Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Revizie 10.000 km

Recommended Posts

Am fost si eu la revizia 10k km azi dimineata, TiwaTherm, sa nu dati cu pietre dar urmatoarele s-au facut:

- Schimb ulei motor : Texaco 10W40 (unii spun ca e gros, in tabelul din manual zice -20 -> +40 - cred ca e exact clima noastra)

- Schimb filtre (benzina, aer - asta mi sa parut inutil, ulei)

- Schimb ulei cutie : Texaco GERATEX 80W90 - stiu, nu e 75W85... dar cutia se comporta bine (sa vedem iarna...) si am primit teorie de la mecanic ca: uite ce ulei curat a fost si pe dop abia este ceva pilitura, de ce am insistat sa-l schimb ?

Iarna daca face fite cutia, cumpar eu uleiul 75W85 si caut un service serios si fac din nou schimb ulei.

Share this post


Link to post

@devnulla - si cit te-au taxat ?

Share this post


Link to post

Scuze, deci scorul:

Revizie periodica 10000 km : 47,6 x 2,2 (ore, presupun) = 104,72 RON

Filtru benzina : 33,1 RON

Filtru ulei : 24,8 RON

Filteu aer : 30,5 RON

ULEI GEARTEX 80W90 : 60 RON (2 litri)

ULEI HAVOLINE 10W40 : 90 RON (3 litri)

 

Total manopera : 104,72 RON

Total piese : 238,4 RON

Share this post


Link to post

Facui si eu azi revizia de 6 luni/10000 km. Am vreo 4300 la bord. Facuta la Automar Ploiesti, cu consumabile luate de mine: ulei motor total 15W40, filtru ulei mann, ulei cutie elf 75W80, care au totalizat 110 ron. Scorul la manopera lor este, atentie, dupa un discount de 15%, de 127 ron! Deci cu consumabilele mele tot am dat in total 237 ron... Nu ma asteptam la asa pret. Ora de manopera la ei este 60 ron (inclusiv tva).

Share this post


Link to post

In loc sa utilizezi un ulei de firma cu specificatia 5W30 la un motor nou... ai bagat in el magiunul ala 15W40? [-X

Share this post


Link to post

Ma scuzi ca am bagat magiun cand in manual e bifat la uleiuri recomandate 5W30, 10W30 si 15W40. :-W

Share this post


Link to post
Facui si eu azi revizia de 6 luni/10000 km. Am vreo 4300 la bord. Facuta la Automar Ploiesti, cu consumabile luate de mine: ulei motor total 15W40, filtru ulei mann, ulei cutie elf 75W80, care au totalizat 110 ron. Scorul la manopera lor este, atentie, dupa un discount de 15%, de 127 ron! Deci cu consumabilele mele tot am dat in total 237 ron... Nu ma asteptam la asa pret. Ora de manopera la ei este 60 ron (inclusiv tva).

 

Ai pus un ulei total nepotrivit. Schimba-l cat mai repede cu unul mai subtire si anume 5W30.

Share this post


Link to post

Am zis mai sus...

Share this post


Link to post

Documenteaza-te citind topicul dedicat de "uleiuri" si utilizeaza cel mai potrivit tip de ulei pentru aceste motoare, 5W30.

In functie de buget, poti alege intre Bixoll, Mol sau alti producatori. :)

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Sa fi sanatos daca te incapatenezi si nu vrei sa asculti sfaturile despre ulei. Sa mergi in continuare cu acelasi tip de ulei si nu stiu daca te prinde 80 K Km cu motorul bun.O zi buna.

Share this post


Link to post

Mai, deci iti bati joc de motor nou. Sau ai motor de dacie? Mergi pe 5w30 pana la macar 70-80k km.

Share this post


Link to post

Valvoline Syn Power 5w30 ;) era alegerea castigatoare pt. motor, iar pt. cutie aceeasi marca SynPower GL-4 75w85 + alte cateva operatii care trebuiau facute :)

Share this post


Link to post

Pana la urmatorul schimb de ulei estimez ca voi face cel mult 2500 km cu masina. Si la 70-80 k oricum nu va ajunge motorul asta. Oricum, daca la un ulei recomandat de producator va cramponati atata, daca puneam un 0W40 sau un 10W40 ce se intampla? :scarpin:

Share this post


Link to post

Crede-ma, daca puneai 0w40 era muuuult mai bine decat ceea ce ai pus.

