Kinetix , unde ai gasit pagina la care faci referire aici :
aly, uite o pagina din manualul de Tico, privitor la verificarea incarcarii.
Alternatorul de Dacie sigur nu intra in locul celui original care e mult mai mic in diametru.
Nu am verificat niciodata releul regulator de tensiune de Tico, dar daca e de tipul clasic cu 2 "fire" si unul de masa, cred ca se poate inlocui cu unul de Dacie.
Attached thumbnail(s)
Am si eu 2 versiuni de manual pt Tico , una in romana de vreo 6MB si una in engleza separata pe capitole , care-i identica ca informatie cu cea Ro , dar care are vreo 86MB.
Nu de alta dar informatia ta legata de variatia tensiunii debitate de alternator cu temperatura lui , imi da o gramada de raspunsuri si idei interesante despre cum se poate trece instant orice test de incarcare pt validarea garantiei bateriei.
Am testat ieri in parcare si se pare ca : la un motor RECE ( cat sa tii mana pe el, probabil 35-40C ) incarcarea arata celebrele valori optime : fara sarcina si putin turat 14,6 Vcc iar cu consumatori porniti ( doar farurile si aeroterma pe viteza 3 ) arata cam 14,2 Vcc.
Asa ca luni ma duc la aia cu bateria , las masina cam la 50-100m de firma lor , apoi ma duc in zona si-mi rezolv (din pacate pe jos....) alte treburi de firma, urmand sa ma intorc transpirat si incalzit vreo 2-3 ore mai tarziu , bag masina cu motorul RECE in service , se mira ala c-am rezolvat-o de vineri pana luni , eu ii cant melodia cu datul interesului si schimbatul releului de incarcare... apoi ca un roman adevarat plec cu hartia blestemata stampilata ! Daca nu am cum sa modific cu un efort modic ce-a facut coreeanul ( japonezul...) si daca pagina asta nu exista la ei s-o consulte dintr-o baza de date si sa inteleaga ca incarcarea face ce poate , tampit a fost ala de-a facut proiectul asa , atunci cautam o cale ocolitoare. Si asta mi se pare de nota 10 ca usurinta. Acum fiecare decide pt el , eu nu indemn categoric pe nimeni sa ignore tensiunea mai mica decat e cazul cu care incarca Tico-ul dupa ce se incalzeste. Dar eu cel putin , tin cont ca bateria anterioara a tinut vreo 3 ani , ca asta-i mai mare ( 40Ah in loc de 35Ah) si consider ca pot lasa pe moment lucrurile asa.
Multumesc direct tuturor celor care au postat pe acest forum si care mi-au dat multe parti din informatia necesara si-n special lui Kinetix pt "pagina buclucasa si salvatoare"