 2. ca nu vroiam sa uniformizez cu masele (30%).

Ai inteles sper unde vroiam sa ajung - Epica se va vinde si in Romania si va fi cumparata, poate nu de cei ca mine si ca tine, cu salariu, ci de un patron care are nevoie de acel blazon. In definitiv, e o masina noua, se simte ca o masina noua, si faptul ca la banii aceia poti lua un second hand BMW sau Mertz e deja offtopic.

Share this post


Link to post

In parcare la Buru, langa Turda, era un BMW seria 7 cu pana pe ambele gume dreapta. Tocmai luase masina si vanzatorul il asigurase ca gumele sunt noi (culmea e ca aratau noi). Mai bine masina noua. "Patronii" vor cumpara ori BMW nou, ori Mert nou. Chevrolet e pentru saracii Americii si acum si ai Romaniei, nu pentru ei.

Share this post


Link to post
Masina-i faina, are dotari excelente dar la motorizare slabut (rau) - 144 cai din 2L in 6 cilindri? Plus sa nu uitam ca masina-i are si 1,5 tone.

Vis a vis de concurenta, un exemplu ar fi (ca tot l-ati pomenit), Acordul scoate 155 cai din 4 cilindri (2L) - si sa nu uitam ca Acordul a iesit pe locul 1 in cea mai fiabila masina pe anul in curs.

In state masinile americane nu mai sunt vazute cu ochi atat de buni, masinile japoneze sunt la putere. De exemplu Honda are o fabrica imensa de masini in Ohio, mai nimeni nu-si mai ia masini americane ci Honde Accord, Civic si alte modele speciale pt USA. Un chevy care de nou avea acelasi pret cu o honda, SH la aceeasi varsta e cu cel putin 25% mai ieftin.

 

Din punctul meu de vedere pentru ca Epica sa fie competitiva ar trebui sa iasa la un pret sub cel al concurentei pentru ca sansa de a concura honda la fiabilitate este foarte redusa.

Share this post


Link to post

Subscriu, si mai adaug, dezmintind ipoteza lu' Sato, ca Accord e masina saracilor romaniei, iar Epica masina fara-cifra-de-vanzari sau pentru unicati.

Pentru simplu fapt ca-i prea scumpa.

Share this post


Link to post

Romania e oricum o piata mica.

In Occident Epica e intre 19k cea mai ieftina si 24k cea mai scumpa, cu toate taxele incluse, iar Accord de la 24 la 34k. Doar Civic e in jur de 23k, si 1.8 benzina 140CP si 2.2 CDTI.

Share this post


Link to post

Hmmm... fac astia de la Honda masini special pentru imortalii romani oare? Ne hranesc cu mitul fiabilitatii lor bazat pe masini intre 24 si 34k si apoi ne baga pe gat una cu 70% din elementele noncritice pe ea, dar mai ieftina?

Sa vedem, sa vedem :)

Share this post


Link to post

Nu, dar spre deosebire de astia de la GM de-l fac pe Satori sa le gaseasca numai argumentele pro, aduc ceva: o fiabilitate dovedita si un pret mic.

Epica vine cu...?! :D

Share this post


Link to post

Reciteste ultimele 3 posturi pana te prinzi :D

Share this post


Link to post

Ehe, chiar crezi ca nu le-am citit? Nu postez ca berbecu'... ;)

Da' tu le-ai citit? La Honde zici ca aia nu stiu sa umble, da' la Kalosi? Si, din moment ce-s toti "atat de priceputi la Kalos", o masina oarecum des-intalnita, iti imaginezi cat de buni vor fi la Epici?

Sau alea nu se strica?

