Jump to content
 

Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Cam 4 si un pic ... deci e bine sa iei 5 litri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Iti recomand calduros Castrol Magnatec 5W40. Inainte de asta am avut Castrol GTX 10W40 care nu a mers rau deloc dar de la ultimul schimb s-a imbunatatit mersul motorului.

Sa nu uit! La ultimul schimb am spalat si motorul cu o solutie speciala care se pune in ulei (cred ca era 2+2 dar nu sunt foarte sigur) si pot sa-ti spun ca m-am ingrozit ce a iesit din el. Deci RECOMAND! Mai ales ca masina ta este identica din toate punctele de vedere cu a mea, atat ca model si an de fabricatie cat si ca rulaj.

Eu o sa repet operatia si la schimbul asta si in plus o sa pun si un Duralube ca vine iarna cu toate problemele ei iar uleiul se mai ingroasa.

 

Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un prieten mi-a recomandat sa incerc uleiul total quartz 9000 5w-40.Intrebarea mea este daca stiti ceva despre acest ulei?Ce parere aveti,merita sa il pun pe al meu cielo din 95 corean cu 95000 km?multumesc tuturor pt atentia acordata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-l vei schimba pe la 7-8 k km e ok,in fond e un 5w-40,chiar daca face parte in mod sigur din grupa III (nicio problema,si Castrolul tot de acolo e!) .Eu am peste 250k km si folosesc Castrol Magnatec 5w-40(varianta clasica,nu cu indicativul C3),merg pe gaz mai ales si imi consuma cam 1,5 l ulei la 10 k km;fac schimbul la 7 k km.Ar mai fi o varianta cu Mobil Supersyn 5w-40,un ulei din grupa IV.Salut!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un prieten mi-a recomandat sa incerc uleiul total quartz 9000 5w-40.Intrebarea mea este daca stiti ceva despre acest ulei?Ce parere aveti,merita sa il pun pe al meu cielo din 95 corean cu 95000 km?multumesc tuturor pt atentia acordata.

Total a cumparat de ceva tomp Lubrifin Brasov,e posibil sa fie facut in RO. 10-15W40 sigur sunt facute aici si umbla vorba ca 5W-40 ar fi facut afara dar nimic nu e sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un prieten mi-a recomandat sa incerc uleiul total quartz 9000 5w-40.Intrebarea mea este daca stiti ceva despre acest ulei?Ce parere aveti,merita sa il pun pe al meu cielo din 95 corean cu 95000 km?multumesc tuturor pt atentia acordata.

 

Am gasit ca intruneste specificatiile GM, dar doar pt diesel ( http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?M...mp;Parametre1=2 ).

 

Ca veni vorba.

N-ar fi cel mai indicat, ca alaturi de marca si vascozitate, sa alegem doar uleiuri care intrunesc specificatiile GM, in cazul nostru : GM-LL-A-025 ?

 

Ma gandeam sa fac o lista cu tot ce gasim pe piata cu specificatia GM benzina, in idea de a folosi nu numai uleiul corespunzator ca vascozitate (5W40, 10 W40 etc) ci si ca specificatii.

 

L.E.

Iata ce am gasit in privinta uleiurilor cu aprobare GM-LL-A-025 (benzina), in functie de marca si tip :

 

Mobil 1 Protection 0W40

Castrol Edge 0W30

Aral SuperTronic G 0W30

Elf Excellium Full-Tech 0W30

Valvoline - SynPower GM 5W30

OMV Bixxol Special G 5W30

MOL Dynamic Synt 5W30

Shell Helix Ultra AG 5W30

Ravenol Super Synthetic 0W30

Ravenol Longlife GM 0W30

Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5W30

*GM Super Synthethic LongLife 5W30

*GM Semi Syntetic LongLife 10W40

 

*Am inteles ca uleiurile "Genuine GM" ar fi de fapt Mobil.

 

Daca observati, majoritatea acestor uleiuri, are un indice de vascozitate la cald mai mic (30), adica e mai subtire. Stie cineva daca vreo particularitate a motoarelor GM, incurajeaza producerea de uleiuri mai putin vascoase, pt ele ? Sunt mai "reci", astfel ca-n timpul verii nu e necesara o vascozitate mai mare ? Daca nu, doar Mobil 1 (si brand-ul "Genuine GM") pare sa fie alegerea cea mai potrivita, daca avem in vedere verile toride de pe la noi. Eu unul, nu prea ma impac cu idea de ulei W30, in mediul urban din sudul Romaniei. :)

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea, terminati cu petardele astea de uleiuri gen quartz . Vrei o masina care sa nu te lase cand iti este lumea mai draga ? Atunci foloseste tot ce este mai bun pentru ea nu te uita la 50 RON. In consecinta, pune numai Castrol sau Mobil, daca ai pana in 100000km pune-l full sintentic daca nu semi.. 10w40. Daca esti aproape de 100000km si stii ca pana acum nu ti-a consumat ulei deloc pune full sintetic urmareste-l, daca il consuma pui 10w40 si ai terminat povestea. Asta e parerea mea, am mers numai pe marca Castrol... Magnatec si acum folosesc SLX Profesional nu am nici un fel de problema...

