Jump to content
 

Sign in to follow this  
adimfx

Doi Tineri Romani Pleaca Intr-Un Raliu Caritabil Pe Ruta Bucuresti-Amsterdam-Dakar, Cu O Astra F

Recommended Posts

Un cuplu de tineri romani din Bucuresti, Alexia Ion si Mihai Tuhari, pornesc intr-un raliu caritabil pe ruta Bucuresti-Amsterdam-Dakar, urmand sa parcurga 10.000 de kilometri prin 13 tari si Desertul Sahara, la volanului unui Opel Astra F Caravan vechi de 16 ani, cu 128.000 km la bord.

 

Articolul complet pe 0-100.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au curaj sa plece la un asemenea drum cu acel cotet de masina. Tare ca Opelul ala a mers mai putin de 10.000 pe an de la fabricatie. Astia traiesc pe alta lume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica au plecat altii cu Dacia 1300 si-au ajuns, Opelu' ce-are ? FYI, am mers si eu cu unu' fix ca ala, 187 mii km la bord si check aprins (don't ask) ... 4000 km prin toata Europa. N-a avut nici pe naiba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand plec la drum de niste mii de km, nu pornesc cu ideea `oare ajung intreg? oare nu ma lasa cotetzul in mijlocul autostrazii?' daca imi pun problema asa, mai degraba stau acasa daca nu caut senzatii tari. Pe vremea cand eram puber, am plecat si cu Dacia 1310, si cu Nova GTi la drumuri lungi.

Farmecul erau pe atunci tocmai intrebarile de mai sus. :) . Si vanatoarea de gagici. Dar asta nu se pune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand plec la drum de niste mii de km, nu pornesc cu ideea `oare ajung intreg? oare nu ma lasa cotetzul in mijlocul autostrazii?'

 

Toti imbatranim, toti capatam frica de provocari :prr: mai aveam pe undeva un link salvat cu 2 tineri care-au plecat sa traverseze Africa din nord in sud c-un Landcruiser de prin '70. Aia ce sa mai zica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa incerce cu un Nissan Leaf daca sunt asa smecheri, nu cu un LC fie el si din '70. :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura problema reala pe care o vad este traversarea desertului Sahara. Traversarea acestui desert numai in doi (fara ghid local si pe traseul gresit) este ca si cum ai juca ruleta ruseasca.

Edited by hitman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia avea putine chestii care nu se puteau repara pe marginea drumului, la opel insa...

 

PS Senazii tari am trait cu Mircea cand am luat Nubira din Anglia ( o masina total necunoscuta) si dupa 20 km a inceput sa miroasa a incins, iar cand am oprit la un peco am vazut si motorul plin de ulei (il daduse pe la capac afara).

Pe urma ne intrebam daca incarca alternatorul :) . A fost epic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia avea putine chestii care nu se puteau repara pe marginea drumului, la opel insa...

 

Corect. Daca ar fi sa aleg o masina pentru drumul prin pustietate as alege una cu electronica care sa tinda spre zero si motor dotat cu carburator cat mai simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aro 10, ce mai ! Motor de dacie, carburator monocameral (in afara de ala de scuter nu exista mai simplu), electronica aproape inexistenta, aprindere cu platini... are si tractiune integrala...

 

sau poate un papuc 4x4, cu acelasi powertrain :D

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Inainte de toate as vrea sa prezint, sunt Mihai si reprezint 1/2 din BAD Rally :)

 

Conceptul din spatele Amsterdam-Dakar Challenge este ca masina cu care sa te inscrii trebuie sa coste maxim 500EUR, ceea ce nu este o problema majora in tarile vestice.

Am vorbit cu participanti din anii trecuti si imi povesteau cum si-au cumparat Saab 900 cu 100EUR sau Daihatsu Feroza cu 250EUR. Poate tocmai datorita acestor preturi din Olanda au setat limita la 500EUR.

