Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Imaginea perfecta cu Haur la butoane, ilegal pe contrasens !
  3. Sa-i fie rusine alui de a inventat sperietoarea (check-ul) ce da palpitatii nejustificate inimii. Oh, "problema mare - problema mare ..." o sa crape. Oare. Scoate-i becu' da-l dreq de check ca e acolo pentru a scoate din sarite doar. Nu sesizez nereguli in functionarea motorul n-am de ce imi face griji. De cite ori nu crapa cazanele fara ca sperietoarea se averizeze ... de nenumarate ori. Eu unu nu-i dau importanta, cine l-o aprins sa-l si stinga altfel ma simt a o face cu mina mea, smulg becu cu fasung cu tot ! Ioti breee ...
  4. Ei, asa mai vin de-acasa. Ceva activitate tre sa fie altfel imi agat halatu-n cui ! 😉 Nu gasesc a fi corect din partea lor sa-mi bage sub nas un intreg cind doar de rulment am nevoie. Dupa cum s-au trezit cei de la Mazda si probabil nu-s singurii sa puna pe o parte a masinii prezoase cu filet pe stinga. De ce, unde-i avantajul, sau ... ? A zburat vreo roata vreodata cauza fiind prezoane cu filet pe treapta ? Stiu ca sint situatii in care ii necesar filetul de stinga da' s-avem pardon, mie unu trebuie sa-mi explici si sa ma convingi ca ai la baza un motiv bine intemeiat pentru o astfel de miscare in schema, vreau logica, rationament, cum ai ajuns la acea concluzie. Da' cred ca mi-s prea circotas. 😊
  5. Yesterday
  6. La Leganza am avut ceva de la 3M, a fost absolut corect. Polish succesiv duce la disparitia stratului de protectie, ceea ce, in timp, va duce la deteriorarea mult mai rapida a "geamului".
  7. Lupule ... vrajeala ... dar merge :)) Pe de alta parte as zice 2 lucruri: 1. Nu mi-e greu sa mi-o portretizez pe Ligia in rolul descris de tine 😄 2. Toyota chiar consuma putin daca ramane cu 2/3 din rezervor dupa 2-3 iesiri prin Bucuresti =)))))))
  8. Bătrânul Cielo a revenit de ieri pe străzi. Nu pentru că abia ieri a fost gata, ci pentru că, având în vedere nebunia cu Paștele și 1 mai, n-am ajuns să-l iau. A pornit la sfert după aproape 3 săptămâni. S-au schimbat următoarele: -curea de distribuție -garnitură chiulasă -simering ax cu came -garnituri evacuare/admisie -supape admisie/evacuare + simeringuri -garnitură termostat -garnitură capac culbutori -antigel G12 -ulei GM 10w40 -prezoane strângere chiulasă Ar mai fi trebuit apărătoarea de la distribuție pe care s-au cam chinuit să o pună la loc întrucât e ruptă. Din păcate, n-am găsit așa ceva pe nicăieri. În rest, trebuie să pun un tester să văd de ce mi se aprinde check-ul. Bine, se aprinde și dispare după un timp, după revine și tot așa. Ce am observat e că nu revine la mers 100% constant. N-am observat alte simptome, deci bănuiesc că o fi de la vreun senzor ceva (VSS sau cel de la cutia filtrului de aer).
  9. Stai linistit ca nu scapi curat si calm :)) Rugina se ocupa de treaba asta, mai ales daca sunt cei originali... In primul rand trebuie (e bine) sa desfaci frana spate complet de pe butuc. Deci iti "vaselinesti" mainile garantat :)) Si DA presa, extractor de fapt cred ca ii zice... ala cu "ciocan", de tragi ca nebunul. Si da degresare si curatare, ca fuzeta are rugina pe ea. Dupa aia si o vaselina pt viitor.
  10. Sa stii ca suruburile alea 4 ies foarte greu daca au ruginit, poti sa ajungi sa dai cu lichid de frana, WD40, flacara, deci ai sanse sa te murdaresti pe maine oricum 😄 .
  11. Prea simplu, nu m-as murdari pe miini pentru doar 4 suruburi. De nu bag grisinele in vaselina nu ma simt bine. Aaa ... nu tu presa, nu tu slefuiala, nu tu degresare ... niet satisfactie. "Niet" am zis ? Ops, invat limbi straine, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ca cine stie.
