Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

M-am uitat pe anvelopele mele si nicaieri nu scrie "all-season" sau "summer", si nici macar M+S. Exista vreun alt cod? In plus au profilul e identic cu cele din fabrica (despre care zic Colchkutza si Gismo ca sunt all-season), deci e clar ca tot alea sunt... Cum e posibil ca EcoContact EP sa fie si de vara si all-season, pe acelasi profil? Aceeasi firma, are profile diferite pentru doua tipuri de anvelope cu destinatii diferite, ca o necesitate.

Share this post


Link to post

Va salut. Revin vis a vis de anvelopele Continental. Le-am folosit 50 000 km, in toate conditiile climatice. Eu am fost foarte multumit de ele. Maestre Tolin ! Respectul ce ti-l port este sincer si neconditionat. Te intreb, pentru dimensiunea 155/65r13 cu ce putem inlocui conti-urile ca sa putem spune:am un cauciuc ok?

Parerea mea este ca trebuie avut in vedere stilul de condus; ce drumuri facem iar cum spunea colegul Guru daca mergem pe ploaie torentiala cu 100 km/h nu stiu cat te ajuta un alt cauciuc la aceasta dimensiune fara un ABS, fara un ESP . Acum, eu de la ultimul post am facut 994 km cu noile anvelope goodyear GT 3 165/65 r13. Este foarte important de mentionat ca ele sunt montate pe jantele de aliaj care "latesc" putin masina. Traseul a fost Bucuresti - Brasov-Poiana - Sinaia - Mamaia -Bucuresti.

Am prins asfalt uscat bun, drum "rupt" si ploaie torentiala. Efectul simtit este ca:

- masina sta MULT! mai bine pe viraje

-drumul prost este MULT amortizat

-aderenta buna, masina asezata mai bine pe drum.

Ca minusuri pot sa spun : demareaza putin mai greu, simt masina mai grea.

Per general ca o concluzie trecerea la o dimensiune mai mare mi-a adus comfort dar raman la parerea ca nu as ezita niciodata sa imi "incalt" masina cu Continentaluri. Altfel Goodyer GT 3 165/65 R13 sunt super ok.

Share this post


Link to post

Pai, ai facut alegerea cea buna. Acum, pe o dimensiune mai mare, directia de la Matiz se descurca mai greu ca inainte, dar ai castigat la stabilitate si la aderenta.

Share this post


Link to post

Cel mai bun pe dimensiunea asta eu as zice Michellin Energy , urmat de Good Year GT3 :)

Si sunt evident peste orice Eco.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Da. Pot spune ca am facut o alegere foarte buna cu GT 3 -urile pe care mi le-am achizitionat, mai ales combinate cu jantele de aliaj. Va spun din proprie experienta ca este mare bataie de cap cu achizitionarea unui cauciuc mai bun. Majoritatea firmelor nu aduc la aceasta dimensiune 155/65R13 o anvelopa mai buna astfel incat sa o gasesti imediat pe stoc. Trebuie sa faci comanda ca sa nu va mai spun ca se uita si chioras la tine cand ii spui pe ce masina pui respectivele anvelope. Cat despre directie, este adevarat ce spui, maestre Tolin. Te asigur insa ca nu este o diferenta mare. In cazul meu, am servodirectia (completa) acasa, trebuie sa o montez. Eu am cautat 175/60R13 si nu am gasit cu toate ca pe site-urile firmelor ce se ocupa cu negotul de anvelope figura aceasta dimensiune ca fiind pe stoc; am gasit doar la Timisoara si cu transportul ajungeam la o suma ce m-a facut sa ma las pagubas.

Share this post


Link to post
Tine la fel ca un talon mai mare, adica e apa de ploaie. Stabilitatea masinii este mai importanta. Pe un drum cu gropi se merge incet, necazurile pricinuite unei suspensii proiectata pentru drumuri bune sunt mai mari decat o amarata de janta de tabla. Un talon mai mare nu te salveaza. Asta-i o utopie intretinuta de catre cine nu stie ca un pneu cu talon mai mare cedeaza mai usor.

Eu din experienta proprie confirm ca am taiat 2 pneuri ecoconti 155/65 (am indoit si janta) intr-o groapa acoperita cu apa. Am pus apoi 155/70 (milestone) talon doar putin marit si chiar daca am mai dat intr-o groapa identica (s-a indoit iar janta) nu s-au mai taiat gumele, si nici macar nu am pierdut etansarea!

In general problema asta apare la "saritul" bordurilor mai inaltute :) sau , la trecerea de pe asfalt la nivel cu liniile de tramvai (se formeaza gropi la marginea lor), care sunt din beton si daca ai presiunea putin mai mica in cauciuc esti mancat :spumelagura: ...Poti sa arunci cauciucul direct la gunoi!

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Alte alternative ar mai fi Viking vss 100 si Toyo 350. Pe astea nu le luati in calcul?

Share this post


Link to post

Gata, deja prima victima printre continentale, cauciucul fata stanga, gaurit pe lateral la vreo 2 cm de banda de rulare, din cauza unei gropi monstruoase, luate la vreo 35-40 km/h. Daca aveam hankoocele vechi de de 7 ani sigur nu aveam pana, ca am luat cu alea gropi si la 70km/h, la fel de monstruoase, pe drumuri judetene. Am gasit undeva pe net ca anvelopele deteriorate in afara caii de rulare nu e bine sa fie reparate/vulcanizate. Asa o fi?

