Jump to content
 

Sign in to follow this  
crystygye

Achizitie Chevrolet Spark

Recommended Posts

As dori sa imi achizitionez si eu un Chevrolet Spark an minim 2008.Primul model, nu cel nou.

Vreau sa stiu la ce probleme ma pot astepta de la el si ce imi recomandati sa fiu atent inainte de achizitie (zone ascunse de rugina, probleme tehnice, etc).

Am vazut ca sunt de 800 si 1000 motoarele.Ce imi recomandati si la ce sa fiu atent.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul sunt de parere ca pentru fataiala prin oras este suficient cel de 0,8. 50 km/h ii prinde zbarnaind :lavolan: . De verificat in primul rand vizual, si anume indoituri (valuri) pe zone extinse (usi, plafon). Tabla este extrem de subtire si orice reparatie de tinichigerie necorespunzatoare (cum ar fi umplere generoasa cu chit) se va vedea imediat. Probleme cu rugina nu sunt daca elementele de caroserie sunt intacte.

Uleiul folosit de proprietar e bine sa fi fost 5w30, pentru ca 10w40 este un pic cam gros pentru acest motoras, daca e in stare buna.

Este bine sa verifici ambreiajul pentru a vedea ca nu patineaza (al meu de exemplu la 34.300 km e cam moale si tremura la plecari mai vanjoase). Atentie de asemenea la frane, in special pe spate, tinde sa fie usor dezechilibrata si sa fuga spatele la franari bruste, chiar si in linie dreapta.

 

Din ciclul "asa face toate": amortizoare usor mai zgomotoase, in special la frig, relantiu jucaus cateodata (se rezolva cu idle learn), pornire usor mai greoaie cateodata (aproape 2-3 secunde la demaror) in special pe canicula, diversi greierasi prin habitaclu. Consum extern 4,5l la 90 km/h, oras (Buc) 6,5-7l.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isi merita 2000-2500euro un spark din 2008 minim in opinia ta?

 

Voi dispune de 3500euro si am nevoie de la masina urmatoarele:

-an minim 2008

-max 75000km

-geamuri electrice

-aer conditionat

-inmatriculat romania

-asigurare ieftina (imi bag renault symbol 1.5dci 2007 la vanzare ca platesc 13mil pe an asigurarea / nu mai vreau asa ceva....de la 350ron pe an, s-a facut 1300ron la oferta cu scumpirile astora)

-fara 16v, motoare de 2000+,etc -> motor mic,mediu cu intretinere ieftina

-combustibil benzina si/sau gpl-> nu mai imi trebuie motorina si turbina in viata mea

 

Pe ce imi recomandati sa ma axez? Am vazut ca erau si niste forduri fiesta in bani astia..

Edited by crystygye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca merita banii, dar de preferat sa il gasesti cu cat mai putini km reali. Acum na, poate sunt eu mai subiectiv :rolleyes: . Servodirectia e un atu foarte important in oras. A mea de exemplu nu are iar volanul este putin mai greoi (eu nu am probleme caci sunt mai bine facut, dar prietena mea se mai chinuie), si aici ma refer strict la parcari.

Cat despre rca nu mai zic nici eu nimic, caci la Cielo am aceleasi preturi ca si tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ai o problema undeva de platesti 1300 de ron rca pe an. (sub 30 de ani, accidente repetate, etc) Si, daca este asa, nu va fi maaare diferenta intre motor de 1.5 si 0.8-1l.

 

In orice caz, un Spark e o alegere buna pentru oras sau pentru maxim 2 persoane si in afara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nici o problema.N-am un accident in 7 ani de sofat. Da am sub 30 de ani...E bine ca o sa platesc putin la 80ani cand sunt batran,aproape mort si nu pot conduce (mare logica). Noroc cu masina firmei..

Pur si simplu tipa de la rca-ieftin mi-a spus ca s-au scumpit din cauza nistor modificari/etc...Forumul reno/dacia e plin de discutii legate de asigurare peste 10mil.Nu e doar la mine.