 

Exemplu' cu BMWu care face pana sau Fiesta care scartie (tu sugerezisa nu bagam Kalos/Lacetti in oala cu Epica, dar acelasi TU dai exemplu Fiesta :) ) sunt simple intamplari. Garantez eu ca daca s-ar vinde atatea Epici cate Serie7 am gasi si-un GM cu pana la ambele roti :D

 

PS: Uitasem treaba cu pipaitu'... :X

Edited by Immortal

Share this post


Link to post

Nu orice discutie in contradictoriu trebuie sa degenereze in polemica. Nimeni nu cauta astfel de lucruri aici, ci nu fac decat sa argumentez si din alta perspectiva :)

Share this post


Link to post

Nu te trimit la Gazeta, dar citeste aici: http://dexonline.ro/search.php?cuv=polemica&source=

Te-am retrimis sa citesti mai sus pentru ca ai rastalmacit ce am zis si tu revii cu inca o interpretare gresita? Am zis polemica ieftina = discutie in contradictoriu ieftina = discutie in care argumentele sunt sau se bazeaza pe rastalmaciri ale celor spuse, in cazul de fata.

 

In fine, da, sunt destul de sigur ca intr-un fel sau in altul vor face Epica o masina foarte corecta in banii ei. Despre asta e vorba in filosofia GM DAT si nu cred ca o sa o paraseasca prea curand.

De curand am avut ocazia sa vad masina de 27kEUR care inca mai avea in interior bavurile plasticelor din interior. Nimic nu ma mai surprinde, deci orice este posibil. Sa mai asteptam putin si vom vedea ce se vrea si aceasta Epica.

Share this post


Link to post

Wops, eu aveam alta definitie pentru "polemica". Am invatat ceva nou astazi :)

 

Ce vroiam sa spun: o discutie in contradictoriu (o polemica, deci) poate fi benefica - lucru pe care incercam sa-l obtinem.

 

Eu sustin, fara a fi ironic si/sau sarcastic, faptul ca Chevy Epica e pozitionat oarecum gresit pe piata, fiind mai scump decat modele de clasa medie cu dotari echivalente insa cu o imagine de marca superioare (lucru la care GM DAT trebuie sa mai lucreze, in special in categoriile 'superioare').

 

Mondeo (chiar daca la sfarsit de cariera si cu un motor ceva mai slab ca putere) si Accord sunt modele de clasa medie care, pe lista mea (pus in ipostaza unei astfel de achizitii), s-ar situa categoric inaintea Epicii. That's it :)

Share this post


Link to post

Nu zic de Accord ca nu stiu, dar cu siguranta intretinerea unui Mondeo este mai scumpa decat a Epicii. Deci are un atu. Deci e corecta fata de aceasta. Sa nu mai vorbim de lipsa de feeling pe care ti-o ofera un interior Ford, dar asta e mult prea subiectiva. :D

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Satori da de ce ti se pare Acordul asa ieftin ? Sa nu uitam ca-i la promotie.

Mie imi pare ca are un pret decent in nici un caz prea ieftina si nici prea scumpa - exact cum cred ca se si vrea.

 

PS> a se observa ca _mr a postat preturile cu tot cu taxe ...ceea ce nu-i departe de preturile noastre

 

:ontopic: totusi cred in continuare ca GM pt Epica, din 6 cilnindrii scoate MULT prea putin cai - dar, asta se va trece usor cu vederea daca motorul va fi cat de cat potrivit gabaritului si masina va avea un pret sub concurenta.

Desi nu sunt fan diesel - cred totusi ca cel din urma ar fi mai potrivit (din cauza gabaritului).

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

O problema mare e totusi si la Honda si la Toyota.. e livrarea pieselor de schimb. Si din ce-am vazut recent.. si la Toyoya mai pica.

 

Off-topic

Cred ca asa banala cum e considerata Skoda, cel putin RS(200/ 170 de cai din 2000 cmc benzina/diesel ) e de luat in calcul ca alternativa.

Dar la taxele, drumurile si restrictiile ce sunt si ce vin, nu cred ca voi arunca bani pe mai mult de 120-130 de cai.

Apropo stie careva cum se comporta Octavia 1.6 FSI de 115 cai?

 

off-topic rau :P

Immortal.. daca mai ai nelamuriri cu lexicul.. spune cu curaj si poate te ajuta cineva :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...