Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Fise Bujii

Recommended Posts

Am vrut si eu astazi sa verific cum mai arata fisele la Espero si cand le-am scos una cate una cu motorul pornit m-au curentat destul de tare desi le-am tinut departe de orice masa.

Am incercat apoi cu o carpa(uscata) si chiar si prin carpa simteam intepaturi ritmice.

Sa insemne asta ca ar trebui schimbate?

 

Aaaaaaa si parca nici nu se schimba prea mult mersul motorului cand scoteam cate una.

Share this post


Link to post

Nu mai tine cealalta mana sprijinita de masina :) . Cand scoti o fisa mersul nu se schimba prea mult auditiv insa motorul va tremura mai tare la ochi daca lucreaza cum trebuie. ECM-ul compenseaza si nici nu se prinde ce se intampla.

 

Masoara-le si vezi. Daca au mai mult de 30.000 km schimba fisele si bujiile.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tocmai asta e ca mana cealalta nu era pe masina.

Si inca un fenomen ciudat daca apropii aparatoarea bujiei de tabla aia de la galerie apar scantei intre ele.

Bujiile sunt schimbate recent(sub 1000 km).

Se pare ca trebuie sa iau fise nu-i asa?

 

 

Daca tot am umblat pe acolo am zis sa scot si cate o mufa pe rand la injectoare si iarasi parca nu se schimba prea mult mersul motorului.

 

Ecm-ul compenseaza si acolo sau injectoarele e posibil sa fie putin infundate?

 

Scuze de offtopic.

Edited by aly

Share this post


Link to post

Fisele e normal sa se descarce la masa prin tine daca nu mai au bujia in capat. Mai ales cand e umezeala in aer. Testul asta nu se face cu mana goala si nici nu poti spune daca fisele sunt bune sau nu (toate). Tot ce afli este daca e vre-o fisa defecta in comparatie cu celelalte.

Daca motorul merge bine nu ai de ce sa le schimbi.

 

Scoaterea injectorului sau a bujiei duce la acelasi lucru: Nu mai functioneaza cilindrul respectiv deci simptomele sunt la fel.

 

PS. Nu mai experimenta pe saraca masina :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu gasesc decat Packard peste tot de la 70 la 110 ron sau Bosch la 60 ron.Unde pot gasi Tesla?

Share this post


Link to post
Ce inseamna PARTS MALL?Originale coreene sau SRL coreean?

E un SRL coreean, destul de mare. Nu sunt producatori, sunt o firma de trading pentru piese auto care ia piese diferite la la producatori. Importatorul roman sau de alta natie pentru comoditate nu comanda pistoane la producatorul de pistoane, placute sau saboti la producatorul de placute sau saboti, sau amortizoare la producatorul de amortizoare, ci se duce si isi umple containerul dintr-un singur loc. Dupa mine au calitate slaba a produselor, nu foarte proasta, dar slaba.

Share this post


Link to post

pana la urma scrie undeva negru pe alb rezistenta optima a fiselor? ca asa din povesti...vechile fise Pakard originale aveau 3-5 kohm, cele noi, de Parts Mall 10-16 kohm, o fi OK?

Share this post


Link to post

Important este sa nu depaseasca 30 kohm.

Share this post


Link to post

@Argon - de ce le-ai schimbat daca aveau rezistenta buna?

Share this post


Link to post

una bucata fisa avea partea aia ce intra pe plotul distribuitorului ruginita , am curatat-o, si am constatat ca e si slabita, nu face 'clac' si fisa iese foarte usor, deci posibil sa sara in mers, in rest, celelalte 4 fise sunt perfecte, voi cauta de SH fisa respectiva pe la dezmembrari, sa o am sa completez setul, sa-l am de rezerva, deocamdata le las pe astea de Parts-mall daca ziceti ca se incadreaza, cum ziceam, cea mai lunga are 16 kohm.

Share this post


Link to post

ultimul offtopic

am patit aceeasi chestie si eu la cielo - plotul cel mai de jos ruginit, nu numai fisa - dar acea fisa avea undeva pe la 60kohmi... mergea oribil motorul... si turometru o lua razna (indicatie clara a unei probleme la aprindere)

Share this post


Link to post

ploturile nu au cum sa rugineasca, sunt de aluminiu, cel putin la mine.

Share this post


Link to post

m-am exprimat eu gresit (deh, eram sa raman corijent la chimie prin clasa a X-a)

oxideaza intr-un mod destul de urat - se erodeaza plotul de aluminiu... e posibil sa fie si de la flame date de contact imperfect - am o poza pe undeva cum arata inainte de smirgheluire

Share this post


Link to post

Stie cineva codul pentru fise bujii (originale),nexia/cielo?

Share this post


Link to post

Dupa ce am cumparat ultimul set de packard din viata mea, la care cea mai lunga fisa are 18kohm de noua, mai mult decat cele vechi :D , m-am hotarat sa trec pe tesla. Din pacate nu prea am gasit magazine care sa comercializeze asa ceva. Chiar nu mai exista fise bune pentru daewoo pe nicaieri?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tesla sint mai bune decit cele originale?

Share this post


Link to post

Nu stiu, cand a ajuns masina la mine nu mai existau originalele pe ea din pacate. In schimb am vazut unele tesla mov pe o masina odata si am mai auzit si pe cineva pe forum care are, drept pentru care vreau si eu sa experimentez, din pacate nu gasesc.

Share this post


Link to post

Fise tesla am zis eu mai sus unde am gasit

- sa explic - venind dinspre dristor pe mihai bravu - dupa dambovita se face dreapta la semafor - apoi la rond nu o iei la stanga spre polivalenta ci mergi inainte spre timpuri noi. Imediat dupa rond la parterul blocurilor de pe stanga exista un magazin de piese woo - de acolo mi-am luat eu teslele - tot la indicatiile unui coforumist

 

iar fise tesla pentru DOHC (cielo dar cred ca sunt la fel la tine) erau si prin auchan - de inebuneam eu ca numai d-astea gasesc si pentru mine nu :)

Share this post


Link to post

Ok merci. Daca gasesc anunt.

Share this post


Link to post
Chiar nu mai exista fise bune pentru daewoo pe nicaieri?

 

 

Parts Mall de 50 ron, pentru Espero DOHC merg perfect dupa 7000 km. Si 10.000 km sa tina, si nu-i nimic, nu-s o avere, decat alte gunoaie cu nume mare de 200 ron.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ma intereseaza rezistenta lor masurata cu un ohmetru. Nu mai iau fise dupa cat de bine suna numele. Daca au sub 10 kohm merita luate in considerare.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

sub 30-40 kohm nu simti nici odiferenta, asa ca nu vad rostul.

Share this post


Link to post

Normal ca nu simti nimic pentru ca nu esti nici aparat de masura si nici bujie.Fisele se inlocuiesc la fiecare 60k km si obligatoriu cele care depasesc 30 kohm.In practica cele care au peste 20kohmi deja produc intreruperi la aprindere iar cele care au sub 10kohm merg cel mai bine.

Share this post


Link to post

Eu la 18 kohm le simt. Sunt aparat sau bujie? =)) .

 

@argon. Daca nu le "simti" le poti auzi la toba de esapament la relanti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...