Bujiile ( atit la benzinare cit si la diesel) se rup din "N" motive : montate de cind bunica si cocsate ; fierte in chuloasa ; strinse prosteste ca nu-i asa, de ce s-ar obosi careva sa folosesca o cheie dinamometrica iar in cazul in care nu detinem asa ceva strinse cu simt de raspundere ca n-o sa cada de pe pozizie nici in afara nici in motor. Stiu unii a stringe bujii/suruburi de-ti dau lacrimile, zici ca acu-acu ceva crapa ! Stiu eu pe unu ce nu se poate abtine sa nu intrebe : ce faci bre cu tubulara de 1/2 la strins pe un surub de 6 mm ? Ii vii tu de hac, ha ? Da' stii matale oare faptul ca, cu cit inclini catre o cheie mai mare (1/2 in loc de 3/8 ) creste si forta ? N-o simti la mina da' ii prezenta ! Ia ciuleste matale urechile si memoreaza ca ... stii tu, de n-ai un "batrin"- sa-l cumperi, iar de-l ai sa-i porti respectu' ! Cheia adegvata pe pe masura surubului si mai putini muschi unde nu e cazul ! Uita de ditai mai flexu', ranga, teava la metru, baros si alte neavenite cauzatoare de pagube !
Acuma, intorcindu-ne la oile noastre, ca eu rup bujia ori cel din service diferenta e doar una, ca am poe cine da vina. Asta se poate intimpla oricui, nimanui nu-i suride sa-si faca de lucru in plus da' asta e, mai apar si neplacute. Cu o tubulara buna, motorul cald (nu fierinte, nu rece, ci CALD) si WD40 suflat la fiecare bujie in parte dupa ce au fost indepartate posibile impuritati din zona, tragi la cheie FOARTE FOARTE incet si drept . De cum simti ca s-a pus in miscare, mai ajuti filetul cu WD40 si continui activitatea. Inaite de a monta noile bujii, verifici ochiometric filetele sa nu fie deteriorate de bujiile anterioare ori caz in care noua bujie se infileteaza greu la mina ( in unele cazuri nu le poti apropia de stringere fara tras la cheie ce nu e OK) se rectifica filetele cu tarod pe masura. Simplu. Chiar nu stiu, da' parca a accetpta si m-as impaca mai usor cu ideia ca un anume surub l-am rupt eu si nu altcineva imi facu boacana .
Bateria pare a fi destul de OK, datele inregistrate primei porniri la rece e importanta din punctul meu de vedere. Cu multimetru pe bujii m-as juca cel mult din curiozitate, reteta de verificare old style ar prima.
Apropo, NU recomand gresarea filetelor bujiilor de orice natura nici macar cu WD40 Pe uscat infiletate, frumos strinse si atit !