Jump to content

Recommended Posts

cele doua faruri nu mai lumineaza la fel, adica noaptea daca ma uit pe sosea farul stanga lumineaza un pic mai departe decat cel dreapta.

 

Din cate stiu eu cel din dreapta trebuie sa lumineze mai departe. Acest lucru il stiu de la masinile mai "dichisite", cele cu xenon si reglare automata a farurilor. Logica este confortul colegilor de trafic, dar in acelasi timp confortul tau, printr-o vizibilitate sporita.

Share this post


Link to post

Cel din dreapta merge normal si cel din stanga are 10-15% mai jos.

Share this post


Link to post

 

Cat de important e cuplul de strangere de 8nm? Daca strang "la ochi" e nasol?

Ce inseamna " substanta de etansare" care trebuie pusa pe colturile capacelor din fata si pe partea superioara a garniturii?

Din cate stiu eu pt. a nu avea probleme ulterior este bine ca respectivele strangeri sa fie facute cu cheia dinamometrica si la specificatiile initiale!

Cei de la magazinele de specialitate stiu exact ce sa iti dea daca ceri acea substanta de etansare ce se da pe partea superioara a garniturii!

Share this post


Link to post
Salut!

Luna asta Nubira mea face 6 luni si din cate stiu trebuie sa merg la revizia de 6 luni sau 10.000km.

Intrebarea mea este ce marca de ulei imi recomandati si ce cantitate intra? Stiu ca din fabrica a venit cu ulei Daewoo 5W30.

Cam la ce suma sa ma astept la aceasta revizie?

Mulltumesc!

 

Salut! Am Nubira II de un an! :drinkers: Ulei 5W30 3.75 litri cf. manual. In principiu, tot conform manual, nu ar trebui sa-ti schimbe decat uleiul motor, filtrul ulei motor si filtrul de polen dar ei iti vor propune, sub pretextul ca vezi Doamne traim in Romania si e mult praf si benzina proasta!!!, sa schimbi si filtrul de aer si cel de benzina care in mod normal se schimba la 40'000 Km. Uleiul si filtrul de ulei costa pana in 150 RON, filtrul de polen vreo 50-60 RON. Manopera cred ca ar putea fi vreo 80 RON. Nu stiu filtrul de aer (cred ca vreo 15 RON) si de benzina (cred ca vreo 30 RON).

Share this post


Link to post

Tu schimbi filtrul de aer si de benzina la 40k km? Sincer, nu cred ca e doar un "pretext" al celor din service!

Share this post


Link to post

Oameni buni, v-a dat ovi_jer un link mai sus. http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=4702 Cititi-l! Si apoi comentati. Filtrul de benzina se inlocuieste la 40 k km iar restul filtrelor la 10.000 km. Mai sunt operatii care se fac periodic, functie de km sau timp, iar duratele intre revizii se pot injumatati daca masina functioneaza in conditii de drumuri grele.

Share this post


Link to post
Tu schimbi filtrul de aer si de benzina la 40k km? Sincer, nu cred ca e doar un "pretext" al celor din service!

 

Eu nu le schimb la 40000 de km dar la revizia de 6 luni aveam 6200 km si am schimbat ulei si filtru, filtru de benzina si filtru de aer. Dupa inca 6 luni, la revizia de 12 luni aveam 9600 km la bord adica 3400 km de la ultima revizie. Am schimbat uleiul si filtrul si am suflat filtrul de aer (n-a iesit mai nimic din el), filtrul de benzina nu l-am schimbat si nu trebuie schimbat.

Share this post


Link to post

@CristiV

Sfatul meu sincer e sa injumatatesti perioada de schimbare cel putin a filtrului de aer pentru habitaclu si a filtrului de benzina. Nu ca te-ar da banii afara din casa, dar eu l-am verificat pe al meu acu o saptamana (filtrul schimbat in octombrie anul trecut, la cel de habitaclu ma refer) si m-am inecat cu praful care a iesit din el la o simpla atingere. Deci, mers cam 3500 km si aproape 7 luni pe timp de toamna-iarna-primavara, nu drumuri de tara (exceptand portiuni de cateva sute de metri), majoritar in oras. Iar despre filtrul de benzina, pana cand nu vom avea si noi benzina tarilor cu apa calda (citez un stimabil membru forumist) ci jegul pe care il turnam in rezervor pe post de benzen, eu o sa-l schimb la 15.000, maxim 20k km. Cand l-am schimbat si am suflat prin cel vechi, am realizat cat se chinuie pompa sa creeze presiune in rampa injectoarelor.

