Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Mai stergem praful, ieri si alaltaieri s-a redesfacut motorul la ala rosu si am gasit un senzor de detonatii spart. Cel mai probabil l-am strans eu cu simt de raspundere.

Din pacate nu prea am gasit de cumparat drept urmare momentan l-am inlocuit cu cel de la sfi si pare ca functioneaza,  nu se aprinde check-ul, in schimb se aprinde la sfi dovedind ca nu era degeaba acolo 🙂

IMG_20200621_143057.thumb.jpg.c0f9a62db25b305809cf518ae679d9ff.jpgIMG_20200621_152337.thumb.jpg.7c5e016d3682d5cfbc5f5e1369444a80.jpg

Alte operatiuni, am reverificat distributia, schimbat pompa de apa fiinda rupsesem un surub de la fulie in ea data trecuta si statea in 3, plus ca avea paletul de plastic, lucru nerecomandat de bmw, am etansat si capacul de sus de la distributie fiindca pierdea un pic de ulei de data trecuta si nu in ultimul rand am facut un test de compresie cu ceas calibrat cum trebuie (mi-am cumparat altul), rezultatele sunt urmatoarele.

 

IMG_20200621_131836.thumb.jpg.0ff41b8c41baf70f01a1789fc88f869b.jpg

Motorul pare sa mearga mai bine dar nu ma pronunt pana nu il scot la plimbare.

S-a mai schimbat senorul tps mai demult  (cumparat nou, nu stiu daca am mai zis).

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au venit distantierele si bara de rigidizare, sper sa se potriveasca.

Distantierele sunt de 0,5 dar avand in vedere ca intre timp am luat 2 de 1,5 cm puse pe spate astea se vor folosi cate 2 sa fac 1 cm pe fiecare roata fata.

Sper sa ajunga prezoanele stock, daca nu, punem 0,5 momentan pana iau altele, pe spate am deja de 45 mm.

Petru curiosi, cele stoc au cam 28 mm lugime 😄 

IMG_20200624_140504.thumb.jpg.9811e6d6721b1ed31171681479966237.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a montat bara, s-a potrivit kind of, a trebuit putin ajustata 😄 

IMG_20200624_194354.thumb.jpg.aed7190ebcac66ff9da1753f681ade47.jpg

Cam asa arata distantierele. Pe spate imi place dar cred ca ar mai trebui putin lasata din suspensie.

In schimb pe fata nu am putut sa montez mai mult de 5 mm cu prezoanele stoc (si-asa mi-a fost cam frica fiindca am numarat vre-o 4 filete la strangere si imi era ca..cine stie) 

Oricum fata cere mai mult, vom vedea pe viitor cand o sa iau si prezoane mai lungi. Cel mai probabil 1 cm, 1 cm jumate.

IMG_20200625_075939.thumb.jpg.0d93923e53ae632de607627a2eab2704.jpg

IMG_20200625_080003.thumb.jpg.9792267e661b61e51653074c64a785a9.jpg

IMG_20200625_080107.thumb.jpg.a2221f8747fbbbaddf2d89a7ec47652e.jpgIMG_20200625_080118.thumb.jpg.3bcc12dcc2847e47a4d9fd4ad43d61da.jpg

 

Azi am tras o plimbare prin parcul national bucegi (m-a prins o ploaie de am crezut ca raman pe-acolo).

Masina trage la fel, senzorul ala nu era problema. Urmatoarea pe lista este pompa de benzina, din lipsa de scule de masurat, o schimbam direct. 

Sambata cred ca trag o transalpina daca e vremea frumoasa.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banui ca Scufita ii trasa pe iarba pentru sedinta foto doar. Parcatul pe iarba, un aspect ce trebuie luat in seama ca daca e de durata, ataca cazanele pe burta, praguri, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta in garaj, tocmai o scosesem sa plec la plimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem folie.

