Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/03/23 in all areas

  1. Ieri am incheiat concediul de anul asta, 12 zile cu 5750km parcursi si cu plinuri de motorina de la 1.70 euro si pana la 2.11. Da, Vestul s-a scumpit de cand n-am mai fost eu in plimbari... Din fericire pt noi (eu, sotia si copilul), Epica a functionat perfect, s-a ars un bec pe scurta si atat (am avut de rezerva). Plus jantele care ar trebui roluite, dar asta e vina mea ca nu m-am ocupat de ele. Am inceput concediul acum 2 saptamani, duminica la ora 1 noaptea. Initial am vrut sa plecam duminica dimineata, sa stam seara la Arad... dar am zis sa facem Romania pe intuneric, mai lejer, si sa ne intindem pana aproape de Praga. Am facut totusi o mica pauza de vreo ora, cu somn, pe la ora 6 dimineata inainte de Arad. Daca drumul de noapte a fost ok, fara mare trafic, dimineata in vama ne-a prins intr-o mare aglomeratie (multi rromani cu numere straineze care plecau inapoi la ciord... pardon, munca). Prima oprire a fost in Kutna Hora, in Cehia, unde ne-am dus special pt osuar. Si daca tot eram obositi dupa 1400km, ne-am oprit la un restaurant dragut si ne-am luat o cazare pe booking. Ca o paranteza, toate cazarile le-am luat de pe booking maxim cu o zi inainte. Scumpute, Germania si Austria cu o medie de 120 euro pe noapte, dar am vrut sa stam cat mai bine si sa nu facem economii (bine, nici la hoteluri de fita...). Si mesele scumpe, 80-120 euro pt 2 persoane si un copil, fara mari pretentii. Revenind la Kutna Hora, ne-am cazat, iar dimineata am vizitat orasul... frumos, gotic, linistit si relaxant. Dupa care ne-a mancat undeva sa plecam de la linistit si relaxant la Praga. Care e un oras foarte frumos, dar si foarte aglomerat cu turisti. Foarte cald si umed, ne-am plimbat prin centru, am vrut sa vizitam catacombele dar nu am reusit (era prea tarziu urmatoarea vizita, plus nebunia de turisti), ne-am oprit la o terasa unde am mancat si am baut (berea ceheasca a fost cea mai buna). Pe seara ne-am oprit langa cazare, unde am mai baut o bere, doua, si am luat o amenda de parcare 🙂 Stradute inguste, locuri de parcare putine spre deloc si doar la "borduri colorate". Inca nu sunt lamurit la ce culoarea puteam... ideea e ca pe la 9 seara au aparut 2 politisti, pusi pe dat amenzi si blocat roti. You must pay! I pay... You must pay! I pay ba! Intr-un final am primit de la unul din ei site-ul "secret" pt parcari in Praga... 22 euro amenda, 19 parcarea, duamneajuta. Din Praga am luat directia Deutchland (uber alles). Autostrazi si iar autostrazi, a vazut Epica si top speed de 197 km/h pe gps (200+ in bord)... problema era ca nu mergeai 50km fara un blocaj. Majoritatea cauzate de lucrari, benzi inchise, devieri etc. Blana 200, brusc limita 120, 100, 80 si te opreai in coloana. Plus destui ametiti care iti ieseau in fata brusc, sa depaseasca cu ochii in telefon. Motorina buna la nemti, am avut consum sub 8 la viteze de 140-150, in conditiile in care pe A2-ul de la noi scot peste 8 (ba chiar spre 9 uneori) la 137-138. In drum spre Berlin ne-am oprit la Dresda, la muzeul militar. Putine piese, dar de calitate. Berlin... centrul plin de turisti si arabeti care se comportau cam ca tiganii de la noi. Terasa langa hotel, mancare bunicica, bere ok dar nu asa buna ca la cehi. Servire impecabila, mai ales dupa ce le-am lasat tips (nemtii am vazut ca nu prea lasa... strangeau si monedele date rest). Parcarea pe timp de zi se plateste, daca bagi fise la automat te usuca (aproape 2 euro 15 min), daca instalezi aplicatia pe tel e mai decent. O zi am umblat la "plimbari" prin vreo 2 paduri, fara succes... ghinion de nesansa, la cate lupte au avut in ww2, sa nimeresc tocmai zone goale. Din Berlin, cap compas vest, zona Cologne. Mai exact cat mai aproape de padurea Hurtgen, tot din motiv de "plimbari prin natura". Umblat prin muuuulte pozitii americane, din pacate pt mine batute de multi altii inainte. Ne-am si plimbat, zona frumoasa, am reusit sa vedem si o cazemata din linia Siegfried. Greoi de ajuns la multe zone, nemtii au interzis accesul auto pe dealuri sau prin paduri (desi unele sunt drumuri asfaltate). In rest, frumos, curat si aranjat. Limite de viteza 50 si 30 prin localitati, radare peste tot, inclusiv "average speed radar" care iti masoara viteza medie intre 2 puncte... deci nu-l prostesti ca pe o simpla camera la care franezi. Drept urmare prin Germania rurala am scos consumuri fantastice, de 5 si-un pic. Daca tot eram in zona (adica la 2 strazi