Jump to content
 

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Comanda Ventilatie

Recommended Posts

Imi cer scuze de insistenta...dar are 4 pozitii.

Picioare,fata.lunet,fata+picioare.

La ce te referi?

Share this post


Link to post

Adica lipseste ''picioare+dezaburire''. Ai patru, trebe 5.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu recircularea in sensul ca nu mai functioneaza. A ramas blocata pe aer din afara. Cand apas pe buton fasaie putin (cum e normal) dar nu se intampla nimic, probabil e blocat voletul (se aud niste paraituri la ctionare si cam atat). Pentru cineva care a mai umblat, pe unde se ajunge la voletul de recirculare si daca aveti idee de ce s-a blocat...

Share this post


Link to post

SI acum imi raspund singur, dar poate mai ajuta pe cineva. Voletul si valva de recirculare se afla in spatele torpedoului. Pentru a ajunge la ele se demonteaza toate plasticele din spatele torpedoului. In cazul meu era dezlipita o piesa din plastic dintre supapa vacumatica si clapeta. Aceasta statea aiurea, undeva intre deschis si inchis...

Share this post


Link to post

azi am descoperit ca voletii nu mai schimba sensul de curgere al aerului.citit toate topicurile.verificat vizual sistemul de climatizare cu ale lui furtunase si am descoperit ca furtunul care iese din motor si pleaca spre rezervorul de vacuum este iesit la capatul dinspre motor.l-am bagat inapoi si fac proba:il scuipa de fiecare data cand pornesc motorul.

Share this post


Link to post

Si la mine s-a largit furtunasul ala, grasime + timp isi modifica dimensiunile, iesea usor, cei drept nu-l scuipa motorul fiind pe vacuum nu presiune. Eu i-am pus un colier din sarma de arc, special pentru furtunase de genul ala. Sau daca nu gasesti, poti folosi si un colier din plastic, bagi furtunasul pe stutul aferent din galeria de admisie, il strangi cu colierul, il tai (colierul) la lungime si gata.

Edited by 19vik

Share this post


Link to post

Daca ai GPL probabil ai rateuri la pornire care il scuipa afara. Altora le zbura capacul filtrului de aer. Totul din cauza bujiilor si fiselor neschimbate la timp.

Daca nu ai GPL vezi vre-un injector care nu mai inchide bine. Se poate observa putin fum negru la pornire pe teava de espament ca la diesel.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Problema la ventilatie.Aerul vine doar la aerisitoarele de la parbriz. In fata NU se simte nicio adiere,nici daca merge ventilatorul in orice treapta.

Share this post


Link to post

Verifica sistemul de comanda, daca actioneaza, verifica furtunasele vacumatice sa nu fi iesit vre unul.

Share this post


Link to post

Salut. La mine a ramas blocata ventilatia pe parbriz si pe gurile pentru fata in oricare dintre cele 4 pozitii s-ar afla comutatorul. Am fost la un mecanic "priceput" si a zis ca e de la comanda, el zis eu cumparat, mi-a montat comanda a verificat furtunele de vacuum si surpriza... aceleasi simptome adica aerul vine tot pe unde vrea el. Acelasi mecanic "priceput" a zis ca e de la o supapa vacumatica chestii care se aflau sub bord dupa care si-a luat surubelnitele a zis k mai vorbim cand imi face rost el de piesa (a zis ca nu stie cum se cheama ca sa o comand eu in magazin) si plecat a fost. Un sfat va rog unde sa ma duc (service) sau o recomandare de mecanic care sa-mi rezolve si mie problema asta. Multumesc.

Edited by fangio

Share this post


Link to post

Pana iti gaseste mecanicul priceput piesa cu "pricina", fa tu un lucru: demonteaza blocul climatizarii, identifica in mufa de cauciuc furtunul principal de vacum (pui degetul si ar trebui sa nu mai fasaie) :) , bineinteles dupa ce pornesti motorul si conectezi celellalte furtunase, pe rand, la acesta. Pornesti ventilatorul (pe tr. 2) si vezi daca aerul e dirijat corespunzator. Daca treaba merge schimba blocul de climatizare.

