All Activity
- Past hour
-
Captiva - Impresii, Probleme
ches replied to sarbocul's topic in Probleme tehnice Spark, Captiva, Orlando
Postez aici in caz ca sunt si altii cu Chevy Captiva 2 cu motor de 2.2 litri si se intreaba cum si cand se face regenerarea DPF. De mai bine de 1 an am pe masina o diagnoza OBD2 conectata la navigatia aftermarket cu Android din bord pe care o folosesc pe post de computer de bordcu aplicatia Car Scanner Elm OBD2. Ce am observat: 1. Incarcarea DPF este aproximata in functie de citirea senzorului de presiune difirentiala si de stilul de mers/ nr de porniri etc. Deci la aceeasi presiune diferentiala am vazut diverse valori pentru incarcarea DPF. Acum nu stiu daca chestia asta e raportata de aplicatie sau direct de ECM. 2. Indiferent de stilul de mers/ incarcarea DPF masina declanseaza o regenerare a DPF la fiecare 800km parcursi. Daca senzorul de presiune diferentiala va indica ca DPF este plin inainte de 800 km, atunci regenerarea va fi declansata, iar la terminarea ei contorul de 800 km va fi resetat. 3. Regenerarea poate dura cateva minute bune, pe autostrada la ~2500rpm dureaza cam 20min. Din ce am vazut daca merg mai turat regenerarea se termina mai repede, ceea ce are sens. La cateva regenerari intrerupte se va aprinde becul din bord. 4. O regenerare intrerupta nu se considera incheiata chiar daca incarcarea DPF a scazut la 10% spre exemplu. Contorul cu km de la ultima regenerare (cel care declanseaza regenerarea cand atinge 800km) nu se va reseta pana cand masina nu considera ca a terminat ciclul de regenerare al DPF. Strategia de regenerare a DPF la Captiva/ Antara este similara cu strategia de la Opel Astra J 2.0 CDTI din ce am vazut. Asa cum se poate intelege din ce am scris mai sus masinii nu prea ii place sa fie intrerupta in timpul regenerarii. Datorita postinjectiei necesara la regenerare masina va merge mai ciudat in timpul ei, adica va smuci mai tare la schimbarea vitezelor (la cutie manuala), iar relantiul va sta cu aprox 150 rpm mai sus (900 rpm in loc de 750 rpm in mod normal). Strategia asta de regenerarea protejeaza DPF-ul, dar consuma mai mult combustibil pt ca indiferent de valoarea citita de senzorul de presiune diferentiala, la 800 km regenerarea porneste. O abordare usor gresita pt 2025, dar probabil corecta pt 2012 cand a fost lansata masina si cand se punea mai mult accent pe fiabilitate decat pe salvarea planetei 🙂 . Sper sa va fie de folos lectura si sa raspunda la unele intrebari pe care poate vi le-ati pus ca posesori de Captiva 2. - Yesterday
-
Dedicat, de multe ori, = marketing si costuri suplimentare ! Dupa caz/preferinta, se poate utiliza fie un adeziv siliconic, fie un A+B. Tot ce conteaza este sa acopere un interval bun de temperatura ... Un -40*C cu +80*C rezolva problema. La Leganza am mers pe un A+B de la Bison, dar a fost doar optiune personala. Diferenta dintre un adeziv siliconic bun si un A+B apare cand/daca vrei sa refolosesti pastila oglinzii ... La A+B se cam lasa cu polizor !
-
Pai dedicat pt lipit oglinda e si asta de 7 lei... cat o tine, oi vedea. Eu plecam ieri si oglinda picase duminica, nu aveam optiuni 🙂
-
Nope, am fost la baietii la care am schimbat parbrizul la Passat si au pus un lipici dedicat pentru oglinzi. A fost chinul de pe lume sa agatam oglinda in suportul ce se lipeste pe geam.