IMG_20200703_204351.thumb.jpg.591c8793959803fc75a1d3ad9ea1add5.jpg

Am luat si pompa de benzina, am gasit si senzorii de detonatii pana la urma, au venit si distantierele fata de 1,5 cm cu prezoanele de 45 mm, maine am multa treaba.

Joia viitoare e programata la evacuare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde/la cine/cat evacuarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AD garage, pilot(fostele borla), ce fac eu o sa fie 1200 ron.

Trebuie inlocuit "downpipe-ul" 😄  de la flansa serpilor  pana in intermediara, inclusiv filetul sondei lambda si voi pune o finala de inox espero style cand era noua, nu cand vibrau toate sitele in ea 🙂 

O sa pastez intermediara fiindca are si catalizatorul integrat, desi astia nu mi-au trecut-o euro2 in carte din ce am vazut si asputea renunta la el pentru un plus de putere.

Oricum, asta e planul teoretic, practic vad eu cand ajung acolo ce si cum. Oricum va fi minim 50 mm diametru.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem si distantiere fata. Pompa si senzorii data viitoare din lipsa de timp.

IMG_20200707_141325.thumb.jpg.ae8fddd90e66a89082f0fea203d22fa4.jpgIMG_20200707_141340.thumb.jpg.439be5e0494c34f717da9941e46196a0.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem tot, pompa, distantiere, evacuare, senzori...tot 🙂

6c3e793b-6aa9-4f71-a3fa-68cd5348ae3d.thumb.jpg.7fb1faf2c5e5b35cb2e89fb3c8ad6b5d.jpg

 

Evacuarea s-a simtit, raspunde mai bine, nu atat finala cat bucata asta care era obturata fix inainte de sonda lambda, acum e ce trebuie.

IMG_20200709_141208.thumb.jpg.08b29474258d2349b4ed1e65154e4137.jpg

Ca si galagie are o tonalitate grava pana prin 3000 de ture dupa care nu prea mai urla rau, am pastrat cataliatorul si intermediara si de-asta, sunetul se sparge bine.

Vedem la drum lung cum e. Intre timp am mai descoperit o zgarietura pe care ori n-am vazut-o, ori am facut-o intre timp (a doua varianta mai probabila) insa nu imi aduc aminte cand.

 

IMG_20200709_135808.thumb.jpg.d9a2f3bbf853a8e170cc5263403dd93a.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, toba aia finala desi e pilot facuta tot la romcat nu se compara cu borla aia de pe espero, aia ragaie si plesneste in ture mari, in relanti si calcata usor e decenta, scap cu talon,  asta a dreacu are o frecventa de rezonanta urata sub 3000 de ture care e deranjanta la drum lung si nici nu pot sa pacalesc politia.  

O sa incerc cu niste STP captusit in portbagaj, daca nu, cred ca o dau jos, azi mi-a rupt creierii in 200km facuti, ori am imbatranit eu ori e o porcarie de toba. 

Oricum, in rest masina merge bine, consuma o gramada...etc, nimic neobisnuit 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o porcarie ... nu mai pierde timp si bani cu insonorizarea ... 

Cunosc "feelingul" si stiu cu ce scamatorii am scapat de el. Nu se justifica !

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Dj_Dark said:

 

O sa incerc cu niste STP captusit in portbagaj, daca nu, cred ca o dau jos, azi mi-a rupt creierii in 200km facuti, ori am imbatranit eu ori e o porcarie de toba. 

 

Exclud ca tu sa fi imbatrinit (forever young) astfel te-ai fi plins ca-i prea selentioasa si ti-ai dori una mai mare, mai puternica, mai galagioasa sa o auzi si tu din cabina. 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit problema.

Nu toba e de vina ci iesirea aia dubla, daca astup unul din tips-uri zgomotul se reduce considerabil.