Blocul pe care l-ai achizitionat era nou?

Share this post


Link to post

Blocul de climatizare e nou. Am impresia k ceea ce zici tu a facut mecanicul, a suflat pe respectivele furtune a pus mana pe gaurile de la mufa a dat drumul la ventilator cu motorul pornit apoi a inceput sa imble pe la nu stiu ce supape de vacuum de sub bord si apoi a lasat totul balta cu mentiunea "o sa vedem saptamana viitoare"!!

Pana iti gaseste mecanicul priceput piesa cu "pricina", fa tu un lucru: demonteaza blocul climatizarii, identifica in mufa de cauciuc furtunul principal de vacum (pui degetul si ar trebui sa nu mai fasaie) :) , bineinteles dupa ce pornesti motorul si conectezi celellalte furtunase, pe rand, la acesta. Pornesti ventilatorul (pe tr. 2) si vezi daca aerul e dirijat corespunzator. Daca treaba merge schimba blocul de climatizare.

Blocul pe care l-ai achizitionat era nou?

Share this post


Link to post

Sal am si eu o problema cu aerul, imi baga la picioare si infata daca dau la dezaburire nu baga, merge la picioare nu se inchide deloc pe ori ce pozitie dau sa bage aer .

Share this post


Link to post

Chiar nu a rezolvat nimeni problema cu distributia aerului????????

Share this post


Link to post

Desi cineva a mai ridicat problema,fara rezultat,o readuc eu in discutie: cum se poate face la cielo distributia aerului catre picioare+parbriz? Inteleg ca trebuie sa renuntam la una din pozitiile de pe panou in favoarea acesteia,totusi nu cred ca nu se poate face.As prefera in loc de fata+picioare sa am picioare+parbriz.Vreun T pus pe furtunul care duce la deschiderea voletului de la parbriz? Stie cineva sa explice cu lux de amanunte functionarea comenzii de repartitie a aerului? Pun la bataie o lada de BRRC pentru cine si-a facut operatiunea si ne-o spune si noua :drinkers: .

Share this post


Link to post

Luati frumos manualul de service de aici.

 

Mergeti la pagina 2-32 si, de acolo, va descurcati singuri fara probleme :) .

Share this post


Link to post

Desi pare ciudat, la Leganza, parca a innebunit lupul. Comenzile functioneaza toate, dar pentru partea de sus a aeratoarelor baga aer rece. Mai precis, cand e pozitionata comanda pe distributie aer la picioare si parbriz, la picioare baga cald dar la parbriz rece. Aceeasi situatie si in cazul comenzii pentru picioare si aeratoarele centrale. Cand pozitionez doar pentru aeratoarele centrale sau doar pentru parbriz, baga aer usor caldut, mai mult spre rece. La picioare baga fierbinte. Mentionez ca debitul de aer spre aeratoarele centrale si cele de la parbriz este destul de bun si se schimba in functie de comanda pe care o dau, de aici presupunand ca sistemul vacuumatic functioneaza.

Pur si simplu nu pot sa-mi explic de unde trage aer rece pentru partea "de sus" a ventilatiei.

Si mai am o senzatie ciudata, in sensul ca mi se pare ca in momentul in care masina se inclina in viraje, parca deodata baga aer rece, apoi la o alta inclinare baga aer mai cald, de aici sentimentul ca parca un dop ar astupa "ceva" pe traseu, repozitionandu-se in functie de inclinatia masinii. Aici ma refer la aerul pe care-l baga la picioare pentru ca la partea de sus, este tot rece. Repet, nu pot fi sigur 100%, dar aceasta este senzatia pe care o am in unele cazuri. Ma gandisem ca poate pe traseu, ori la lichidul de racire, prin calorifer, ori pe la aer, sa fie vreo bucatica de "ceva" - cauciuc, garnitura, etc, care sa obtureze circuitul.

