Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Categoric nu! :)

Share this post


Link to post

Anvelopele care vin pe masinile noi au garantie 6 luni. Dar chiar si asa, este extrem de greu sa dovedesti ca problema nu provine dintr-o vina a utilizatorului.

Share this post


Link to post

Din cauza unei gropi mai mari combinata cu o linie de tramvai am facut o galma. Si cauciucul ii si el destul de imbatranit si am decis sa schimb anvelopele fata.

 

Am urmatoarele variante:

Debica 110ron/buc

Sava 115ron/buc

Matador 115ron/buc

Barum 120ron/buc

 

La preturile de mai sus am montaj+echilibrare gratuit.

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post

Daca doar astea sunt optiunile eu as alege Sava!

Share this post


Link to post

Eu as merge pe Matador !!..Din experienta proprie. Pe fosta (o Dacie) m-au tinut 40k km !!...

Share this post


Link to post

Mda... am mai auzit pe unul ca l-au tinut Barum-urile 44 de mii. Ei si ce?

 

Important e ce aderenta au si cum se comporta pe strada! Degeaba "te tin" nu stiu cit, daca n-au aderenta si la prima frina te repezi in ala din fata! Asa... si Montanele te tin mult!

Share this post


Link to post

Ar mai fi si alte optiuni dar trebuie sa ma incadrez in 250ron. Si Contineltal si restu care sunt alta categorie de pret ma duc spre 350ron. Pe spate am Debica Vivo.

 

Mai multi mi-au spus sa merge pe Sava. Mai meditez pana luni (=zi de salar :) )

Share this post


Link to post
Ar mai fi si alte optiuni dar trebuie sa ma incadrez in 250ron. Si Contineltal si restu care sunt alta categorie de pret ma duc spre 350ron. Pe spate am Debica Vivo.

 

la banii astia (115 ron) eu am ales Firestone 590 F590 Fuel saver (din targ de la vitan), ceva mai inalte decat in talon, daca nu ma insel 155/70. Inainte am avut montana si le-am schimbat la 40.000, era deja prea periculos, la frana mai puternica ma duceam sanie si pe asfalt uscat, si nu din cauza uzurii excesive, ci din cauza imbatranirii cauciucului. Erau ale ei originale, aproape 3 ani au tinut si bineinteles ca aveau galme din belsug.

 

Frestone-urile pe care le-am luat sunt made in Italy, si vreau sa va spun ca sunt foarte multumit de ele, au o aderenta super, cu greu mai scartaie vreun cauciuc, oricat de tare as pleca de pe loc si criar la franari la limita... Am facut cu ele deja 10.000 Km si nu am avut nici o problema, iar pe ploaie sunt chiar ok.

 

Pentru iarna am doua Debica Frigo, de care sunt chiar multumit, iarna trecuta nu am avut probleme, desi pe spate aveam inca montanele.

 

Bafta la alegere!

 

PS: acum am vazut ca era vorba de Tico, eu am Matiz, asa ca imi cer scuze pentru bagarea in seama, ramane valabil pentru posesorii de Matiz.

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Eu am niste cauciucuri Continental..am 10.600 km cu ele si sunt ca noi...si am dat pana acum scarturi gramada :D

Edited by NEOisme

Share this post


Link to post

1. Vreau sa-mi schimb toate patru cauciucurile, care sunt imbatranite dar neroase. Acum am Hankook H406 155/65 all season. S-au comportat excelent pe asfalt uscat si umed, insa iarna am avut ceva probleme pe gheata la pornirea de la semafor in majoritatea cazurilor si uneori chiar si pe zapada. Per total sunt multumit de ele, insa sunt mai scumpe, si greu de gasit. Recomandati-mi daca stiti, niste anvelope all season, care sa se comporte bine si pe gheata, si sa fie mai ieftine.

2. Am vazut pe siteul Automobile Craiova ca modelele mai scumpe de Matiz au anvelope 145/70. Asa se intampla si in practica, sau doar in teorie? De ce credeti ca au optat sa puna dimensiunea asta?

3. Kormoran are anvelope all-season bune ptr Matiz?

Share this post


Link to post

Anvelopele all-seasons sunt un compromis, de obicei nu foarte reusit. Pentru iarna se recomanda cauciucuri de iarna (care nu se compara cu all-seasons) iar pt vara cauciucuri de vara. Investitia este mai mare dar merita orice leut.

Share this post


Link to post

Daca montati anvelope mai mari de 155/65/R13 ,la bracaj ( viraj maxim lateral) stinga-dreapta vor lovi in pasajul de roata .La Matiz anvelopele sint mai expuse la lovituri datorita talonului mic ,fata de alte modele Daewoo.

Share this post


Link to post

Poate ca all-seasonurile sunt un compromis dar eu o sa-l fac, pentru ca nu dispun de buget prea mare. Astept recomandari si raspunsuri in continuare.

Share this post


Link to post

Uite compromis, ca tot vine iarna :)

Iei 2 de iarna si le vei pune la inceputul frigului pe fata, si pe spate 2 intermediare.

La primavara doua de vara si le pui pe fata, ramai cu intermediarele pe spate ;)

Share this post


Link to post
Daca montati anvelope mai mari de 155/65/R13 ,la bracaj ( viraj maxim lateral) stinga-dreapta vor lovi in pasajul de roata .La Matiz anvelopele sint mai expuse la lovituri datorita talonului mic ,fata de alte modele Daewoo.