 

In alta ordine de idei, dupa un comportament suspect al pornirii, (pornea la sfert, se tura mai mult ca de obicei, apoi in 15 secunde scadea turatia pana la oprirea motorului) am scos intr-o dimineata IAC-ul si am rugat pe cineva sa puna contactul pt. a vedea daca lucreaza ( aveam de mult o suspiciune). Surpriza a fost ca a lucrat pana mi-a ramas partea mobila in mana,(axul filetat cu arcul) adica l-a dat de tot afara!!! :spumelagura: 151 ron la magazinul Daewoo din town, azi l-am vazut, la salar il execut. Acum am aflat si cine este responsabil de pornirile balbaite la cald (cheie lunga, 1-2 secunde si pornire in trepte, si asta numai cu motorul cald si dupa o oprire de mai mult de 10 minute. Sub timpul asta porneste instant, fara balbe. Rece, tot timpul mi-a pornit impecabil, inclusiv in cea mai friguroasa zi a acestei ierni (nu erau mai mult de -15 grade, dar asta a fost o iarna blanda!). Acum se naste intrebarea: IAC-ul nou trebuie sa fie fixat la 28 mm sau sa fie sub valoarea asta? Ca cel de la magazin era retras complet, cum al meu nu se mai retrage! Astept o lamurire.

 

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post
Filtrul de benzina se inlocuieste la 40 k km iar restul filtrelor la 10.000 km.

 

Am facut ieri revizia de 18 luni in Braila la Irmex SA (apartine din cate am inteles firmei Radacini) si am observat ca baietii au inlocuit si filtrul de benzina. Apoi m-am uitat si pe celelalte facturi (de fapt pe devize) si am observat ca si la celelalte revizii de 6 respectiv 12 luni s-a schimbat filtrul de benzina. La 6 luni aveam ~8000KM la 12 luni ~18000KM si la 18 luni ~25000KM. Deci astia au un fix la toate reviziile schimba filtre: benzina, ulei, aer, ansamblu aer, schimba ulei (Mobil Synt S 5W40 4L) si curata frana. Ei asta e nu cred ca dauneaza ca se schimba filtrul mai des din contra, oricum nu e asa de scump.

 

In alta ordine de idei am postat cu mult timp in urma aici o problema cu pornitul motorului adica ziceam ca uneiori (destul de frecvent) nu porneste din prima adica da sa porneasca se balbaie si apoi se opreste. De cateva luni am incercat sa pornesc apasand ambreiajul foarte puternic, si inainte la pornire il apsam pana la podea insa acuma il calc si cu mai mare putere. De cand fac asta nu am mai avut probleme cu pornitul niciodata.

Share this post


Link to post

@e2k

Nu cred ca e normal un comportament ca atare. Masina porneste rece ca un Mercedes si cu motorul cald ca un junghi??? Treaba ca nu porneste pana nu-si ia ulei pe la incheieturi cade, azi a pornit dupa 20 de minute de stationare la sfert, am plecat cu ea, dupa alte 15-20 de minute de repaus a trebuit sa insist 2-3 secunde. Ca sa nu o chinui calc acceleratia la maxim ( nu pentru benzina, ca ea nu da decat ce-i dicteaza ECU la pornire, dupa pornire primesc injectoarele benzina conform pozitiei clapetei de acceleratie, ci pentru o deschidere a admisiei mai mare, din moment ce IAC-ul nu-si face treaba). Cu ambreiajul nu are nici o treaba, si daca il calc si daca nu la fel face, adica porneste la sfert sau mai greu si balbait (cand calc acceleratia nu se balbaie, porneste si cand se tureaza o las imediat ca sa nu sperii pe careva cu monstrul de sub capota!). Oricum, IAC-ul e bolnav, trebuie scutit de chinuri, adica inlocuit cu altul nou. Sper un raspuns de la Ovi sau Mircea privind reglarea unui IAC nou.

