Jump to content
 

Geo_ZGA

noua troaca - Corsa C

Recommended Posts

Stiu ca unii o sa sara cu gura pe mine, insa episodul (ma rog, telenovela) prin care a trecut Geo imi confirma faptul ca lucrurile trebuie facute bine, chiar daca atrag niste costuri (aparent) inutile. Personal nu as fi pus chiulasa aia pe bloc inaintea unei renovari totale (incluzand rectificare supape, inlocuire simeringuri, ghiduri etc). Costurile ar fi fost mai mari si, pe moment, ar fi fost greu de zis daca sunt justificate ... insa istoria a tinut sa demonstreze inca o data ca nu strica sa fi putin precaut.

Pacat de buna impresie facuta de mecanic la inceput ... acum nu mai sunt asa de convins ca e un adevarat.

Ca idee, poate ca nu s-a ocupat personal de chiulasa insa 100ml de benzina putea sa puna si el pentru a verifica daca supapele inchid cat de cat bine ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Salex said:

Stiu ca unii o sa sara cu gura pe mine

Eu unu nu te ocarasc, si asta datorita faptului ca de-a lungul timpului am urlat de-am facut varice si probabil pe multi am scos din sarite repetind ca o chiuloasa, odata demontata, nu are ce cauta pe blocul motor nereconditionata cap coada. Implica o interventie complexa si nu se justifica daca nu e adusa la adevar cu sanse ca pe urmatorii zece ani sa nu trebuiasca demontata.

Asadar, dragi cititori : da n-aveti un batrin, sa-l cumparati, iar de-l aveti ... sa-i purtati respectu' !    (by Viktor, nu Gica Contra) 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salex, fix asta i-am zis si eu... sa verifice. I-am povestit tot ce s-a facut la masina pana sa ajunga la el, inclusiv faptul ca la atelier nu au mai "rodat" supapele pt ca au uitat, dar le-au verificat cu ceva zeama, de gura mea. L-am rugat sa o faca si el, daca tot e data jos pt segmentare, si sa-mi spuna ce mai e nevoie ca nu demontez motorul in fiecare zi. El m-a "crezut pe cuvant" ca e verificata.

Oricum, si eu mi-am schimbat parerea, se arunca la afirmatii in graba, te convinge ca asa e... dupa care, a 2a zi, descopera ca nu a avut dreptate si serveste o alta idee, la fel de convins ca de prima. Teorii, supozitii si inlocuit la nimereala stiu si eu... din pacate totul s-a facut pe banii mei, am platit de mai multe ori aceleasi garnituri, acelasi ulei, acelasi antigel etc. Sunt f curios daca imi mai cere manopera pt montat si demontat... ca na, piesele trebuie sa le platesc

Sper ca de data asta sa fie totul bine, ca mi-a ajuns.

Acum am inteles si de ce firul de excitatie la alternator era innadit... releul original e pe papuc rotund, cel de pe masina mea e cu mufa. Drept urmare, un intelijent, candva in trecut, a facut imperecherea celor 2.

78993027_2408890276037943_4113094934460891136_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sint pasi tehnici peste care nu poti trece cu vederea pe care ori nu ii ai la cunostinta ori pur si simplu nu te intereseaza. Rodarea supapelor, pe linga perfectionare, citesti rezultatul rectificarii scaunelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Geo_ZGA said:

Salex, fix asta i-am zis si eu... sa verifice. I-am povestit tot ce s-a facut la masina pana sa ajunga la el, inclusiv faptul ca la atelier nu au mai "rodat" supapele pt ca au uitat, dar le-au verificat cu ceva zeama, de gura mea.

... din pacate totul s-a facut pe banii mei, am platit de mai multe ori aceleasi garnituri, acelasi ulei, acelasi antigel etc. Sunt f curios daca imi mai cere manopera pt montat si demontat... ca na, piesele trebuie sa le platesc

@Geo: Sa ma scuzi daca a reiesit ca de tine m-am luat !!! Departe gandul asta. Mi se pare complet absurd sa merg la un "meserias" si apoi sa constat ca se fac experiente ... pe banii mei !!! OK, inteleg si accept ca oamenii nu sunt perfecti. Dar, in situatii de astea, m-as astepta ca respectivul domn sa isi asume ceea ce a facut si sa nu te puna pe tine sa platesti pentru comoditatea (sau ce naiba o fi fost) lui ! Personal chiar am avut placerea de a intalni astfel de oameni si nu pot decat sa sper ca ajungem la astfel de interactiuni pe scara larga ! Cu alte cuvinte: ai adus masina, am facut constatarea, am facut o estimare de costuri si am convenit asupra ei ... mai departe ramane sa iti etalezi priceperea si profesionalismul ! Ca nah, fiecare dintre noi, daca gresim pe la locul de munca, ne-o furam cumva ... Intrebarea mea, legitima cred, este: in cel fel si-a asumat nenea nepasarea si cum a platit pentru asta ?

