Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Hyundai Getz Crdi 1.516v 88cp

Recommended Posts

Sunt curios cat ar consuma un diesel in bucuresti. Probabil tot peste 10.. Pe aici eu scot consumuri urbane onorabile, insa traficul e destul de ok. Se intampla rar sa fie ciufulit ca in Buc.

 

@c_french

 

Franele nu sunt aceleasi, discurile fata-spate sunt pe motoarele diesel si pe 1.6 benzina parca.

 

Lipsa de putere a motorului nu poate termina ambreiajul... mai degraba lipsa de pricepere a celui care a condus-o. Adica, manevre de genul mersului intr-o treapta prea inalta, si in loc sa retrogradeze, accelereaza ca innecatul si merge cu ambreiajul apasat. Am vazut si eu unii care merg cu a 3-a de la 15 la 50km/h cu ambreiajul patinand, si apoi se plang ca e anemica si se strica des... Motorul e subturat, in plus mai e si anemic, accelereaza, simt ca da in nas si calca ambreiajul, tureaza motorul, fara insa sa retrogradeze, accelereaza ca la plecarea de pe loc, cu ambreiajul patinat... Cate din masinile alea de firma au fost conduse de blonde? :D

Eu am avut ibiza cu motor de 1.2 8V (71CP) si ambreiajul a tinut bine mersi pana cand am dat masina contra unei mese la restaurant ;)

 

Sau poate a fost pur si simplu un lot dubios. Ambreiajele inlocuite au tinut mai mult dupa?

 

Motorul de 1.3 nu mai este pe modelul nou, a fost inlocuit cu 1.4 de 97CP.

 

Jantele mele sunt pe 14' si in curand le voi pune incaltari de vara noi. Acum sunt cu alea de iarna, iar cele de vara sunt cam duse. Ma bate gandul la vredestein. Mi se pare un raport bun pret-performante, Michelinurile alea bune insa mult prea scumpe (energy nu se pune, sunt la fel de bune ca uniroyal made in ro). Pe o trotineta ca a mea e vorba aia tichie de margaritar. La urmatoarea, care sper sa aiba acolo minim 200CP ar fi altceva ;)

 

Planuisem chiar azi sa ma duc sa iau si sa pun pneurile de vara, insa incepand de vineri au inceput sa fie temperaturi negative si polei la orele matinale la care bantui eu, asa ca mai astept putin. :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Mr, la voi nu se folosesc in general anvelope de ploaie? Un prieten si-a cumparat o masina de pe acolo si avea astfel de anvelope.

Share this post


Link to post

Da, destul de mult. Eu pe Nubira am gume de ploaie, uniroyal, marca belgiana fabricata in Romania :)

Insa nu inteleg de ce, ploua doar de doua ori pe an aici... si tine cate 6 luni :D

Share this post


Link to post

Cred ca n-a fost ocazie sa ma duc in capitala si sa nu ma ploua...Cah!!!!...Capitala Europei desigur!!!!....

Share this post


Link to post

Cam asta-i tot ce poate in linie dreapta... si probabil nici cu chiptuning n-as incerca mai mult ca deja are 4000rpm

 

Consumul 25% oras 75% autostrada (mers la 130) s-a intepenit la 6.3.

La mers 25% oras 75% autostrada la 150, s-a dus la 6.8

post-1523-1202566261_thumb.jpg

Share this post


Link to post
2.Un cauciuc mai subtire presupune ca greutatea masinii apasa pe o suprafata mai mica pe asfalt, deci mai multe kg/cm3, de aici aderenta sporita.

 

cm2 vrei sa zici...

Share this post


Link to post

Oricum nu-i adevarat ;)

Share this post


Link to post

... desi daca ne uitam la masinile de raliu iarna... au niste caucioace haios de subtiri.

Share this post


Link to post

La alea de iarna scopul e sa ajunga la asfalt..

Insa doar pe asfalt treaba se schimba. Conteaza compozitia cauciucului, nu suprafata de contact.

Share this post


Link to post

Cum te impaci cu Getz-ul mr? Consumul e ce te-ai asteptat sa fie sau mai bun? :)

Share this post


Link to post

Ca mai prost nu exista.

Share this post


Link to post

Consumul nu e stralucit... mergand la 130 pe autostrada e in jur de 6, iar la 150 in jur de 6.3. Am reusit sa scad spre 5-5.5 in Olanda, unde au restrictie de viteza peste tot :wallbanger:

In oras e pe la 6.5, insa totusi traficul e acceptabil, ajung uneori sa bag si a 5-a :D (si asta fara sa merg subturat, ca nu imi sta in caracter).

Asta si datorita faptului ca fiind navetist plec inaintea nebuniei si ma intorc dupa...

Pe drum normal, la 90km/h nu am incercat.

 

De cand mi-am luat io diesel, adica din ianuarie, pretul motorinei a crescut cu 18% (de la 1.03 la 1.21). Iar GPL-ul a SCAZUT cu vreo 8% de la 0.59 la 0.55... :rolleyes: La GPL explicatia e ca vine vara, pana acum de fiecare data iarna crestea pretul si vara scadea.

