Jump to content
 

Sign in to follow this  
ches

Spark-Ul Albastrui

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

In urma cu vreo 6 luni, dupa ce am schimbat mai multe piese la Matiz (discuri, rulmenti etc), mi-a incoltit un gand pervers in minte - sa-l schimb cu un Chevrolet Spark. Initial am cautat un Spark model "vechi", din 2008-2010, ca mai apoi sa primesc aprobarea pentru Noul Spark.

In concluzie am achizitionat un Spark fabricat in 2010, inmatriculat in mai 2011, un singur proprietar, o doamna de vreo 45 de ani. Masina a fost lovita usor frontal (fix in farul dreapta fata) si reparata de cea de la care am luat masina. Cum lonjeroanele, intaritura barei si restul structurii de rezistenta nu au fost afectate (au fost schimbate bara, aripa, farul, proiectorul, capota) si am verificat si cautat masina la service in toate gaurile si toate mufele, am luat-o.

 

Date tehnice:

- Motor benzina, 4 cilindri, 1206 cmc, 82cp@6400rpm, 111Nm@4800rpm, acum are aprox 34000km.

Acelasi motor care a fost pus si pe Aveo hatchback incepand cu 2008. Am preferat motorul acesta pentru ca il stiu de pe masina cumnata-mii care la ea are >90000km si inca merge super.

- Greutate proprie 1002kg.

- Frane disc fata, tambur spate, ABS & EBD.

- Top speed 164km/h (pe care am atins-o pe A2 fara prea mari emotii :) )

 

Dotarile sunt specifice echiparii LT (full): jante aliaj de 14", anvelope Continental, kit bara fata, bara spate si praguri sport, bare longitudinale pe plafon, 4 geamuri electrice, climatizare automata,volna reglabil, comenzi pe volan, unitate audio cu conexiune USB, sertar sub scaunul dreapta fata, 6 airbag-uri (fata, torace si cap), senzori parcare, temporizare pe stergatoare si alte prostioare.

 

I-am facut o revizie mai amanuntita la service-ul unde merg de regula cu Epica - filtru aer, filtru polen, filtru ulei, ulei GM 5W30, placute frana, uns culise etrier. I-am echilibrat si rotile, la >120kmh simteam o trepidatie in volan, acum e tzatza de matza si la 150km/h.

I-am dat si o ceara inainte sa ii fac pozele :) .

 

Mai trebuie facute: schimb lichid frana, schimb lichid de racire, bujii.

 

Masinuta este foarte vioaie, trage foarte bine peste 4000rpm, consumul mediu (am mers mai mult prin oras) a fost de 7.7%. Suspensia este tare si cam neplacuta la trecerea peste denivelari scurte, dar compenseaza foarte bine la tinuta de drum. Este incredibil cat de bine se tine pe viraje la cat de mititica si ce cauciucuri subtiri are.

 

Pe partea de ergonomie te mira cate le-au trecut prin cap coreenilor: are foarte multe spatii de depozitare in usi, bord, sub scaune. Bancheta se rabateaza 1/3-2/3 atat cu spatarul, cat si cu sezutul, ceea ce creeaza o suprafata plana si cu inaltime relativ mare, deci spre exemplu pot sa pun bicicleta (cu roata fata scoasa) si sa am un pasager pe bucata de bancheta nerabatata. Portbagajul este mititel, cu gura de incarcare relativ mica, deci mai mult de un troller mare, nu mai incape nimic. Masina a venit fara roata de rezerva, doar cu un kit de pana.

 

PS: Masina nu fusese inmatriculata pe numele meu sambata cand am facut pozele, asa ca am sters numarul vechi de inmatriculare.

post-4287-0-59600100-1463647520_thumb.jpg

post-4287-0-27176300-1463647527_thumb.jpg

post-4287-0-86842000-1463647531_thumb.jpg

post-4287-0-96934300-1463647537_thumb.jpg

post-4287-0-13271400-1463647544_thumb.jpg

post-4287-0-32705800-1463647548_thumb.jpg

post-4287-0-75232900-1463647550_thumb.jpg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o alergati sanatosi!

 

Barele alea de pe acoperis le folositi sau sunt de decor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mr_!

