Jump to content
 

Sign in to follow this  
Geo_ZGA

noua troaca - Corsa C

Recommended Posts

Da-l in spumele marii de surub Viktore. Cat de maniac sa fi sa strangi pana spargi blocul ala de aluminiu ? Ia-o in felul urmator: tu chiar crezi ca, daca ar fi strans la cuplu', aluminiul ala ar fi ceda ? Daca macar ar fi avut "mana" si nu dinamometrica, ar fi vazut ca e o problema acolo ... La cum se vede ca a lucrat, a bagat tubulara, a pus o teava cand a intampinat greutate si ... da-i nene !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filetele in aluminiu in general is pacatoase iar daca nu-s curatate, spalate cu spray de frine si uscate cu usurinta iti face figura, mai ales daca in trecut au fost usor deteriorate. De la strins doar nu prea are voie sa crape, sa iasa pe partea cealalta, cel mult se rade filetul. Asta pornind de la ideia ca fiecarui orificiu ii luat in calcul o rezerva a adincimii mai mare decit surubul. In cazul de fata ori ii vorba de un surub mai lung de cit ar trebui si fara a fi taiat filet inainte, ori mizerie presata de surub. Din punct de vedere tehnic a lucrarii, NU remontezi suruburile fara a curata filetele, mai ales in puncte cheie cum ar fi baie de ulei, chuloasa, capac culbutori, chiar si in cazul filetelor bujiilor ce opun rezistenta.

Un alt aspect nu tocmai plauzibil ii pasta de etansare folosita in exces (de vad eu bine) dupa cum a dat pe-afara la exterior, la fel si pe interior ce nu-i deloc sanatos sorbului de ulei, caz in care se desprind bucati cu probalitatea de a fi carate prin motor. Trebuies evitati astfel de priceputi ai satului si atita tot. Mie unu mi-a dat cu virgula cind a zis ca nu se baga la curatat chiuloasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile au fost lungi... la baie exista cateva suruburi mai lungi, restul fiind mai scurte. Eu am demontat si remontat de 2 ori baia in fata blocului, de fiecare data am avut grija sa le pun corect. Unde nu am nimerit suruburile (ca am lucrat 2-3 in acelasi timp), am pus unele noi de aceeasi lungime (adica scurte), cu cap imbus. Pana sa "mestereasca" mare mecanic nu au fost probleme, cel mai probabil acum am 2 suruburi scurte, unde trebuiau sa fie lungi... a strans cu toata forta, a cedat metalul mai slab, adica aluminiul.

Iar la fulie s-a "scuzat" ca s-au rupt suruburile... la mine nu s-au rupt, de 2 ori, s-au rupt la el. Povestind acum, imi dau seama de o treaba. El folosea cheie pneumatica, daca a strans la cuplul maxim...

Se jura ca el nu foloseste mastic, dar acum am vazut ca a bagat cate 1 tub/garnitura. Amuzant si nu prea...

Service-ul unde e acum nu are sudura in aluminiu, au apelat la altcineva care vine abia luni. Nu mai zic cat mai costa si astea 2 suduri. Deci cel mai probabil pe miercuri o sa fie gata.

Ah, da... si dupa ce a pus o gramada de suruburi aiurea, nu a mai pus surubul de la joja de ulei, unde se prinde pe galeria de evacuare. Ia si pune-o acum... nici nu-mi intra mana de radiator

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urma toata poate fi plombat orificiul cu stift, surub ingropat fie cu cap imbus, fie crestat (pentru surubelnita) confectionat dintr-un surub cu filet identic si licoare de blocat filete ori cele doua componente pentru lipit metale rezistent la temperaturi inalte. De jos trimis stift-ul, de sus (cind aproape sa scoata capul stift-ul) trimisa licoarea sa ia intre filete, infiletat pe pozitie si game over. Asta in cazul in care nu se rezolva cu sudura.

Ca ideie, la ce tip de surub inecat fac referire.

 

stift surub ingropat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat azi. Maine se apuca de simering, ambreiaj, timonerie. Poimaine ar trebui sa fie gata

84169413_190927605351423_4392094837482979328_n.jpg

85062732_828810270923306_5953497727991021568_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil.

Oricum felicitari pentru efort si investitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, raven84 said:

@Geo_ZGA practic ai reconstruit masina. Pe asta o tii pana cand o poti inscrie la Retromobil.

Oricum felicitari pentru efort si investitie.

Nu chiar, e departe de ceea ce am facut la Panzer, doar ca acolo nu am umblat la motor. Inca... si cel mai probabil nu o voi mai face pe la mecanici, mai sigur vad ca e "la bordura".

Momentan doar pe partea de motor si cutie s-a umblat, chiar si cu ceva consum de ulei ar trebui sa mearga o perioada lunga fara probleme. Mai raman alte detalii de rezolvat in viitorul apropiat... pompa abs, putin lucrat la interior, frane spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata troaca, am luat-o putin mai devreme de la mecanic. Ambreiaj nou LUK (cu tot cu rulment de presiune hidraulic), timonerie noua, simering nou. Total 2000 lei, din care 1850 piese si manopera, restul "de-o bere" pt ca mi-a placut cum a lucrat.

Motorul si cutia curatate bine, nu se mai vad scurgeri momentan... in schimb garnitura de la capacul distributiei umezeste putin, a fost pusa prost. Au mai fost gasite urmatoarele bube: 3 suruburi bagate stramb la baia de ulei, mastic peste tot, suspensie fata si bucsaraie fata cu inceput de sfarsit (mai merg), frane spate slabe (stiam deja, vor urma tamburi, saboti, cabluri frana de mana noi)

Ca nota personala, mecanicul de acum este bun si lucreaza curat si elegant. Pt probleme pe care nu le pot rezolva eu, in mod sigur voi apela la el pe viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca luna de miere ii trecatoare, sa lasam pe mai tirziu aprecierile catre mecanicosi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce zic eu e prima impresie, evident ca voi vedea in timp... oricum, "meseriasul" cu segmentarea a facut rahatul praf, mai mult am de reparat dupa el.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...