Jump to content

Sign in to follow this  
cristiangabi

Legislatie Corecta Anvelope Iarna 2011

Recommended Posts

Pornesc acest topic deoarece tot suntem invadati de mesaje tip marketing care ne sperie.

 

pornind de la documentul: Obligativitate cauciucuri iarna (pus la dispozitie de un coleg de forum)

 

1. NU este obligatoriu ca intre 1Nov-31Mar sa aveti anvelope de iarna. Sunteti obligati sa NU circulati pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara anvelope de iarna.

-ce scrie pe toate site-urile de vanzari cauciucuri, e lipsit de bun simt, informeaza gresit conducatorul auto doar ca sa sperie, si cu cu ocazia asta sa mareasca nejustificat preturile chiar si cu 40% la cele mai ieftine modele (Debica Frigo).

-daca nu aveti cauciucuri de iarna: nu plecati din oras sa va prinda ninsoarea pe drum sau cand este zapada, gheata sau polei lasati masina pe dreapta. In 2010-2011, in Constanta de exemlpu, in 5 luni ar fi fost obligatorie anvelopele max. 1 luna adunat, in rest a fost soare. In noiembrie, decembrie, martie temperaturi peste 7 grade.

-ficare isi face calculele sa-si cumpere anvelope de iarna sau nu.

2. Nu am gasit pe nici un site de asigurari ca nu se acorda asigurare daca lovesti pe cineva in aceasta perioada si nu ai anvelope de iarna. Daca gasiti ceva oficial, scris in contract, scrieti!

Concluzia personala:

NU ESTE OBLIGATORIU SA CUMPERI CAUCIUCURI DE IARNA! in functie de zona unde locuiti/ cat de aspra este iarna si in functie de cat de indispensabil este drumul cu masina, calculati si hotarati daca merita sa cumparati anvelope de iarna.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harta climatica a Romaniei: post-402-0-09442900-1318073312_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAcat ca nu-s obligatorii, asa o sa continue toti tampitii sa umble cu gume de vara, nu conteaza ca-s tari ca piatra si nu mai ai frane cum trebuie, bine ca nu-i zapada pe jos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in functie de zona unde locuiti/ cat de aspra este iarna si in functie de cat de indispensabil este drumul cu masina, calculati si hotarati daca merita sa cumparati anvelope de iarna.

Am calculat scurt: merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care au stiut calcula, au avut cauciucuri de iarna cu mult inainte ca o lege sau ordonanta sa-i oblige sa o faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord. Si eu mi-am cumparat cauciucuri de iarna acum 2 ani, cand nu era vorba de vreo obligativitate. Pacat ca anul trecut m-a lovit unul care nu poseda asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca aia care au calculat au relatii undeva sus, de pot sa prezica vremea :D Daca ninge multe zile si nu te poti lipsi de masina merita, daca e zapada 3 zile poti merge cu taxi zilele alea si asta e.

 

PS

Si eu mi-am luat, am "prezis" ca o sa bantui in fiecare iarna prin tari unde sunt obligatorii si prin zone montane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazurile in care ai mai mult de o masina/familie, in cazul in care a doua masina merge foarte putin, nu se justifica echiparea ei cu anvelope de iarna, putand sa ramana foarte bine in parcare pana se topeste zapada.

La ai mei parinti, chiar daca Matizul face doar 3-4 mii de km anual, l-am echipat cu anvelope de iarna (pe care le are tot anul), intrucat e mai bun prin nameti decat Mert-ul.

