Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/17/23 in all areas

  1. @vrazvanc Chiar ca e cel mai bun loc, nu te deranjeaza nimeni, muncesti cat si cum ai chef. Uleiul GM nu este grozav din cate am inteles, pe de alta parte stiu masini cu >200.000 km care au mers doar cu GM si n-au nici pe naiba. Uleiul asta l-am cumparat acum 2 ani pt Captiva care a mers inainte sa fie la mine doar cu GM pt ca vroiam sa fac un schimb intermediar in toamna, apoi sa mai fac unul in primavara. Pana la urma piticii si-au spus cuvantul si am facut atunci schimbul cu Mobil, cu gandul ca voi tine uleiul asta pt Spark cand ii va veni timpul 🙂. Cum Sparkul face ~6000km/an, uleiul GM sigur e ce trebuie. In Spark am pus Mobil, Liqui Moly, a mers cu GM cat a fost la fostul proprietar si nu am simtit vreo diferenta. Mai mult, Liqui Moly tinut 1 an si o luna era cel mai negru dintre toate 🙂 . Si a fost si cel mai scump... @Viktor Am avut planul de a face canal de service cand am construit "garajul" de la tara, insa dupa ce am calculat necesarul de materiale, m-am lasat pagubas. Ma scotea la vreo 2000 euro, cam mult pentru gustul meu. In plus la Captiva pot face schimbul de ulei si fara sa o ridic, iar la Spark iau 2 dale de beton, le trag pe calea de acces catre "garaj" si o sui cu rotile fata pe ele. Ieftin si bun cum se zice 😛 . Pentru operatiuni gen schimb placute, discuri etc folosesc garajul de la tara sau locul de parcare de la Bucuresti 😄 . Update: Am facut in mini vacanta de Sfanta Maria aprox 800km cu Sparkul pe drumuri felurite pe Valea Buzaului. Zic drumuri felurite pentru ca am mers pe asfalt, macadam si chiar si pe off road 😄 . Pe offroad fara dorinta mea, din pacate drumul spre Bozioru e f naspa pe alocuri, deci daca vreti sa mergeti la asezarile rupestre de acolo, e bine sa asteptati sa termine drumul. Sparkul s-a comportat exemplar si desi am mers pe drumuri naspa, si pe drumuri bune cu bicicletele deasupra, consumul mediu a fost de 7.3l/100km.
    1 point
  2. Am dat de putin timp, asa ca agregatele familiei au beneficiat de atentie. Am inceput cu Naluca, la care aveam o restanta grava ... Placutele EBC au stat mai mult de un an degeaba, drept e ca si Naluca a somat destul de mult pe fondul motorului buclucas. Avand in vedere culoarea placutelor si faptul ca a fost prima revizie la frane in regie proprie, s-a impus sa curat si sa vopsesc etrierele si port-etrierele. Anul trecut i-am facut aceeasi procedura si lui BEE, motiv pentru care comandasem pentru amandoua masinile spray de frane albastru. Dat fiind spatiul disponibil in curte, am inceput cu partea stanga a masinii. Toate piesele care urmau sa fie vopsite au fost sablate. In plus, am scos toate bavurile de pe discuri, motiv pentru care au aparut si cateva zgarieturi superficiale. Placutele au fost montate in urma cu aprox. 30.000km si nu au trecut prin nicio revizie. Pe fata am avut TRW, pe spate GM OE. In mod neasteptat pentru mine, placutele de pe spate au stresat mai mult discurile (Brembo atat pe fata cat si pe spate) Curatate la sange tablitele de culisare, verificat si gresat glisierele, bibilit placutele pana cand au ajuns sa se miste cum trebuie. Am observat si o chestie care avea sa reapara mai tarziu. La partea din spate, ambele placute din interior au prezentat o uzura ceva mai mare decat cele de pe exterior. Explicatia a venit dinspre arhitectura etrierului la care pistonul se infileteaza pe masura ce apare uzura la placute. Pe de-o parte e bine, tot timpul placutele sunt