  12. Last week
  13. Exact 🙂 e piesa masiva, desfaci 4 suruburi, pui piesa, strangi suruburile la loc si aia e
  14. Sa inteleg ca nu poate fi schimbat doar rulmentul ?
  15. Exact cum zice @ches, la Epica e cu butuc cu tot... e imposibil sa gresesti. Fata e fata, spatele e spate, nu le poti pune invers nici cu ciocan de 5kg. Se gasesc la radacini rulmenti spate, GM sau ceva aftermarket. GM-ul totusi a devenit ridicol de scump, eu am prins cu vreo 400 lei bucata acum cativa ani, acum e cel putin triplu ca pret.
  16. Da, un bidon de 2 litri in rucsac! 🤣
  17. I-ai recomandat si un rezervor suplimentar la motor? :))
  18. O sa bag un ochi la folii, poate ma conving sa-mi pun.
  19. Fratii brothers (bidoane romanesti) si nechezol nemtesc. De la 1916, toamna.
  20. Promisese cu peste un an in urma, dar e de apreciat ca a avut nevoie de acordul meu formal inainte de a da avansul pentru motor. Pana la urma are 20 de ani, avea banii pusi deoparte, chiar daca ma opuneam nu rezolvam nimic, decat sa o indepartez. A motivat ca are nevoie de motor pentru a se deplasa mai rapid in Bucuresti... Plus ca la ce bocanci poarta, a inceput sa se mire de consumul toyotei, dupa doua-trei iesiri in oras ramane cu doua treimi de rezervor.
  21. Deci Ligia nu si-a pastrat cuvantul dat pe 13 Ianuarie ... tz tz tz 😥
  22. Interesant video ala de la autodoc, in prima faza scrie stringere la 32 Nm dupa care stringe la 29 Nm. In cazul asta ideal ar fi 30,5 Nm. ☺️ Altfel, in general au cupluri de stringere reale, am cules multe date de la ei in acest sens ce le-am consultat cu alte surse si au fost OK cu mici exceptii. Mi-s de parere a fi strins cu 30 Nm fara probleme in cazul de fata.
  23. Cum va asterneti astfel veti dormi. Daca romanosu' atita minte are sa-si dea cu ciocanu in genunchi pe ciolanele lui o face. Nu putem compara America cu tarisoara asta vai de gliile ei, nici lovele, indatorata pina peste cap, economie vai de ea, securitate ioc, investitori in repaos ori se retrag, se mai sisteaza si fondurile EU ... Aleluia ! Atunci sa ti-l vad pe tont/toanta ce a investit in industria calului cum cauta cravata statului (funia si sapunul). Unde nu-i minte, vai de genunche ! 😅 Le iasa figurile din cap cu apa minerala la chiuveta ! 😂
  24. Inteles! Poate intr-adevar e mai indicat sa strang mai slab, dar eventual sa adaug putina solutie de blocare. Busonul e oricum pe orizontala, si nu e presiune de ulei. Merci @Viktor! M-am gandit si eu la analogia cu busonul baii de ulei, unde e similar, tot in aluminiu, si e specificat 35 Nm pentru filet M14 x 1,5, daca imi amintesc bine.
  25. De regula intre 10 si 30 Nm. As merge pe 15 Nm si as mai stringe doar in cazul in care consider a fi insuficient. Altfel, nu se string foarte tare, cam aceiasi forta precum busonul baii de ulei. Personal string la mina si cheie mica pentru a controla forta dupa cum amintea si Geo.
  26. Am strans n-spe busoane la mana si n-am stricat nici un filet pana acum... e chestie de obisnuinta si bun simt, sa nu tragi ca nebunul de ditamai cheia. Ideea e ca ala e un dop, nu un surub de sustinere.
  27. @Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns! Personal, parca am mai multa incredere in cheia dinamometrica, decat in propriul simț. 🙂 As merge pe maxim 30 Nm atunci. Asta cu atat mai mult cu cat voi incerca operatiunea pe sus, fara canal/elevator. Busonul e inspre mijlocul masinii, la varinta mea, din pacate, nu inspre roata stanga-fata, dar pot ajunge la el. Am gasit un tutorial neoficial pentru Chevrolet Aveo / Kalos aici, unde scrie: Apropo, am vazut poze pentru reperul cu acelasi cod, 96 183 707, la care unele au inscriptionat si "D16". Posibil sa fie din aceeasi "serie" cu F16/D16/F20/D20, din care unele au fost montate si pe Opel, si poate exista documentatie acolo, desi inca n-am gasit.
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...