Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Hyundai Getz Crdi 1.516v 88cp

Recommended Posts

Inainte a ajuns la 91.58CP :D Adica mai mult decat 88 cat scrie in carte. Astia au limitat probabil puterea inentionat ca sa nu se calce cu versiunea de 110CP. Probabil din motivul asta avea ceva potential de tuning.

Cuplul maxim s-a dus de la 218Nm@2359rp la 256Nm@2527rpm.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Cu alte cuvinte, belea de masina! :D

Share this post


Link to post

Ihi :) Am auzit ca merge si la alea galbene :)

 

Probabil ca si viteza maxima s-a modificat, insa inca nu am testat. Probabil ca acum e capabila de un 190 pe GPS, insa nu am de gand sa fac croaziera la viteza asta.

 

Consumul inca nu l-am masurat, azi s-a facut transplantul. O sa o fac la un drum mai lung. :)

Share this post


Link to post
122CP si 256Nm.

In plus, merge mai rotund la turatii joase, inainte evitam sa o las sub 2000 ca vibra, acum e mai calma...

Numaru nu de voi il ascund, ci de agentii de asigurari :D

122cp la ~1200kg e excelent.

Şi a mea a devenit "calmă" sub 2000 (nu că ar "zăbovi" prea mult în zona aia), numai că, şi probabil vei constata şi tu, cel puţin în cazul meu se cam simte nevoia treptei a 6a.

În mod normal, în extraurban consumul scade cu 0.5-1l%.

Numărul îl ai trecut în profil :P

Share this post


Link to post

Se simte clar nevoia unei trepte suplimentare... sau a unui raport mai lung la ultima treapta. Cutia era etajata aproape perfect ca sa scoata totul din cei 88CP, in sensul ca in ultima treapta, atingea viteza maxima la turatia de putere maxima, acum insa probabil e cam prea scurta. Banuiesc ca voi ajunge la vmax aproape de redline... o sa verific cand trec pe la vecinii de la rasarit.

 

Am glumit cu numarul, nu cred ca ii duce capul pe aia sa se uite aici, si emailul cred ca l-au descoperit recent, trebuie sa ii suni ca sa ii anunti ca le-ai trimis email. Abia au trecut de stadiul de porumbei voiajori. :D

Poza insa poate sa mai apara si in alte parti unde nu tin musai sa fiu cunoscut si celebru :)

Share this post


Link to post
Multisor pentru buzunarul meu, insa cred ca ar merita. De curiozitate- cat ar ajunge pentru motorul meu o asemenea operatiune?

Referitor la consum- ti-ai facut vreo idee- a crescut sau e la fel?

La motorul tau scoti 20 CP maxim din chip tuning. La dieseluri este altceva.

Mr_ mi se pare mare cresterea, sa monitorizezi intercoolerul si furtunele de la turbina.

Share this post


Link to post

Da ambreiajul rezista? :)

Share this post


Link to post
La motorul tau scoti 20 CP maxim din chip tuning.

Poate cu tot cu admisie şi evacuare modificate. În rest, din rescrierea softului, mai mult de 10 cp nu scoţi. Cel puţin nu dintr-un motor aspirat de 1.4-1.6l, din câte ştiu eu.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Exista o versiune stock de 110CP, care se pare ca e identica, nici mecanicii de la hyundai nu stiu vre-o diferenta. Codul pieselor de schimb pentru abreiaj e acelasi. Asa ca nu cred ca sunt riscuri mari. parerea mea este ca motorul e f asemanator cu cel de 110, daca nu identic... si prin urmare cu ceva rezerve.

 

Referitor la cutia de viteze, am facut un mic fisier excell si m-am jucat putin... daca ar fi rapoartele mai mari, sau pneurile, tot n-as castiga nimic la viteza de varf. Singurul castig ar fi ca Vmax s-ar obtine la o turatie mai mica. Practic puterea e aproape constanta pe un interval de vreo 500rpm (+-2CP). Si tot probabil, daca Vmax dinainte e cea din carte (173km/), pierderile in transmisie de 16% asa cum au fost masurate, acum voi putea spera la ceva peste 190km/h. Evident, nu am de gand sa fac croaziere la peste 4000rpm, insa voi verifica daca am calculat corect :D

post-1523-1234977803_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Alt rezultat al calculului, de care am uitat... spre deosebire de Nubira, ca sa obtine demarajul maxim, trebuie sa schimb in limitare, la 4500rpm. La Nubira asta nu era valabil decat cel mult in prima treapta, in rest trebuia dat 3 pe la 6300rpm si 4 si 5 cam 6000rpm (limitarea la 6500).

post-1523-1235113962_thumb.jpg

post-1523-1235114007_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ia sa vedem...

 

Deocamdata, asta e cel mai mult cat a vazut pana acum. Inca se mai ducea insa nu am mai avut unde... greu de spus daca era sau nu vale. Data viitoare fac log cu GPS-ul, ala calculeaza si panta.