 

165/70 r13 merg OK, nu ating pe nicaieri. Si castigi la talon, se salta masina un pic, scapi de jante strambe si de galme in cauciucuri.

Share this post


Link to post

Situatia mea este asa: am 5 cauciucuri Hankook all season, dintre care unul e roata de rezerva. Dintre ele, 4 au pori si crapaturi de imbatranire, desi niciunul nu e ros prea tare. Nu vreau sa las niciun cauciuc imbatranit pe masina. Deci tot trebuie sa-mi iau patru anvelope, si vreau sa fie la fel, ca sa nu mai dau si alti bani in functie de sezon. Asa ca all-season vreau. Pana acum Goodyear vector 5 mi s-a parut ca lumea, dar probabil e si scumpa, nu prea stiu nimic, pentru ca nu am gasit preturi pe net. As mai avea la dispozitie Pirelli, Debica Navigator, Hankook H406 si Kumho pentru all season - dimensiuni de Matiz, caci ceilalti producatori nu prea se axeaza pe all-season.

In plus, daca fac compromisul de mai sus, nu fuge spatele in curbe?

Edited by vonLeeb

Share this post


Link to post

Ba fuge, daca uiti ca ai Matiz si nu Ferrari. Daca iei si tu nitel piciorul de pe acceleratie inainte de curba, nu fuge! ;)

Share this post


Link to post

Pentru 165/70/R13 coreenii aveau prevazuta in documentatie alta caseta de directie cu bracaj mai mic.

Share this post


Link to post

Am acest tip de cauciucuri pe masina si repet: nu atinge nicaieri! In plus, daca va uitati la matizurile de la Tuborg, toate au cauciuri pe 70!

Share this post


Link to post

120 ron pirelli la pneumaxx, noi noute cu factura

155/65 r13

sau 81 ron Malatesta de iarna reesapate in Italia (eu am pe c4 anvelope de iarna Malatesta, asta in caz ca va intrebati daca merita)

 

amblele au incluse in pret ecovaloare si montaj\echilibrat

 

Mentionez ca nu am nici o legatura cu cei de la Pneumaxx, dar preturile mi s-au parut FOARTE bune si serviciile ok

 

 

imi permit sa dau aici si un numar de telefon al reprezentantului cu care am vorbit eu si care mi-a facut ofertele.

 

0724309320 vivian (viviesp de pe forumul 4tuning daca interesa pe cineva)

Share this post


Link to post
...daca fac compromisul de mai sus, nu fuge spatele in curbe?

 

Nu mai gasesc situl (unui producator de anvelope, probabil) pe care am citit ca daca schimbi doar doua anvelope sa le pui pe spate, iar pe cele mai uzate pe fata. Ce surprins am fost de chestia asta, pentru ca stiam ca toata lumea face invers. Toti vor sa aiba tractiune, ca opririle nu se pun > :)

 

Daca te gandesti ca spatele te tine pe drum si cand mergi si cand franezi...

 

PS

Eu stiam ca pe Matiz se pot pune 165/60R13, adica nu 165/70R13 pentru ca vitezometrul nu mai arata viteza reala

Edited by getablonda

Share this post


Link to post

Mircea, 165/70 deja e cam mare...eu am pus doar pe fata 155/70 de iarna Milestone WINTER SPIKE 75T unidirectionale = 105RON - 36 LUNI GARANTIE si se simte deja diferenta la kilometraj...si au doar 5% diferenta la inaltimea talonului (si asa Matiz are inaltimea cam mare, deci stabilitate mai mica). Sunt insa incantat ca nu ating pe dedesubt si merge si volanul mai usor :P - oricum iarna se merge mai incet...Am primit si bonus incarcare cu azot la toate rotile. A mai folosit cineva Milestone - italia ? Cum se comporta in timp?

 

Geta sa stii ca spatele oricum franeaza mai putin decat fata deci cauciucurile bune se pun acolo unde este greuatea masinii mai mare (motoarele sunt pe fata de obicei iar forta de franare depinde de masa si un mic coeficient - miu :dizzy: ) daca pe spate se franeaza echilibrat atunci nu derapezi...baietii aia vorbeau dupa ureche!

 

Pe MAtiz fabrica recomanda doar 2 tipuri de anvelope: 145/70 si 155/65 R13 , teoretic iarna sunt mai bune cele mai subtiri 145/70

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Tinand cont ca din cele 4 Kormorane de iarna cumparate anul trecut 2 le-am lasat pe Vacaresti intr-o groapa si iarna asta am purces la cautat cauciucuri.

 

M-am oprit la VREDESTEIN Snowtrac 155/70 R13 pe care le voi pune pe fata.

 

Pe spate am Kormoranele Snowpro 155/65 R13 care sunt rulate cateva mii km (undeva intre 5-10k nu mai stiu exact).

 

Masina o sa fie mai ridicata de bot cu 7 mm dar sper sa nu sesizez diferenta asta.

 

Pretul pentru VREDESTEIN a fost de fix 1.5 mil bucata.

 

Concluzia e ca in iarna asta ne cataram :D

Share this post


Link to post

Nu se simte ca e mai cocotata steph (eu am calculat vreo 8mm)...ba chiar merge directia mai servo..in schimb ai senzatia ca franele sunt mai ineficiente pe asfalt...Cred ca e guma mai moale si mai carnoasa iar frana are ceva inertie din cauza asta! :-?

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...