Jump to content
 

Recommended Posts

Da. Cu verde, albastru sau incolor. Dar, cum acest tip de antigel (cu silicati) are durata de "viata" de doar doi ani, mai bine speli instalatia cu apa demineralizata si apoi il schimbi.

...parerea mea...

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Multi Ani si un an nou fericit urez tuturor membrilor si nu numai ,iar referitor la Leganza va anunt ca la barca mea pe gerul asta mi-a crapat vasul de expansiune de la lichidul de racire =)) ))) norocul meu e ca a crapat in partea de sus langa busonul de umplere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut . Daca montez cauciucuri de iarna 195/70/15 pe leganza KLAV se poate ca acestea sa atinga aripa sau contraaripa si sa reduca sau sa impiedece virajul?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LA MULTI ANI TUTUROR! la inceput de an.

Am intrat cu o problema: masina nu mai porneste de vreo 2 saptamani. Primul simtom a fost ca la pornire (cand inca mai pornea) pana se incalzea putin, sa mearga nerotund. In 2-3 minute isi revenea. Apoi la ultima pornire, nu mai mergea rotund deloc si parca nu tragea. Dupa cara nu a mai pornit. Am incercat sa scot bujiile. Sunt atat de bine stranse incat cheia din comert a cedat si nu am desfacut decat una singura. Este adevarat, eu nu le-am schimbat niciodata de cand am masina (aproape 5 ani si 40.000 de km). Imi este teama sa nu fi fost infiletate gresit de cel care le-a schimbat ultima data si sa fie cumva filetul "taiat" in chiuloasa.Am patit-o la vechea Dacie si a trebuit sa ii fac reductie; de atunci tin minte ca bujiile se infileataza cu mana si la final se strag cu cheia, dar la Leganza nu ai nicio sansa dupa cum sunt pozitionate in motor. Voi cumpara cu 2 electrozi pentru ca cele de sunt acum nu au decat unul singur, dar imi este teama sa fortez sa nu rup ceva.

Va multumesc pentru potentialele raspunsuri.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheile din comert sunt ff proaste. Pentru a desface bujiile usor, ai nevoie de o tubulara lunga de 16. Se gaseste in Practiker sau Dedeman la 12-14 Ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns. Sper sa fie doar ancrasate si sa pot sa le scot cu cheia de care imi ziceai si nu infiletate gresit.

O zi placuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LA MULTI ANI TUTUROR! la inceput de an.

Am intrat cu o problema: masina nu mai porneste de vreo 2 saptamani. Primul simtom a fost ca la pornire (cand inca mai pornea) pana se incalzea putin, sa mearga nerotund.

Eu am reusit sa le desfac doar cu cheie tubulara de trusa, la care i-am atasat o tija serioasa. Despre bujii, cumpara BOSCH FLR8LDCU. Astea sunt pentru ea. Scanteie are ? Pompa se aude ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus baterie buna pe ea; motorul se invarte dar tot nu vrea; ma gandesc ca totusi bujiile ar fi cauza; oricum au mult prea multi km si trebuie schimbate, dar pana acolo trebuie desfacute si nu reusesc deocamdata. Singura teama ar fi sa nu rup vreuna dintre ele avand o cheie mai serioasa. de alimentat se alimenteaza si cred ca mi-a bagat benzina si in baia de ulei pentru ca pe joja miroase a benzina; deci s-ar alimenta. O sa trebuiasca schimbat si uleiul cu ocazia asta.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se rup bujiile asa usor :) )

Sa fie cheia buna sa nu strici hexagonu', ca atunci e mai urat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razi degeaba. Am vazut bujii rupte, deci nu e de gluma. Iar daca tie ti se pare usor sa fie nevoie sa le desfaci cu o parghie de 80 cm, pai nu-ti doresc sa ai parte decat de bujii d-astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Sper sa fie doar ancrasate si sa pot sa le scot cu cheia de care imi ziceai si nu infiletate gresit.

Cel mai probabil asa este. Daca iti faci rost de o cheie sanatoasa, nu incerca sa le desfaci din prima. Mergi o tura inainte, o jumatate inapoi, pina se curata treptat mizeria de pe filet. Probabil nu sint bujiile adecvate, or fi avut filetul mai lung, asta e principalul motiv pentru care se intimpla ce ti s-a intimplat tie

 

Despre bujii, cumpara BOSCH FLR8LDCU. Astea sunt pentru ea.