 

180 pe ceas a vazut si inainte de resoftare, insa cu multe rugaminti... acum la 180 pe ceas duce destul de intins, chiar si cu putin deal.

post-1523-1240604401_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Fuge , fuge buburuza!Sa o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Deocamdata cel mai multumit sunt de faptul ca singurii bani bagati in afara reviziilor au fost cei de resoftare :D

Share this post


Link to post

Niste poze noi facute la prietenii dinspre rasarit :)

 

continuare

post-1523-1247946154_thumb.jpg

post-1523-1247946184_thumb.jpg

post-1523-1247946334_thumb.jpg

post-1523-1247946368_thumb.jpg

post-1523-1247946394_thumb.jpg

post-1523-1247946439_thumb.jpg

post-1523-1247946469_thumb.jpg

post-1523-1247946549_thumb.jpg

post-1523-1247946568_thumb.jpg

post-1523-1247946600_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

mda :wallbanger:

 

sa le stea in gat pda-ul pe care l-au gasit in torpedou. Oricum era o vechitura. Si oricum era suficient de retardat sa-l fure fara brat/alimentator (era "ascuns" sub scaun)

Insa cu geamul mi-am gasit de treaba... si motiv sa stau in casa in weekend... :wallbanger:

post-1523-1254509407_thumb.jpg

post-1523-1254509527_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Belgia. Buricu europei la naiba. Pacat...

Apropos, te-ai mutat in Bruxelles? > :)

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Pai sunt mutat in Bruxelles de doi ani... si ceva. Iar cartierul e unul destul de ok prin zona mea...

Share this post


Link to post

Au ajuns romanii pe acolo ;)

Share this post


Link to post

Nu-s convins... aia sunt ocupati cu cersitul in intersectii, desi de la un timp au concurenta si poate s-or fi reprofilat...

Oricum, furtul de si din masini e o specialitate cu traditie prin zona. Unui unchi de-al meu i-au furat o Dacia 1300, acum 20 ani, pe vremea cand conationaili ajungeau pe meleag doar via Iugoslavia... Proasta idee, ca i-a prins usor, un asemenea exotism sare in ochi...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

HAi sa va povestesc ce-am mai facut de cand nu v-am mai scris.

 

Scuterul a trecut de 1000km, a primit ulei nou, filtre curatate si a scapat si de restrictia din carburator. Acum am atins 70km/h.

 

Intr-o zi aveam senzatia ca ma prostesc pe zi ce trece si ca sa mai tin neuronul activ am facut un mic macro excel care sa faca predictii de performante la masini stock si in urma tuningului. Ia in calcul destul de multi factori, curba reala de putere, aerodinamica e corecta daca vmax din catalog e si ea corecta, ia in calcul aderenta, transfer de mase, schimb optim de viteze (si afiseaza care ar fi), etc. L-am uploadat mai demult pe alt forum si cativa baieti care au facut masuratori confirma ca rezultatele sunt f aproape de realitate. Daca vrae cineva sa se joace cu el, macro-ul se lanseaza cu CTRL + R

 

Si mi-am luat si eu un mic accelerometru (asta http://www.alibaba.com/product-tp/10760351...rix_3_Axis.html ). Azi am facut niste teste, 0-60mph pe doua strazi diferite, in ambele sensuri, si un 1/4miles insa doar o singura data si doar intr-un sens. singur in masina, 11 grade afara, rezervor la jumate. Fara sa va plictisesc, rezultatele arata asa:

 

Test _________Predictie Excel ___ Masurat (in cele doua sensuri)

0-60mph ___________ 9.0s _________ 8.94 - 8.96

0-60mph test 2 ____ 9.0s _________ 8.57 - 9.55

 

1/4 miles ________ 17.2s _________ 16.85 -

____@ ___________ 83.3mph ________ 83 - mph

 

Calculul excel face ipoteza unei schimbari de viteza in 0.35s (destul de optimist, zic io) iar al doilea test de 0-60mph era probabil in panta, iar la rezultatul prost am avut si pb de aderenta. Primul test insa a mers "ca la carte".

Pt testul de 1/4 miles nu bag mana in foc ca a fost drept drumul peste tot.

 

Predictia excel pentru 0-100km/h este de 9.7s. Daca e destul de precis pe 0-96.5km/h si pe 400m cred ca e aprope de realitate si pe 0-100km/h

 

 

PS

Stiu ca la Superb par aiurea rezultatele, insa nu sunt convins ca sunt aiurea. In catalog varianta manuala e data la 8.6s. Cei de la moniteur automobile belgia au masurat-o la 8.2s. Eu iau in calcul varianta DSG, care cica ar schimba vitezele in 8 milisecunde... Am "testat" in excel si varianta manuala, insa nu reuseam sa scot 8.6 decat cam trangad datele de par, cu date rezonabile eram mai aproape de testul celor de la moniteurautomobile decat de catalog.

chip53_getz.xls

post-1523-125646980942_thumb.jpg

post-1523-125646981964_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Hai sa va cer si voua o parere: ma bate un gand sa vand Getzul. Si ca sa fiu pragmatic, dau argumente:

 

Pro

- O tin degeaba in parcare, am facut 300km in trei luni cu ea.