Share this post


Link to post

Doresc niste pareri in legatura cu : achizitionarea a 2 Sava Perfecta 155/65/R13 pt Matizul meu la pretul de 115 ron /buc montaj +echilibrare incluse .

Ce parere aveti de aceste anvelope ( mai ales pe timp umed ) si de pretul lor ?

Share this post


Link to post

Nu stiu cum se comporta.

Dar de ce doua? Ai deja doua aproape noi pe masina? Acelasi model?

Si mi se par scumpe. Nu cred ca sunt mai bune decat Matador Stella pe care le-am luat cu 94 ron, montaj si echilibrare gratis.

Iar daca sunt mai bune, nu comment. Ale mele se comporta pe ploaie la fel de bine ca si ecocontacturile pe care le aveam inainte, si alea m-ar fi costat 160 ron + 1 saptamana de asteptare ca nu aveau in stoc. Nu mai retin exact la ce pret erau Sava Perfecta, dar in nici un caz nu erau peste 100 ron. Si cred ca euro a mai scazut fata de cum era in august anul trecut.

Share this post


Link to post

Eu am avut pe Matiz Viking si s-au comportat cel putin la fel de bine ca si Continentalurile. Sava sunt niste anvelope de buget, nu de performanta, iar pretul mi se pare cam mare.

 

Pentru reclama si vanzare exista sectiunea Bursa

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pt JYN`u :

Spune-mi si mie te rog de unde ai luat Matadorurile ale ?

V-am intrebat de pret stiind totusi ca aceste Sava sunt mai ieftine dar eu am gasit asa la o vulcanizare , repet cu montaj+echilibrare incluse in pretul de 115 lei/buc.

De ce 2 ? Simplu: pt ca vreau sa le schimb pe cele de pe puntea fata ( le trec pe spate si arunc montanele care arata jalnic acum pe spate ) .

Merci

Share this post


Link to post

Eu mi-am inlocuit Continental-urile cu Sava Performa si imi pare rau ca m-am zgarcit si nu am luat niste cauciucui calumea. Distanta de franare a crescut simtitor. Daca calc frana mai violent se duce sanie ceea ce nu se intampla cu continental-urile. Nu o sa mai cumpar niciodata cauciucuri ieftine.

Share this post


Link to post

Nu stiu cum va intelegeti voi cu Dunlop sp30 dar eu ma simt ca o sanie pe gheata cand merg pe ploaie.

Share this post


Link to post

Eu ti-am dat linkul cand le-ai luat.. sunt low-level-ul d ela dunlop. pe de alta parte pe dimensiuni mici e greu de gasit cauciucuri calumea.

Share this post


Link to post

Studiati si profilul cauciucului inainte de cumparare. Eu am pe fata Sava Effecta si sunt multumit .

Share this post


Link to post

el_cid> Treaba asta tine si de stilul de condus. Sunt convins ca sava, matador si alte pacaleli din astea ar fi si mai slabe.

Share this post


Link to post
Nu stiu cum va intelegeti voi cu Dunlop sp30 dar eu ma simt ca o sanie pe gheata cand merg pe ploaie.

Megi mai incet pe ploaie, ai matiz cu cauziucuri 155. Te astepti sa faca miracole?

 

Incearca niste kormoran daca vrei senzatii tari pe orice tip de asfalt.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Am iesit aseara sa fac niste teste. Sunt decente pana in momentul cand ingheata. Atunci parca dau durmul la frana dar daca sunt tinute la limita de rupere a aderentei parca nu sunt asa sanie la viteze de pana in suta. :) Tinand cont ca vb. de carosabil umed si city mode e ok.

 

Dabea astept iarna sa trec iar pe Vredestein :X

Edited by steph

Share this post


Link to post

salut, cauciucurile standard cu care vine matizu din fabrica merg pe jantele CMS 129 5.5 J x 13 H2 ? am vazut ca jantele stock sunt 4.5 J, nu stiu daca merg si pe 5.5 J

Share this post


Link to post

merg, tocmai ce le-am montat, se merita zic eu, si echilibrate si se comporta mai bine decat jantele de tabla cu capace, nu mai tremura deloc :) Celelalte tremurau de la turcisemele alea de capace...nu ca jantele ar avea alta natie..

Share this post


Link to post

Potrivesc la un ET intre 4,5 - 6 .Asta este marja in care se incadreaza . Apropo , acest lucru este valabil si la TICO !

Share this post


Link to post

Am gasit o oferta la niste cauciucuri dar sunt 155/70 r 13...ar dauna daca mi-as le-as pune?

Momentan am 155/65

Share this post


Link to post

Sal eu am avut montana 155/65 r13 ..toate aveau galme si acum rulez cu debica 165/65 r13 si merg super bine..nu freaca sau anting

Share this post


Link to post

Stryder> Tinand cont ca nu maresti latimea poti sa le cumperi linistit. Singurul lucru care se va diminua va fi stabilitatea dar oricum nu simtitor. Eu fortat de imprejurari am de iarna aceasta dimensiune pentru ca Vredestein nu face talon de 65 pentru profiul de iarna.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...