Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/18/23 in Posts

  1. Eh, nu m-am ținut de cuvânt și am mai făcut o escapadă la volanul lui Cielo. L-am dus (și m-a dus) la el acasă pe plaiuri băcăuane: cam 800 de kilometri în weekend, București-Onești via DN2 și retur + o plimbare pe la țară, respectiv la Slănic Moldova. Niciun fel de problemă. Atât doar că va trebui să schimb toba. Mi s-a atras atenția la ITP iar mașina a devenit o notă mai gălăgioasă. Evident, se lasă frigul și va trebui să pun inclusiv gumele de iarnă. Caut momentan un set de jante de tablă ca să evit dejantarea de fiecare dată le schimb. Nu mă lasă sufletul să renunț la capacele originale pe 13 :)). Câteva poze: una dintre ele de la Monumentul Eroilor de pe Muntele Măgura. Se urcă pe un drum ce se regăsește imediat pe dreapta după ce se intră pe drumul care leagă Târgu Ocna de Slănic Moldova. Deși asfaltat, este destul de problematic din pricina câtorva ace de păr plus că pe parcursul a 2-3 km, cât are drumul, nu pot trece două mașini una pe lângă cealaltă, fiind necesare manevre de mers înapoi, atât de îngust este. Eu am întâlnit două mașini și am avut ceva emoții. Sus se mai regăsește și Mănăstirea Măgura Ocnei. Bonus: La țară, răscolind prin niște documente, am găsit ceva interesant, ceva ce credeam că s-a pierdut:
    2 points
  2. Vineri am reusit sa ma ocup putin de masina... la intoarcerea in tara au inceput niste sunete dubioase de pe dreapta spate. Am comandat bucsele de la bascula si ieri am reusit sa le schimb pe dreapta. Cu mici peripetii, pt ca pivotul se invartea in gol cu tot cu piulita. Tot in concediu am observat ca stergatoarele aveau joc in mecanism... o treaba simpla de 10 minute s-a transformat in 2 ore, dupa ce primul surub pe care am pus cheia s-a rupt (bormasina, extractor, refacut filet) iar dupa montaj s-a rupt bucsa din centru. Pana la urma am mutat bratul vechi pe "noul" mecanism.
    2 points
  3. Prima idee, daca mai e de actualitate, este un scanner. Ca sa iasa noxele trebuie ca ECU sa intre in modul de functionare corect (bucla inchisa). Sunt cateva conditii ca sa se intample asta: sondele lambda sa functioneze corect, parametrii short term trim si long term trim sa fie in limite normale (maxim 5-7%) adica motorul sa mearga cu amestec aer - benzina nici prea bogat nici prea sarac. In afara de cele doua sonde lambda (pe care le poti observa pe scanner daca functioneaza bine sau nu) mai trebuie verificate bine furtunele de vacuum, din cauza pierderilor poate rezulta un amestec prea bogat si nu mai ies noxele. La pierderi mici ECU compenseaza prin amestec mai bogat si cateodata nu se cunoaste in mers (doar la consum).
    1 point
  4. E al doilea baiat. Multumesc 😘
    1 point
  5. ~ 94.200 km. Scapat ieri de ITP cu bine. Un mic dezechilibru la franele pe spate. M-au intrebat unde l-am tinut, daca l-am tinut in garaj. Apropo de asta, un baietel (maxim patru ani) trecea pe strada si i-a spus bunicii lui: "Uite un Matiz albastru!". 😄 Dar m-au pus sa dau jos LED-urile de pe pozitii. Tocmai cand luasem Philips. 😏 O sa le schimb si de la placuta de inmatriculare, inclusiv la marche-arriere. Nu am chef de ramas fara talon. Sa mai spun, ca la Mazda, mi-am pus si semnalizare fumurie, LED, dinamica, pe aripi? Le dau si pe alea jos. "Facem si desfacem".
    1 point
  6. Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
    1 point
  7. Motorul merge bine(exceptând micile întreruperi) acum și pe gaz și pe benzina. Am făcut vreo 700-800km. Se pare că problema ar fi fost de la un fir de la injectorul 2 care era dezizolat(s-a atins de conductă de la egr și s-a topit )și dădea la masa.
    1 point
  8. Si o sa se mai repete pana cand atentia si responsabilitatea isi vor reveni in apele lor. Iete ce vazui azi, un umil sofer amator, pe Waze Mi-a atras atentia, desi, in mod evident, nu ma viza avertizarea respectiva. PS: in cazul adus in discutie de Viktor, iar discutam de un sofer strain ...
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...