Jump to content
 

Sign in to follow this  
Geo_ZGA

noua troaca - Corsa C

Recommended Posts

Da-l in spumele marii de surub Viktore. Cat de maniac sa fi sa strangi pana spargi blocul ala de aluminiu ? Ia-o in felul urmator: tu chiar crezi ca, daca ar fi strans la cuplu', aluminiul ala ar fi ceda ? Daca macar ar fi avut "mana" si nu dinamometrica, ar fi vazut ca e o problema acolo ... La cum se vede ca a lucrat, a bagat tubulara, a pus o teava cand a intampinat greutate si ... da-i nene !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filetele in aluminiu in general is pacatoase iar daca nu-s curatate, spalate cu spray de frine si uscate cu usurinta iti face figura, mai ales daca in trecut au fost usor deteriorate. De la strins doar nu prea are voie sa crape, sa iasa pe partea cealalta, cel mult se rade filetul. Asta pornind de la ideia ca fiecarui orificiu ii luat in calcul o rezerva a adincimii mai mare decit surubul. In cazul de fata ori ii vorba de un surub mai lung de cit ar trebui si fara a fi taiat filet inainte, ori mizerie presata de surub. Din punct de vedere tehnic a lucrarii, NU remontezi suruburile fara a curata filetele, mai ales in puncte cheie cum ar fi baie de ulei, chuloasa, capac culbutori, chiar si in cazul filetelor bujiilor ce opun rezistenta.

Un alt aspect nu tocmai plauzibil ii pasta de etansare folosita in exces (de vad eu bine) dupa cum a dat pe-afara la exterior, la fel si pe interior ce nu-i deloc sanatos sorbului de ulei, caz in care se desprind bucati cu probalitatea de a fi carate prin motor. Trebuies evitati astfel de priceputi ai satului si atita tot. Mie unu mi-a dat cu virgula cind a zis ca nu se baga la curatat chiuloasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile au fost lungi... la baie exista cateva suruburi mai lungi, restul fiind mai scurte. Eu am demontat si remontat de 2 ori baia in fata blocului, de fiecare data am avut grija sa le pun corect. Unde nu am nimerit suruburile (ca am lucrat 2-3 in acelasi timp), am pus unele noi de aceeasi lungime (adica scurte), cu cap imbus. Pana sa "mestereasca" mare mecanic nu au fost probleme, cel mai probabil acum am 2 suruburi scurte, unde trebuiau sa fie lungi... a strans cu toata forta, a cedat metalul mai slab, adica aluminiul.

Iar la fulie s-a "scuzat" ca s-au rupt suruburile... la mine nu s-au rupt, de 2 ori, s-au rupt la el. Povestind acum, imi dau seama de o treaba. El folosea cheie pneumatica, daca a strans la cuplul maxim...

Se jura ca el nu foloseste mastic, dar acum am vazut ca a bagat cate 1 tub/garnitura. Amuzant si nu prea...

Service-ul unde e acum nu are sudura in aluminiu, au apelat la altcineva care vine abia luni. Nu mai zic cat mai costa si astea 2 suduri. Deci cel mai probabil pe miercuri o sa fie gata.

Ah, da... si dupa ce a pus o gramada de suruburi aiurea, nu a mai pus surubul de la joja de ulei, unde se prinde pe galeria de evacuare. Ia si pune-o acum... nici nu-mi intra mana de radiator

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urma toata poate fi plombat orificiul cu stift, surub ingropat fie cu cap imbus, fie crestat (pentru surubelnita) confectionat dintr-un surub cu filet identic si licoare de blocat filete ori cele doua componente pentru lipit metale rezistent la temperaturi inalte. De jos trimis stift-ul, de sus (cind aproape sa scoata capul stift-ul) trimisa licoarea sa ia intre filete, infiletat pe pozitie si game over. Asta in cazul in care nu se rezolva cu sudura.

Ca ideie, la ce tip de surub inecat fac referire.

