Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Draga Hyde, e prima data cand aud chestia asta cu contactul. Dar cum ai ajuns sa faci asta, si tu pateai ca mine cumva?

Share this post


Link to post

Erau unele momente in care daca puneam contactul, asteptam sa se auda tacanitul pompei de benzina si porneam motorul acesta se oprea cam in 30 sec.

De atunci, dimineata cand e rece, pun de 2 ori contactul si dupa ce se aude a doua oara tacanitul pompei pornesc si nu mai am probleme. Relantiul e constant, nu se mai opreste.

Share this post


Link to post

Am fost azi dimineata la service (aveam programare la ora 8.00) si mi-au schimbat baietii flansele de la amortizor (si pe stanga si pe dreapta), se vedea uzura la cea pe partea dreapta de 5-6 mm, iar la cea de pe partea stanga de 3-4 mm, cost total 80 ron (25 ron piesele si 55 ron manopera). Prima impresie a fost ca parca nu mai bate, volanul merge o idee mai usor si sta mai ridicata pe fata (ca o comparatie la o dacia 13.. cu T-eu de amortizor normal si cu T-eu de papuc). Am vorbit si cu seful service-ului si mi-a spus ca la garantie nu intra piesele din cauciuc si nu poate sa ma ajute (pe garantie).

Share this post


Link to post

Matizul meu este din 2003 Decembrie (cumparat) si in prezent are aprox. 17.000 km. S-a mers super frumos cu el,intai am avut sotia insarcinata,apoi a venit copilul,asa ca am condus cu mare atentie.Probleme minore,un furtunel de aer copt,supapa IAC am curatat-o o data,o supapa nu stiu cum ai zice,de aer (mov-negru) inlocuita,scartaitul de la tabloul de bord pe care l-am rezolvat punind o garnitura de la geamurile termopan de jur imprejur si cu care arata chiar mai bine.

 

In rest m-am lipsit de garantie si mi-am facut eu singur toata intretinerea conform planului de service din manual(inclusiv schimb lichid de frina,care n-am auzit sa se faca la cineva).M-a costat 350.000 manualul dar face toti banii.

La Matizul de servici au fost tot cam ac. probleme (are 32.000 km) dar acela este verificat la service si se simte diferenta.

 

Ma bucur ca am riscat sa-mi fac singur intretinerea,e mai bine si mai ieftin.Acum oricum nu mai eram in garantie si oricum nu am avut probleme.Cu amortizoarele nu am probleme.Oricum eu conduc cu atentie,am auzit ca sint proaste,dar de fapt am aj la concl. ca se strica din cauza stilului de conducere.

 

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Salut,

 

Mai am 300 km si ma duc la revizia de 1000 si am observat ca a aparut o problema care a mai aparut si la alti posesori de matiz de-aici de pe forum. E chestia aia cu tzacanitul la relanti cand e motorul incalzit (la rece nu se aude) si am inteles ca de vina at fi electrovalva canistrei de benzina...ce-o fi aia stie Dumnezeu! In fine, intrebarea mea este mai mult o dilema: sa insist la service sa o schimbe (daca or vrea...) sau sa il rog pe Mos Craciun sa imi aduca un casetofon? Merita schimbata? Nu risc sa-mi puna tot una tzacanitoare?

 

Merci!

Share this post


Link to post
M-a costat 350.000 manualul dar face toti banii.

:o fftopic: Daca veneai mai devreme pe forum, te costa 0 si facea infinit mai mult decat atat

Share this post


Link to post

@stress> discuta cu moshu' (Craciun) sa-ti aduca un casetofon. Nu merita sa schimbi electrovalva aia. E din ciclul "asa face toate". Inclusiv la Matizul meu.

Dar ca sa stabilim clar ca vorbim despre acelasi tacanit (nu zic de Moshu'), electrovalva aia tacane pe decelerare, adica atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie. Daca se aude un tacanit continuu, atunci e altceva.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. Nu se aude decat cand scot din viteza si cel mai clar se aude cand stau pe loc (la semafor spre exemplu). Cum am pornit nu se mai aude...nici cand e in viteza nu se mai aude...chiar daca nu accelerez...cel putin eu nu aud decat cand am scos pe liber si cand ma opresc...Si nu se opreste din tzacanit dect cand accelerez iar.

