Jump to content
Sign in to follow this  
dinulescud

"blana" capota

Recommended Posts

Asteptam. Si totusi caldura aia care se pierde chipurile prin capota, nu poate fi dirijata sa dezghete stergatoarele inghetate?

post-13903-013924700 1294312517_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Nu sunt inginer asa ca las pe cei din breasla sa caute solutii tehnice. Dar dupa cum am mai zis, eu cred ca se pierde multa caldura prin capota : cand dai zapada jos de pe masina, cu motorul pornit, pana ajungi la capota zapada este dezghetata, deci chiar si putina caldura daca economisesc tot e bine.

Share this post


Link to post

Caldura nu se pierde stand pe loc, ci in mers, cu cat viteza aerului care "spala" capota este mai mare.

Share this post


Link to post

Am reusit sa izolez capota astazi. Daca ai banda dublu adeziva este o joaca de copii, pui banda pe nervurile capotei si izoprenul sta foarte bine. Vestea buna este ca "piciorusul" de srijin al capotei este in dreptul motorului si izoprenul, daca se dezlipeste, nu ajunge pe motor.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

... caldura aia care se pierde chipurile prin capota, nu poate fi dirijata sa dezghete stergatoarele inghetate?

Fara suparare insa ideea imi pare ... total neinspirata, asta ca sa fiu indulgent ! Te-ai gindit macar o secunda ca aerul ala care iti dezgheata stergatoarele (si, de ce nu, parbrizul) ar fi introdus direct in cabina de sistemul de climatizare ??? De ce crezi ca a fost izolat compartimentul motor (chiar si la Dacie) de gurile de acces ale aerului in habitaclu ?

Share this post


Link to post

Fara suparare, de ce nu "bunghesti" in poza sa vezi ca dublura e deasupra capotei motorului? :D

Share this post


Link to post

OK, atunci eficienta in mers -> 0 :) .

Share this post


Link to post

De ce bre, ca zice Tolin? Daca aerul rece spala capota, macar sa cedeze caldura culeasa cuiva : stergatoarelor. Si la urma urmei e o propunere. Daca ar fi rentat ar fi fost folosita deja. Sau poate lumea nu stie? 39000000.gif Cert e ca , cumva, trebuiesc incalzite si stergatoarele iarna. De ce sa nu fie din "pierderi" ?

Nu sunt inginer asa ca las pe cei din breasla sa caute solutii tehnice.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

De ce bre, ca zice Tolin?

... la urma urmei e o propunere. Daca ar fi rentat ar fi fost folosita deja. Sau poate lumea nu stie? 39000000.gif

Nu ai nevoie de Tolin ca sa gindesti si singur. Pina la urma, gura pacatosului adevar greseste :) Da, a fost deja folosita "ideea". Nu pentru scopul in care ai propus-o tu, dar a fost folosita. Ca informatii ajutatoare: desert, Range Rover, acoperit ventilat

Share this post


Link to post
offtopic.gif Stii ca un elicopter poate fi folosit iarna pentru a scutura reteaua de medie/inalta tensiune de chiciura? Ce ma impiedica sa incerc sa folosesc ideea in scopul propus de mine? Adica, daca se poate , de ce nu?

Share this post


Link to post

Vin cu prima impresie dupa montarea izolatiei. Astazi dimineata traseu de max. 2,5 km in oras fara aglomeratie, temperatura aprox. 0`C, masina s-a incalzit normal, adica a ajuns la primul sfert la ceasul ce indica temperatura lichidului. Ce este interesant vine acum : dupa 1,5 h de stationare am deschis capoata si motorul era cald, am pus contacul si acul era in apropierea sfertului ceasului, in conditiile in care temperatura ambientala crescuse 2-3 `C, cred. Deci caldura se pierde/castiga si in timpul stationarii. Un alt avantaj ar fi ca nu mai uzezi asa tare motorul in sezonul rece pe distante scurte repetate, pentru ca el isi mentine cat de cat caldura.

Augustin, nu cred ca ai cum sa directionezi caldura catre stergatoare, este un cheder acolo pe care daca il scot imi ajunge apa la bobina de inductie.

Viktor, am vazut acele locasuri pe nervurile capotei insa sunt de dimensiuni diferite ( mi-au dat colegii niste agrafe - cred ca de 10, sau cam asa ceva- de Renault dar nu mi s-au potrivit ) si e mai elegant asa ( eu am pus banda pe deasupra pentru ca nu am avut deajuns banda dublu adeziva si am pus mai multa pe nervurile din mijlocul capotei )

Oricum nu are cum sa ajunga izolatia la motor : in stanga e tinuta de piciorusul capotei si furtun de la AC, iar in deapta de filtrul de are si rezonatorul. In spatele motorului e tinuta de chederul de la capota. Cand am decupat-o am prins-o numai in urechea piciorusului capotei si statea destul de bine, o intareste aluminiul.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Dirijarea aerului cald catre stergatoare ar fi discutabila doar ca nu poti vina doi iepuri deodata in cazul de fata. Odata ce deschizi guri de aer catre stergatoare, capotonajul capotei nu-si mai are rostul, toata caldura pe care te chinui s-o mentii in compartimentul motor va fi aruncata afara pe orificiile respective.