De asemenea, dat fiind ca este o cursa caritabila, nu conteaza cine ajunge primul ci important este ca toata lumea sa ajunga la destinatie cu masina cat mai intreaga, ca apoi sa poata fi licitata.

 

Colegul hitman spunea mai sus ca traversarea Saharei ar putea fi o problema. Intr-adevar, nu o sa fie un simplu, insa se va merge relativ in coloana si vom avea acces la ghizi locali daca este cazul, totul datorita organizatorilor care fac acest eveniment inca din 2004.

Cum spunea VAXXi, pe masura ce imbatranim devenim din ce in ce mai conservatori. Tocmai din aceasta cauza am decis ca acum este momentul sa facem asta :D

 

Iar pentru cei care au mentionat despre cazane, ce ziceti de acesti participanti cu Trabant?

trabant_ad.jpg

 

O seara faina



Offtopic. Deci sa ma incumet si eu cu matizul pana in Spania...

 

Hehe, vezi ca acum o luna au ajuns niste baieti cu un Matiz pana in Mongolia fara probleme, in cadrul Mongol Rally :)

Poti vedea mai multe pe pagina lor de FB - https://www.facebook.com/pages/Mongolio%C8%9Bii/204291163043833 (sau cautand "Mongoliotii" pe FB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca acum o luna au ajuns niste baieti cu un Matiz pana in Mongolia fara probleme,

Da asa e, dar aia nu au trecut prin teritoriul in care activeaza factiuni diverse ale AQIM (Al Qaida in the Islamic Magreb) sau ramasite ale GIA (Groupe Islamique Armé) asa cum o sa treceti voi.

 

Ce exemplu sa dau? Uite aici unul la indemana: competitia Dakar Rally s-a mutat din 2009 in America de Sud din aceleasi motive descrise de mine mai sus. Asta dupa ce in 2008 raliul fost suspendat din aceleasi motive.

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trabantul ala e si mai bun, scapi si de problemele cu platina de la dacie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

scapi si de problemele cu platina de la dacie :D

... n-are nici pompe de benzina, apa si ulei ... nici radiator / calorifer ;)

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea unui tur cu masini de maxim 500€ am incercat sa o aplicam si in Romania, cu gasca de pe alt forum. Nimic foarte aventuros, doar un traseu fain cu cat mai multa bere seara. Din pacate insa in Ro e destul de complicat sa gasesti o masina de 500€ care sa includa si taxele asa ca ideea a fost abandonata.

Aici imi gasisem cateva cu care as fi putut participa si care ar fi fost capabile sa ajunga pe rotile lor pana in Ro.

 

PS

Prima mea masina a costat 800€ si a facut fara probleme 100kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da asa e, dar aia nu au trecut prin teritoriul in care activeaza factiuni diverse ale AQIM (Al Qaida in the Islamic Magreb) sau ramasite ale GIA (Groupe Islamique Armé) asa cum o sa treceti voi.

 

Ce exemplu sa dau? Uite aici unul la indemana: competitia Dakar Rally s-a mutat din 2009 in America de Sud din aceleasi motive descrise de mine mai sus. Asta dupa ce in 2008 raliul fost suspendat din aceleasi motive.

 

Tarile pe care le vom parcurge in Africa sunt: Maroc, Sahara Occidentala (care de fapt este teritoriul Marocului), Mauritania, Senegal si Gambia. Dintre acestea Mauritania este singura tara care ar putea reprezenta un pericol insa vom merge in coloana, doar ziua iar in cazul in care situtia o cere se poate organiza escorta militara in zonele in care este nevoie.

Referitor la mutarea clasicului Dakar in America de Sud, parerile sunt impartite si multi spun ca acest lucru s-a intamplat din ratiuni politice si de marketing.

