Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Prea simplu, nu m-as murdari pe miini pentru doar 4 suruburi. De nu bag grisinele in vaselina nu ma simt bine. Aaa ... nu tu presa, nu tu slefuiala, nu tu degresare ... niet satisfactie. "Niet" am zis ? Ops, invat limbi straine, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ca cine stie.
  3. Yesterday
  4. Exact 🙂 e piesa masiva, desfaci 4 suruburi, pui piesa, strangi suruburile la loc si aia e
  5. Sa inteleg ca nu poate fi schimbat doar rulmentul ?
  6. Exact cum zice @ches, la Epica e cu butuc cu tot... e imposibil sa gresesti. Fata e fata, spatele e spate, nu le poti pune invers nici cu ciocan de 5kg. Se gasesc la radacini rulmenti spate, GM sau ceva aftermarket. GM-ul totusi a devenit ridicol de scump, eu am prins cu vreo 400 lei bucata acum cativa ani, acum e cel putin triplu ca pret.
  7. Last week
  8. Da, un bidon de 2 litri in rucsac! 🤣
  9. I-ai recomandat si un rezervor suplimentar la motor? :))
  10. O sa bag un ochi la folii, poate ma conving sa-mi pun.
  11. Fratii brothers (bidoane romanesti) si nechezol nemtesc. De la 1916, toamna.
  12. Promisese cu peste un an in urma, dar e de apreciat ca a avut nevoie de acordul meu formal inainte de a da avansul pentru motor. Pana la urma are 20 de ani, avea banii pusi deoparte, chiar daca ma opuneam nu rezolvam nimic, decat sa o indepartez. A motivat ca are nevoie de motor pentru a se deplasa mai rapid in Bucuresti... Plus ca la ce bocanci poarta, a inceput sa se mire de consumul toyotei, dupa doua-trei iesiri in oras ramane cu doua treimi de rezervor.
  13. Deci Ligia nu si-a pastrat cuvantul dat pe 13 Ianuarie ... tz tz tz 😥
  14. Interesant video ala de la autodoc, in prima faza scrie stringere la 32 Nm dupa care stringe la 29 Nm. In cazul asta ideal ar fi 30,5 Nm. ☺️ Altfel, in general au cupluri de stringere reale, am cules multe date de la ei in acest sens ce le-am consultat cu alte surse si au fost OK cu mici exceptii. Mi-s de parere a fi strins cu 30 Nm fara probleme in cazul de fata.
  15. Cum va asterneti astfel veti dormi. Daca romanosu' atita minte are sa-si dea cu ciocanu in genunchi pe ciolanele lui o face. Nu putem compara America cu tarisoara asta vai de gliile ei, nici lovele, indatorata pina peste cap, economie vai de ea, securitate ioc, investitori in repaos ori se retrag, se mai sisteaza si fondurile EU ... Aleluia ! Atunci sa ti-l vad pe tont/toanta ce a investit in industria calului cum cauta cravata statului (funia si sapunul). Unde nu-i minte, vai de genunche ! 😅 Le iasa figurile din cap cu apa minerala la chiuveta ! 😂
  16. Inteles! Poate intr-adevar e mai indicat sa strang mai slab, dar eventual sa adaug putina solutie de blocare. Busonul e oricum pe orizontala, si nu e presiune de ulei. Merci @Viktor! M-am gandit si eu la analogia cu busonul baii de ulei, unde e similar, tot in aluminiu, si e specificat 35 Nm pentru filet M14 x 1,5, daca imi amintesc bine.
  17. De regula intre 10 si 30 Nm. As merge pe 15 Nm si as mai stringe doar in cazul in care consider a fi insuficient. Altfel, nu se string foarte tare, cam aceiasi forta precum busonul baii de ulei. Personal string la mina si cheie mica pentru a controla forta dupa cum amintea si Geo.