Am innebunit cand mi-a povestit un amic ce a patit la service. Si-a luat un Hyundai i30 1.6 16v cvvT 122cp nou de la reprezentanta, a fost cu el la prima revizie si i-au pus 10w40 ? :o :o :o

Edited by TBird

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca consuma mai mult decat normativul fabricii,dar este un consum rezonabil (as zice pana in 3 l la 10 k km),de ce sa punem 10w-40? Sa terminam de tot motorul? Nu e mai simplu de facut o segmentare(cu tot tacamul aferent),stadiu la care tot se va ajunge?Doar consumul de ulei creste progresiv,in raport cu uzura (doar in afara de situatia "caderii" simeringurilor de supape sau a spargerii unui segment,cand consumul creste rapid),asa ca e timp de pus bani deoparte.Eu nu mai pun 10w-40 in motor sub nicio forma,desi in cartea tehnica a masinii (data la vanzare) e trecut ca prima optiune (desi tolin nu credea asta!). Din moment ce motorul 1,5 SOHC noneuro este aproape identic cu cel euro 3,de ce sa pun 10w-40,mai ales ca au la cald aceeasi vascozitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 litri la 10k e ca si cum l-ai schimba complet, practic e suficient sa completezi :)

Asa poti sa speli parbrizul cu gin, vezi mai bine prin el?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Si daca consuma mai mult decat normativul fabricii,dar este un consum rezonabil (as zice pana in 3 l la 10 k km),

2. de ce sa punem 10w-40? Sa terminam de tot motorul?

 

1. 3 litri de ulei la 10.000 km e un consum mare. Eu am 145.000 km si daca nu merg pana la 4000 de turatii, nu-mi papa deloc.

2. Vara n-are nimic.

 

L.E.

Am mai gasit niste uleiuri de adaugat la lista de sus :

 

FINA First 600 0W30

Total Quartz Energy 9000 0W30

Elf Excellium GM 5W30

AMSOIL Synthetic 5W40 (European Engine Oil)

Mobil 1 Extended Performance 5W30

Mobil 1 5W30

Texaco Havoline Ultra G Longlife 5W30

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al meu din semnatura a mers exclusiv cu 10W40 de cand l-au luat ai mei, si acum tot 10W40 am pus. Are putin peste 100.000km, nu mananca deloc ulei, merge foarte bine motorul, nu ma vait. Nu strici motorul daca pui 10W40 si-l schimbi cum scrie la carte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi continua lista cu uleiuri ce intrunesc specificatiile GM-LL-A-025 (benzina).

 

Castrol SLX Longtec Professional 0W30

Motul 8100 E-Tech Lite 0W30

VPS Heradon LL-II SAE 5W30

 

Atasez mai jos detaliile tehnice ale uleiurilor Genuine GM (preparate de Mobil) :

 

GM Super Synthethic LongLife 5W30 (ACEA A3/B3/B4; API SL/CF)

GM_Super_Synthethic_LongLife_5W30.pdf

 

GM Semi Syntetic LongLife 10W40 (ACEA A3/B3; API SL/CF)

GM_Semi_Syntetic_LongLife_10W40.pdf

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand va multumesc pt raspuns.Vreau sa va spun ca am incercat uleiul despre care am vb Total quartz 9000 5w-40 si sincer va spun ca sant surprins.Imi place cum se aude acum motorul,e mai silentios si mai ales la pornire cu motorul rece nu se mai aud tachetii,acele 3-4 secunde de tacanit.Vreu sa va zic ,inainte am avut Castrol GTX 10w-40,si am impresia ca merge mai lejer cu uleiul Total.astept pareri.Multumesc frumos vorbim.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa nu mai tacane, deoarece ai trecut la o vascozitate mai mica. Indicat era sa fi folosit si un engine flush (solutie de "spalare" a uleiului anterior), inainte de schimb (peste uleiul vechi). Plus ca uleiul Total, nu-i deloc o petarda cum se spusese anterior. Vine pe motoarele de origine franceza, caz in care ar fi putut fi considerat cel mult, mai putin compatibil cu-n motor GM.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la o spalare a motorului cu flush motor,dar tinind cont ca acesta are si un tratament Duralube m-am gandit sa nu afecteze si sa spele si acest duralube.Si mai am o intrebare:datorita faptului ca uleiul total 5w-40 e mai subtire decat castrol gtx 10w-40 e posibil sa imi consume ulei?mentionez ca nu imi consuma deloc cu uleiul vechi.MS.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil. De fapt, cu cit mai cald, cu atit mai posibil :) S-ar putea iarna sa nu observi nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. M-am gandit si la o spalare a motorului cu flush motor,dar tinind cont ca acesta are si un tratament Duralube m-am gandit sa nu afecteze si sa spele si acest duralube.