-
Dedeman, 7 lei, vad ca tine
- Last week
-
Hai ca am lamurit-o la reprezentanta. Buburuza isi face regenerarile asa cum stie ea ( cam la 400-500 km pt ca motorul este primul tip de euro 5 ) dar daca nu reuseste sa le faca complet din cauza drumurilor scurte atunci iti aprinde martorul in bord si trebuie sa mergi pana se stinge pentru ca altfel...... e belea mare. In alta ordine de idei, pentru ca Alfa este si va ramane Alfa, maine sunt programat sa rezolv surpriza din fotografii. Căldura asta si un amarat de dubluadeziv ce tinea toata povestea la locul ei.
-
Prin Mai am luat un set de capete de bare, bielete de directie, burdufuri ca le-am gasit la pret bun si am zis ca nu strica sa le am, plus un set de lampi pentru numarul de inmatriculare ca erau cam obosite si crapate. Am pus si un set de becuri noi, ca tot se arsese unul. Nu in ultimul rand, am fost si la un test de amortizoare, sa vad cum se prezinta dupa 19 ani si vreo 150.000km. As spune ca surprinzator de bine.
-
Ieri am zis sa sterg putin geamurile pe interior... si a lesinat oglinda, iar. Plus senzorul din parbriz. Duminica dupamasa, Dedeman, kit lipit oglinda retrovizoare la 7 lei bucata (am luat 3). Iar senzorul cu superglue, sper sa tina.
-
Sambata am dus-o la "spa"... ceara peste tot (sau aproape). Pt ca 3m s-a scumpit mult, am luat de la Teroson de data asta... au intrat 4 spray-uri in sasiu si inca 2 prin aripi, pe burta si prin diverse cotloane. Am bagat pana a curs prin toate gaurelele. Desi pe fata e full led (cu exceptia luminii de ceata) si nu a comentat, la marsarier a aprins "system warning" in bord dupa ce am pus led Osram. Ieri a trebuit sa dau iar bara spate jos ca sa pun inapoi becul.
-
Si mie mi se pare un numar f mare de km... hai 7-800, 1000km. Dar nu 10-14k. Ceva e in neregula acolo...
-
regenerari simultane cu un schimb de ulei n-am auzit niciodata la fel cum nu se regenereaza cand mergi turat, mersul turat doar impiedica colmatarea dar cand masina cere regenerarea degeaba mergi turat, mai rau face. Mai bine o pui pe tester si vezi exact ce si cum inainte sa fie prea tarziu. Era sa stric un DPF de BMW din cauza unui senzor de presiune diferentiala stricat, 0 erori dar regenerarile erau eronate. Ala se testa printr-o procedura specifica.
-
Dorel ! Fereasca de omul prost, nene ... 😂😂😂 L-as pune pe Dorel sa remedieze problema din propriul buzunar dupa care l-as trimite acasa, suta-n mie !
-
-
La 35-40 lei bucata, si un an daca tine e perfect. Exista si alte variatii pe acelasi model, dar asta mi s-a parut mai elegant si mai in ton cu restul interiorului. As fi pus un Sparco frumos, ca pe Pinin, dar e nevoie de o maciulie de minim 8-9cm inaltime. Asta e cu 1cm mai inalta, mai mare per total, se simte bine la schimbarea vitezelor. Weekendul trecut am petrecut 3 nopti in Jimny... nu e rau, dar e totusi obositor, spatiul e mic. Plus frig noaptea etc
-
94.474 km Pe la 80k km si-a facut o regenerare a filtrului de particule. S-a aprins martorul in bord, fimea s-a speriat, am luat eu buburuza sa o alerg pe centrura dar pana sa ajung acolo s-a stins. Ieri la 94k km s-a aprins iar si de data asta fata m-a sunat calma si m-a intrebat daca trebuie sa mearga mai turat pana se stinge bazdagania. I-am confirmat si pana a ajuns acasa s-a rezolvat. Fata de Passat care isi facea regenerari in oras la maxim 300 de km, 1.6 JTDM-ul asta frichinit numai in oras cu drumuri scurte isi face regenerare la 14000 de km. Greu de inteles de ce si cum !