O sa vad cum adaptez o tabla cu surub ca un fel de "silencer" pentru drumuri lungi, carpa bagata am pierdut-o in 3 km 😄 

IMG_20200712_184314.thumb.jpg.ed655f0ac1f81ebe661ad43d02313239.jpg

Ca si alte operatiuni, mi-am comandat prezoane de 50 mm fiindca alea de 45 prind doar 6 filete si pare cam putin, mai ales ca vineri vreau sa ma duc pentru prima data pe adancata cu ea sa vad si eu cum e pe circuit 🙂 

Am facut un fel de cold air intake, adica pe romaneste am descoperit ca admisia mea trage fix aerul care scapa printre radiatoarele de ac si apa si cand sta pe loc cu ac pornit ii dauneaza rau. Si daca tot eram aici am pus si 2 plastice care lipseau pe lateralele barii fata. Plasticele rigidizeaza structura si leaga carenajul rotii de bara astfel tunelele de aer pentru frane nu mai cad 🙂 . Pana acum aveam 2 soricei dupa ce le-am pierdut pe drum pe rand (stanga de 2 ori, dreapta odata).

A se observa si pata de ulei pe coltul radiatorului de ac ceea ce denota ca e fisurat si voi pierde fronul in timp, pana acum inca mai functioneaza.

IMG_20200712_172241.thumb.jpg.ac7997bf1f1343856f78384a07114bde.jpgIMG_20200712_172030.thumb.jpg.e9434ead22cf453cd7df695ca3c3cdd0.jpgIMG_20200712_172719.thumb.jpg.1a38bafedb082d7bfe9b6d6d53677c7c.jpgIMG_20200712_181559.thumb.jpg.4b79c8c775100212ad141724fbbefa8b.jpgIMG_20200712_175509.thumb.jpg.ddf0c9b8f06e346a9e7488e74110567e.jpg

Ah, am uitat, am comandat niste leduri ca sa fac eu o "schema" , niste porcarii, a fost prima si ultima incercare 🙂  Luate de la emag, cyntia parca se numeste firma chinezeasca, nu luati.

IMG_20200713_134047.thumb.jpg.34475b76078db34ca10b8f0373958313.jpg

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continuare, fiindca cel rosu merge bine aparent l-am desfacut pe cel gri in sfarsit.

Din prima am observat ca intercoolerul a inceput sa se umezeasca de ulei deci e fisurat, drept urmare am comandat altul, 400 RON.

Motorul e uleit tot, trebuie sa descopar sursele (ca sigur sunt mai multe) si sa il curat.

Cam asa e momentan, masina are mai multe probleme care se vor adresa individual si voi posta statusuri.

IMG_20200713_163456.thumb.jpg.c8799edaea91dde66e800662b1377294.jpgIMG_20200713_163511.thumb.jpg.c4d2242a40b890e06a3bb38d57abef0b.jpgIMG_20200713_174350.thumb.jpg.c5de971303bc350ea1ce5bb57da93638.jpgIMG_20200713_174932.thumb.jpg.077eb31c83f6689b5781270a6dbc60f9.jpgIMG_20200714_093223.thumb.jpg.275eadbf4e852c82bc057bdc51dd1394.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem noutati, filtru KN si prezoane de 50 mm

IMG_20200715_142208.thumb.jpg.a8876565ef9afd6fc5c95948a2b251e6.jpgIMG_20200715_150930.thumb.jpg.bbea4af259c1b489ca9b9bbdf7d6473d.jpg

Din pacate prezoanele ating pe fata, in ce ating naiba stie, probabil in tabla din spatele discului fiindca m-am enervat si nu am mai investigat.

Alea de 45 se infiletau 6 filete, astea freaca in ceva sa le ia naiba 🙂  Macar filtrul ala s-a potrivit "kind of" ca si ala m-a enervat putin, parca era prea mic si cadea in cutie, investigam peste ceva timp daca trage aer fals pe langa.

Ala gri acum, am continuat demontatul, m-am hotarat sa desfac tot pana la urma asa ca va sta ceva timp pe dreapta, sper sa mearga asta rosu pana atunci fiindca din 5 masini e singura pe roti si cu actele in regula 🙂 .