 

 

 

 

 

Te rugam, nu mai cita ultimul mesaj. Se intelege f bine ca la el te referi.

Foloseste butonul RASPUNDE din partea de jos a paginii, in locul celui din caseta ultimului mesaj.

Edited by NFS

Share this post


Link to post

A inceput sa se auda si la Matizul nevestei ceva similar, as zice mai degraba ca o bataie. M-am uitat eu putin intr-o seara, dar n-am reusit sa imi dau seama ce este, si cum imi cade destul de rar masina pe mana...

 

Anyway, zgomotul este numai la relanti, cand motorul tremura, la cea mai mica accelerare dispare. Masina merge super, nu are nici o problema in rest (aproape 6 luni, 6000km).

 

Voi incerca zilele astea sa ma uit mai bine, pe timpul zilei poate imi dau seama ce o fi.

Share this post


Link to post

Asa face si a mea! Da' e tzacanit nu bataie.

Share this post


Link to post
Asa face si a mea! Da' e tzacanit nu bataie.

 

 

 

 

Peugeot 107 in 3 cilindri face la fel

Share this post


Link to post

-Schimbat pompa de apa. M-am trezit pe drum ca s-a ridicat acul de temperatura mai mult de jumatate. Oprindu-ma pana in liniuta de trei sferturi, am constatat vasul de expansiune gol si o mica baltoaca care se forma sub masina in dreptul distributiei.

Cost 100 RON pompa + antigel 2l + apa distilata + 1 zi pierduta.

 

-Rezolvata problema unui zgomot stresant (zona stalpului stanga fata) care ma seca de ceva vreme la denivelari (de orice fel); zgomotul era ceva de frecare tabla pe tabla (sau o tacaneala de tabla, nu pot sa ma exprim altfel) si nu se manifesta decat in mers. Dupa mai multe saptamani de pozat cabluri pe la motor, aranjat tot pe sub bord, demontat grila fata si stergatoare, verificat sudura in puncte a stalpului, etc, mi-am facut curaj si am demontat (degeaba) aripa stanga fata, unde n-am observat nimic. Dar asta mi-a permis sa fac si alta incercare. In timp ce am pus pe cineva sa balanseze masina in zona pragului, am tras mai cu forta in sus in zona aripei, aparand tacanitul acela metalic binecunoscut mie. Deci se manifesta numai in sus si cu destula forta. Dupa cele mai negre ganduri (amortizor la vreo 10kkm probabil la cap de cursa cu zgomot), dupa asamblare am rasuflat usurat: zgomotul a disparut. Cauza: probabil nu voi sti cu siguranta niciodata (sper). Am o vaga banuiala ca a fost destul de slaba una (sau toate) cele 3 piulite de pe langa amortizor (deh, amortizor schimbat in service...)

Share this post


Link to post
:o fftopic: Daca veneai mai devreme pe forum, te costa 0 si facea infinit mai mult decat atat

 

:o fftopic: Egzista o explicatie! M-am trezit tarziu,merge?

 

 

Bun gasit tuturor!!! :) >-

Edited by Andrei Silvasanu

Share this post


Link to post

Claz ms ca m-ai lamurit si pe mine ... La revizie mi-au zis ca trebuie sa fie vreun cablu ceva, nicidecum un zgomot al motorului.

Sunt zgomotosi si tachetii, nu stiu exact ce se aude pe acolo

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea. Sunt nou pe forum. Acum 1 an si 3 luni mi-am luat matiz nou SE, am facut 19.000 km. Pe langa unele mici probleme comune pe care le-am regasit si aici, am una careia nu-i gasesc explicatie si nici la service nu m-au lamurit (ei zic ca e de la etriere). Deci: la plecarea de pe loc (fie cu fata sau cu spatele), din panta sau demaraj mai puternic se aude un singur clinchet (ciocanit) metalic, gen lovitura de ciocan in nicovala. Nu am putut localiza sursa. Multumesc.