 

Cu alte cuvinte, vei ajunge de unde ai plecat sau mai rau.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Vin cu prima impresie dupa montarea izolatiei. Astazi dimineata traseu de max. 2,5 km in oras fara aglomeratie, temperatura aprox. 0`C, masina s-a incalzit normal, adica a ajuns la primul sfert la ceasul ce indica temperatura lichidului. Ce este interesant vine acum : dupa 1,5 h de stationare am deschis capoata si motorul era cald, am pus contacul si acul era in apropierea sfertului ceasului, in conditiile in care temperatura ambientala crescuse 2-3 `C, cred. Deci caldura se pierde/castiga si in timpul stationarii. Un alt avantaj ar fi ca nu mai uzezi asa tare motorul in sezonul rece pe distante scurte repetate, pentru ca el isi mentine cat de cat caldura.

Augustin, nu cred ca ai cum sa directionezi caldura catre stergatoare, este un cheder acolo pe care daca il scot imi ajunge apa la bobina de inductie.

Viktor, am vazut acele locasuri pe nervurile capotei insa sunt de dimensiuni diferite ( mi-au dat colegii niste agrafe - cred ca de 10, sau cam asa ceva- de Renault dar nu mi s-au potrivit ) si e mai elegant asa ( eu am pus banda pe deasupra pentru ca nu am avut deajuns banda dublu adeziva si am pus mai multa pe nervurile din mijlocul capotei )

Oricum nu are cum sa ajunga izolatia la motor : in stanga e tinuta de piciorusul capotei si furtun de la AC, iar in deapta de filtrul de are si rezonatorul. In spatele motorului e tinuta de chederul de la capota. Cand am decupat-o am prins-o numai in urechea piciorusului capotei si statea destul de bine, o intareste aluminiul.

 

Ce faci cu condensul ce se formeaza sub chestia aia de ai lipit-o tu pe capota?

Regret sa te dezamagesc insa la mine motorul este cald si dupa 2 ore de stat, la temperaturi apropiate de 0 grade. Cald in sensul de cald, temperatura ~40 grade insa in cazul in care avea 85-90 grade inainte de oprire. Insa nu cred nici in ruptul capului ca motorul tau s-a incalzit la 90 85 grade in doar 2.5 km fara trafic(5 minute de mers??). Iar daca admitem ca s-a incalzit doar la 70 grade atunci nu inteleg cum a pierdut doar maxim 20 grade in 1.5 ore. Ceva nu se leaga, sincer.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce faci cu condensul ce se formeaza sub chestia aia de ai lipit-o tu pe capota?

 

Dar ce fac aia al caror masini au capitonaj din fabrica?!?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Facut dintr-o pasla speciala ce absoarbe condensul!Daca constructorul a considerat ca NU este necesar , nu trebuie sa fim noi mai DESTEPTI sa inventam roata! In timp poate dauna la altceva.Ne scarpinam la urechea stanga cu mana dreapta!

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dar ce fac aia al caror masini au capitonaj din fabrica?!?

Ala este alt material folosit la izolare, nu neopren sau ce a pus colegul acolo. In plus calitatea si tratamentul tablei de pe matiz nu se pot compara.

@DGT: Frate, de ce spui adevarul, nu vezi ca-ti iei minusuri? :)

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Unde gasim pasla de aia speciala care absoarbe condensul? Ca poate in Corea nu era frig...

Share this post


Link to post

DGT, producatorii astia consacrati au descoperit ca nici cheie de roti + alte chestii n-ai nevoie in echiparea masinii. Cui ii trebue sa-si cumpere. O droae da masini atit diesel cit si benzinare sint prevazute cu astfel de capitonej. Faptul ca fabricantii dacioti au ajuns la concluzia ca nici portbagajul nu trebue capitonat, fie problema lor.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Voi chiar nu intelegeti ca nu e sanatos pentru tabla neoprenul ala? Sub folia aia de polietilena se face condens, izolare termica pe care o ofera e fix pix din punctul meu de vedere, eu m-am gandeam intr-o perioada sa folosesc ceva asemanator alubandului, dar mai gros.

Capitonajele care exista din fabrica sun facute in asa fel incat sa absoarba condensul sau sa nu-i dea voie sa se formeze ... nu insemna acum ca orice fel de capitonaj e rau.

Solutia adoptata de colegul nostru nu e una dintre cele mai inspirate din pacate.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Lamureste-ma si pe mine: ce face condensul la o vopsea ? Poate trebuie sa-mi acopar masina cand ninge, cand ploua ?

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Voi chiar nu intelegeti ca nu e sanatos pentru tabla neoprenul ala?

 

Cu cit e mai sanatos sa circuli cu un motor rece, atit pentru el cit si pentru tine, pe la -25 asa?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lamureste-ma si pe mine: ce face condensul la o vopsea ? Poate trebuie sa-mi acopar masina cand ninge, cand ploua ?

 

 

 

Partea proasta este ca, pe interior, capota este spota cu vopsea, vopsita nu se poate spune ca este. Macar de-ar fi fost vopsita ca lumea.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Terminati cu prostiile ! Vreti sa faceti si aici un topic de uleiuri Matiz ?

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...