la ITP nu are tehnic cum sa-ti faca un control pe bune, nu pot detecta decat probleme grave (un motor muci, sau lipsa fizica unui catalizator sau filtru). ITP-ul se face cu motorul pe masina si fara sarcina, nu pe banc si in sarcina. Plus ca un dizal E3 sau E4 (n-au filtru de particule, n-au instalatie dedicata anti NOx) are voie sa polueze ca porcul, eu nu le-as permite in aglomerari nici pe alea conforme. Un dizal (indiferent de norma Euro) cu EGR-ul anulat are super rezultate la ITP pentru ca reduce fumul (particulele).... ce conteaza ca explodeaza NOx-ul, ala nu se masoara la ITP! In materie de dizal cel putin, ITP-ul e o gluma proasta.
Genul asta de taxe / interdictii se baga in aglomerari urbane, nu in sate. Si normal ar fi sa nu se aplice pe drumurile de centura (acolo unde exista).
Eu nu cred ca poti miza pe bunul simt ca bizonul sa renunte la TDI-ul ieftin adus de la babuta din Jermania, si sa-si ia un logan pe benzina care sa consume 2-3β¬/100km in plus, si sa puteti respira un aer ceva mai curat. Pentru el cateva sute de euro pe an e mai important decat ce respira si el, si tu, si copii tai, si copii lui. Cumva trebuie sa-l coste mai mult sa isi pastreze epava decat sa o schimbe cu o masina ceva mai curata, chiar daca e una mai putin fitoasa.