A venit intercoolerul, s-a potrivit perfect insa din pacate am descoperit balta de ulei pe scut, in urma investigatiei se pare ca  scurgerea e pe la joja, oring-ul pus de mine data trecuta pare cam mic si scapa pe langa.IMG_20200715_155225.thumb.jpg.892f5e7ab2ebfaf80c29e7a5f0f753a7.jpg

IMG_20200715_142733.thumb.jpg.61877bcc819a56bb16c4261878a99228.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem iar noutati, am f*** motorul la cel rosu 🙂 

Ieri mi-am indeplinit un vis si am fost pe circuit. Frumos, ma mai duc 😄 

Masina s-a comportat exemplar ca si tinuta de drum, chiar am fost impresionat. Franele se descurca, curbele le ia intr-un mare fel, din pacate puterea nu e suficienta pentru performanta, insa pentru distractie e.

In total am dat vre-o 18 ture dintre care aproape jumatate au fost power lap-uri.

Revenind, prima problema a aparut cand am ramas fara AC dupa vre-o 3 sesiuni. Nu, nu ma dadeam cu ac pornit, dar pe turul de incalzire si pe cel de cooldown il porneam ca muream de cald cu casca aia pe cap.

Dupa am mai dat o sesiune si la final am auzit ca motorul parca nu mai mergea ca la inceput. Parea ca bate un tachet usor si parca nici zgomotul de pe evacuare nu mai era perfect rotund.

Bine, rotund nu a fost el niciodata dar acum parca era un pic mai rau. 

Boon, am plecat spre casa si dupa spre tara, iar pe drum m-a mancat sa ma iau cu cineva iar in urma "cursei" eu am ramas in 3 cilindri 😄 

Deci, motorul nu bate, nu da cu ulei, doar ca pare ca merge in 3. Din simptome pare ca am parlit 1 sau ambele supape de evacuare de la un cilindru.

Si daca ar fi sa merg mai departe cu ghiceala, sunt cele de la cilindrul 4, cel care  dat cea mai mica compresie (e mai sus o poza cu reultatele).

Am limp-ait sa pana acasa urmand sa investigam exact ce s-a intamplat. Binenteles ca nu o sa ma arunc direct in el pana la coate, o luam usurel cu verificat bujie, test compresie...etc.

Intr-un fel e bine fiinca daca teoria mea e corecta, supapa/supapele alea nu au etansat niciodata bine asta fiind si motivul pentru care s-au topit cat si motivul pentru care motorul nu avea cei 140 de cai promisi indiferent ce i-am facut si o sa o duc din nou la rectificat, de data asta la altii si o sa verific/ schimb tot ce e nevoie ca sa fie in parametri.

Si, la final, o poza (atat am apucat sa fac) si o filmare

IMG_20200717_122035.thumb.jpg.05319de9a8853e1223d2d81c578b94c1.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare mie ori pe circuitul ala ii mai mare zgomotul decit viteza ? 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu ce te asteptai, formula 1? Sunt totusi masini de strada nu de curse 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam cu cit /h preseaza aerul o caleasca pe circuit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu am fost atent dar nu foarte mult, se face tot circuitul cu treapta 3 cu vre-o 2 exceptii unde dai a-4-a scurt, 2-3 unde e nevoie de a doua si linia dreapta unde stai pe a 4-a. Cel mai probabil 150 + cand incepi franarea la finalul liniei drepte, in rest, intre 70 si 130 estimez.

 

Bine, eu vorbesc de a mea, altii probabil iau 200 acolo gen honda aia alba din filmare care era un type-r modificat la 375 cai. 

https://motorparkromania.ro/

Are 4129 metri si eu am scos 2:20 cel mai bun timp pana acum dar e loc de imbunatatire, abea m-am invatat cu el 😄

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi s-au diagnosticat cele 2 probleme.