 

stift surub ingropat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat azi. Maine se apuca de simering, ambreiaj, timonerie. Poimaine ar trebui sa fie gata

84169413_190927605351423_4392094837482979328_n.jpg

85062732_828810270923306_5953497727991021568_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil.

Oricum felicitari pentru efort si investitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, raven84 said:

@Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil.

Oricum felicitari pentru efort si investitie.

Nu chiar, e departe de ceea ce am facut la Panzer, doar ca acolo nu am umblat la motor. Inca... si cel mai probabil nu o voi mai face pe la mecanici, mai sigur vad ca e "la bordura".

Momentan doar pe partea de motor si cutie s-a umblat, chiar si cu ceva consum de ulei ar trebui sa mearga o perioada lunga fara probleme. Mai raman alte detalii de rezolvat in viitorul apropiat... pompa abs, putin lucrat la interior, frane spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata troaca, am luat-o putin mai devreme de la mecanic. Ambreiaj nou LUK (cu tot cu rulment de presiune hidraulic), timonerie noua, simering nou. Total 2000 lei, din care 1850 piese si manopera, restul "de-o bere" pt ca mi-a placut cum a lucrat.

Motorul si cutia curatate bine, nu se mai vad scurgeri momentan... in schimb garnitura de la capacul distributiei umezeste putin, a fost pusa prost. Au mai fost gasite urmatoarele bube: 3 suruburi bagate stramb la baia de ulei, mastic peste tot, suspensie fata si bucsaraie fata cu inceput de sfarsit (mai merg), frane spate slabe (stiam deja, vor urma tamburi, saboti, cabluri frana de mana noi)