 

Nu sunt de decor, acolo punem bicicletele :) Am suporti de biclete fara cheie, deci nu am riscat sa le tin tot timpul pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, si eu caut o solutie pentru biciclete. Insa nu as vrea sa ramana barele alea non-stop pe masina 365 zile/an iar bicicletele sa le car de 3 ori. Se scot/dau jos usor? Si daca da... ce model sunt? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastic! M-a impresionat masa ei: f. putin peste "una" tona! Are tabla serioasa ?! :lavolan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mr_ : Barele sunt greu de pus/scos, de aceea le tin pe masina. Dar e bine dpdv al furtului, nimeni nu pierde 30min sa fure niste bare de 200lei. De asemenea incep sa fuiere la viteze intre 50 si 80km/h, sincer nu le recomand. Incerc sa gasesc motivul pentru care fluiera, poate pot sa bricolez ceva... Deja le-am taiat pe dimensiunea masinii, erau ceva mai lungi si dadeam cu capul in ele. Sunt facute de italieni si sunt zdravene, la montare nu ai nevoie decat de o cheie de 10 si ceva timp sunt compastibile si cu suportii de bicla si alte accesorii cu sina de 1cm (parca). Fluieratul este in schimb deranjant.

 

@cris06: Si Matizul avea vreo 850kg parca, e drept cu un motor mai anemic. Dar cutia la Matiz mi s-a parut etajata mai bine pentru oras si motorul dezvolta cuplu maxim la turatii mai mici (~3500rpm). Asta noua este relativ usoara, dar trage bine doar in partea de sus a turometrului. Oricum sunetul motorului si al esapamentului sunt super in turatie, zici ca e un bondar suparat.

Tabla este cu siguranta mai buna ca la Matiz. M-am uitat pe sub ea si in afara de cateva muchii cu rugina superficiala (probabil zgarieturi de la pietre), arata ca in prima zi. In comparatie am vazut Matiz-uri din 2008 deja cu pasajele rotilor spate coapte de rugina. Cu siguranta conteaza si cum a fost intretinuta masina, sunt si Matizuri 2008 care arata OK, dar proprietarii stiau de problemele cu rugina si au avut grija sa curete si sa trateze zonele cu probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa va bucurati de ea!
Imi place cum au pus ornamentul ala de la esapament in bara, prima data cand l-am vazut am zis ca-i toba :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ornamentul ala adauga 2 cai putere :D

 

Arata intr-adevar mai sportiv in varianta asta de echipare, variantele inferioare par "mai cuminti".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, si eu caut o solutie pentru biciclete. Insa nu as vrea sa ramana barele alea non-stop pe masina 365 zile/an iar bicicletele sa le car de 3 ori. Se scot/dau jos usor? Si daca da... ce model sunt? :D

Esti :o fftopic: ai postat acu' 7 ani fix in topicul dedicat, ar fi cazul sa te decizi asupra unei solutii :prr:

 

@mr_ : Barele sunt greu de pus/scos, de aceea le tin pe masina. Dar e bine dpdv al furtului, nimeni nu pierde 30min sa fure niste bare de 200lei. De asemenea incep sa fuiere la viteze intre 50 si 80km/h, sincer nu le recomand. Incerc sa gasesc motivul pentru care fluiera

 

Vezi sa n-aiba rizuri/santuri; daca au, acopera-le cu ceva banda de cauciuc (sau banda izolatoare). Ideea e ca suprafetele de curgere a aerului sa fie perfect netede.

 

Sa va poarte sanatosi ! arata chiar fun pentru o citadina (si nu numai).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' 7 ani aveam hatchback si carlig de remorcare (o masina agricola diesel), si deci solutii nelimitate de carat bicicletele Daca tineam musai pe langa biciclete puteam sa mai car si canapeaua din sufragerie, aragazul si masina de spalat vase, functie de suportul la care ma hotaram : D

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/21125-hyundai-getz-crdi-1516v-88cp/?p=377492

 

Acum insa am masina de boier, berlina si fara carlig solutiile sunt mai limitate... Insa cea mai practica la care am ajuns e sa car niste euroi in plus la mine si sa inchiriez bicicleta la destinatie :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vaxxi: Da, asta am de gand, sa iau niste banda adeziva, sa acopar pe rand zone si sa vad daca gasesc pe unde fluiera. Dupa aceea vad eu ce fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat de la chinezi niste protectii pentru praguri pentru ca ai mei nu prea ai grija cu picioarele, in special pustiul. Cele pentru Spark erau scumpe sau nasoale, asa ca am luat pentru Chevy Trax. Pe fata vin la fix, pe spate trebuie sa le tai nitel. Stickerele albastre vor disparea, mi se par un pic kistchoase, in schimb faptul ca imbraca buza pragului m-a incaintat de cand le-am vazut pe ebay.

post-4287-0-52579100-1470896246_thumb.jpg

 

Mai am de montat si un sticker de protectie pentru buza portbagajului (masina are pe buza de incarcare doar tabla chioara la fel ca Matizul), o priza suplimentara de 12V pentru camera de trafic si gata, "am tunat-o" :) )

 

Cat despre operatiunile restante, am schimbat bujiile cu Denso XU22TT. Operatiunea de schimbare am facut-o singur si mi-a luat 1.5 ore, sunt foarte multe de demontat-montat la loc, inclusiv jumatate din galeria de admisie.

