Jump to content
 

Recommended Posts

Eu am spalat motorul, dar in prealabil am dat jos capacul de la bujii si am indesat acolo o gramada de carpe. A pornit mai apoi la sfert, dar a ezitat nitel vreo 500 de metri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare , am si eu o problema , mi se tot aprinde chek-u la motor la leganza. mentionez ca la turatii mai mari peste 1500 se stinge , si cand pun frana sau scare turatia sub 1500 se aprinde iar , ma poate ajuta cineva?

Salut,

Acceasi problema ca si la tine...

Cum ai rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai un raspuns pe PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. A incercat careva sa puna amortizoare Monroe pe Leganza ? Daca da.. cum se comporta la drum comparativ cu alte marci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monroe am eu de trei ani si vreo 30.000 km, sunt destul de OK, n-am simtit diferenta fata de cele originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok merci mult ptr. informatie . Sunt necesare ceva modificari ptr. montaj ? Intreb deoarece am gasit Monroe partea de montare spate stanga si dreapta dar pe fata sunt universale, ceea ce nu cred ca s'ar potrivi 100%

Edited by valisoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok merci mult ptr. informatie . Sunt necesare ceva modificari ptr. montaj ? Intreb deoarece am gasit Monroe partea de montare spate stanga si dreapta dar pe fata sunt universale, ceea ce nu cred ca s'ar potrivi 100%

 

Salut,

 

Eu am pus prin ianuarie amortizoare Monroe noi noute toate 4, aproximativ 200 ron bucata, se comporta foarte bine.

 

Le-am montat intr-un service, am fost la ei doar cu masina si cu banii.

 

Daca vrei detalii da-mi PM.

 

Ms.F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am o problema cu instalatia de AC.Am incarcat cu freon si dupa 1 zi jumatate l-am pierdut.Am fost din nou la verificare si mecanicul nu a gasit nicio fisura.

In schimb fata de anii trecuti in interiorul masinii dupa incarcarea cu freoni, se aude din partea de jos a scaunului soferului un fel de "fasait" pe care zic eu nu il aveam in anii trecuti.I-am relatat situatia celui care mi-a incarcat cu freon si mi-a spus ca ar fi vorba de evaporizator care ar avea o problema.Voi ce credeti in conditiile in care pe gradatia presiunii notata cu + (cea rosie) scade relativ usor presiunea.

Daca e de vina acest evaporizator ce se poate face si cat de complexa este verificarea acestuia( am inteles ca necesita demontarea bordului?).Astept ceva pareri de la voi.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi fasait il am si eu de cand am cumparat masina dar la mine AC'ul functioneaza fara probleme.Mergi la un atelier de specialitate sa iti bage substanta fluorescenta in instalatie altfel nu o sa poti depista de unde este problema.

Edited by valisoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

@valkriesfly

 

Mare atentie! In general instalatiile AC sunt verificate in regim de vacuum si exista posibilitatea ca acestea sa iasa in parametrii, am patit cu o conducta de ac, era fisurata chiar in dreptul unui colier metalic invelit in cauciuc, la testele de vacuum totul era perfect dar in regim de presiune (asa cum functioneaza instalatia ac) pierdeam in 10-15 zile tot uleiul refrigerant din instalatie.

 

S-a rezolvat prin introducerea in instalatie a solutiei UV, cu acei ochelari si cu lampa UV s-a vazut clar pierderea, ulterior am inlocuit conducta, sudura in argon a acelor conducte de aluminiu nu este o solutie pe termen lung.

 

Acel "fasait" il am si eu din cand in cand mai ales cand opres/pornesc ac-ul, probabil este ceva normal si difera de la masina la masina.

 

Ca sfat, introdu solutie UV in instalatie si mergi cu masina, conteaza foarte mult si timpul in care se pierde solutia, daca pierderea se face in 3-4 zile ar trebui sa identifici mult mai bine si mai repede pierderea (cu ochelari si lampa UV), daca este vaporizatorul de vina (ceea ce nu prea cred) ar trebui sa dai torpedoul jos si aeroterma sunt 4-5 suruburi de desfacut daca nu ma insel si prin fanta ventilatorului ai putea identifica petele de solutie UV. Dar inainte de asta verifica traseul conductelor si imbinarile acestora (atat imbinarile filetate cat si cele sudate) din compartimentul motor poate ai pe acolo pierdere si scapi mai repede.

 

Daca am gresit cu ceva in cele de mai sus rog colegii cu mai multa experienta sa ma corecteze.

