Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Scurgere Lichid De Racire

Recommended Posts

Problema e de felul urmator: la mine la matiz sunt obligat sa completez periodic apa din sistemul de racire,in conditiile in care lichidul din vasul de expansiune scade cu un cm la 2 saptamani, nu curge pe nicaieri si nu am gasit urme de umezeala pe nicaieri si totusi SCADE.

Nu sunt mecanic si nici nu am cine stie ce experienta deci: ce poate fi? S-a mai confruntat cineva cu asta? Personal nu cred ca este grav INCA dar nu se stie niciodata :(

Share this post


Link to post

Por la radiator/furtune ?

Share this post


Link to post

Nu cred, radiatorul e schimbat de curand (am avut un accident) si la fel si o parte din furtune. In plus singurul loc in care am gasit umezeala dar f putina a fost in habitaclu - in aeroterma, sub radiatorul de incalzire de acolo, dar acum cu bordul dat jos am verificat pe acolo si nu pare sa curga deloc :(

Share this post


Link to post

ciudat poate se evapora :) si la mine la tico mai dispare nustu de ce nu curge pe nicaieri nici nul mananca.Multi mi-au zis ca se evapora.Si la mine tot asa la intervale lungi cateva sapt mai dispare putin.Asta e nustu .Am obeservat eu ca de mule ori dupa ce mergi cu masina si opresti nivelul e mic da dupa ce se raceste motoru creste la loc apa in vasu de expansiune.Poate asta patesti si tu ?

Share this post


Link to post

"Am obeservat eu ca de mule ori dupa ce mergi cu masina si opresti nivelul e mic da dupa ce se raceste motoru creste la loc apa in vasu de expansiune.Poate asta patesti si tu ?"

 

Negativ, momentan am permisul lasat in pastrare la rutiera si masina a stat tzapana vreo 2 luni, cu mici exceptii

Share this post


Link to post

Verifica supapele din capacul vasului de expansiune poate nu mai tin presiune. Cred ca are si matiz-ul asa ceva. Trebuie sa fasaie cand desfaci capacul dupa ce opresti motorul insa cu grija sa nu te oparesti.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
ciudat poate se evapora :) si la mine la tico mai dispare nustu de ce nu curge pe nicaieri nici nul mananca.Multi mi-au zis ca se evapora.Si la mine tot asa la intervale lungi cateva sapt mai dispare putin.Asta e nustu .Am obeservat eu ca de mule ori dupa ce mergi cu masina si opresti nivelul e mic da dupa ce se raceste motoru creste la loc apa in vasu de expansiune.Poate asta patesti si tu ?

Eu stiam ca-i cam invers, sau cel putin la matiz asa este: cand motorul este cald, nivelul antigelului este ridicat. Cand motorul este rece, nivelul antigelului este mai mic.

Share this post


Link to post

trebuie schimbata garnitura de chiulasa

Share this post


Link to post

Pt. csongee87: motorul a fost segmentat de curand, garnitura e noua

Pt. DjDark: reactioneaza la deschiderea capacului dar nu prea tare...asta ar putea explica

Share this post


Link to post

Ti-ai planat chiuloasa inainte sa o montezi? Te intreb pentru ca mie la tico dupa ce mi s-a ars garnitura de la chiuloasa, am pus una noua dar fara a plana chiuloasa si am observat ca imi scadea nivelul la antigel. A trebuit sa schimb din nou garnitura dar de data aceasta am planat si chiuloasa si de data asta am scapat de probleme.

Share this post


Link to post

Segmentarea s-a facut in service, totusi, sper ca la ENA in galati nu exista astfel de cretinei. Oricum, nu ar trebui sa apara urme de scurgere pe motor?

Acum mi-a mai venit o idee: eu am apa acum, daca ii pun antigel nu devine lichidul mai gros? Si daca e vorba doar de un por, nu va disparea problema ? :D

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Daca apa aia este "consumata" de motor in semnsul in care apa ajunge in pistoane nu ai cum sa vezi scurgeri...

Share this post


Link to post

da nici fum nu scoate :) ,daca papa antigel scoate un fum de nu stii cei cu el :P

Share this post


Link to post

da, dar atunci se vedea pe joja k are uleiul probleme, spuma ceva...nu? Nu de alta dar momentan am doar apa in circuitul de racire

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Nici tico-ul meu nu scoatea fum si nici in ulei nu aparea spuma. Garnitura aia poate sa piarda fie pe la piston - si daca este un por mic nu scoate fum, si nici vasul de expansiune nu bolboroseste, fie pe la un canal de ulei si atunci apare spuma in ulei fie ambele :D

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic, eu am avut vechea garnitura dusa rau si totusi nu pierdeam lichid de racire, sincer as merge mai degraba pe varianta capacului de la vasul de expansiune care nu ma tine sau pe pompa de apa foarte uzata, k de, m-am zgarcit si nu am schimbat-o cand am schimbat si distributia.