2. Si mai am o intrebare:datorita faptului ca uleiul total 5w-40 e mai subtire decat castrol gtx 10w-40 e posibil sa imi consume ulei?mentionez ca nu imi consuma deloc cu uleiul vechi.MS.

 

1. Ia in calcul ca orice tratament suplimentar uleiului utilizat, poate afecta reteta aditiva a acestuia din urma. De regula, tratamentele se pun la motoare muribunde, de care vrei sa mai tragi un pic. Daca motorul tau n-are uzura mare si nu-ti creaza probleme, spala Duralube-ul si tot ce a fost impreuna cu el inainte, dupa care pune uleiul nou. Iar ca sugestie suplimentara, pt o curatenie si un nou inceput in ceea ce priveste lubrifierea motorului tau, da jos baia de ulei si fa-o farmacie (asta dupa ce pui acel engine flush si arunci tot ce-a fost).

 

2. In cazul meu, am observat ca uleiul nu s-a consumat in functie de anotimp, ci de turatii. De cate ori am mers tare timp indelungat (4000 de ture si peste), uleiul (5W40) s-a consumat dar in parametri predictibili. Asadar eu presupun ca un mers fara excese de turatie, indiferent de anotimp, nu va duce la consum de ulei, chiar daca ai schimbat indicativul acestuia.

 

Mai adaug la lista de sus :

 

SWD Rheinol Primus GM 5W30

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asadar eu presupun ca un mers fara excese de turatie, indiferent de anotimp, nu va duce la consum de ulei, chiar daca ai schimbat indicativul acestuia.

De ce crezi ca se recomanda ca, dupa trecerea de 100.000km, sa se treaca la un ulei putin mai viscos ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din motive de uzura, temperatura si mod de exploatare, dar numai daca acestea exista. Nu stiu niciun producator de masini, care sa recomande cresterea vascozitatii uleiului, dupa doar 100.000 km.

In manualul de Cielo, n-am gasit recomandari in functie de uzura, ci doar de temperatura atmosferica. In manualul de Leganza, nici macar atat (5W30, API SJ). Un motor de 100.000-120.000 km e inca nou, raportat la durata sa de viata in bune conditii de exploatare. C-o intretinere buna si la timp, se ajunge fara probleme pana dincolo de 400.000 km, fara segmentare. Urmarisem discutii similare si pe alte forumuri si argumentau unii, ca-i un mit trecerea la un ulei mai gros (semisintetic), cu exceptia motivelor de mai sus (uzura, temperatura si mod de exploatare). De altfel, daca motorul papa ulei la turatii normale, da, daca se circula vara preponderent urban si se mai da si talpa, da, se justifica un 10W40. Daca nu, nu, mai ales iarna cand poate duce la cresterea uzurii camelor si a compensatorilor precum si la cresterea consumului, pana se ajunge la temperatura de eficienta a uleiului. Stim cu totii ca pornirea la rece e criminala pt un motor si acolo e nevoie de cea mai rapida si mai buna lubrifiere. In general, trendul productiei de uleiuri auto de azi, e dat de uleiuri cu vascozitati mai mici dar mai protective la uzura, in ciuda acestei vascozitati reduse. E motivul pt care intalnim din ce in ce mai des 0W30 si 5W30, API SM.

 

Sumarizand, in cel priveste pe @velican_costi, e simplu.

Daca deja ii consuma ulei la turatii normale si vara face destul de mult orasul, sa ramana la 10W40. Daca nu, 5W40 e binevenit. Iarna va avea o protectie mai buna si un consum mai mic.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practica demonstreaza la ca 90% din motoarele daewoo din prima generatie dupa 100k km apare uzura si consumul de ulei si este nevoie de alta vascozitate la ulei.Ca sa tragi o asemenea concluzie trebuie sa ai ceva pregatire tehnica si experienta in domeniu.Din pacate nu multe persoane se pot lauda cu asa ceva.Cativa care au pus mana pe un manual de reparatii sau cateva specificatii ale unui producator de ulei au impresia ca au devenit personal calificat.

