Am facut o mica investigatie ca sa testez ipoteza unei limitari de putere in prima treapta vine de la faptul ca in testele adunate pe zeperfs, modelele cu X180 au un comportament relativ ciudat. Gen pe 0-60km/h, sau 0-80km/h sunt mai lente decat aceeasi masina cu motorul G122. Insa odata trecut de ~50-60 incep sa se miste bine, din acelasi film ca alte masini cu putereri si greutati asemanatoare. Cu alte cuvinte se comporta ca un aspirat de 180CP care insa are o piedica pusa la viteze mici.
Ma gandeam ca cel mai simplu mod de a le limita puterea e sa le limiteze aerul. Asa ca am facut un mic log de blana in treapta 1, si in tr3/4, inregistrand turatia, deschiderea clapetei de acceleratie si MAF-ul.
Rezultatul insa nici nu confirma, insa nici nu darama ipoteza. Din grafic se vede ca in treapta 1 managementul e clar diferit. Clapeta de acceleratie nu se deschide complet decat la peste 4000rpm, in timp ce in alte trepte se deschide la 2700rpm. Pe de alta parte insa asta nu pare sa limiteze prea tare cantitatea de aer (si deci puterea). Din grafic pare ca in treapta 1 intra ceva mai putin aer, (gen 5-10%) insa asta nu mi se pare nici pe departe suficient incat sa explice "pierderea" a 50CP. Cu alte cuvinte, cred ca ori nu are botnita in prima treapta, ori daca are, nu m-am prins eu cum functioneaza si ar trebui sa investighez si alti parametri.
La benzina nu cred ca umbla, amestecul e aproape de stoichio din orice pozitie (ochiometric, am tras cu ochiul la afisaj, nu am facut log serios).
In prima poza e deschiderea clapetei vs turatie. Curbele albastra si rosie sunt in tr1, doua teste diferite. Cea gri e tr3 si portocalie 4.
In a doua poza e MAF vs turatie (aceleasi teste).
In 3 e tot maf vs turatie insa facut "zoom", si adaugat niste trendlines. Aprope, in treptele astea testul durand mai mult, am adunat mult mai multe puncte de masura. Sunt curios daca oscilatiile alea de MAF sunt "fizice" sau doar erori de masura/esantionare etc.