Ca nota personala, mecanicul de acum este bun si lucreaza curat si elegant. Pt probleme pe care nu le pot rezolva eu, in mod sigur voi apela la el pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca luna de miere ii trecatoare, sa lasam pe mai tirziu aprecierile catre mecanicosi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce zic eu e prima impresie, evident ca voi vedea in timp... oricum, "meseriasul" cu segmentarea a facut rahatul praf, mai mult am de reparat dupa el.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=CiO8-yCa8Xq7aIpKx3gOxgbGICJehyZtcjcO3gfgI29keEAEgjbPlCWCDhYCA_CagAdvp2uIDyAEJqQLxDV1bjDCyPqgDAcgDSqoEjgJP0C2KRIMArFhxn9QMoHZe2g19GARw750dNmY9rbBBs8v34ogA35S-fc8FLkj21Byy4bmH0rK-EDUPKqPE23WguEr38bfMmYZZrn7W1HQ8SMK5hbTJvNg5UW2_GM_VhnyqT3bDFOZgLQzlZpmbh1FOxMHzyyNq67RL7EsneKInBh2q9uTM-JIXuedk549oDDg6R2ozsOoiG0NIP1R1ojv8iBIJtPyhZtNk5qLJQtOQ05hsYtUM-7Je8xHJRyuLj2jrhJMmOj5xev_7OWW29uqF_EJcZacoOxo_USDic1xRz1dLWkLYPdxnZSeo2HBzQz6bnElOFW77_Zu28slCb5KnyEpEBuB72AzZyeumEM3ABJziz-rXAfoFBgglEAEYAJAGAaAGLoAHjZalHYgHAZAHAqgHjs4bqAeT2BuoB7oGqAfw2RuoB_LZG6gHpr4bqAfs1RuoB_PRG6gH7NUbqAeW2BuoB8LaG9gHAMAIAdIICQiAgIAQEAIYGoAKAZALA5gLAcgLAYAMAdgTDIgUAQ&ae=1&num=1&cid=CAMSeQClSFh3j-CujpGi1olEJRLBr4EwUShVbk0NSXAk-0RL-B4O1Uv6paNZnWf36ojOi7CVhv0V0p1Bi2uJY04SuWhKNarvJQmOumXpbIKItvH0IbLCmJH8rxCrJ4rfPZ039sZUUTEa_0h25MoHhP0eHWCXtH640OMbbV0&sig=AOD64_2Qti5tSkpYP-6oKEiWyr1vvM6UNQ&client=ca-pub-0017922661441023&adurl=https://www.autoeco.ro/disc-frana-trw-df1607/a12066283/%3Fgclid%3DCjwKCAjwte71BRBCEiwAU_V9h3PL9x2rf7ZEEvvbPgx_csduyJc_l9X5PsnHhkVMdq7BMG0NAceN6BoC4pIQAvD_BwEhttps://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=CiO8-yCa8Xq7aIpKx3gOxgbGICJehyZtcjcO3gfgI29keEAEgjbPlCWCDhYCA_CagAdvp2uIDyAEJqQLxDV1bjDCyPqgDAcgDSqoEjgJP0C2KRIMArFhxn9QMoHZe2g19GARw750dNmY9rbBBs8v34ogA35S-fc8FLkj21Byy4bmH0rK-EDUPKqPE23WguEr38bfMmYZZrn7W1HQ8SMK5hbTJvNg5UW2_GM_VhnyqT3bDFOZgLQzlZpmbh1FOxMHzyyNq67RL7EsneKInBh2q9uTM-JIXuedk549oDDg6R2ozsOoiG0NIP1R1ojv8iBIJtPyhZtNk5qLJQtOQ05hsYtUM-7Je8xHJRyuLj2jrhJMmOj5xev_7OWW29uqF_EJcZacoOxo_USDic1xRz1dLWkLYPdxnZSeo2HBzQz6bnElOFW77_Zu28slCb5KnyEpEBuB72AzZyeumEM3ABJziz-rXAfoFBgglEAEYAJAGAaAGLoAHjZalHYgHAZAHAqgHjs4bqAeT2BuoB7oGqAfw2RuoB_LZG6gHpr4bqAfs1RuoB_PRG6gH7NUbqAeW2BuoB8LaG9gHAMAIAdIICQiAgIAQEAIYGoAKAZALA5gLAcgLAYAMAdgTDIgUAQ&ae=1&num=1&cid=CAMSeQClSFh3j-CujpGi1olEJRLBr4EwUShVbk0NSXAk-0RL-B4O1Uv6paNZnWf36ojOi7CVhv0V0p1Bi2uJY04SuWhKNarvJQmOumXpbIKItvH0IbLCmJH8rxCrJ4rfPZ039sZUUTEa_0h25MoHhP0eHWCXtH640OMbbV0&sig=AOD64_2Qti5tSkpYP-6oKEiWyr1vvM6UNQ&client=ca-pub-0017922661441023&adurl=https://www.autoeco.ro/disc-frana-trw-df1607/a12066283/%3Fgclid%3DCjwKCAjwte71BRBCEiwAU_V9h3PL9x2rf7ZEEvvbPgx_csduyJc_l9X5PsnHhkVMdq7BMG0NAceN6BoC4pIQAvD_BwEOferta ,se potriveste la masina ta?

Disc frana TRW DF1607 la 24lei,Auto eco


















 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, e pt Corsa A si alte modele vechi, neventilat. Dar mersi oricum 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce a stat 3 luni in parcare, a pornit la prima cheie. La ralanti cam intrerupe, dar in mers e ok... fum inca scoate, dar nu extrem de mult. Uleiul e la nivel sau a scazut insesizabil.

Pt ca frana spate nu prea era (si nici frana de mana), am zis ca fac o treaba si schimb tot sistemul... doar ca tamburi+feredouri+rulmenti+cabluri = faliment, asa ca am comandat o punte spate cu discuri.

Urmeaza montajul, impreuna cu amortizoare noi pe spate (surubul de pe punte e mai gros, fiind de motorizari mai mari) si un schimb de ulei (am comandat Motul Xcess 5w40, pe care-l iubea Cielo).

