Jump to content
 

Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

Salutare la mic si mare.

Mi-era dor de forumul asta, asa ca revevin cu ultima achizitie...non GM

Vorbim de o Skoda Octavia 2 Combi Facelift, motor de 1.8, 160 hp + GPL.

Recent adusa din Germania, am cumparat-o  la inceput de Decembrie 2019  de la un dealer din Sibiu.

Initial pretul era de 6250 euro dar dupa ce am dus-o la un mecanic si am verificat-o cap coada, ne-am inteles la 5900 euro.

Masina arata 99% impecabil ai are dotari de confort: clima, scaune incalzite, torpedou refrigerat, auxiliar pt unitatea media etc.

Ca probleme, are o eroare pe becul central de frana, care chiar daca se aprinde, imi da eroare in bord, cred ca e cablajul din haion.

Aditional, la pornirea la rece dimineata, imi palpaie check engine de cateva ori si tremura in draci pana se incalzeste. Am pus-o pe un tester si sunt erori intermitente cu privire la injectorul 1 (misfire) si ceva pe la clapeta.

 

 

Octavia Nera 1.PNG

Octavia Nera 2.PNG

Octavia Nera 3.PNG

Octavia Nera 4.PNG

Octavia Nera 5.PNG

Octavia Nera 6.PNG

Octavia Nera 7.PNG

Octavia Nera 10.PNG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumuri bune si mestereala putina !

Ai abandonat carabusu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare @Viktor

Matizul e, din pacate, oale si ulcele de vreo 4 ani. Intre timp am avut si un  Cielo (are o rublica pe aici) si o Zafira. Cumva tot carabusul a fost masina mea de suflet dar degeaba te atasezi de fiare: toate sfarsesc prin a rugini.

Asa am zis si eu cu Skoda...mestereala putina. Momentan doar am schimbat uleiul, filtrele de ulei, aer si carburant plus bujiile.

Urmeaza acum in februarie sa o duc pentru revizie la instalatia de GPL si am pe drum comanda pentru o masca de radiator de iarna (precum in poza atasata.

Altfel, doar i-am luat huse, doua cauciucuri de iarna, un modul Bluetooth pentru unitatea audio si o antena mai scurta de pe Ali Express (merge super).

 

 

image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa o stapanesti sanatos si la cat mai multi km.

 

 nu inteleg grila de iarna... 😄 ce rol are ... ? 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rafi good question, asa ca sa trecem la partea mai dark a problemei.

Din pacate nu am reusit sa testez masina la rece cand am luat-o fiindca dealerul a venit la gara sa ma ia pe mine si pe prietenul cu care venisem dupa masina. In concluzie, am ratat ca masina arunca un P0301 la pornire si motorul da rateuri si tremura pana se incalzeste.  Daca e cald, merge perfect, daca e rece, nasol de mine.

Am schimbat bobinele intre ele, am schimbat bujiile cu totul, am recalibrat clapeta in VCDS dar nu au fost imbunatatiri majore.

Fiindca Octavia 2 are botul foarte deschis cu multe guri de aerisire si probabil si fiindca termostatul e obosit, la viteza mai mare, acul nu mai urca la 90 de grade ci se opreste la 70 la temperatura antigelului si imi mai da missfire. Daca stau pe loc la relanti 5 min, ajunge la 90. Asa ca momentan tratez efectul in loc de cauza pana pot identifica ce se intampla.

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles !! vezi grija cu termostatul ca e nebunie cu pozitia si locatia ..etc ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scriind postul de mai sus, mi-a tunat o chestie si m-am dus pana jos in parcare sa verific. Bujiile erau setate la 0.7 distanta dintre electrozi, ceea ce e foarte putin, asa ca am mutat la 0.8 cu lera. Sa vedem daca va face vreo diferenta.

@Rafi stiu ca e complicat cu motorul asta, e plin ochi compartimentul motor. 

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites

era mai ok 0.7 este motor turbo, ai nevoie de gap mai mic, cat timp nu ai bobine capabile de scanteie mare, OEM cam intre asta vine 0.7- 0.8 in fine te poti juca sa vezi ce zice, in principiu mie mi-se pare ca tu ai probleme pe partea de PCV , ai facut niste teste cu busonul, cu joja... daca scoti joja sau busonul de la ulei se schimba mersul motorului sau ramane la fel... daca ramane la fel sau se schimba ft ft putin e PCV ul dus deci o parte din problema, PCV ul defect da ralanti instabil la rece, printe altele

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, foarte interesant, dar daca am scos capacul de la ulei, motorul s-a destabilizat foarte tare. Deci banui ca nu e de acolo. Pe de alta parte, am GPL si gap-ul trebuie sa fie un picut mai mare, asa ca pt moment las 0.8 sa vad ce se intampla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai P0301 si ai facut toate incercarile mentionate (schimb bujii, bobine) eu as zice ca ai doua directii in acest moment: test de compresie, test injectoare. Un lucru e clar: problema vine de la cilindrul 1. Nu cunosc arhitectura motorului tau, poate e relativ usor sa schimbi intre ele si doua injectoare (1 cu 2 sau 1 cu 4) si mai elimini empiric inca o cauza.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/9/2020 at 3:50 AM, raven84 said:

Salutare @Viktor

Matizul e, din pacate, oale si ulcele de vreo 4 ani. Intre timp am avut si un  Cielo (are o rublica pe aici) si o Zafira. Cumva tot carabusul a fost masina mea de suflet dar degeaba te atasezi de fiare: toate sfarsesc prin a rugini.