Scuze ... nu e tocmai potrivit pentru topicul asta ... dar mi-e greu sa ma abtin.

PS: am recitit ce ai scris mai sus si cred ca trebuie sa aduc o precizare: in cazul in care tu personal te-ai ocupat de chiulasa ... ai o parte de vina. Practic i-ai luat mecanicului o buna bucata din responsabilitate.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, m-am ocupat de chiulasa la prima demontare, cand baga apa pe cilindrul 1. Dar i-am explicat tot ce am facut si ce nu, era obligatia lui (si a si zis ca o face) sa verifice chiulasa. Stia simptomele, avea chiulasa data jos de el...

Eu accept faptul ca apar probleme neprevazute, accept sa platesc in plus ceva... dar ce ma supara e ca a montat chiulasa la loc fara macar sa se uite la ea.

Ultima mea experienta cu Claudiu nu a fost placuta, m-am dus la el pt montajul evacuarii sport doar ca sa-mi spuna ca nu poate... desi stia despre ce e vorba, am pierdut timpul de pomana cu evacuarea in masina.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un meserias ce se respecta nu pune urechea la vorbele unuia-altuia, ci verifica si se asigura ca lucrurile corespund manualului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Salex a spus:

 

Ca idee, poate ca nu s-a ocupat personal de chiulasa insa 100ml de benzina putea sa puna si el pentru a verifica daca supapele inchid cat de cat bine ...

Sunt sigur ca a stiut ca sunt probleme cu supapele,dar si-a luat banii pe ''lustruirea blocului'' si la revedere.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara, intr-un final, m-a sunat sa-mi zica ca "e ceas"... motorul e gata, dar tot nu incarca alternatorul. Azi o duce la un electrician si diseara ar trebui sa ma duc dupa ea.

Compresia buna pe toti 4 cilindrii, presiunea la ulei buna.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai vazut ce ecou are forumul ? Adu-i la cunostinta ca n-o vrei proaspat vopsita ... 😀

Apropo, ce a determinat acea crestere a presiunii de ulei ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infundarea canalelor din chiulasa, cel mai probabil. A zis ca a iesit mizerie destula (nu a facut-o el, s-a ocupat meseriasul de chiulase, care a si facut supapele). Acum este luna (cel putin cat am vazut in poze), ar trebui sa fie ca nou motorul dupa cate s-au inlocuit si facut.

Sper sa rezolve cu alternatorul, nici cu releu nou nu incarca. Acum asta ma roade, ca nu se poate circula cu masina fara incarcare.

Si mai are de inlocuit termostatul, l-a mancat sa-l scoata si l-a cam indoit. Nici nu arata f bine, probabil nu mai avea viata multa.

Cam peste 1000 km ii fac un schimb de ulei si filtru, cand termina rodajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am luat masina intr-un final, motorul merge bine. Inca 1600 lei decartati azi, rezultat final pt motor cam 1000 euro.

Am luat un alternator sh, 200 lei, incarca bine acum. Becul de la abs e aprins acum, naiba stie de ce... mecanicul nu era la garaj, nu am mai stat sa pun testerul lui. Ma bazez pe domn' Dj sa vedem ce are. Termostatul nou e praf, zic eu... pe loc sau prin oras, e ok. La drum in afara, apa scade spre 0 si aerul nu mai e cald (logic). Deci eu zic ca termostat deschis... acum sa vad ce naiba iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura aia scazuta nu da bine, mai ales pe perioada rodarii. Termostatul inlocuit in regim de urgenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diseara incerc sa ma vad cu mecanicul, sa puna la loc termostatul vechi. Nu stiu cata viata mai are, dar macar tinea apa la temperatura care trebuie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dumnezeule, Geo, ori masina asta ori este posedata ori ai un ghinion teribil la mecanici.
Am citit tot, cu uimire, nu-mi vine sa cred ce patanie teribila ai tras cu Corsa,
sa speram ca pana la urma ies "demonii" din ea si te lasa linistit de sarbatori. 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, naghis a spus:

Dumnezeule, Geo, ori masina asta ori este posedata ori ai un ghinion teribil la mecanici.
Am citit tot, cu uimire, nu-mi vine sa cred ce patanie teribila ai tras cu Corsa,
sa speram ca pana la urma ies "demonii" din ea si te lasa linistit de sarbatori. 🙂 

Doamne miluieste,Doamne miluieste,gata .....s-a rezolvat

Edited by florinellll
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/5/2019 at 10:20 PM, Geo_ZGA said:

 Becul de la abs e aprins acum, naiba stie de ce... mecanicul nu era la garaj, nu am mai stat sa pun testerul lui. Ma bazez pe domn' Dj sa vedem ce are.

Vin, pun testerul si atat, nu ma mai ating de masina aia a ta neam ca e posedata rau 😄 

Probabil vre-un senzor ABS, vedem exact care.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

 

×
×
  • Create New...