Un ajutor, o parere din partea cuiva? Multumesc.

Nu stiu daca am postat unde trebuie, dar ma gandisem ca ar putea fi legat de comanda de ventilatie. Daca am gresit, scuze si rog un moderator sa mute postul.

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

Am si eu o problema...cand dau sa imi sufle la geam, sau pe oricare din alea 4, el sufla pe grilele din fata(deasupra casetofonului)pentru a dezaburi parbrizul, trebuie sa inchid grilele din fata si sa dau ventialtia pe maxim, ce poate fi ?

Share this post


Link to post

Am dat peste cap comutatorul de ventilatie aer rece/aer cald. Acuma, se roteste si mai deschide/inchide aerul cald doar cand vrea el. Ce credeti ca s-a intamplat? Si daca trebuie dat jos (pentru schimbat/reparat) blocul de comanda, cum se procedeaza? Va multumesc.

Edited by molioa

Share this post


Link to post

S-a rupt un mic tumburus de plastic ce are rol de opritor la rotirea catre cald, trecand de acest punct cablul scapa de pe un soi de melc (o sa intelegi cand demontezi). Reparatie: Se demonteaza aparatorea de sub torpedou (cea dinspre blocul de climatizare) se elibereaza cablul (ce actioneaza voletul cald rece - altul nu exista) din clema ce tine camasa si capatul ce actioneza, se demonteaza masca de la climatizare (ornamentul climatizare, casetofon, mini torpedo) se extrage blocul de climatizare (aici intampini mici probleme se poate sa iasa cu putina bataie de cap, nu este prins cu suruburi ci doar in niste clicuri) partial si se elibereaza mufele de curent si cea de vacum. Se demonteaza blocul de climatizare si se reface opritorul. Eu am procedat prin a da o gaura, in locul unde s-a rupt tumburusul, de 3 mm si introducerea unui "cui" de la pop-nit taiat la dimensiune si indesat cu superglue.

Share this post


Link to post

Apropo, daca gasesti desfacut cablul din clema ce tine camasa pe caroserie fixeaza clema si verifica, daca tot nu functioneaza, urmatorul defect (posibil) este cel descris mai sus.

PS. Atentie la furtunele vacumatice, nu trebuiesc scoase individual ci impreuna cu o mufa prinsa in 2 clik-uri, altfel risti sa le incurci la remontare.

PS2. Daca nu ai timp, chef, e prea frig etc., poti demonta doar aparatoarea de sub bord (pentru a ajunge la cablu) demontezi cablul din prinderea pe levierul voletului si actionezi voletul cu mana. Tras la maxim catre tine este pe cald, il imobilizezi cu o sarma, banda adeziva, ceva, pentru a nu se misca de la trepidatii. Pana la primavara...

Edited by papie

Share this post


Link to post

Ok papie!

Am gasit de ocazie (50 lei + transport) un bloc de comanda de Espero. Asa cum arata din poza, e identic cu cel de Cielo. Asa sa fie? Adica nu l`as cumpara, daca as fi sigur ca il pot repara. Dar acuma (asa cum ai intuit) mi-e "scarba" sa ma apuc de lucru pe la masina. Mi-e ca, daca nu-l pot repara, sa tina, sa nu ajung la unul nou, ca-i vre-o 270 lei.

Edited by molioa

Share this post


Link to post

Comanda de climatizare Espero nu potriveste pe Cielo. incercase un prieten in urma cu cativa ani

Share this post


Link to post

Comanda de climatizare Espero nu potriveste pe Cielo. incercase un prieten in urma cu cativa ani

 

Multumesc mult.

Aparent as fi spus ca este la fel, din fata asa se vede (pe poza) ca nu am pus mana pe ea.

Edited by molioa

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...