 

Voi incerca sa gasesc atunci un Spark cu cati mai putini km.Multumesc si daca mai aveti sfaturi va ascult.

Edited by crystygye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai costisitoare interventie pe care am avut-o a fost schimbarea bucsilor de pe puntea spate, pret intre 35 lei si 120 lei bucata. 120 lei platesti daca faci ca mine si mergi la reprezentanta bineinteles :wallbanger: . Se pare ca e o problema generala, mostenita de la Aveo. Le-am schimbat pe la 5 ani si vreo 40 mii km.

In rest scartaieli care mai apar si mai dispar de la sine in functie de sezon.

Daca vrei sa estimezi 'km reali' ai masinii, nu te lua dupa uzura volanului : a mea are uzura vizibila la volan, in partea stanga sus dupa 50 mii de km facuti cam in mare parte prin oras (e drept, eu sunt stangaci).

Ca tot iti schimbi masina, sunt ceva solutii sa iti reduci RCA-ul : a mea e inmatriculata pe numele unuia din parinti, pensionar, prin urmare ultima data am platit RCA de 190 lei / an

 

 

Edited by claud20012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

A venit vremea sa schimb Matizul si sotia vrea ceva asemanator ca dimensiuni, deci in urma multor cautari pe internet am ajuns la Chevrolet Spark (vandut ca Chevrolet Matiz in Europa de Vest). Asta ma ajunta si in cazul reparatiilor, fiindca cunosc destul de bine Matizul. In urma cautarilor pe internet am vazut ca se gasesc masini decente cu preturi pornind de la 1300E si terminand cu 2500E, deci se vand cu preturi aproximativ intre 1100E si 2100E. Cum ma tenteaza o masina mai bine dotata, bugetul alocat va fi de maxim 2000E pentru o masina cu aer conditionat, aparatori negre de plastic pe praguri si bari, bari pt porbagaj pe plafon etc. Voi cauta masini cu mai putin de 100.000km.

 

Acum vin intrebarile:

1. Merita motorul de 1.0 litri? Eu pe Matiz am clasicul 0.8 litri 48cp si cand pornesc aerul conditionat masina devine foarte lenesa. 69cp din 1.0 litri suna bine, cel putin in cifre.

2. Sunt probleme deosebite cu motorul de 1.0 litri?

3. Motorul de 0.8 litri este fiabil, sau are problemele clasice de la Matiz - pierderi de ulei pe la simeringurile supapelor, simeringuri arbori etc?

4. Ati avut probleme grave in 100.000km (intrebare pt cei care au ajuns la km acestia)? Ma refer la probleme cu motorul, ambreiajul etc.

5. Ati avut probleme cu rugina? Pe strada majoritatea masinilor arata OK, dar nu stiu ce e pe dedesubt :)

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

CitroenC1/107/aygo? Motoare de 1L, se tin binisor pe strada si sunt foarte usor de reparat. O pompa de apa o schimbi in fata blocului fara probleme. Piese de schimb cacalau, problemele copilariei rezolvate, in EU de V s-au vandut foarte bine, si exista multi furnizori de piese de schimb si informatie pe net.

 

Hyundai I10 e un model destul de reusit (mai ales asta nou) insa nu stiu daca gasesti ceva care sa incapa in buget.

 

Spark are urmatoare problema: liniutele :D Cineva de pe alt forum (nu-l stiti voi :D ) l-a testat prin 2011 pe pista de sare cu rezultate dezastruoase: 0-100 in 20.4s si 400m in 21.4s (102km/h viteza finala), desi in carte pe 0-100 era dat cu 5 secunde mai rapid. Ca termen de comparatie, subsemnatul a testat C1 automat pe ud si a iesit la 13.9s (fata de 13.7 cat e data versiunea manuala in carte). O fi fost unul paradit, sau poate i-au pus din greseala motorul de 0.8 in locul celui de 1l...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si la echipa C1/107/Aygo, la fel si la i10, dar pretul este aproape dublu fata de un Spark, cel putin aici, in Romania. Ma voi uita mai cu atentie si in Germania sa vad daca este o diferenta majora.