Numai bine,

Adi Iacob

Share this post


Link to post

IACul pe care l-ai bulit curata-l cu o carpa uscata, pune-i cuiul cu varful la 28 mm de baza, apoi monteaza-l la loc si fa o initializare.

Tot ce aveai de facut era sa-l cureti, sa resetezi si sa reinitializezi IAC-ul, nu sa vezi tu daca se invarte :P

Share this post


Link to post

Ai dreptate. Problemele pe care le aveam apareau numai cand era motorul cald. Dimineata sau daca masina statea multe ore oprita pornea foarte bine. Nu stiu care e faza cu ambreiajul poate este o coincidenta dar nu am mai avut astfel de probleme. Orcium pana acum am trecut de 25000 KM si nu am avut nici o problema majora.

Sa ne traiasca :P .

Share this post


Link to post

Initializarea IAC-ului si Idle learn-ul sa-l faceti cu motorul rece si fara a apasa vreo pedala la pornire.

Share this post


Link to post

@Mircea

Problema cu IAC-ul e ca nu vrea sa se regleze la 28 mm, ramane iesit ceva mai mult, de asta i-am pus gand rau. Curatarea am facut-o ca in procedeul descris de tine, dupa idle learn procedure a mers cam 3 zile ideal (pornire ok in orice conditii) dupa care iar si-a dat in petec, cu vechea poveste... Nu umblam la el ca sa ma aflu in treaba, pornea masina mai turat ca de obicei, scadea turatia pana la 1100-1200 dupa care se oprea motorul, astea cam in 8-12 secunde de la pornire, indiferent ca lasam in pace acceleratia sau ca o calcam. Varful mobil am reusit sa-l introduc la loc, dar distanta era mai mare de 28 mm. Oricum, a intrat in locasul lui, a pornit fara problemele anterioare si am putut sa plec unde aveam treaba. De atunci problema nu s-a mai repetat. Nu am reusit de atunci (cam 10 zile) sa dau un reset, dar o voi face cu siguranta. Eu cred ca are filetul o zona afectata (sau ansamblul melcat de actionare din interior) si da chix la pozitionarea IAC-ului specific pornirii la cald. Mai am cam 12 zile pana la salar, asa ca voi incerca sa scutesc 151 ron. Multumesc pentru sfaturi, o sa tin cont de ele.

Cu respect,

Adi Iacob

Share this post


Link to post

Injectoarele in ce stadiu sunt? Timpii de injectie?

Share this post


Link to post

bine v-am regasit!la nubiraII cu euro3 mi se aprinde check-ul cind merg putin mai mult cu motorul subturat.se rezolva la service dupa o jumatate de zi de asteptare si cu ceva bani platiti.va rog cum as putea sa-l sting fara sa mai merg acolo?va multumesc si daca nu am postat unde trebuia va rog sa ma scuzati.

 

Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie, te rog.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Danielnubira, defineste te rog ''mai subturat'' si ''mai mult timp''. Ce cod de eroare afiseaza pe scaner la service?

Share this post


Link to post

Salut! si eu sunt posesor de nubira 2 wagon si am ceva probleme la ABS, pur si simplu nu se stinge becul si intra ABS-ul mereu la viteze foarte mici. am schimbat amandoi senzorii si problema tot nu este rezolvata.

Mai am o problema cu o scurgere de ulei la caseta de directie. Cei de la service spun ca este un semering bulit si ca nu se poate schimba. Mi s-a spus sa schimb caseta de directie care costa peste 40 milioane! alta solutie mai ieftina nu gasesc?

apropo.. masina are 194000km

Edited by p3rv3r5ul

Share this post


Link to post

Cred ca a venit si timpul compresorului meu de AC. De ceva vreme huruia la pornirea AC-ului, dar acum s-a hotarat sa huruie in continuu, chiar sa transimita vibratii in toata masina, in special in jurul a 2000rpm.