Din pacate nu este singura problema, mai sunt si cei care tin cu orice pret sa foloseasca ulei de la ofertele marketului din cartier.Nu conteaza faptul ca nu este cel recomandat,este vechi si expirat sau si mai grav este contrafacut.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un motor de 100.000-120.000 km e inca nou, raportat la durata sa de viata in bune conditii de exploatare. C-o intretinere buna si la timp, se ajunge fara probleme pana dincolo de 400.000 km, fara segmentare.

 

N-am nici o pregatire de specialitate, dar eu am auzit de multe motoare de cielo, nubira segmentate in intervalul 150k-200k, si chiar si mai jos, ma rog la 100k cam trebuie sa bagi ulei nepotrivit in el sa ajungi la segmentare. Cazuri de 400k fara segmentare am auzit rar, si si acolo se rezolva cu ceva completare de ulei, destul de consistenta ;)

Insa formula "motor nou la 100k" e de sueta chiar si fara a face comparatii de genul si o femeie e fata mare dupa 10 barbati daca a fost exploatata corespunzator. Sa fim seriosi, motoarele daewoo nu sunt nici pe departe dieselurile de la bmw orice ulei ai baga in ele. Si fac si o comparatie: cum arata uleiul in toyota dupa 10 mii (la 40k km) si cum arata in cielo 16v dupa 8mii (la 40k km), nu exista termen de comparatie. Vrei sa iti povestesc despre? E doar o parere particulara, bazata pe observatie personala.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa faci, segmentare la Cielo dupa 100.000km? :) )

Intra pe DaciaClub si vezi ca-s berline pe carburatie cu motor original nesegmentat care se apropie de 200.000km, unii au vazut si cu mai mult. Cum? Cu ulei de calitate, schimbat la timp, intretinere constiincioasa, s.a.m.d.

Ma indoiesc ca a pus cineva uleiuri jegoase in Cielo-uri, minerale de 3 lei litrul ma refer. Cine si-a schimbat uleiul cum scrie la carte, a pus macar 10W40 de calitate(in prezent masina din profil are Castrol, ultimele dati punea maica-mea un Agip Synt2000 parca-i zicea) nu omoara masina ca la balamuc, n-are nevoie de segmentare prea curand. Eu cred ca ajunge masina din profil la groapa inainte sa prinda o segmentare, nu papa un gram de ulei in 8-9-10.0000km sau sase luni, cat sta uleiul in ea, n-am vazut un fir de fum pe esapament, si motorul trage foarte bine in comparatie cu altele intretinute cu picioarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor care consuma ulei, desi e utilizat la parametri normali de exploatare, un motor care prezinta o uzura de natura sa ceara segmentare la 100.000 km, SE REPARA. Nu se carpeste cu ulei mai gros, decat daca omul vrea sa mai traga de motor, amanand cheltuiala inevitabila. Un motor aflat in prima patrime sau chiar treime a duratei sale medii de viata, este sau ar trebui sa fie nou. Ramane ca posesorul sau, sa verifice acest lucru.

In alta ordine de idei, desigur, si eu stiu cazuri de Cielo cu schimbare de axa si compensatori la doar 80.000 km. Motivele sunt de intuit.

 

Masina mea are 1450.000 km. Conform cartii service, fostul proprietar folosise inclusiv ulei 10W40, in apropierea "fatidicilor" 100.000 km. Consecinta ? Cand a trebuit sa mi-o vanda, i-am cerut reducere pt tacanitul compensatorilor. Dupa care, cu acei bani, am pus compensatori noi si am folosit numai ulei 5W40 (4 schimburi). Consecinta ? Nu afuma, nu consuma (ulei), nu tacane si trage bine. In contextul acestui subpunct, am mers cu Espero de 400.000 km , fara sa fi fost segmentat vreodata. Iarasi motivele sunt de intuit. La fel, chiar azi m-am intalnit cu-n coleg cu Cielo la 165.000 km. Nu umblase la motor deloc si-i mergea bine (nu consum de ulei, nu tacanit).

 

Sunt de acord ca o buna parte a motoarelor Daewoo din Romania, au fost sau sunt in situatia de a fi segmentate prematur si solicita (la modul conditionat), o vascozitate sau alta. Asta e si motivul pt care afirmatiile mele au fost bivalente si deloc dogmatice, acoperind intreg spectrul de utilizari.

1. Iti consuma (ai uzura mare), ii dai talpa, vrei sa mai tragi de el pana la reparatie ? OK, pune ulei 10 W40.

2. Nu-ti consuma (ai o uzura normala), mergi normal ca turatii, vrei protectie mai buna la rece ? Ok, pune 5W40.

 

Insa niciodata nu voi considera altceva decat mit, utilizarea unui ulei mai gros doar pe criteriul intitulat "100.000 km". Utilizatorul trebuie sa determine singur ceea ce poseda, cum exploateaza si sa decida in context.

 

Nu sunt necesare studii de specialite pt astfel de concluzii.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...