Plus ca in Romania C1/107/Aygo au fost folosite intensiv de firme in ultimii ani, deci sansele sa iei una rupta si apoi samsarita sunt destul de mari.

Ca idee, m-a tras anuntul acesta, am verificat si nu pare sa fie samsar, am si schimbat cateva mesaje si masina pare OK, exceptand aspectul exterior (e atinsa usor pe mai toate reperele):

http://olx.ro/oferta/chevrolet-spark-ID54N6y.html

 

Totusi cred ca mai astept pana in vara, cand de obicei masinile se vand prost, poate gasesc ceva in stare mai buna la exterior. Totodata vreau sa aflu si parerile pro si contra motorului de 1.0 si bineinteles 0.8. Apropo, la Spark bobinele sunt la fel de varza ca la Matiz E3 si E4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sparkul de 0.8 este fix Matiz E4 sub capota, deci diferente ma indoiesc sa gasesti (ma referi in termeni de fiabilitate). Suspensia spate este usor modificata dar tot zgomotoasa, flansele fata tot se turtesc, tabla este tratata bine contra coroziunii (cu conditia sa nu aiba reparatii facute) insa fooooarte subtire (o indoi cu un deget in zonele mari, cum ar fi foaia usii). Interiorul este mai frumos (bordul cel putin).

Ca parere personala, am mers ca pasager in Peugeot 107. Ca antifonare mi s-a parut sub Spark, urla motorul in fata mea in draci, in Spark n-am senzatia asta.

Din cand in cand mai apare cate un greiere misterios si dispare la fel de misterios :rolleyes:

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, adevarul e ca daca trebuie sa le aduci din Jermanica si sa le mai platesti si taxe de inmatriculare probabil sari binisor din buget chiar daca le gasesti la un pret rezonabil acolo. Si mai ales ca e bine sa cauti undele dupa primul facelift (2009) care a mai rezolvat mici probleme la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum stii, am un spark in custodie. Ca si defecte: zgomotoasa pe spate, mai ales cand e goala, tabla cam subtire, dar foarte bine tratata.

Pozitive - motor (0.8) bun, fiabil, si destul de economic (sta pe la 7% in conditiile in care masina nu iese din oras si cel mai lung drum e de 5 km), destul de bine antifonata.

Daca vrei spark, iti recomand unul cu putini km dar care sa aibe dublu airbag si ABS, pentru ca masina e usurica de spate si la franari bruste fara ABS tinde sa blocheze spatele si sa o ia pe langa tine.

Impozitul e pana in 50 ron pe an, asigurarea pe la 300-400, depinde unde si cum (recent am facut cu 210 ron pe 6 luni).

Consumabilele sunt ieftine, anvelopele la fel, masina, ca masina de oras sau a doua masina de fataiala, merita din plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru recomandari si informatii. Si eu tind sa caut tot una cu motor de 0.8, pentru ca il stiu bine, doar ca bine dotate gasesc doar cu motorul de 1.0. Vreau neaparat varianta de top, cu bari de portbagaj si aparatori de plastic negru pentru ca o voi folosi si la iesirile cu bicicletele prin padurile de pe langa Bucuresti. Deci automat va veni cu ABS si dublu airbag.

 

Cu km putini nu prea am vazut, desi nu ma grabesc sa schimb Matizul, deci sunt sanse sa apara una pe gustul meu. Deci pentru bugetul alocat, tinesc un 80000-100000km. Bineinteles ca voi schimba distributia, pompa apa si ii voi face o revizie generala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru barele de pe plafon, poti pune aftermarket, sau poti monta suport biciclete pe hayon, eu zic sa nu te cramponezi neaparat de asta. Cu protectiile alea negre, nu stiu ce sa zic, sunt doar niste locuri unde se mai strange mizeria..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athos e urata cu spume.

dacă poți convinge o femeie sa se urce în asa ceva... O poți convinge sa facă orice :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) Vreau neaparat varianta de top, cu bari de portbagaj si aparatori de plastic negru pentru (...)