La motor nu era nici o supapa sau ce mai aberam eu mai sus, era...o bujie 🙂 

IMG_20200719_115511.thumb.jpg.1f8d78783a6434122ec652dbc4dde14d.jpg

 

Am pus vechile ngk iridium si si-a revenit miraculos. Testul de compresie a iesit bine.

La clima situatia e mai complicata, s-a intrerupt bobina de cuplaj a compresorului, din pacate nu prea am gasit drept urmare voi lua un compresor din dezmembrari sau voi adapta o improvizatie ceva.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca bobina nu exista separat, am recurs la improvizatie.

Din fericire bobina era intrerupta la conector. Care conector este pe principiul networking it, adica are o furca ce "inteapa" si zgarie firul pentru contact. O prostie fiindca acolo firul s-a subtiat si a cedat. Drept urmare, tziganieee 🙂 . Am sapat dupa fir, lipit un alt fir si acoperit cu un fel de rasina epoxi pentru intarire.

IMG_20200720_153620.thumb.jpg.6a93e7866d1f2e33e85f74deb83c5cd2.jpgIMG_20200720_160001.thumb.jpg.dcd4555bbd604cab2f623936d260f161.jpgIMG_20200720_161436.thumb.jpg.67f91c700b5d109eef22f4f6cdce6cfb.jpg

 

Avantajul a fost ca am lucrat direct pe masina si nu am pierdut freonul.

Dezavantajul, m-am chinuit o ora sa pun la locul ei o siguranta de metal, timp in care mi-am revizuit repertoriul de injuraturi, dar intr-un final, am fost victorios.

IMG_20200720_161445.thumb.jpg.cb2783258bac689d6dafb33c08848db5.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea gri acum, s-a demontat mult din motor in ideea sa ajung la turbina sa o dau jos, din pacate dupa multe demontate am ajuns la concluzia ca trebuie dat jos si suportul motor de pe partea dreapta, drept urmare am renuntat.

Acum astept garnitura capac tacheti si niste saibe de foc de la injectoare sa il montez la loc. 

Ca operatiuni facute, curatat cat se poate de moloz, stopate 2 scurgeri de ulei, inlocuit intercooler si garnituri admisie si o sa pun la loc flap-surile de la geometria variabila sa vad diferenta.

Ah si o sa schimb si rampa de injectie cu una de la dezmembrari sa vad daca se rezolva variatia de presiune de pe inalta.

Ps, cam asa arata un motor de 360k km mers ca benzinar si cu ulei bmw 5w30 schimbat la 10-15 mii km 

IMG_20200720_175928.thumb.jpg.1a4053d32e8be1225c82430842099b45.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizeeel, luati-va dizeeel, consuma putin, are cuplu....etc 🙂 

IMG_20200723_152314.thumb.jpg.9c829517a9b00c40ad28e0fa7b3d2cbc.jpg

Nu aveti idee ce am scos din admisia aia, 2 tuburi de sano forte am bagat in ea si tot mai are. Cred ca avea depuneri de 5 mm peste tot fara nici un fel de exagerare.

In alta ordine de idei daca tot am renuntat la reconditionat turbo am zis sa inlocui senzorul de presiune de pe pompa de frana fiindca la temperatura extrema da eroare si dezactiveaza abs/esp...etc din cand in cand (de obicei la mers bara la bara la 30+ grade cu clima in functiune si doar cateodata).

Din pacate pentru asta trebuie golita cutia calculatorului si data jos. Cutia fiind prinsa prin interior de firewall trebuie demontat si la picioarele soferului drept urmare am zis pas momentan, vreau sa o vad ca porneste mai intai si nu vreau sa introduc noi variabile in cazul in care nu. Plus ca am observat ca pompa are senzori pe abele circuite (primar si secundar ) si nu mai stiu care din ei dadea eroare.

Oricum, azi mi-au venit piesele si de maine ma apuc sa o inchid.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...