 

Am vorbit cu baieti care au participat la cursa Budapesta-Bamako chiar anul de dupa mutarea Dakar-ului si au fost de aceeasi parere, spunand si ca totul a fost safe si chiar funny :)

Pe tot parcursul calatoriei vom avea live tracking prin GPS pe site-ul nostru si vom posta materiale foto si nu numai.

 

http://www.badrally.ro/

https://www.facebook.com/badrally

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare!


Misiunea a fost dusa la bun sfarsit si am reusit sa ajungem cu BADmobilul tocmai pana in Gambia!

A fost o experienta incredibila, pe care consider ca fiecare dintre noi ar trebui s-o aiba cel putin o data in viata :)


beyond.jpg


Am avut si probleme de ordin tehnic dar am putut intr-un fel sau altul sa le rezolvam pe parcurs. In perioada urmatoare vom posta impresii, poze si filmul aventurii pe site-ul nostru cat si pe pagina noastra de Facebook (pe care avem deja foaaaarte multe poze)


Intre timp, va las cu video teaser-ul nostru



  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu si ca un surubar adevarat sunt curios ce probleme de ordin tehnic au fost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare!


1) Prima si cea mai persistenta problema a fost cea pe care o stiam deja, si anume supraincalzirea motorului in sarcina (urcare sau peste 2000RPM).

Am incercat de nenumarate ori sa ii dam de cap atat in Romania cat si in Spania (inainte de a trece in Africa), insa nu am avut succes. Asta a fost buba masinii de cand a fost adusa din Luxemburg (in 2001) si pana a fost donata in Africa :)


Cum se manifesta?

- In mod normal apa statea la 95 de grade (jumatatea gradatiei)

- Daca mergeam in sarcina (urcat dealuri sau peste 2000RPM) urca la 100C si chiar peste

- Nu am riscat sa ajungem pe zona rosie asa ca daca era cazul opream sa se raceasca sau dadeam drumul la caldura la maximum in habitaclu, pentru "aerisirea" motorului

- Atunci cand eram in coborare si foloseam frana de motor, temperatura scadea si pana la 90C

- Pe autostrazi a trebuit sa ne limitam la maxim 85-90km/h ca si viteza constanta. Mergand constant cu peste 100km/h ridica temperatura la peste 100C


Cum am incercat sa remediem problema?

- Inlocuit radiator cu unul nou

- Scos termostat

- Pus o termocupla care pornea ventilatorul la 92C direct pe treapta de viteza maxima si se oprea cand temperatura ajungea la 88C

- Nu aveam scurgeri pe sistemul de racire

- Verificat si incercat inlocuit senzorul de temperatura


Cand am traversat muntii Atlas (Maroc) a inceput sa fiarba motorul de cateva ori. Asta s-a datorat in primul rand altitudinii, dat fiind c-am ajuns la peste 2200m.


2) Evacuarea avea o scurgere iar cand forjam motorul tot fumul negru era degajat sub capota, poluand totul in jur.


3) Alternatorul. A picat fix cand aveam problemele cu fierberea motorului in muntii Atlas.

Dat fiind ca nu exista conceptul de dealer Opel sau service asa cum il stim noi in Europa, a trebuit sa-l peticim de doua ori intr-o saptamana.

Prima oara cand l-am carpit, a fost practic facut din piesele ok de la alte 7 alternatoare stricate. In continuare aveam martorul aprins in bord.

Dupa cateva zile a inceput sa supraincarce pana la 17V (in loc de 12V cum este normal) si trebuia sa mergem ziua cu toate luminile aprinse, incarcand telefoane si ce mai aveam pe la indemana :)

A doua (si ultima) oara cand l-am reparat au fost inlocuite regulatorul de tensiune si rulmentul. Dup-aia a mers cum trebuie pana la finish.


In rest, n-am avut alte probleme de ordin tehnic. N-am avut nici macar o pana iar amortizoarele au tinut fara probleme :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul e faimosul 1.7 diesel? Cu sau fara turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravos domne, curajosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...