de cazare ajungeai in Belgia), am dat o fuga si in Olanda, sa facem un gratar la un amic. De aici am luat-o spre sud, directia Dachau, cu oprire la mormantul lui Erwin Rommel. De la plecarea asta, 3 zile am oprit stergatoarele doar cand am oprit si motorul... ploi torentiale, vant, furtuni. Revenind la Dachau, lagarul nu m-a impresionat, Auschwitz este muuuult peste. Si ma refer din punct de vedere al unui vizitator. In Dachau am mancat seara la un restaurant de cartier, foarte bun si relativ ieftin fata de altele din zone mai turistice. Ca o mentiune, am bagat si mezeluri de la Lidl sau Kaufland, plus chestii de rontait luate de acasa. Si tigari de acasa, ca la ei pornea de pe la 10 euro un pachet (si peste 15 unele). De la Dachau tot spre sud, tot pe ploaie, spre drumul montan Grossglockner. La intrare ne zice doamna de la casa de bilete ca, daca incepe sa ninga, coborati repede. In gand imi zic ca e nebuna, e august! Pe drum incep sa mai vad pe margine utilaje de dezapezit.. iar sus deja ploaia era amestecata cu grindina, plus temperatura mult mai scazuta (7 grade minima). Plus fulgere si tunete, vant... furtuna in toata regula. Pe urcare mai dam de o masina, soferul f panicat, pe avarii si in viteza 1 la ralanti. Depasesc rapid si ii dam inainte cu a 2a mai turata. Facem cateva poze, suspinam ca nu prea vedem Alpii de ceata, si decid ca nu e cazul sa ne ducem si pe drumul kaizerului pana la ghetar... nu de altceva, dar eram aproape singuri pe acolo. Iesim de pe Grossglockner pe partea cealalta si ajungem la cazare, intr-un orasel/sat cochet. La terasa din centru (singura deschisa, ceva mai mult pt localnici) observ ca se vorbeste italiana si mai salut oamenii care ma saluta, cam ca la noi la tara unde toata lumea saluta pe toata lumea. Ei cu buona sera, eu cu buna seara... ca suna la fel. Plecarea din Alpi tot pe ploaie, stergatoarele au joc (mecanismul in sine) si ma scot din sarite cand bat in cheder sus. Oprim pe drum la Hallstatt, pe care il mai vizitasem in urma cu 7 ani (tot dupa Grossglockner, dar atunci cu mobra si pe vreme buna), si suntem dezamagiti... pe langa vremea de cacao, terase inchise, multi turisti asiatici si fff multi arabeti. Mancam cate un pastrav la suprapret (120 euro 2 supe, 3 pastravi si 2 sucuri), renuntam din lipsa de timp vizitarea minei de sare si a platoului de deasupra oraselului, si o taiem usurel spre acasa. Pe intuneric, evident tot pe ploaie, ajungem in Zagreb. Ca o paranteza, revenirea in Balcani ne-a trezit la realitate cu gropi pe sosele, politie la panda cu radarul, soferi disperati si agitati si mizerie pe masina. Croatia nu are vigneta (in afara de Germania, restul au toti), dar te arde la autostrada. 6 euro pana la Zagreb, 16 euro de la Zagreb pana la granita. Zagreb... cazarea acceptabila, cautam un restaurant (tot pe ploaie) si gasim ceva prin centru, cu reviews bune. Mancarea sotiei groaznica, copilul doar cartofi prajiti iar eu un hamburger comestibil. Macar a fost ieftina, comparativ cu restul (vreo 31-32 euro). Stiam ca in Serbia nu putem sta pe net, asa ca am facut traseul de la cazare si am oprit netul la granita. Totul bine si frumos pana ajungem pe malul Dunarii, pe partea opusa se vedea Moldova Noua... dar bacul era foarte inchis. Panica, ce sa facem? Hai sa intrebam si noi... intr-un final dau de 2 politisti (la panda, evident) si ma inteleg cu unul in engleza. Zice sa fug repede cativa zeci de km mai in amonte, ca mai e un bac dar ultima trecere e in 30-40 min. Dau forja vietii pt Epica, copilul rezista eroic sa nu vomite, ajungem cu 10 minute mai devreme. Surpriza, ultimul bac e la ora 17... dar la 17 e sosirea, plecarea spre malul opus (ultima) e la 19. Pierdem 2 ore pe malul Dunarii, mancam ceva plescavita mediocra si scumpa, beau o bere rece si proasta si intr-un final traversam. Intrarea in vama Nadas ne prinde pe bezna, suntem singuri acolo. Totul bine, ii dam inainte pana la cazare, langa Moldova Noua. Cazarea ok, curata, terasa si ponton langa Dunare. Nu ma rabda sufletul sa nu scuip in garla si dau nitel la cocolos de paine cu o lanseta distrusa ramasa langa ponton... prind o ciortanica mica :)) Drept urmare, accept propunerea sotiei sa mai stam o zi si sa ne relaxam. A 2a zi fug la un magazin, imi iau o lanseta (proasta si scumpa), nada, momeala etc. Si multe beri, drept urmare toata ziua o petrecem pe ponton la pescuit. Pe la 12 noaptea incheiem ultima zi de concediu si fugim la somn, pt ca a 2a zi urma drumul lung spre casa.
