Jump to content

Recommended Posts

Salut!

 

Am avut o problema - s-a rupt (a plesnit) mufa de plastic pe tur la caloriferul de incalzire, nu am vazut imediat cum s-a aaprins in bord martorul, si am mai mers cam 30 - 40 secunde - acul pe temperatura era pe maxim.

Acum la relanti uneori are usoare smuncituri (trepidatii), la fel cand accelerez cam pe la 3000 de ture. - senzatia ca da in nas...

Ce poate fi?

________________________________________

 

Ai fiert motorul! In cel mai rau caz ai ovalizat chiulasa... si cam pa motorul tau... posibil sa scapi usor cu o garnitura de chiulasa ciupita, dar sanse sunt mici... daca ai mers mult si nu ai vazut indicatorul de temperatura a lichidului de racire ca a sarit de 90... treaba e cam sifonata... recomand sa ii remediezi problema cu caloriferul, pune niste apa si vezi cum face? daca borboroseste in vasul de expansiune a lichidului de racire cand turezi motorul sau baga ulei in apa sau scoate aburi pe toba... te-ai aranjat cu o vizita la mecanic si cu un concediu pt masina destul de lung si costisitor... Imi pare rau... sper sa o rezolvi usor si ieftin... Doamne ajuta...

Share this post


Link to post

Am remediat - masina merge, dar cu micile smuncituri, uneori, la accelerare.

lichidul de racire e curat, iar in ulei nu a intrat apa.

Share this post


Link to post
@mireusa : imi pare rau am inteles gresit... nu am idee de aia de accesorii...da-i un pm lui renatremo (sper sa nu gresesc) ca el ar trebui sa stie.

 

@ches : ne intelegem ca mutul cu orbul :) era vorba despre sonda de ulei(cea care stinge becul-presiune cred). O sonda lambda universala cea dinainte de catalizator(cu un singur fir) porneste de pe la 150 ron si am vazut NGK la 200 si bosch la 210.

 

Da, sorry, se discuta de sonda lambda cu cateva posturi mai sus si cu cateva mai jos. Tu ai nimerit la mijloc cu o alta sonda :) ).

 

Am gasit factura pt sonda mea, a fost 178ron luata de la service (probabil baietii si-au mai pus inca 20-30 ron fata de pretul real). Sonda e originala GM. Am incercat sa o montez singur, dar nu aveam o cheie inelara pe masura, asa ca am platit manopera la ei. Oricum dupa ce am citit in manual despre vaselina speciala cu care e data, m-am bucurat ca am montat-o la service si nu mi-am pus eu mainile pe ea.

Share this post


Link to post

Aveti idee unde se afla valva pcv la nubira 1? Am inteles ca are.

Share this post


Link to post

Am schimbat astazi bujiile si cele pe care le-am scos aveau filetul si partea care iese afara doar la baza plina de ulei. Pana acum nu foarte mult timp (3.000 km)curgea ulei acolo, dar de atunci nu mai curge. E posibil sa fi ramas de atunci si sa nu se fi uscat tot? Nu prea s-au facut drumuri lungi sa se incinga tare... Am verificat iara daca mai curge pe langa capacul chiulasei pe unde a curs pana acum 3.000 km dar nu mai curge. Deci de unde naiba vine ? Sigura bujie care era uscata era cea de langa busonu de ulei.

post-16112-1252347201_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Poate nu ai strans bine bujiile sau daca le-ai dat jos si le-ai pus poate ai deformat garnitura aia metalica la montare/demontare. Vezi daca mai ai probleme si dupa ce ai pus bujiile noi. Mie prima data cand am pus bujiile mi-a fost frica sa le strang prea tare si patisem exact ca tine la 2 dintre ele. Le-am mai strans putin si n-am mai avut nici o problema de atunci. Oricum strange-le cu simt de raspundere sa nu strici filetul.

 

@ovi2806: Din cate stiu Nubira (la Nubira 2 sigur e asa) nu are valva PCV, ci doar un sistem simplu de ventilare a carterului bazat pe niste orificii calibrate. Cand se depune mizerie pe acolo masina are tendinta sa tremure si sa "dea in nas". Ventilarea la Nubira2 (banuiesc ca si la Nubira1 e la fel) se face asa:

1. Din carter vine prin dreapta motorului o teava neagra metalica cu un racord flexibil de cauciu care duce intra prin dreapta in capacul culbutorilor. Poti scoate racordul si il poti curata bine cu o carpa uscata fara solventi. La fel si teava respectiva si orificiul de pe capacul culbutorilor.