-
Nuca d-asta am pus si eu pe Spark, singura diferenta este ca are cusaturile negre. Are deja 2 ani si se tine bine 😉
- Earlier
-
Zero datorii la stat de vrei sa-ti recuperezi permisul.
-
Eu unu pun pariu ca jmakerul o sa ramina cu carnetul in buzunar iar "tu" muritor de rind il vei depune la cea mai mica abatere. Aveti griga ce sustineti ca bumerangul ... balangane. Pina in prezent ce i-au retinut a-i sili pe jmajeri a-si achita datoriile, de ce n-au plantat panselute in folosul comunitatii pina se achita de datorie ? De ce j,akerului nu i se pune fiola iar "tie" da ? De ce nu figureaza in baza de date cu fapta comisa iar la a doua abatere nu-i sarit din carnet ? Multe alte intrebari.
-
E vorba doar de amenzile de circulatie. Absolut nici o legatura cu facturi de utilitati, care oricum sunt la companii private/privatizate. Care sunt formele alea, sub care pot fi pusi la punct? Batuti cu pietre in piata mare?
-
Eu inteleg ce spuneti si mi-s de-acord cu voi ca toti trebuie sa fim egali in fata legii insa treaba pare a fi mai stufoasa ca nu se face referire doar la amenzile de circulatie ci orice datorie fata de stat, cel putin eu astfel am inteles. Acuma, daca un individ are doua palme de pamint, ori intirzie cu plata facturilor curente sau mai stiu eu ce, sa-i fie interzis dreptul de a conduce ? Ca cica doar de faci dovada ca ai zero datorii la stat primesti carnetul inapoi si nu-s clare conditiile, doar ti-l inmineaza, ori reexaminare sau cum ? Ce te faci cind nu ai luat la cunostinta de o amenda de cicrulatie spre ex in schimb te trezesti cu o fituica cum ca ai avea permisul suspendat din data "D", ce faci ? Pina contestezi una alta ... nu ai dreptul a conduce. Jmakerosii pot fi pusi la punct sub alte forme de se doreste.
-
Aici sunt si eu de acord cu Akon... e singura modalitate prin care ii poti forta pe "smecheri" sa le achite. Astia nu au venituri declarate, nu au bunuri pe numele lor, statul nu le poate face nimic altceva. Eu daca nu platesc o amenda de 50 lei, mi se pune poprire pe cont si stau cu banii blocati pt un rahat. Gresesti, platesti, indiferent cine esti.
-
Joi-duminica am fost iar la o "baieteasca" cu echipa RMA, de data asta pe Valea Uzului. A fost frumos, dar obositor... o noapte in plus dormita in Jimny s-a simtit, joi noaptea a plouat, sambata noaptea a fost f frig. Iar urcarea pe munte, de vineri... 1km pe drum drept, 6km urcare pe forestier si 1km urcare pe drum de taf, aproape in 4 labe. Plus retur, plus inca cativa km batuti pe creasta. Sambata am ramas pe vale, am mai urcat prin diverse locuri dar relativ aproape. Zona austro-ungara, inele de cort, baterii, teaca de baioneta, conserve, schije, fiare, un tub de alama de 80mm, grenada goala etc
-
Eu sunt total de acord cu asa ceva! Trebuie sa fim toti egali in fata legii si nu mi se pare normal ca o persoana care este parte din societate, are bunuri, incaseaza salariu etc sa fie obligata sa plateasca amenzile de circulatie iar golanii care au ca singura realizare a vietii un permis de conducere sa iti rada in nas si sa treaca peste orice regula de conducere pt ca ei oricum nu au nimic pe sufletul lor deci li se rupe de amenzi!
-
Fiti atenti la mirsavia suspendarea dreptului de a conduce (retinerea permisului) caz in care nu e achitata o amenda de circulatie. NU lasati sa se intimple asta ! Eu inteleg ca don' Bolojan ii pus pe treaba doar ca incepe a sari calul bag seama, merge prea departe iar de e magar, sa se care de la butoane ! Una-i una si doua-s mai multe !