Mai trebuie sa schimb lichidul de frana si lichidul de racire, operatiuni pe care le voi face cand se mai racoreste un pic afara, acum nu prea am chef de tarat pe sub masina...
Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot spune ca am comis-o cu bicicletele deasupra :) . Dupa ce am fost cu bicicletele pe Valea Buzaului, unde ne-am distrat de minune, la intoarcere, cu 1km inainte de casa, nu am aproximat bine inaltimea masinii si am lovit un limitator de inaltime la intrarea in parcarea subterana a unui supermarket.

Pagube:

1. Bicicletele: au cazut de pe masina, amandoua zgariate usor, una cu schimbatorul spate indoit din prindere, totul s-a rezolvat cu 25 lei la Decathlon.

 

2. Masina:

- Haionul infundat usor intr-un loc - rezolvat pe PDR

- Stalpul A usor infundat deasupra usii soferului - rezolvat pe PDR

- Cozorocul de la haion zgariat - revopsire

- Plafonul infudat in doua locuri (2 dungi de cca 10cm) plus cateva zgarieturi superficiale - indreptare la tinichigerie si revopsire

 

3. Suportii de biciclete si barele de prindere: barele au scapat relativ usor, doar zgarieturi si o mica infundatura, suportii de biciclete facuti muci, noroc ca erau de-aia ieftini, am luat 2 suporti noi cu 60 lei/bucata

 

Cateva poze:

1. Pe vremea cand era intreaga

post-4287-0-65467000-1472712808_thumb.jpg

 

2. Aici e la PDR, se poate vedea si dunga de pe plafon. Nu merita facuta la PDR intrucat oricum trebuia sa vopsesc plafonul, iar costul pt PDR era mai mult aproape cat vopsitul elementului

post-4287-0-56678400-1472712811_thumb.jpg

 

3. Tot la PDR dupa ce au indreptat infundatura de pe buza haionului. Am incercat sa prind poza cu cum arata inainte, insa nu se vedea nimic.

post-4287-0-48998200-1472712814_thumb.jpg

 

 

 

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

A iesit vinerea trecuta de la vopsitorie, asa cum am mentionat mai sus, am vopsit eleronul si plafonul. A iesit super, vopsitorul ala este aur curat si de fiecare data am grija sa ii las niste bani extra ca sa ma tina minte :) .

Am muncit ceva sa montez toate plasticele inapoi, mai ales tapiteria de la plafon care este facuta din carton presat si a trebuit sa am mare grija sa nu ii fac cute.

 

Poze mai incolo, dupa pregatirea pentru iarna - ceruit caroseria si bagat ceara in cavitati.

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekendul trecut am apucat sa termin tot ce aveam de facut la ea:

1. Am schimbat lichidul de frana si cel de racire la Tudor. Am pus lichid de frana Ferodo DOT4 si Lichid de racire Permatherm G12 (vandut de Norauto, fabricat in Franta).

2. Am schimbat rotile de vara cu cele de iarna. Jantele le-am cumparat asta vara, provenienta Opel, fabricate de Ranal, aduse din Germania. A intrat putin plumb, ceea ce nu a putut decat sa ma bucure :) .

3. Am spalat bine masina si jantele de vara, apoi am ceruit caroseria cu ceara Collinite (care este pe terminate, la anul sigur trebuie sa cumpar una noua). Asta m-a deservit >6 ani si nu pot decat sa ii aduc cuvinte de lauda.

4. Am tratat gemurile laterale si luneta cu Abro antirain.

 

Ceara de cavitati nu am apucat sa-i bag pt ca nu am ajuns la tara. Poate peste 2-3 weekenduri. In poze se poate observa si plafonul revopsit, arata impecabil.

Urmeaza Epica la rand :) .

 

post-4287-0-89137300-1477293984_thumb.jpg post-4287-0-82857600-1477293986_thumb.jpg post-4287-0-14328600-1477293990_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, n-am mai postat de ceva vreme. Ce s-a mai intamplat intre timp:

- Masina are aproape 40000km, voi pune o poza cand ii implineste. Si cam 6500km de la revizia de anul trecut care a avut loc in luna mai (deci ma pregatesc de revizie, am cumparat deja tot ce trebuie).
- Am primit o cheie pe portierele de pe partea stanga de la un vecin "inteligent"pentru ca am lasat masina pe locul lui, desi el nu mai are masina. Voi incerca sa rezolv problema singur dupa ce m-am documentat cu niste tutoriale pe internet.
- I-am schimbat toate cauciucurile de vara, cele vechi aveau 8 ani si nu prea mai aveam inceredere in ele, mai ales ca masina o folosesc si la drumuri lungi. Am ales sa cumpar Hankook Kinergy Eco K425 (clasa E la consum, B la franare pe ud). Au si floricele desenate pe ele, sotia a fost f fericita icon_e_smile.gif . Cost 651 lei toate 4 (traiasca jantele de 14 toli)
- In weekendul trecut am curatat instalatia de AC si am schimbat filtrul de polen pt ca incepuse sa miroasa a umezeala cand dadeam drumul la AC. fata de Matiz, unde trebuia desfacut bordul ca sa ai acces la calorifer si la evaporatorul AC, la Spark se da jos un capac de plastic prins cu 5 suruburi,se seteaza temperatura pe cald ca sa se deschida clapeta care expune evaporatorul si apoi nu mai ramane decat sa dai cu solutie antibacteriana.

In rest nu ii trebuie decat benzina si drumuri bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- Am primit o cheie pe portierele de pe partea stanga de la un vecin "inteligent"pentru ca am lasat masina pe locul lui, desi el nu mai are masina. Voi incerca sa rezolv problema singur dupa ce m-am documentat cu niste tutoriale pe internet.

Poate te ajuta Tony...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tony se pricepe dar nu este zeu :) . O sa vorbesc cu el sa ii cer sfatul. De regula la zgarieturi de-astea el spune ca "orice ai face nu o sa iasa bine" si recomanda umplerea zgarieturii cu vopsea si apoi polishare. Cam asta am de gand sa fac si eu, partea cei mai dificila este "umplerea zgarieturii cu vopsea" astfel incat sa ajung la fata dupa ultimul strat de lac. Voi incerca cu straturi subtiri de vopsea diluata si apoi 1 strat de lac. Fac un tutorial cand ma apuc de treaba poate iese bine. Estimez ca am timp pe la jumatatea lui iunie, acum am alte treburi pe cap, vreau sa fac o platforma de beton si un carport la tara ca sa am loc pt lucru la masini :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat de adanca e treaba.

Daca e doar lacul https://www.youtube.com/watch?v=2nYF46P7B2c. Iti dai seama daca uzi zgarietura cu apa, daca dispare, e super simpla lucrarea.

Vopsea (pana la primer) https://www.youtube.com/watch?v=h4SNN8PjdmQ

Tabla (desi omul e priceput mai mult in detailing, dar poate ajuta ideea) https://www.youtube.com/watch?v=S2aC_oseMe4 Sau https://www.youtube.com/watch?v=CKU-koKtuMU. Daca e asa, nu cred ca ai sanse sa o faci ca noua.

Astea sunt video-urile care mi-au placut mie mai mult. Sunt o gramada.

Sa ne arati si noua bataia de cap.

Spor :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te grabeste nimeni, poti aplica straturi subtiri cum ai zis si tu la intervale si de cateva zile la final lacul, smirghel, scos la nivel si apoi polish...

Un exemplu autohton, il cunoaste si Tony, deci nu e SF... :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=IuStNaOEznM

 

https://www.youtube.com/watch?v=r2wLxTKeM-c

 

Spor la treaba si sa nu uiti tutorialul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de tutoriale si informatiile utile. Voi incerca varianta cu umplut zgarietura si apoi folosit paint leveler. Tutorialul va veni cu siguranta :) , insa treaba o voi face peste aprox 1 luna, momentan trebuie sa imi fac niste conditii de lucru bune la tara :)

 

Pana una alta i-am facut revizia luni, la Norauto (sunt langa mine) - schimb ulei, filtru ulei si inlocuit freon (a scos 480g a bagat 500g, deci era super in regula, dar nu stiam cum se prezinta instalatia dupa 5 ani). Filtrul de aer si de polean le-am schimbat eu.

 

Lunea viitoare ma duc si la un control de articulatii la service-ul unde ma duc de obicei, nu prea am incredere ca cei de la Norauto sunt in stare sa identifice corect probleme legate de articulatii. Treaba naspa e ca mi se pare ca masina trage dreapta mai mult decat permite inclinatia drumului...

 

post-4287-0-99041600-1494916171_thumb.jpg

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a implinit 40000km!

post-4287-0-99335200-1495515427_thumb.jpg

 

Din pacate a aparut problema cu trasul dreapta pe care am descris-o in topicul de probleme tehnice: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/40935-geometrie-spark-m300/

 

Daca aveti vreo idee despre cum sa gasesc problema fara a schimba toate piesele insirate de mine, va rog sa postati acolo. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...