Dupa aceea va trebui sa schimb si parbrizul, pe langa crapatura, are si fff multe zgarieturi fine.

image.png.eaaf5a7f6b1c5dda29aa827d236235a8.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am luat si oglinzi electrice si incalzite, cu tot ce trebuie (cablaj, comenzi, doar o siguranta trebuie sa pun in panou, ca sa mearga incalzirea). Plus o pompa ABS, sa o schimb pe cea originala si arsa, sper sa rezolve problema vitezometrului.

Si saptamana trecuta un volan din piele cu comenzi (nefunctionale inca, nu am spira), pt ca al ei se cojeste si lasa "jeg" pe maini.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am montat oglinzile si volanul, plus o incercare (nereusita) sa retapitez fetele de usi pe fata. La volan imi trebuie spira pt comenzi, inca sunt in cautare. Oglinzile... cea din dreapta nu misca si sticla nu sta prinsa (se va inlocui cu totul), iar incalzirea nu merge, nu stiu ce trebuie sa mai fac (am intrebat pe grupul de corsa, sa vedem daca primesc sfaturi utile)

106986437_3086071594761854_2911697310285666703_n.jpg

107042408_3086071508095196_7529870208903123402_n.jpg

107079411_3086070981428582_7174439317618779267_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da-o dracu de incalzire, chiar asa de complicata e? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complicata nu e, daca tragi fire separate. Dar e precablata de fabrica, cica mai trebuie o siguranta in tablou si merge... o sa ma uit, sa vad, desi eu tin minte ca e o siguranta acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am luat masina de la mecanic (acelasi la care am facut ambreiajul), inlocuita puntea spate cu cea cu discuri, schimb ulei si schimb pompa de abs. In sfarsit indica viteza si nu mai are erori in bord! Pompa de abs se pare ca era buba, asa cum banuiam.

Am schimbat si oglinda pe dreapta, nu merge nici asta... banuiesc ca e o problema la cablaj, din moment ce 2 oglinzi diferite nu vor sa miste. Daca nu are omul cu dezmembrarile altul, o sa incerc sa-i dau de cap singur (desi eu si electrica... baba si mitraliera).

Am uitat: azi am luat si 2 fete de usi pt fata (ca mi-a iesit tapitarea praf la una) si 2 spire de airbag pt volan cu comenzi (de ce 2? ca asa mi le-a adus, la pret de una). De frane nu are rost sa vorbesc, diferenta intre tamburi si discuri e de la cer la pamant... iar puntea e in stare f buna, rugina de suprafata, dar atat, totul misca perfect pe ea si nu are uzura.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

De data trecuta am mai schimbat 3 sticle de oglinzi (una am spart-o eu, de nervi, inca una mi-au dat-o astia fara incalzire), am montat fetele de usi si spira pt volan (mai trebuie sa ma prind cum se fac comenzile functionale), oglinda dreapta si incalzirea la ambele tot nu merge.

Azi am fost sa schimb parbrizul (era crapat, dar problema mare erau zgarieturile fine care deranjau f tare noaptea), s-a montat un parbriz rusesc, garantie 2 ani la orice (craptura/spartura de piatra, orice) si 5 ani la montaj sau defect de fabricatie, parasolar verzui, total 370 lei. Cat am astepta sa-mi vina randul am inlocuit senzorul de temperatura exterioara (25 lei si 2 minute, cu mana bagata sub bara), am indreptat volanul (boul de mine nu a observat ca are marcaje ca sa-l pui din prima drept), am pus rama la mp3 bine (tot cadea) si am desfacut grilele de la stergatoare ca sa fac putin curatenie... de cand a stat 3 luni sub dud, cu tot spalatul la jet, mirosea a boasca cand dadeai drumul la AC. Cu ocazia asta am observat ca filtrul de polen e praf, trebuie inlocuit si asta in viitorul apropiat.

108179213_3127606437275036_4683475473611761765_o.jpg

109727992_413321519574883_7458040573924440285_n.jpg

111127899_3127606863941660_5554096261152960733_o.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Geo_ZGA a spus:

De data trecuta am mai schimbat 3 sticle de oglinzi (una am spart-o eu, de nervi, inca una mi-au dat-o astia fara incalzire), am montat fetele de usi si spira pt volan (mai trebuie sa ma prind cum se fac comenzile functionale), oglinda dreapta si incalzirea la ambele tot nu merge.