- Pt mersul la birou e la concurenta cu scuterul/bicicleta cand e frumos afara si cu autobuzul cand e urat. Scuterul e mai rapid, si autobuzul la fel la orele de varf, adica taman cand plec sau vin de la birou (are banda separata).

- Pt vacante e la concurenta cu Superbul

- Sotia n-are carnet si nici nu are de gand/nevoie

- Platesc la ea cam 700€/an taxe si asigurari, si mai pierd si prin devalorizare. La cat de des merg cu ea, e mai economic cu taxiul

- Are +4 ani si asta inseamna control tehnic in fiecare an. Nu e o problema sa-l treaca, insa asta inseamna juma' de zi pierduta de fiecare data.

- Nefiind disperat s-o vand, as pute tine la pret si sa n-o dau decat daca mi se ofera cat imi convine.

 

Contra

- E o masina buna si economica, nu am avut probleme de nici un fel. A imbatranit foarte bine, nu zdrangane, nu trancane, nu are greieri, control tehnic fara probleme, nu haleste ulei nici macar la forja, e foarte bine intretinuta, etc.

- Nu are cota de piata, daca iau 4k€ pe ea e bine. Insa daca o tin, se devalorizeaza in continuare. Un rahat de clio sau de smart prabusit costa mai mult.

- Ma mai scoate din cacao cand vine la mine familia largita (insa asta e poate o data pe an, si iar e mai rentabil taxi)

- In rarele ocazii cand merg singur prin oras e mai comoda ca e mai usor de parcat. In plus, probabil in vreo 2 ani as putea merge cu toata familia cu ea prin oras (cand fiica-mea n-o sa mai aiba nevoie de carucior ci doar de scaun pt copii)

- Pe de alta parte, nu ma imbogatesc nici cei 4k€ pe care i-as lua poate pe ea si nici cei 700€/an economisiti.

- Are carlig de remorcare, la skoda n-am. Si la nubira am avut, si de fiecare data cand am cumparat masina cu carlig am spus ca n-o sa am nevoie de el, insa de fiecare data m-a ajutat. Daca vreau sa-mi cumpar un kart sau un atv de exemplu carligul ajuta ;)

 

Voi ce ziceti? Se admite orice prostie :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cata vreme nu ai al doilea sofer in familie merita doar daca cealalta masina era cu tractiune spate, de putere mare,

pe care vroiai s-o tii iarna in garaj si in rest s-o folosesti in weekend.

Dar la cum o spui si la cum te stiu (asa, subiectiv, din ce ne povestesti pe aici), eu zic ca o scoti la vanzare indiferent de ce se scrie pe aici :)

Share this post


Link to post

Ma mai gandeam si sa o inmatriculez in Romania... sa o folosesc o data sau de doua ori pe an (tot cam ca acum :D ). Insa nici asta nu e musai justificat, are socra-miu un cazan de Cielo pe GPL in plus pe care il pot forja la nevoie. De fapt nici nu e chiar cazan, e destul de intreg, insa fara AC, e bun numa' iarna :D

 

La aproape fiecare argument am si un contraargument.

 

@Tommy

Ma gandeam sa o inlocuiesc cu una daca se poate RWD... nu neaparat de mare putere, insa decapotabila :D Aka tot pt familie, si tot pt weekend, nu pt circuit. Pe circuit ajung din pacate mult mai rar decat mi-ar placea...

Share this post


Link to post

Daca nu o folosesti o tii degeaba. E posibil sa inceapa sa faca probleme, tocmai de la "stat" in parcare. In plus - fara sa fiu rau - nu e cine stie ce masina faina sa o tii de placere - e doar o masina mica de oras. Buna cand are o utilitate, altfel...

 

Eu merg cu Cielo zilnic prin oras pentru ca e mult mai comod, si il mai iau afara din oras cand stiu ca ma asteapta drumuri "incerte" - In rest pentru extraurban, tin Alfa. Nu zic ca nu m-as descurca la TOATE drumurile cu Cielo, din contra, dar Alfa e o masina faina, care merita tinuta.

 

Iar de 4000e pui carlig de remorcare si cred ca iti ramane si de remorca si de atv :D

Share this post


Link to post

Nu prea vreau sa pun carlig la skoda. E urat si in plus nu poti da "pana auzi poc" ca face gaura, iar asta e important intr-un oras imbacsit cu locuri de parcare mici si putine. La hyundai e altceva, are vizibilitate in spate f buna si ma pot opri la mm.

In plus e foarte scump, din cauza senzorilor de parcare, costa +1000€. Mai bine inchiriez o duba cand am nevoie.

 

De mers mai merg din cand in cand cu ea, insa adun f putini km. Insa ii mai invart fluidele cand ma mai trimite nevasta cu butelia, sa mai umplu sifoanele, etc. Nu sta nepornita. In plus cand ploua (de doua ori pe an, cate 6 luni fiecare) merg cu ea la birou desi autobuzul ar fi mai rapid. Insa as ajuge mai ud :D Insa si asta inseamna mai putin 200km/luna.

 

Din pacate n-o pot nici face masina de circuit. E dizal, e fwd (si fara LSD) si are o distributie de mase 99-1. Poate doar dragster :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...