2. Din capacul culbutorilor intra in galeria de admisie un furtunas mai subtire si unul mai gros. Cel gros duce in racordul care vine dela filtrul de aer si de obicei este curat, iar cel subtire intra direct in corpul galeriei de admisie. Furtunasul asta subtire de obicei este murdar si are depuneri. De obicei stutul din capacul culbutorilor sau cel din galeria de admisie se infunda. Atunci apar simtomele de care iti spuneam mai sus. Solutia este sa iei o sarmulita (otelita ca nu cumva sa se rupa inauntru) si sa cureti bine cele 2 stuturi. Sa NU folosesti solventi, mai ales la cel din capacul culbutorilor pt ca vei contamina uleiul.

 

Cu ocazia asta dupa ce ai scos furtunasul poti sa cureti clapeta de acceleratie si galeria de admisie cu un Carb Cleaner, ca nu iti ia decat putin timp operatiunea.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Pei daca nu le strangeam cum trebuie sa zicem ajungea benzina acolo nu ulei... Oricum pe astea noi le-am strans bine, ma oftic ca nu le-am strans cu cheia dinamometrica si o sa mai verific.

Share this post


Link to post

Vezi ca acolo iti mai ajunge ulei si accidental, cand se face schimbul, curge pe langa.

Share this post


Link to post

Da, e drept ca mai se intampla sa curga si ulei la schimb, dar singura bujie curata era tocmai aia de langa busonul de umplere cu ulei :) .

 

@Dumitru Cristian: pe acolo nu iese numai benzina, ci un amestec de benzina arsa, ulei, funingine etc. La mine cand m-am uitat arata exact ca uleiul. Dupa ce am invatat sa strang bujiile nu am mai vazut niciodata ulei acolo (si au trecut >30km si am schimbat inca 2 seturi de bujii).

Share this post


Link to post

Ulei acolo nu are cum sa ajunga decat pe langa garnitura capac culbutori.

Share this post


Link to post
Consumul de ulei apare, de regula, spre sfarsitul intervalului, datorita faptului ca uleiul este uzat si incepe sa fie ars. Un consum de ulei are orice motor, chiar si in stare perfecta de functionare.

 

 

Eu am facut recent o interventie la motor la service.Am cumparat set segmenti, set coplet de garnituri,curea distributie plus rola de intindere si cea de ghidaj,curea alternator,au rectificat scaunul la supape si supapele,am mai cumparat ulei 10w40Aral,si antigel toata treaba m-a costat aproape 2000 ron.Problema este ca mananca ulei cam 1L la 500km Iar la esapament se vede usor un fum alb.este normal sa se intample asa ceva?

Am o nubira 1din 1999.

Share this post


Link to post

E normal sa consume un pic in primii 500-1000 km pana se aseaza segmentii. Ai ales insa cel mai prost ulei pentru motoarele daewoo... Semeringurile de supapa s-au schimbat?

Share this post


Link to post
E normal sa consume un pic in primii 500-1000 km pana se aseaza segmentii. Ai ales insa cel mai prost ulei pentru motoarele daewoo... Semeringurile de supapa s-au schimbat?

 

 

da sau schimbat si semeringurile la supape chiar acum am fost la ei la service si dupa multe telefoane ale lor pe la diferiti"mecanici"m-au indrumat la un service autorizat Daewoo pentru o scanare.Am programare vineri dimineata la 8.00.

Am facut can 1700 km de cand au facut motorul si tot consuma.Mecanicul zice ca a facut totul ca la carte ca este mecanic de 41 de ani si a lucrat pe fel si fel de masini.Eu l-am luat pe incredere si nu am stat langa el cat a facut moroul cu toate ca ma sunat sa-mi spuna ca se apuca de el si daca vreau sa asist la montaj.

Share this post


Link to post

Recent am avut o problema cu masina, a cedat pompa de apa - avea doi ani si 40.000 km, schimbata odata cu distributia, nu se pune problema ca n-am schimbat-o cand trebuia.

A trebuit sa schimb pompa, distributia, supapele si tachetii.