Share this post


Link to post

Daca ti se aude numai cand mergi pe drum mai rau si zgomotul inceteaza cand pui frana e de la etrier.Daca nu,e de la telescoapele fata.

La fel mi se auzea si mie si am schimbat etrieriiar acum nu se mai aude,trebuie sa mai schimb un cap de planetara si nu mai trancane nimic.

Daca nu esti lamurit da un PM.

Edited by CARABUSU

Share this post


Link to post

Care ma poate lamuri??

Matiz E A/C iulie 2006 3100 km.Se aude un scartait cand la plecarea de pe loc cand schimb subturat adica cand vibreza caroseria .se mai intampla si in treapta a doua cand o dau la 10 kmh.Ce poate fi?V-as fi recunsocator.

Share this post


Link to post

Posibil cureaua de ventilator.

Share this post


Link to post

Nu e genul ala de scartait,mai degraba a surun slab ceva de genu

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Sunt cat se poate de nou pe acest forum si as dori pentru inceput sa felicit toti membrii pentru informatiile si solutiile pe care le dau aici.

Din luna iulie 2006 sunt posesorul unui Matiz E nou-nout cumparat de la un Dealer Daewoo din Iasi.

De atunci si pana astazi am facut 15000Km in regim preponderent extraurban (150Km zilnic pe drum european si ~10Km zilnic in oras)

Ca si probleme remarcate pana acum ar fi:

-dimineata la prima cheie, motorul moare. La a doua cheie, pleaca OK.

-la o incarcare normala a masinii (3-4 persoane) amortizoarele spate se aud urat iar toba atinge masina.

-dupa revizia la 10000Km intra greu in treapta a-2-a de viteza.

-cand sufla vantul tare, masina este foarte instabila. Am senzatia unei barci care mai are putin si ajunge

in sant. Nu stiu ce sa fac sa scap de problema asta suparatoare!!!

Ar mai fi si altele, dar le voi relata poate mai tarziu.

Cat despre consum, se incadreaza undeva intre 4.9 si 5.7.

Share this post


Link to post

Pentru kornelush, problema cu scartaitul o am si eu...dar am descoperit ca e portiera din stanga... daca descoper altceva te anunt! M-am chinuit cateva zile sa-mi dau seama de unde vine pentru ca se aude foarte vag si numai cand subturez! O fi si la tine tot portiera...

Share this post


Link to post

In uichend am ramas fara curent la masina, in mers, pe bulevardul unirii la 60-70 la ora, pe banda a 3-a. La prima oprire a curentului mi s-au aprins bateria si uleiul, fara cec, dar a pornit probabil din inertie. Dupa, am observat variatii mari la luminile de la bord si dadea sa se opreasca iar dar o tineam accelerand-o. La primul semafor am oprit motorul, si l-am repornit normal. De atunci nici un simptom. Aveti idee ce a avut???

Multumesc.

Share this post


Link to post
Pentru kornelush, problema cu scartaitul o am si eu...dar am descoperit ca e portiera din stanga... daca descoper altceva te anunt! M-am chinuit cateva zile sa-mi dau seama de unde vine pentru ca se aude foarte vag si numai cand subturez! O fi si la tine tot portiera...

La mine se intampla numai cand plec de pe loc asa incet fara sa accelerez prea tare in treapta 1 si a doua cand merg subturat.In marsarier nu face.Ciudat tare nu i-am dat de cap pana acu.

Share this post


Link to post

Mi s-a aprins becul CHECK ... de 2 ori. Prima data sambata si a doua oara azi. Singurul lucru care l-am facut este ca am plecat cu masina fara sa stau nici macar 1 minut, probabil era motorul foarte rece. Am reusit sa fac acel bec sa se stinga dupa vreo 5-10 minute ... la un semafor, am oprit motorul si dupa aceea l-am repornit.