Azi am fost sa schimb parbrizul (era crapat, dar problema mare erau zgarieturile fine care deranjau f tare noaptea), s-a montat un parbriz rusesc, garantie 2 ani la orice (craptura/spartura de piatra, orice) si 5 ani la montaj sau defect de fabricatie, parasolar verzui, total 370 lei. Cat am astepta sa-mi vina randul am inlocuit senzorul de temperatura exterioara (25 lei si 2 minute, cu mana bagata sub bara), am indreptat volanul (boul de mine nu a observat ca are marcaje ca sa-l pui din prima drept), am pus rama la mp3 bine (tot cadea) si am desfacut grilele de la stergatoare ca sa fac putin curatenie... de cand a stat 3 luni sub dud, cu tot spalatul la jet, mirosea a boasca cand dadeai drumul la AC. Cu ocazia asta am observat ca filtrul de polen e praf, trebuie inlocuit si asta in viitorul apropiat.

 

 

 

Adica, cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, florinellll said:

Adica, cum?

Adica orice s-ar intampla si se sparge, ma duc la ei si il inlocuiesc, mai platesc doar manopera (pana in 100 lei)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi Corsa a primit un set de bujii noi, Denso cu 2 electrozi, un filtru de polen nou (mama lor de grile de stergatoare, cat le-am injurat pana le-am pus la loc) si niste bari pe plafon ieftine (sub orice critica, sper sa tina un Buc-Cta-Buc). Fara poze, ca n-am mai apucat. La prima vedere au disparut intreruperile la ralanti. Maine la ITP.

Ulei tot haleste, e deja la jumatate joja, daca am condus-o mai mult eu zilele astea a vazut mai mult forja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pina acum nu si-a revenit din consumul de ulei, nici nu-si mai revine. Bidonu' cu ilei in portbagaj sa tot complectezi, un alt soi de ulei ce sa nu-l haleasca asa rau, ori, un nou RC in toate mintile.

Mai ieri verificam uleiul unei calesti careia cu vreo 5000 km in urma ii fu facut motoru' si uleiul se mentine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic.  Eu ii servesc, la Cielo, Triax Protection plus 10W-40 cu care il ung de vreo 6000 de km.  Am completat vreo 0,6 l. Nu mai zic de sunetul motorului! 

Ce buba au oglinzile incalzite de nu merg? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Viktor said:

Daca pina acum nu si-a revenit din consumul de ulei, nici nu-si mai revine. Bidonu' cu ilei in portbagaj sa tot complectezi, un alt soi de ulei ce sa nu-l haleasca asa rau, ori, un nou RC in toate mintile.

Mai ieri verificam uleiul unei calesti careia cu vreo 5000 km in urma ii fu facut motoru' si uleiul se mentine.

E "opera" meseriasului de Mihailesti, care a facut-o in iarna... ori n-a intors segmentii, ori nu sunt cum trebuie la cota... naiba stie, sa refac iar motorul, nu mersi :)) O sa merg pe un ulei mai ieftin si aia e, completez. Cand o sa am ocazia, o sa iau un motor mai potent, poate un 1.8 in mintile lui, de pe varianta GSI.

1 hour ago, cris06 said:

Offtopic.  Eu ii servesc, la Cielo, Triax Protection plus 10W-40 cu care il ung de vreo 6000 de km.  Am completat vreo 0,6 l. Nu mai zic de sunetul motorului! 

Ce buba au oglinzile incalzite de nu merg? 

Nu merge reglajul pe dreapta (nimic, 0) si incalzirea la ambele. Oglinda si cablajul din usa functionale, probate la baiatul cu dezmembrarile (chiar azi am fost la el, sa-i duc inapoi una din oglinzi, pe care mi-o daduse sa probez)

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...