 

Ce ma bucura e consumul de ulei 0 :D . Am 12.000km deja cu uleiul asta si nu a scazut nivelul cu nici un mm, nu ca alte diesele... desi a vazut si trasee lungi cu viteze relativ ridicate, redline, etc. :D

Sper doar ca nu consuma ulei si-l inlocuieste cu motorina... ca unele spanuri de motoare mai au si obiceiul asta... :rolleyes:

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Deci in concluzie era mai ieftin cu un benzinar gepelist de 133cp decat cu un dizal de 88cp :) ) .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Cam asa ceva... insa am cautat de am innebunit una pe GPL care sa fie la aceeasi varsta si pret, sau o benzinara pe care sa pun eu GPL si sa ies la acelasi pret... Cine spune ca benzinarele se devalorizeaza mai repede la SH il invit sa-mi gaseasca si mie una devalorizata :) )

Paradoxul e ca e insa mai silentios dieselul decat benzinaru'... e drept ca nu au nici aceeasi varsta nici aceeasi cilindree :)

Share this post


Link to post

In alte tari asa o fi, in Romania dieselul e obiect de cult.

In fine, mai mare bucuria pentru noi cei care cautam benzinare la care altii stramba din nas si le e frica de o eventuala bomba in portbagaj.

F#*K, pana si in afara e mai ieftin gpl-ul decat la noi, sa-i ia dreaku pe astia...

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

La nubira este o problema rezonanta esapamentului si imi imaginez ca nu face decat sa se agraveze odata cu imbatranirea evacuarii (si eventual tobe nu tocmai conforme cu originalul). Problema este rezolvabila relativ simplu prin un pic de insonorizant pe ici pe colo...

Share this post


Link to post

@Andrei

La Nubira rezonanta aia se trateaza si cu talpa... a mea 4500rpm tacea. Problema e ca asta inseamna peste 160 intr-a 5-a... E mai silentioasa la 170 decat la 140. ;)

 

@Laurentiu

Si eu cred ca bomba din portbagaj e un dezavantaj real... poate singurul. Ocupa spatiu in portbagaj :D

Share this post


Link to post

Probabil e o problema a nubirei de 2l sau o specificitate a masinii tale, la mine nu se manifesta iar principala sursa de zgomot in habitaclu este zgomotul dinamic care creste proportional cu viteza...

Share this post


Link to post

La mine era rezonanta tobelor predominanta...si are un maxim intre 130 si 140. Am schimbat tobele si tot asa facea. E un bas puternic care e cel mai deranjant.

 

La getz motorul/tobele nu se aud in mers, sunetul predominant vine de la pneuri si aerodinamica.

 

Getzul e a naibii de sensibil la vant lateral...chiar si cand nu e puternic, pe autostrada se simte mult mai tare decat la nubira.

Share this post


Link to post

Acum vreo luna jumate am scos un consum care face paleasca un benzinar... 10L/100 km, de la plin la plin, 436km/43l. Si asta mergand regulamentar (autostrada si oras).

Motivul - chestia portocalie din poze, aprox 1t moloz si 1t parchet... :)

 

In rest, am trecut de 50k si in continuare singurul greiere vine de la fata detasabila a cd-playerului.

post-1523-1221586633_thumb.jpg

post-1523-1221586651_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cu ocazia celei implinirii a trei primaveri, panarama mea a primit cadou un flashtuning, dimsport. Rezultatul e in graful de mai jos... 122CP si 256Nm.

Versiunea stock are cativa cai in plus fata de ce scrie in carte... cu o forma a curbei care ma face sa cred ca initial e limitata intentionat.

 

Am facut un test de 80-120, cu clima, intr-o zona nu tocmai dreapta. Intr-a 5-a timpul a scazut de la 12 la 8s. Nu are nimic riguros, insa totusi se simte binisor diferenta. In plus, merge mai rotund la turatii joase, inainte evitam sa o las sub 2000 ca vibra, acum e mai calma...

 

PS Numaru nu de voi il ascund, ci de agentii de asigurari :D

post-1523-1234896785_thumb.jpg

post-1523-1234896859_thumb.jpg

post-1523-1234896867_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Cat te-a costat si in ce a constat operatiunea?

Share this post


Link to post

450E, fara factura (si deci fara tva...).

 

Operatia a costat intr-un prim dynotest, recuperat hartile originale (pe care le am si eu acum), mesterit ceva la ele, bagat hartile noi, si un al doilea dynotest. In total a durat cam o ora si jumatate. Revenirea la configuratia originala e gratuita (de ex inainte sa o vand, ca sa nu am dureri de cap).

Share this post


Link to post

Pe grafic se vede ca inainte sarea un pic de 90. Acuma 122. Destul de mare cresterea, daca avea motorul de 1.6 o faceai racheta :D

Share this post


Link to post

Multisor pentru buzunarul meu, insa cred ca ar merita. De curiozitate- cat ar ajunge pentru motorul meu o asemenea operatiune?

Referitor la consum- ti-ai facut vreo idee- a crescut sau e la fel?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...