De ce sa nu ajunga la 70-80k km?

Share this post


Link to post

Inseamna ca fabricantul e cel mai fraier ca a recomandat un astfel de ulei, mai ales pt sezonul cald. In fine, la un maxim de 10000 km pe an, asta inseamna 7-8 ani. Pana atunci schimb masina. Sau ii schimb motorul cu unul mai puternic, daca continui cu ideea de "tuning".

Share this post


Link to post

I give up. 15W40 o sa-mi omoare motorul in cateva mii de km. Sa-i fie tarana usoara :drinkers:

Share this post


Link to post

Aduci si tu joi niste coliva buna :)

Serios acuma, e pacat de motoras sa bagi un ulei facut pentru dacia 1300 nu pentru matiz.

Share this post


Link to post

Sa speram ca o sa fie buna coliva. :lavolan: Totusi, nimeni nu mi-a dat o explicatie coerenta in legatura cu tipul asta de ulei, doar ca "nu e bun". Din ce motive, nu se stie. Eu mi-am spus punctul de vedere, astept macar si ceilalti sa si-l sustina.

Share this post


Link to post

Ms. Citisem topicul, deci am luat in cunostinta de cauza. Evident ca nimeni n-a vrut raul nimanui ;)

Share this post


Link to post

Niste ulei gros, de tractor sau de buldoexcavator- nu te intereseaza? Superieftin. De ce pui la un motoras asa de finut (cred ca stii ca am avut si eu Matiz se power) un ulei asa de gros, de dacie? Eu am vazut ca "asa scrie in manual", dar tu te-ai uitat la temperaturile de utilizare? Deci daca tii uleiul asta pana la iarna si pe durata ei, o sa-ti planga mecanicii in service (de bucurie, evident). Si mai ales daca faci porniri mai mult "la rece", segmentii o sa-ti fie ve veci (sau pana-i schimbi) recunoscatori.

dar e treaba ta, masina ta, banii tai, "miecanicosii" tai (daca incerca vreunul sa-mi puna asa ceva in motor, plecam de urgenta din service). Stii ca-s dintr-o bucata.

Share this post


Link to post

Pai urmatoarea revizie e pana la 9 ian 2009, deci nu va fi o problema. In fine, subiect incheiat.

Share this post


Link to post

La mine revizia s-a amanat un pic desi uleiul s-a schimbat la 10 mii. Schimat ulei cutia de viteze, filtru benzina, verificat ce mai e pe acolo, bujii, placute de frana. Filtru de aer si valva pcv schimbate de mine. Am fost la sevice si vis-a-vis de problema mea cu agatatul in a3-a cand schimb din a 2-a in a 3-a mai brusc dupa 40 km/h... se suie mecanicul da o tura, asa e domne agata... solutia: daca se mai agraveaza vino inapoi si dam cutia jos :) precizez ca e vorba tot de magicul arrow... ca daca am garantie la ei, la ei ma duc. La fel si cu volanul care scartaie... raspunsul: asa fac toate. I-am aratat ca face si in mers si pe loc... El nu si nu... a observat si un baiat de pe acolo ca scartaie si mi-a zis el..cand mai vii la un schimb de ulei treci pe la mine si ne uitam pe la bucse si ce mai e pe acolo la volan. Deci scartaitul de volan si agatatul in a 3-a au ramas la locul lor. Dar cand ma intorc din practica... ii pun sa dea jos tot...doar e in garantie...sa se descurce ei. La locul lui a ramas si troncanitul cand e masina inclinata spre stanga. A suit masina pe 'lift' doar intr-o parte, dar masina se incapatana si nu scotea nici un zgomot. A inclinat-o si mai mult si degeaba... cand am ajuns acasa a inceput iar sa faca :P Numai bine

 

Ps am uitat sa zic de costuri...1 mil si un pic uleiul si filtrul de benzina, vreo 1 mil manopera, inclusiv cu receptia masinii vreo 400 de mii :|

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...