 

Succes

 

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegi,

 

Vin cu o problema mai veche care s-a agravat in ultimile zile. Uneori la pornire electromotorul face clanc clanc si nu porneste, trebuie sa insist de 5-6 ori apoi porneste. De ce spun ca s-a agravat? Pentru ca dimineata facea rar asa, o data la 2-3 saptamani in schimb cand motorul este cald (dupa ce am mers cu ea ceva timp am oprit motorul si trebuie sa plec iar in 5-10 minute) ma rog de ea sa porneasca...clanc clanc si nimic, dupa aproximativ 10 incercari electromotorul invarte.

 

Acum cateva luni electromotorul a fost testat pe un banc de proba intr-un service si a functionat corespunzator, a fost pus iar pe masina si pana acum 2-3 saptamani nu a mai facut probleme.

 

Am doua teorii:

1-cablul de alimentare al electromotorului nu face fata uneori si "fura" curent.

2-atunci cand se motorul este cald probabil acea boina de la solenoid se dilata din cauza caldurii si nu isi face cursa completa.

 

Rog colegii daca se poate sa-mi dea un sfat.

 

Multumesc,

 

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stfingt

Aceeasi problema o am si eu si inca nu am gasit rezolvarea...bine ca nici prea mult timp nu am avut ca sa ma ocup de ea, dar la mine totusi cred ca e alta buba deoarece cand nu vrea sa porneasca o bag in viteza si o misc un sfert de tura dupa care porneste.De aceea inclin sa cred ca ori e rotorul oxidat ori se blocheaza unul din carbuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cele mai multe ori problema asta are o rezolvare extrem de simpla, se inlocuieste solenoidul si gata. Costa cca. 150 pe varianta Delco Remy si baietii astia chiar fac treaba buna in materie de alternatoare si electromotoare. Nu recomand solenoid "de origine". Ca idee, am folosit o astfel de piesa fix 3 saptamini, dupa care nu mai am probleme cu Delco Remy de cca. 5 ani !

 

Oricum, pina la inlocuirea solenoidului, o inspectie serioasa a cablajului electric este mai mult decit necesara si recomandata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegi,

 

Vin cu o problema mai veche care s-a agravat in ultimile zile. Uneori la pornire electromotorul face clanc clanc si nu porneste, trebuie sa insist de 5-6 ori apoi porneste. De ce spun ca s-a agravat? Pentru ca dimineata facea rar asa, o data la 2-3 saptamani in schimb cand motorul este cald (dupa ce am mers cu ea ceva timp am oprit motorul si trebuie sa plec iar in 5-10 minute) ma rog de ea sa porneasca...clanc clanc si nimic, dupa aproximativ 10 incercari electromotorul invarte.

 

Acum cateva luni electromotorul a fost testat pe un banc de proba intr-un service si a functionat corespunzator, a fost pus iar pe masina si pana acum 2-3 saptamani nu a mai facut probleme.

 

Am doua teorii:

1-cablul de alimentare al electromotorului nu face fata uneori si "fura" curent.

2-atunci cand se motorul este cald probabil acea boina de la solenoid se dilata din cauza caldurii si nu isi face cursa completa.

 

Rog colegii daca se poate sa-mi dea un sfat.

 

Multumesc,

 

F.

Am aceasta problema de 1an ,am demontat si curatat electromotorul a functionat corect 2--3 luni si pa.

Daca alimentezi selenoidul direct de la borna "+ "functioneaza corect?

La mine functioneaza.

In unele situatii cauza este legata de pierderi de curent in contact.

Incercati si vedeti ce se intampla.

Ii voi pune un releu ,insa pe caldura asta mi-e lene

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu aceeasi problema. Am schimbat solenoidul, dar degeaba. Pe banc functiona perfect, pe masina nu facea decat "clanc" si atat. Am tras un cablu de la borna "+" a bateriei pana la contact si un alt cablu de la contact la starter si asa s-a rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceasta problema de 1an ,am demontat si curatat electromotorul a functionat corect 2--3 luni si pa.

Daca alimentezi selenoidul direct de la borna "+ "functioneaza corect?

La mine functioneaza.

In unele situatii cauza este legata de pierderi de curent in contact.

Incercati si vedeti ce se intampla.

Ii voi pune un releu ,insa pe caldura asta mi-e lene

 

Salut,

 

Exact!!!!

 

Alimentat direct de la borna functioneaza impecabil, cand s-a facut acea verificare l-a verificat atat pe borna "+" de la baterie cat si pe banc cu un "generator" special daca ii pot spune asa si functiona fara probleme. L-a curatat l-a gresat si a functionat bine cateva luni dupa care iar a inceput sa faca la fel.