    1 point
  2. Iete ce ziceam de reperul ala de 60.000km mai sus, se reflecta perfect in pozele puse. Cu niste lere si o mana "calibrata", imi e clar ca bujiile alea puteau sa "duca" peste 100.000. Si, incet, incet, parca ce ziceam de bujii care sa tina 150.000km (in anumite conditii de utilizare) nu mai pare SF. Masini cu rulaj zilnic mare, in regim de condus oarecum constant pe DN ... sunt sigur ca se poate.
    1 point
  3. Din pacate nu pot atasa toate pozele, asa ca le pun pe rand. Cehia
    1 point
  4. S-a executat lucrarea: Si dupa primul test de drum. Evident, trebuie sa se aseze, dar masina franeaza drept si nu incinge niciuna. la cele vechi am observat pe dreapta placvuta exterioara vizibil mai uzata, semn ca glisierele se cam blocau, le-am curatat pe ambele parti, vedem data viitoare. Si, evident, am reverificat tamponul ala, il voi verifica la fiecare interventie pe partea dreapta a masinii, mi-e frica de-acum 🙂
    1 point
  5. E o directie, dar nu cred ca e cazul din mai multe motive: 1. Deformarea radiatorului am observat-o cand am schimbat turbina. La cum arata mizeria din fagure, as specula ca deformarea avea cel putin un an. 2. Zero mizerii in lichidul de racire, nici macar un firicel de praf 3. Zero miros dubios in lichidu de racire (miros specific de esapament) 4. Zero presiune aiurea in vasul de expansiune. Aici discutia poate sa se amplifice ... Cum sa apara supra presiune daca supapa isi face treaba ? 5. Zero lichid prelins pe vasul de expansiune 6. Zero umezeala la teava de esapament 7. Culoarea bujiiolor este perfecta, prezinta "praful" de ardere corecta, niciuna nu este alba sau perfect curata Dupa cum vezi, am luat si eu in considerare o cauza "normala" pentru starea dubioasa a radiatorului, dar nici macar un indiciu de granitura de chiulasa cu probleme nu se regaseste. Agregatul si-a luat deja "testul de teren", o tura pe Transalpina si mers in forta pe autostrada. Coafura rezista :)). Dar piticul va ramane, o sa il monitorizez. Intre timp s-a rezolvat cu vospirea Nalucii. Nu din prima, ca nu ar fi fost pe linia din acest an 🤣. Culoarea iesise perfect atat pe aripa cat si pe spoiler. Aripa a iesit perfect inclusiv la lac ... Dar spoilerul prezenta probleme (dimpling, fish eye, craters ... cum le-o zice) de genul celor de aici In 2019 am vopsit Naluca in fix acelasi loc siiiii ... am avut exact acelasi ghinion. Doar ca atunci a fost pe tabla, acum a fost pe plastic. Vopsitorul mi s-a parut chiar OK, pregatirea lucrarii a fost buna, nu au fost urme de lac scurs ... Speculativ, omul a dat vina pe filtrul compresorului care ar fi "bagat" apa sau ulei in sistem. Ma rog, ce mai conteaza. Rezultatul lucrarii: Culoarea a iesit destul de bine, trebuie sa te uiti dintr-un anumit unghi pentru a observa diferente fata de culoarea pieselor vecine. Asamblarea pare impecabila, deci episodul e inchis. As putea sa ii mai multumesc inca o data autorului necunoascut pentru bucurie 🙂 Ultima initiativa dedicata motorizatelor din familie ii este dedicata lui BEE. Cand am montat radiatorul si am facut teste, am identificat fara dubii ca rulmentul de presiune zornaie si chiar scoate zgomote exagerate. Ca atare, l-am lasat pe BEE la service pentru ai schimba kitul de ambreiaj cu totul. Rulmentul de presiune costa cat placa si discul la un loc, ca atare am considerat ca nu se justifica manopera doar pentu schimbul de rulment. De mai multa vreme mi-am dorit sa incerc LUK, in defavoarea lui SACHS. Am optat, totusi, pentru SACHS, intrucat la LUK nu am gasit kit complet si nu am vrut sa iau rulment singur. Bun, acum apare distractia ! In kitul/pachetul SACHS avem asa: Disc LUK Placa de presiune LUK Rulment FTE Deci, LUK am vrut, LUK am obtinut 🤣. Mi s-a mai intamplat, pe vremuri, sa iau kit SACHS pentru Leganza si sa gasesc in el disc Valeo cu placa si rulment SACHS. Insa, de data asta, mi-au fost depasite si cele mai aprige asteptari: in kit SACHS nu exista nici macar o piesa SACHS. Atat !
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...