Din cite stiu eu nu se mai gasesc astea. Au aparut inlocuitoare, cu un "+" in coada

 

 

Nu se rup bujiile asa usor :) )

Aici gresesti tare si ii dau dreptate lui @smailmiami. Nu numai ca am vazut, dar am patit-o personal, era vorba de NGK. Am povestit aici pe forum despre intimplare. Este adevarat, a fost o exerienta unica in peste 20 de ani de cind ma joc cu motoare insa ... s-a intimplat. Mentionez ca la motorul meu nu a umblat nimeni, eu am pus bujiile, eu le-am scos. Ca idee, filetul ramas in chiulasa l-am scos cu o pila triunghiulara :D . Am batut-o putin cu ciocanul in interirul filetului, mi-am facut o cruce mare ... si a iesit fara alte complicatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cite stiu eu nu se mai gasesc astea. Au aparut inlocuitoare, cu un "+" in coada

Acu' iti dau eu tie dreptate :) ... Cu "+" in coada am luat si eu, desi aia la piese habar n-aveau, dar din ce am citit pe internet, astea cu "+" au electrodul dintr-un material mai bun, deci sunt mai bune decat alea normale. Si in plus s-au cunoscut la motorul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are reptate Salex,am vazut cazuri,se rup.Incearca sa le scoti la rece,cu motorul rece,dai juma de filet mai dai cu spray degripant si tot asa.Cel mai buine ar fi sa folosesti o cheie de bujii mecanica,cea cu gaura in care bagi o surubelnita pt rotire,e mult mai zdravamna.Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... dar din ce am citit pe internet, astea cu "+" au electrodul dintr-un material mai bun, deci sunt mai bune decat alea normale. Si in plus s-au cunoscut la motorul meu.

Nu stiu ce scrie pe Internet despre ele insa confirm si eu, sint OK. Ca idee, ale mele au peste 40.000km, le-am mai curatit si reglat intre timp iar motorul merge super bine. Am postat chiar azi la "Masina mea" ultimul consum MEDIU inregistrat in 2350km : 8,47lt/100km. Consumul l-am determinat facind plinul pina in buza, deci datele sint cit se poate de precise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde; m-am gandit sa pun si eu spray degripant dar daca se duce inauntru, nu se intampla nimic?. Pe ea sunt NGK-uri, cu un singur electrod, cel putin asa am vazut la cea pe care am reusit sa o desfac; am gasit cu 2 electrozi si tipul care este si proprietarul magazinului are tot Leganza si o intretine ca la carte, arata si bine masina. Imi spunea ca ar fi cele originale. Maine o sa iau spray-ul degripant si "sa ii dau in nas".

O seara placuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se duce inauntru, se arde in prima secunda de functionare a motorului. In afara de cilindri, nu are unde sa iti intre, deci nu e nici o problema :) .

 

PS: Nu vreau sa te alarmez insa, dupa parere mea, nu (doar) bujiile sint cauza pentru care nu-ti porneste motorul. Pentru binele tau (si al buzunarului) sper sa ma insel.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap mare dreptate are Salex :) ... si eu la fel zic ca nu sunt bujiile :( dar,..... poate ai mare noroc sa fie ele :)

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste Add Reply sau Fast Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea, intr-un fel sau altul acea bujie ar trebui scoasa acum, indiferent de starea acesteia (functionabila sau nu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata.

Va rog frumos sa nu ma "speriati" ca imi sta inima :) ). Si daca nu bujiile ar fi cauza, voi la ce va ganditi?

Multumesc pentru intelegere.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar fi multe si anume distributia sarita de la punct bobina de inductie sau probleme inaintea bobinei ,fisele de la bujii , senzorul CPS , injector defect sau infundat( blocat pe deschis) etc... sunt multe dar sfatul meu este : prima oara schimba bujiile sa vezi diferenta daca tot asa face mergi la un service sa puna testerul pe ia

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste Add Reply sau Fast Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns. Cred ca o sa iau legatura cu cineva de la service si probabil o sa trebuiasca sa o duc remorcata...sincer nu am vazut Leganza remorcata si nici pe platforma ca fiind defecta..dar asta este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi babeste ...ai verificat daca da scanteie pe fiecare fisa in parte si anume fa un test rudimentar cum se facea la dacia clasica iar daca ai scanteie buna schimba bujiile daca nu porneste nici asa mergi cu ea la tester sau la un meserias ca personal nu prea ai ce face sau pentru ajutorul tau vezi ca este pe aici pe undeva manualul de reparatii de la leganza si consulta partea cu probleme la pornire si anume da o pe forum dupa " Daewoo__Leganza_-_manual_service "

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste Add Reply sau Fast Reply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...