 

De atunci simt o vibratie in pedala de acceleratie, fix la 2.200 rpm si peste 4.500.

 

O alta chestie care a aparut tot de atunci este ca, daca am redus viteza si vreau sa continui de undeva de sub 2.000 rpm, cu accelerare usoara, da in nas o data sau de doua ori - stiu cum se accelereaza in turatiile astea, inainte nu facea asa; pt. asta ma gandesc sa incerc o resetare ECU, nu i-am facut-o dupa reparatie, si cred ca nu i-au facut-o nici in service.

 

Ceva sugestii, care-ar putea fi sursa / sursele problemelor si cum se pot rezolva ?

Share this post


Link to post

I-am resetat azi ECU, parca accelereaza ceva mai bine acum, dar vibratia din pedala tot n-a disparut.

 

Chiar n-are nimeni idee ce-ar putea fi ?

Share this post


Link to post

Orice motor (sau ca la fizica, orice corp), are o frecventa la care rezoneaza... Asa si pedala ta... Serios acum, ideea e ca daca vibrtaia nu se transmite in toata caroseria, in volan si implicit... in tine, nu cred ca e o problema a masinii... Cauze concrete, cred eu, ar putea fi echilibrarea cauciucurilor, jante deformate, suporti motor obositi, timonerie cutie de viteze cu vibratii...

Share this post


Link to post

@Mircea

Apropos de ulei pentru motoarele Daewoo, eu folosesc de 4 schimburi numai Aral BlueTronic 10W40 in Nubira 1 (din 2000 cu 140.000km, motor refacut la 100.000) si nu mananca/pierde deloc ulei, cel putin cat pot sesiza eu pe joja. Personal, sunt foarte multumit de respectivul ulei, dar cand il cumpar, caut sa fie fabricat in Germania/Belgia, nu CE sau Turcia. Am fost surprins de afirmatia ta si vreau sa stiu daca din punctul tau de vedere, ma asteapta surprize din partea uleiului, in viitor, sau pot sa-l folosesc in continuare pe acesta. Multumesc Mircea.

@barboso

Fenomenul de vibratie pe care-l simti in pedala, nu cred ca are legatura cu pedala, ci mai degraba cu ceea ce s-a schimbat odata cu pompa de apa: fulii, intinzator, curele, etc. Am patit la un espero, dupa schimbarea pompei de servodirectie, cea noua pe care am montat-o avea fulia descentrata, ceea ce mi-a indus vibratii in plaja de 2200-3000 rpm. Nu vad o legatura intre vibratiile intr-o anumita plaja de turatie (independente de viteza) si cauciucuri/jante/cutie de viteza

Edited by Ath

Share this post


Link to post

Ath, uleiul Aral in motoarele daewoo lasa depuneri, atat in baie cat si (mai ales) pe axele cu came, culbutori, canalele de ungere, sorbul pompei de ulei. Pur si simplu motoarele astea nu se impaca cu ARAL. Erau pe undeva pe forum cateva fotografii cu un motor woo desfacut, dupa cativa ani de functionare cu ARAL.

Share this post


Link to post

@ nino, @ Ath...

 

Nici eu nu vad legatura intre vibratie la o anumta turatie si ceea ce spunea nino, mai ales c-a aparut exact dupa problema amintita, inainte nu se simtea deloc.

 

Si eu sunt de parere ca aparitia vibratiei respective are legatura cu ceea ce s-a schimbat / lucrat la masina, piese sau manopera, dar nu prea stiu exact cu ce anume, si aici speram sa-mi spuneti voi care ar fi cea mai probabila cauza.

 

Ath, ce s-a intamplat cu fulia ta, s-a putut regla / centra, sau a trebuit s-o schimbi ?

Edited by barboso

Share this post


Link to post

Eu am facut recent o interventie la motor la service.Am cumparat set segmenti, set coplet de garnituri,curea distributie plus rola de intindere si cea de ghidaj,curea alternator,au rectificat scaunul la supape si supapele,am mai cumparat ulei 10w40Aral,si antigel toata treaba m-a costat aproape 2000 ron.Problema este ca mananca ulei cam 1L la 500km Iar la esapament se vede usor un fum alb.este normal sa se intample asa ceva?

Am o nubira 1din 1999.