  18. Am strans n-spe busoane la mana si n-am stricat nici un filet pana acum... e chestie de obisnuinta si bun simt, sa nu tragi ca nebunul de ditamai cheia. Ideea e ca ala e un dop, nu un surub de sustinere.
  19. @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Personal, parca am mai multa incredere in cheia dinamometrica, decat in propriul simț. 🙂 As merge pe maxim 30 Nm atunci. Asta cu atat mai mult cu cat voi incerca operatiunea pe sus, fara canal/elevator. Busonul e inspre mijlocul masinii, la varinta mea, din pacate, nu inspre roata stanga-fata, dar pot ajunge la el. Am gasit un tutorial neoficial pentru Chevrolet Aveo / Kalos aici, unde scrie: Apropo, am vazut poze pentru reperul cu acelasi cod, 96 183 707, la care unele au inscriptionat si "D16". Posibil sa fie din aceeasi "serie" cu F16/D16/F20/D20, din care unele au fost montate si pe Opel, si poate exista documentatie acolo, desi inca n-am gasit.
  20. Strangi tare la mana cu un clicket mic si aia e. Zic clicket mic ca sa nu ai forta in el. Poate te ajuta graficul asta, desi nu am idee ce duritate are busonul, dar as merge pe minim (atentie, in aluminiu).
  21. @VAXXi, multumesc pentru raspuns! Intr-adevar, aceeasi poveste si la Lacetti, "tighten it securely":
  22. Asa zice si la manualul in engleza 😕 https://mylacetti.ru/tis/en/documents_2005/nubira-lacetti/sm-j/5j2_5b01.en.html#j5b0cfl Si nu vad surubul listat aici: https://mylacetti.ru/tis/en/documents_2005/nubira-lacetti/sm-j/5j2_5b0.en.html#j5b0fts
  23. Salutare tuturor! Stie cineva care este cuplul de strangere al busonului de umplere al cutiei de viteze manuale la Nubira1 (96 183 707 / Daewoo NSR 971-1)? In manualul de service scrie doar "strangeti-l bine":
  24. Bun pontul, totusi la Epica nu ai cum sa gresesti, e cu tot cu butucul rotii, cel cu ABS are mufa pt conexiunea electrica, cel fara ABS nu are mufa. Hartie magnetica sau cum se numeste gasesti pe aliexpress la pret bun 🙂
  25. Dacă s-a putut la americani, de ce nu și la noi? Singura speranță ar fi să voteze încă vreo trei-patru milioane, ceea ce nu cred, realist vorbind.
  26. In talonul romanesc, 95 kW. In CoC: 95 kW la 5500 rpm pe termic, 12.22 kW pe electric. Si daca tot m-am uitat in CoC, sa le scriu aici 🙂 Rapoarte in cutie: 1 - 3.615, 2 - 1.955, 3 - 1.207, 4 - 0.886, 5 - 0.738, 6 - 0.644, viteza maxima 190 km/h. 2500 mm intre axe, 4185 mm lungime, 1775 latime, 1595 inaltime. 1325 kg masa proprie, rulota cu ax central 1500 kg, fara frana 600 kg, 75 kg pe carlig. Motor K14D, 1373 cm cubi. Anvelope: 215/55R17 94V, 17X6 1/2J, inset 50 mm. Zgomot 75 dB la 3750 rpm. Consum WLTP: 6.3, 5.0, 4.7, 5.9, 5.4 l/100 km (pentru low/medium/high/extra high/combined, nu stiu ce-s astea exact). Nascut pe 03.07.2024, Suzuki LY varianta ED1S MT. Edit: si la asta ma refeream ca-i confortabila de condus cu "adaosul" electric: maximum torque: 220 Nm / 1,500-4,000 rpm.
  27. Pana la urma n-am putut s-o tin pe fiica-mea departe de motor, ieri a dat avansul pentru o CFMOTO 300SR ABS '25. Am avut ceva discutii aprinse pe tema asta, insa am renuntat, de la 14 ani se roaga de mine sa-i dau acceptul...
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...