 

Cred ca o sa o duc la revizia de 20 000 ... chiar daca are 18 000. Oricum ... cam neplacut asa ceva dupa doar 18 000 km, ma intreb ce se va intampla dupa 80 000...

Share this post


Link to post

Mai baieti, e bun si uichendul asta la ceva si daca nu ai ce face, asa, sambata dis de dimineata ascultati sfatul meu si duceti-va pe la service... Ii mai salutati pe baieti, mai beti o cafea cu ei, va mai bagati nasul pe sub masina, sa vedeti cat a mai inaintat rugina pe la tobe sau cat de groase mai sunt placutele de frana, ei, stiti voi, chestii maruntisuri...Ei,...cam asta am facut eu sambata trecuta, ca aveam impresia ca am ceva capete de bara sau pivoti cu probleme si am zis ca nu-i bine sa risc si nici sa mai merg asa cu teama ma gandeam ca nu-i bine...destul stress si fara teama asta...

Ajung deci la service, urc masina pe rampa, spun ce ma doare, "unde-i antifurtul de la roti?", "In torpedo" zic eu, ma mai duc mai trag o cafea, o apa, revin sub masina, "Baga-mi-as picioarele o ia rugina!!" ma mai uit, ma mai aplec, cand ma uit sub motor incep sa-mi tremure picioarele: fratilor mustea de ulei pe toata baia pe dedesupt, ce mai daca nu as fi vazut becul de la ulei aprins in dimineata aia as fi zis ca e ars si de aia nu s-a aprins, zic "Puii mei, canci ulei in baie"..Le arat ucenicilor - eu zic "mai, o fi ramas filtrul nestrans" ntz!...nu era asta - din pacate - ci era...simeringul de la distributie ...."Hait, imi zic in gand stai sa vezi cat o sa ma coste operatiunea asta"....Eram optimist, caci nici macar nu mi-au spus cat ma costa ci doar "Va trebuie programare, masina ramane in service nu avem timp s-o facem azi"...Am cazut...pe ganduri evident !.."Ei, na Mitica te manca undeva sa te scoli cu noaptea in cap sa te duci la service-ul tau preferat !!..Ia sa te vad acu' "...Ma gandesc, aveam numarul unui "doctor" din asta de masini de la alt service da' care nu prea mai lucra in UE (uik end - n.a.), il sun ii zic buna dimineata zic "Esti la job?" zice "da!"..acu' daca imi spune si asta ca e imposibil sa ma rezolve am pus-o ..Ii zic depsre ce e vorba zice "Hai incoace!" ...."Pai stai ca vreau sa si plec cu masina!!" .."Pai, zice el, nici nu ma gandeam sa pleci fara!"....Hopa ia uite ca deci se poate numai ca eu ma tot duc la pomul laudat ...Ma pun in masina si da-i usor, usor, ajung la om.. care mai avea inca 2 masini desfacute !!!!...Mi se face botul ca un cioc de pelican "Na am pus-o!..." Aiurea, ma pune de-i fac comanda si pac imi ia cheile, baga masina in service si da-i pac, pac la cele trei masini parca era Gonzales ..Speedy Gonzales ...Am plecat pe la 2 (n-a durat chiar o ora - cat imi spusese el initial - insa n-a durat nici-o zi ..

 

Am scris asta ca sa va transmit - in caz ca va loviti de asa ceva - ca se pot schimba simeringurile de la distributie in aceeasi zi - 2 ore maxim - numai sa se si vrea...

 

Cat am stat pe acolo am mai "bagat":

 

- toate stergatoarele - aveam de silicon (o porcarie);

- un cheder de usa fata (50 lei)

- apa distilata + antigel

 

Total costuri cu schimbarea de simeringuri : 450 lei .

Doctorului i-am dat un "drept" bine meritat si am plecat amandoi foarte multumiti ...

 

Nu dau numele nici-unui service sa nu fac publicitate - nagativa cel putin pentru unul dintre ele...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...