Sa continuam, s-a montat arborele, ambreiajul si s-a urcat pe masina.
Cand esti mai sarac si nu ai vaselina de montaj, folosesti the next best thing, ulei de CV manuala 😄 O alta chestie amuzanta, pe bloc langa serie scrie si codul motorului.
Nu ca mi-as dori, dar ar fi amuzant daca ma opreste rar-ul vreodata, mi-l inchipui pe-ala cum se uita la LE ala de pe bloc si la chiulasa de XE 😄
Dupa s-a trecut la tziganirea prinderii de la pasager. Ca o mica recapitulare, varianta fara aer conditionat merge la prinderea originala a masinii, la mine care are si AC trebuie modificat serios. Dezavantajul este ca motorul nu sta perfect ci este un pic mai jos de coltul asta.
Ar merge o modificare acolo sa se ridice mai sus dar e destul de complicat, trebuie construite niste piese si nu imi bat capul. A mers 2 ani pe aia bej, merge si acum 🙂
Binenteles, fiindca totul mersese bine pana acum a trebuit sa se intample ceva. La montaj, am rupt segmentul de compresie nr 2 la primul piston pe care am pus mana, drept urmare am bagat doar 3 pistoane, urmand sa mai comand un set de segmeni.
Segmentul nu s-a rupt la introducerea in bloc sau pe piston ci cand am strans presa, am auzit trosc si cand am desfacut presa a cazut o bucata 😄
Teoria mea, nu s-a asezat bine in fanta si cand am strans a pleznit. Aia e, altul. Nu am vrut sa ma carpesc sa folosesc unul din cele vechi, desi nu au mai mult de 10 mii km.
Si la final, o concluzie/observatie.
Bine ca am redesfacut motorul la palier fiindca la simeringul mare de sub volanta ii sarise arcul la montaj. O panarama luata de la radacini care s-a inlocuit cu cel din kit-ul de garnituri de la elring din poza de mai sus, la fel si cel de la pompa de ulei.
Si, ghiciti ce, simeringurile sunt corteco 😄