Asa am zis si eu cu Skoda...mestereala putina. Momentan doar am schimbat uleiul, filtrele de ulei, aer si carburant plus bujiile.

Urmeaza acum in februarie sa o duc pentru revizie la instalatia de GPL si am pe drum comanda pentru o masca de radiator de iarna (precum in poza atasata.

Altfel, doar i-am luat huse, doua cauciucuri de iarna, un modul Bluetooth pentru unitatea audio si o antena mai scurta de pe Ali Express (merge super).

 

 

image.png

Asa am si eu grila Octavia 2 non-facelift. Pana nu se ridica apa nu prea face caldura asa ca acea grila ajuta. Vezi daca temperatura de afara e sub 4 grade si dai pe max caldura e posibil sa porneasca o rezistenta electrica numita PTC. Daca nu functioneaza atunci trebuie mers la electrician pentru a fi refacute lipiturile. Vezi Al Bundy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Salex said:

Daca ai P0301 si ai facut toate incercarile mentionate (schimb bujii, bobine) eu as zice ca ai doua directii in acest moment: test de compresie, test injectoare. Un lucru e clar: problema vine de la cilindrul 1. Nu cunosc arhitectura motorului tau, poate e relativ usor sa schimbi intre ele si doua injectoare (1 cu 2 sau 1 cu 4) si mai elimini empiric inca o cauza.

Salut @Salex  pai ce sa zic, am facut doua teste de compresie. Primul a fost la un service de cartier unde mi-au gasit valori de 4 si 5 bari pe cilindri, de m-au trecut palpitatiile. Pe urma am mers la reprezentanta Skoda Metrotehnica si acolo au gasit valori de 10 si 11 bari pe cilindru, deci nu cred ca e de aici.

Cu injectoarele e nasol, sunt sub...admisie, clapeta si rampa injectoarelor de gaz. E munca de o zi, doi oameni si multa bere sa desfaci totul corect pe acolo...

Ce e interesant e ca simptomele raman comune pe gaz si benzina, plus ca tremuratul dispare 97% dupa ce masina ajunge la 90 grade. Grrr...numai eu putea sa imi iau o masina care face mai multe fitze decat fosta nevasta (hihi de cand nu mai am buburuza, am si divortat, m-am si recasatorit)

@pompiliu92 am inteles, am sa verific ce se intampla, de incalzit se incalzeste repede dar in mers nu se ridica peste 70 de grade. Rezistenta in cauza, PTC este pe diesel sau si pe benzina?

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistenta e in mod normal la diesel, ca ele au probleme cu incalzitul iarna. Bine, nu e problema ci un inconvenient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos.

Stii probabil,motoarele cu GPL au probleme dupa un timp cu injectoarele .

Fenomenul asta a aparut si la mine,acum deja e catastrofa si cald merge ca dracu pe benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc @pompiliu92

@florinellll nu cred in fenomene inexplicabile, mai ales la o masinarie nemteasca. Vreau sa inteleg ce se intampla si ideea lui @Rafi cu supapa PCV pare promitatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica și sa nu fie depozit de carbon pe supapele de admisie. Motoarele astea sunt susceptibile la problema asta.  Iar dacă asta e, de pare ca alta soluție decât demontat și curățat mecanic nu-i. 

Ce cod motor e, și câți km are? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bun cod motor CDAA  :))

KM impliniti 200.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uau, 200kkm cu cdaa, îmi da speranțe 🙂

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mr_ said:

Uau, 200kkm cu cdaa, îmi da speranțe 🙂

 

93.000km cu BJB in 14 ani. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, raven84 a spus:

Multumesc @pompiliu92

@florinellll nu cred in fenomene inexplicabile, mai ales la o masinarie nemteasca. Vreau sa inteleg ce se intampla si ideea lui @Rafi cu supapa PCV pare promitatoare.

Nu sunt fenomene inexplicabile.

Avand in vedere functionarea pe perioade scurte se formeaza depuneri in interiorul acestora.

Ce vechime are instalatia GPL?

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pompiliu92

Din câte știu bzb e gen1... Aka fără segmenții de ungere din plastilina. 

La cdaa când crapa segmenții se schimbat cu pistoane și segmenți de gen1 🙂

PS

Eu am 105.000 cu cdaa in 10 ani. Cu distribuția schimbata la 40.000...

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mr_ said:

@pompiliu92

Din câte știu bzb e gen1... Aka fără segmenții de ungere din plastilina. 

La cdaa când crapa segmenții se schimbat cu pistoane și segmenți de gen1 🙂

PS

Eu am 105.000 cu cdaa in 10 ani. Cu distribuția schimbata la 40.000...

Nu uita de BXE si suruburile la biele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala e dizal și antic, nu se pune 🙂

La cdaa distribuția e rezolvata din 2010. Segmenții nu... Au rezolvat abia la gen 3. Însă in 2011 sau 2012 la mine au schimbat uleiul, au trecut de la Castrol edge la total quartz 504-507 00. Sa nu fie deochi, însă până acum rezista și segmenții, și nici nu pare sa aibă problema cu depunerile de carbon. 

Pentru asta cu depunerile ma întreb dacă un catch can ajuta sau e doar placebo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de catch can m am documentat ceva pe tema asta, ajuta si nu la tsi, CULMEA functionand mai uscat pe admisie tot este predispus la fel de repede sa adune mizerie, cea mai buna inventie, tot ei au venit cu solutia, adica au mai pus un set de injectoare, adica toate tsi urile  mai noi au 8 injectoare 4 de putere, directe, 4 normale inainte de supape, pentru eficienta si curatare. 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...