 

Adica Spark m250? E mai frumusel acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu incerci un hyundai atos?

 

Decat Atos, mai bine un i10. Nu-i cu mult mai frumos, dar macar e mai nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Ka? :D <2004
Stiu ca-i urat la spate :D Eu am avut unul si mi-a placut.

Dar... are 4 usi, cu tot cu aia din spate si fata :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

FORD?! terminati-o cu "prostiile" :tongue: daca tot sunteti pe forumul asta de "3 in linie" sau hai masini ASIATICE(oarecum pana nu demult) de ce sa nu-si cumpere un SUZUKI ALTO? E super fiabil,economicos,dupa el s-a copiat daewoo TICO,variantele mai noi chiar sunt interesante "vizual",am mentionat FIABIL? :lollol: daca aveam bani mai multi gen 3500 euro sau 4000 euro unul de-ala cumparam fara sa ma gandesc de doua ori! Cat despre km la bord,mai nou este CAZ PENAL daca esti prins,ca vanzator ca ai "masluit" bordul si kilometrajul masinii treaba pedepsita cu INCHISOARE,si,in functie de individ si "cam ce mai era" prin cazierul lui inainte de "boacana" asta,chiar va face "un pic" de puscarie!(trecuta si aia in cazier :dacucapul: ). Deci la km facuti sigur poti sa fii sigur ca vor fi reali DACA masina are carte de service bineinteles! Intotdeauna e bine sa ai acte valabile pe care sa te poti baza in caz de "Ceva"!

Mereu ma intalnesc pe strada mea sau pe traseul meu aproape zilnic, cu un suzuki alto ALB cam de prin 2009 dupa care mi se "scurg ochii" :lavolan: . Bineinteles,alegerea definitiva va fi a lui! Dar dupa "piata" cam suzuki alto ar fi cea mai buna alegere!


uite aici un suzuki alto la pret rezonabil zic eu... : http://olx.ro/oferta/suzuki-alto-2011-ID5vST6.html#b57c2ebf73

Edited by gowriel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Ford. 1300 cc, 4 cil, lat (nu se clatina in curbe ca astea micute), cu dotarile pe care Vali le-a scris, undeva la o mie si putin de Euro, <2004. Dar urat si cu doua usi.

Ma rog, am zis si eu :D

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

FORD?! terminati-o cu "prostiile" :tongue: daca tot sunteti pe forumul asta de "3 in linie" sau hai masini ASIATICE(oarecum pana nu demult) de ce sa nu-si cumpere un SUZUKI ALTO? E super fiabil,economicos,dupa el s-a copiat daewoo TICO,variantele mai noi chiar sunt interesante "vizual",am mentionat FIABIL? :lollol: daca aveam bani mai multi gen 3500 euro sau 4000 euro unul de-ala cumparam fara sa ma gandesc de doua ori! Cat despre km la bord,mai nou este CAZ PENAL daca esti prins,ca vanzator ca ai "masluit" bordul si kilometrajul masinii treaba pedepsita cu INCHISOARE,si,in functie de individ si "cam ce mai era" prin cazierul lui inainte de "boacana" asta,chiar va face "un pic" de puscarie!(trecuta si aia in cazier :dacucapul: ). Deci la km facuti sigur poti sa fii sigur ca vor fi reali DACA masina are carte de service bineinteles! Intotdeauna e bine sa ai acte valabile pe care sa te poti baza in caz de "Ceva"!

Mereu ma intalnesc pe strada mea sau pe traseul meu aproape zilnic, cu un suzuki alto ALB cam de prin 2009 dupa care mi se "scurg ochii" :lavolan: . Bineinteles,alegerea definitiva va fi a lui! Dar dupa "piata" cam suzuki alto ar fi cea mai buna alegere!

 

uite aici un suzuki alto la pret rezonabil zic eu... : http://olx.ro/oferta/suzuki-alto-2011-ID5vST6.html#b57c2ebf73

Ciudat de asemanator cu spark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...