 

Pt cei ce au mai patit: se schimba compresorul, sau se desface acesta si se schimba ce o fi defect prin el (intreb asta pt ca cei de la service daewoo au inceput sa devina f inventivi)?

Share this post


Link to post

:-? Stie cineva cat costa o segmentare la nubira 2? Sau eventual cat costa segmentii?

Edited by p3rv3r5ul

Share this post


Link to post
Cred ca a venit si timpul compresorului meu de AC. De ceva vreme huruia la pornirea AC-ului, dar acum s-a hotarat sa huruie in continuu, chiar sa transimita vibratii in toata masina, in special in jurul a 2000rpm.

 

Pt cei ce au mai patit: se schimba compresorul, sau se desface acesta si se schimba ce o fi defect prin el (intreb asta pt ca cei de la service daewoo au inceput sa devina f inventivi)?

Eu am patit asta ... mai exact, a mea haraia din cand in cand de noua. Prima data am auzit-o la o zi dupa ce am ridicat-o de la dealer :(

 

Abia dupa vreo 35k km, in timp ce eram cu un mecanic sa "ascultam" o alta problema, a vrut sa haraie si in service. Urmarea: schimbat compresorul pe garantie.

Eu si acum cred ca nu era de la compresor ... desi chiar l-au schimbat (an de fabricatie 2006 ... masina este din 2005) ... la porniri undeva in jur de 2500 rpm tot mai face si acum un mic huruit dupa care tace si se invarte in liniste.

 

Eu am banuit o aliniere gresita intre fulii ... iar cureaua mai calca pe langa ... pentru ca zgomotul era dependent clar de turatia motorului.

 

Vezi ... poate mai intra pe garantia extinsa ... din cate stiu ca si a ta a facut 2 ani !!

 

 

In alta ordine de idei, am inceput sa schimb si eu cate ceva la Nubirica :(

 

Acum 2 luni, la revizia de 50 k km mi-au schimbat pe garantie ambele brate pe fata (cred ca asa se cheama) .

Acum 2 saptamani, inca in garantie, am facut constatarea pentru balamalele de la usa fata dreapta care zdranganeau destul de tare la drum accidentat. Urmeaza sa ma duc sa le schimb.

Tot acum 2 saptamani, da' cica nu este acoperit de garantie, am schimbat rulmentul dreapta spate ... 84 RON rulment+manopera.

 

Acum a inceput sa-mi huruie din cand in cand volanul/cutia de directie/dracu stie ce in momentul in care fac manevre pe loc/la viteza f. mica. Sper sa fie bucsa despre care am mai citit pe aici ... sa nu ma trezesc cu probleme la cutia de directie ... ca ciuciu garantie :(

Edited by george03

Share this post


Link to post

Caseta directie, compresor ac, rulmenti roti - astea toate sunt acoperite de garantia extinsa (cel putin la mine in carte asa scrie)

Share this post


Link to post

La rulmenti ... din pacate ... exista nustiuce docoment scos de cei de la Craiova cum ca sunt garantati numai 10k km pentru ca, vezi tu dom'le, nu se face intretirnerea lor corecta in service ...

Asta desi eu stiu ca mecanicii de la IRMEX curata+ung prin zona la fiecare revizie ... deci nu poate fi de aici. In general stau pe langa ei ... acum mai rar ca au bagat regula cu statu' in sala de asteptare ... dar stiu sigur ca-i intreaba de sanatate ...

 

Pe mine m-au tinut ... totusi ... 54 k km iar cand i-am schimbat se auzeau numai in anumite conditii. L-am plimbat pe cel de la service vreo juma de ora pana i-a auzit :D

Share this post


Link to post
Caseta directie, compresor ac, rulmenti roti - astea toate sunt acoperite de garantia extinsa (cel putin la mine in carte asa scrie)

 

Dar ai idee cat costa caseta de directie?eu am inteles de la cei de la reprezentanta ca ar costa in jur de 40milioane

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...