Share this post


Link to post

eu am schimbat distributia si atunci am schimbat si pompa de apa dar am inceput sa am si eu aceste pierderi.M-am uitat pe la toate furtunele,radiator pe dedesubt si nu se vede nimic...

O sa ma duc cu masina inapoi la servicele la care am schimbat piesele sa ii faca ei o verificare mai amanuntita...deci se poate intampla si daca se schimba pompa de apa..eu ma gandesc ca nu a fost stransa foarte bine aceea pompa...

Share this post


Link to post

La mine nu au schimbat pompa de apa

Pe de alta parte nu suntem singurii in situatia asta

Sincer sa fiu as fi curios sa aflu parerea unui anume forumist: @tolin (a.k.a. le maitre) :D

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Se pare ca la mine na mai disparut.Mai il tin sub orbservatie,ba din contra acuma e peste maxim :|

Share this post


Link to post

Pierderile lichidului de racire pot fi cautate de:

-pori la radiator,calorifer,furtune

-coliere slabite

-simering pompa de apa

-garnitura de chiulasa defecta (fisurata)

-vasul de expansiune sau vreun T-eu de legatura crapat (fisurat)

-si nu in ultimul rind,dupa o interventie la motor (chiulasa demontata), stringerea INCORECTA a chiulasei poate determina pierderi a lichidului din instalatia de racire

Normal este ca debitul din vasul de expansiune (si nu numai la TICO) sa creasca si nu sa scada cind motorul e fierbinte,iar capacul vasului de expansiune se demonteaza doar!!! cu motorul rece sau caldut.

Share this post


Link to post

Avand in vedere cantitatea mica de lichid de racire care se pierde, tind sa cred ca ar fi de vina pompa de apa. Fiind o pierdere mica se poate usca destul de repede astfel incat sa nu apuci sa vezi pe unde. O problema asemanatoare am avut eu la Tico: acum ce va vreme am observat ca imi dispare cate putin lichid de racire din vas dar nu am dat mare importanta. La un moment dat in timp ce masina stationa cu motorul pornit am observat intamplator cum picura destul de tare prin zona curelei de distributie. Am plecat direct la service dar pana am ajuns nu mai picura si se uscase, astfel cei de la service (daewoo) ,dupa ce au verificat, s-au uitat cam ciudat la mine, neidentificand nici o problema. Data urmatoare cand am fost la service din acelasi motiv au vazut si ei scurgerea si problema a fost identificata: pompa de apa. Am schimbat-o si acum e ok.

 

PS: sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea

Share this post


Link to post

Si cam cat a durat dintre momentul in care ai observat scurgerea si cel in care ai schimbat pompa in service?

Share this post


Link to post
Acum mi-a mai venit o idee: eu am apa acum, daca ii pun antigel nu devine lichidul mai gros? Si daca e vorba doar de un por, nu va disparea problema ? :D

 

Antigelul are si rolul de a asigura lubrefierea pompei de apa!

Share this post


Link to post
Antigelul are si rolul de a asigura lubrefierea pompei de apa!

 

 

Si mai mult ca sigur o sa iti curga si mai tare daca ii pui antigel cu toate ca nu e recomandat sa ai numai apa!Eu la fosta dacie am avut un radiator care nu dadea nici un semn ca ar avea vre-un por cand aveam numai apa in instalatie!Cand am facut concentratia normala cu antigel au inceput sa iasa la iveala niste pori si se vedea ca este spart!

Share this post


Link to post

Pai nu pot lasa asa lucrurile, oricum e mai bine sa vad pe unde curge decat sa stau asa. pana la urma dk e radiatorul il duc pe garantie sau il duc la reparat, cu mult mai rau e daca e vorba de pompa de apa, care e destul de greu de ajuns la ea

 

LE: am citit datele din manualul de service, cea mai mare problema e demontarea distributiei k in rest e relativ ok si se poate face si fara service, nu de alta dar in galati am ena si iricad c a service daewoo si ambele au niste scoruri de ma catar pe pereti :(

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...