 

Am fost din nou cu masuna la service.Au desfacut chiuloasa si au zis ca nu sunt semeringurile bune ca pe acolo se mananca uleiul.Am cumparat iar garnitura de chiuloasa setul de semeringuri au montat la loc si in continuare mananca ulei 1L la 500km.Plus ca dupa ce pornesc motorul la 5 min mi se aprinde "cekul"si nu se mai stinge deloc.Stie cineva ce problema am in afara de faptul ca am ales cel mai prost service(cred) din Ploiesti cel de la Sala Sporturilor de langa patinoar(Aviz Ploiestenilor)

Share this post


Link to post

Daca nu iese fum probabil pierzi pe la vre-un semering caz in care ar trebui sa se vada pete de ulei in parcare sub masina.Alta varianta ar fi sa nu-ti fie plana chiulasa si sa-ti introduca uleiul in lichidul de racire dar ar trebui sa se vada in vasul de expansiune, sau a montat la unul sau mai multe pistoane segmentii in linie(fantele segmentilor aliniate).

Nu ai fost la un tester sa vezi ce cod de eroare ai?

Edited by danutza

Share this post


Link to post

@barboso

Nu am schimbat-o/reglat-o de atunci (2 ani) iar masina merge in continuare fara probleme. Stiu ca nu este sanatos pentru masina asa cum o tin acum, dar este pe lista de inlocuiri in primavara. Acesta problema o poti observa cu ochiul liber, daca vei privi la ralanti fulia respectiva si daca descentrarea ei este considerabila. Dar vibratiile pot apare si din curele, intizatoare.

 

Multumesc @Mircea. Caut sa vad poze/comentarii despre Aral@Daewoo.

Share this post


Link to post

De ceva timp tot facea problema asta,respectiv nu citea din prima cd-ul,incerca 10-20 sec sa il citeasca dupa il scotea chiar daca cd-ul nu era zgariat mai deloc,acum nu mai citeste nici un cd,nici nou daca e,am inteles ca e o lupa si se poate curata\sterge,stie cineva unde e amplasata,exista cumva un topic special pe tema asta ?eu am cautat dar nu am gasit.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.Probleme la Nubira 1 pe care o am de putin mult si deja imi face probleme.O sa incep sa enumerez problemele:

1 - aeroterma functioneaza doar pe treapta 4,si face un zgomot infernal,ce este de facut la ea?

2 - becul de ABS din bord se aprinde cateodata,cateodata nu.Merge cand are chef,am curatat contactele,masa,nu stiu ce sa-i fac.

3 - lumini am doar pe faza lunga,cred ca s-a dus blocul de lumini,si fara contact si cu comutatorul pe pozitia Off,am luminile pornite,ca sa le sting trebuie sa scot mufa.

4 - placutele de frana sunt noi,romanesti,nu mai retin exact brand-ul,dar scartaie ingrozitor;

5 - pompa de benzina nu-mi indica corect nivelul,pompa am schimbat-o recent,este de nubira 2,ca prima s-a ars :)

6 - cand o accelerez are un "delay",am schimbat bujiile (multumiri lui Nino),ceva gen "dat in nas"

7 - oglinda stanga nu se mai dezabureste,desi electric merge;

8 - intra apa rau in portbagaj,e piscina cand ploua;

Cam astea sunt problemele de care mi-am adus aminte momentan,o sa revin ,daca mai sesizez si altele.Va rog,ajutati-ma cu sfaturi,poate o pun la punct.

PS:Fosta mea masina a fost un Cielo,careia deja ii duc dorul,am trecut la Nubira deoarece este mai spatioasa,mai impunatoare,si care ma umple de draci!

Share this post


Link to post

Salutare! Dar iti mai merge ceva la masina cum trebuie? Pentru ca vad ca are probleme la toate sistemele... Costurile vor fi destul de mari, adunate. Daca masina nu a fost intretinuta, nu mai poti sa o aduci pe linia de plutire. Mai ales la motor daca a avut ulei prost, admisia cu etanseritate slaba si sofer cu talpa de 48... Sincer? Parerea mea... Vinde-o... Nubira nu se va compara cu cielo niciodata, e altceva... E o masina pentru un alt buget... cam cum e passatul acum... Cielo a fost si va fi masina de criza cu intretinere redusa, pe cand nubira e pentru cei cu buget mai ridicat... Succes! (daca vrei mai multe sfaturi continuam discutia pe pm)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...