 

Mi-a masurat si bateria tot cu o scula speciala cu doua borne mari si lungi de cupru in forma de cui doar ca mult mai groase, practic mi-a pus bateria in scurt, probabil sa-i vada rezistenta...nu mi-a explicat prea multe mecanicu', dar mi-a spus ca bateria este ok.

 

Am "mirosit" un pic ca atunci cand am consumatori porniti (becuri. aeroterma etc.) mai face asa din cand in cand, in schimb face tot timpul cand e motorul cald (in unele cazuri cand sta toata ziua in soarele asta arzator de vara).

 

Ms.F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu plobleme cu AC ul acuma ca e nevoie si a venit caldura

Porneste compresoru (se aude) da nu mai baga rece baga aer de afara cred ca la mine a pierdut freonu din instalatie si mai are cat sa porneasca compresoru

Voua vi sa intamplat asa ?

 

Si inca o intrebare : Ar avea ceva daca ii pun roti pe 17'' la Leganza hidramata ? Se poate "buli"cutia? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te tii aproape de diametrul original, nu.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai are pe 15 ia 17 nu cred ca e o dimensiune mare :P

 

Si cu AC ul ce sa ii fac sa ii bag freon nu ca alceva nu am ce sa ii fac sa solutie florescenta si sa fac toate procedurile etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare

Dupa ce a facut fratele meu un tur prin tara cu masinuta de aproape 1800 de km si anume Craiova-Pitesti-Bucuresti-Constanta-2Mai si retur Constanta-Bucuresti-Pitesti-tot Transfagarasanul si dupa aia Transalpina si inapoi in Craiova au inceput sa apara si problemele .

Atunci cand a coborat de pe Transalpina a trebuit sa coboare mai mult cu masina infranata si din cauza asta i s-au glazurat discu de frana iar placutele de frana sau copt si trebuie schimbata asta una la mana .

A2 problema sant bucsile de la bara stabilizatoare si din cate am inteles sant 2 pe care iar asa trebuie sa le schimb .

A3 este rulmentul si trebuie schimbat de la roata spate dreapta .

Iar a 4 problema este telescopul tot dreapta spate care trebuie schimbat .

Acum vine intrebarea

A auzit cineva de telescoape de leganza mcpearson ?

Eu acum am monroe si au facut fata cu brio si cred ca le am cam de 4 ani

De care sa pun monroe sau mcpearson ?

Din cate am auzit mcpearson ar fi ceva mai dure nu la fel de moi ca monroe ,am sa fac maine o vizita pana la un magazin sa vad daca au si cu cat si daca sant .

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca te referi la McPherson-si asta-i un tip de suspensie,nu nume de fima de amortizor.

 

Monroe am eu pe masina si e cam moale,da.

Ai vazut ca pe forum se recomanda amortizoare kayaba(cam 3 milioane fata,si vreo 4milioane spate)-Monroe sunt mai ieftine.

 

Daca ai buba la rulmetul spate,am impresia ca trebuie sa cuperi tot butucul,nu cred ca se schimba separat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am sunat la magazinul de unde imi iau piesele de obicei smail sigur il stie

si imi da rulmentul cu tot cu butuc la 330 de lei .

Acum nu stiu daca e cel original sau aftermarket

McPherson poti sa imi dai mai multe detalii cum sta treaba cu el .

Edited by hymura9

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa'l gasesti si mai ieftin,cauta la magazinele de piese online.

 

Leganza are acest tip de suspensie-suspensie independenta,amortizor(nu conteaza marca) pt fiecare roata.

 

Descrierea nu'mi apartine :P

 

"Principalele avantaje ale suspensiei McPherson sunt simplitateaei si dimensiunile compacte . Cu roti independente, ea permite un control mai precis al miscarilor rotii , absoarbe socurile si vibratiile si creste confortul. Când întâlneste un obstacol (capace de canalizare, linii de tramvai, suprafete denivelate etc.) roata absoarbe socul si în acelasi timp mentine stabilitatea maxima pe directie, în liniile dreapta sau în curba. Ea îmbunatateste redresarea masinii dupa manevre bruste dedirectie si sporeste echilibrul general."

 

Tu doar trebuie sa gasesti amortizoare pt Leganza,bune.

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare intrebatoare

amortizoarele monroe sant pe ulei sau pe gaz ?

si cele kayaba cum sant ulei sau gaz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...