foarte apropiate de disc ... Dar nu castigi nimic fara sa pierzi altceva in schimb :). Dupa ce am vopsit tot ce era pe partea stanga, am cam intrat in criza de vopsea :)). Asa ca am recurs la o smecherie, respectiv am dat piesele cu un strat de Zinc, pe post de primer :))) Rezultatul a fost peste asteptari, vopseaua a prins mult mai fain si consumul a scazut drastic. Pentru cei interesati, spray-ul cu Zinc folosit este cel din imaginea de mai jos, calitate super buna ! Daca tot am lucrat la masina, am alocat timp ca sa scap de niste rugina. Cred ca, din cauza garniturii de cauciuc, se acumuleaza apa in zona respectiva. Bagat perie de sarma pe bormasina si scormonit pana cand a iesit si ultimul firicel de rugina. Aplicat un strat de inhibator de rugina, curatat temeinic cu diluant si aplicat imediat un strat de antifon de la Teroson. Vopsit cu spray la culoare, dat lac, tot tacamul. Nu am mai facut poze la toate etapele. Am plusat si cu o janta, dar aici nu prea a mers treaba cum as fi vrut. Am avut spray facut pe cod de jante de Opel, insa degeaba, se poate observa o mica diferenta intre original si reparatie. Janta a fost asa de cand am luat-o, e setul de 18" luat SH la pe la inceputul lui 2020. Nu ma pricep la vopsit de finete, poate nu am dat eu in unghiul corect ... Posibil sa fi aparut si o decolorare in timp a jantei sau, la fel de posibil, omul care a facut spray-ul sa fi mers pe un alt cod de Opel ... ca doar nu or fi facut astia o singura vopsea pentru toate jantele ... Si pentru ca tot eram "pe val", i-am facut o revizie la frane si lui BEE. La astea umblasem anul trecut, cand i-am montat EBC Greenstuff. De atunci au trecut cam 34.000 km, timp in care nu am mai intervenit deloc, iar franele au fost super super faine ! Ce am observat la Naluca (uzura diferita la placutele spate) am regasit si la BEE. Si asta are etrierul tot cu piston infiletabil, deci presupunerea mea pare destul de buna. Altceva am descoperit si care chiar trebuia remediat urgent. Placuta dinspre etrier acumulase o tona de praf in santul de "aerisire", motiv pentru care nu mai facea contact perfect cu discul. Inca nu aparusera dezechilibre, zgomote sau lipsa de performanta, dar nici departe nu cred ca era. Situatia a fost aproape identica si pe cealalta parte a masinii. Ca si la Naluca, placutele de pe fata s-au prezentat in stare mai buna, cu uzura echilibrata si mai putine reziduuri in sant. Si la BEE am rectificat discurile, insa aici treaba a mers mai usor. Naluca m-a fentat rau cu AWD-ul ei, BEE a colaborat altfel. Nu detaliez pozele de mai jos, cei cu porniri auto-destructive se vor prinde. Atentie, NU recomand nimanui procedura in regie proprie ! Am lasat la urma o poza facuta cand lucram la ultima roata (dreapta spate) a Nalucii. De apreciat umorul negru al masinii asteia, am luat-o ca pe o forma de multumire pentru frane 😈. Evident, problema este mai veche, nu se simte la drum sub nicio forma ... Poate e o forma de protest, sa imi dea de inteles ca nu mai vrea sa care 10 saci de ciment (mici, de 20kg !), ci doar 8 🤣
    1 point
  3. La clapeta si iac funinginea e de la ventilatia de carter nu de la altceva. Cu cat uleiul e schimbat mai repede si de calitate cu atat mai putina. Valabil si la capacul tacheti, mersul urban conteaza mai putin daca apuca motorul sa se incalzeasca. Cu alte cuvinte, exploatare coreca a agregatului ca sa il citez pe @Viktor 🙂 Misto vasul ala de la norauto, am si eu 😛
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...