Eu folosesc anvelope de iarna din 2005, de pe vremea Clio-ului, n-am asteptat sa ma oblige cineva, si nici n-am mai avut nevoie de lopata in portbagaj de atunci.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut pneuri de iarna la masina dintotdeauna pentru ca a avut tatal meu si de la 12 ani am constatat beneficiile lor. Utilizez pneuri de iarna din Noiembrie si pana in Aprilie pentru ca locuiesc in zona a IV-a climatica si pentru ca aceasta perioada este impusa benzinarilor prin standard republican pentru aditivare a benzinei pe sezon rece, socotesc ca aceia care elaboreaza un standard cunosc problema mai bine decat mine. Initial am utilizat pneuri resapate, apoi, in anii '90, pneuri SH, pentru ca erau usor de procurat. Din mileniul acesta am ascultat sfatul unor profesionisti: "cumpara, dom'le, cele mai bune pneuri si pune-le pe jante separate, nu mai freca jantele si taloanele pneurilor si nu-ti bate joc de banii cheltuiti". Voi utiliza totdeauna pneuri de sezon rece pentru ca nu fac parte din grupul celor care au ca religie teoria conspiratiei si nu cred ca sunt "o inventie capitalista pentru a ne lua noua banii". Ma bucur de aparitia acestei legi pentru ca de 15 ani nu mai circul cu masina personala in ziua primei ninsori pentru ca aceasta ii surprinde intotdeauna pe romani si pentru a o feri de atatia inconstienti, incapatanati, zgarciti sau toate combinatii posibile dintre..

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAcat ca nu-s obligatorii, asa o sa continue toti tampitii sa umble cu gume de vara, nu conteaza ca-s tari ca piatra si nu mai ai frane cum trebuie, bine ca nu-i zapada pe jos!

 

Ai mers cu aceeasi masina, cu gume BUNE de vara si gume BUNE de iarna la temperaturi negative, pe asfalt uscat (sau in jur de 0 grade pe asfalt ud), sa vezi diferenta? Eu am fost mult mai multumit de cele de vara.

 

Au testat si altii, daca nu ma crezi pe cuvant:

http://www.tyrerevie...r-Tyre-Test.htm

The summer tyre won every aspect of the dry tests, braking 4 meters shorter than the best winter and managing .1km/h faster on the handling course. In the wet the results were more even, with the best winter tyre convincingly beating the summer tyre in both aquaplaning tests and stopping only 1 meter short from 100km/h.

http://www.insidelin...-vs-summer.html

Wet Test Results

Acceleration testing provides the first surprise, as the all-season tire trails the pack with a 15.4-second 0-60 run. The snow tire's 12.7-second effort for 2nd place is significantly better, but the summer tire tops them all with an 11.9-second performance, over 20 percent quicker than the all-season tire.

 

Things are much the same when braking from 60 mph. The summer tire's 157-foot stop is the shortest, the snow tires come up 2nd at 181 feet and the all-season tires lag further behind in a flurry of ABS activity on the way to a distance of 215 feet, some 58 feet longer than the summer tire.

 

Dry Test Results

[...]

The summer tires (actually you could also think of them as three-season tires) top the charts in acceleration (8.7 seconds), stopping distance (120 feet) and lateral acceleration (0.86g)

[...]

Pity the poor snow tires, as they are well and truly out of their element here. They manage a competitive 8.9-second acceleration pass to 60 mph, but the 155-foot braking runs and 0.81g lateral acceleration laps take a visible toll on the tread[...]

 

Din punctul meu de vedere, legea este PERFECTA. Nu ma obliga nimeni sa-mi pun cauciucuri de iarna la 1 Noiembrie daca pana la jumatatea lui Decembrie nu ninge, daca fulguie intr-o zi neanuntat de 2-3 cm pot lasa masina acasa, etc.

 

Am cauciucuri de iarna, sunt foarte multumit de cum se descurca pe zapada dar, la fel ca si anul trecut, o sa le pun cu vreo saptamana inainte sa se anunte prima ninsoare.

 

Bineinteles, asta in ideea ca nu plec din oras. Daca am de gand sa plec la munte, normal ca o sa le pun, chiar si inainte de 1 Noiembrie daca e cazul (dpdvd al temperaturilor + precipitatiilor anuntate).

 

 

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu dau 2 bani pe teste facute de catre ziaristi, de la Caragiale am aflat definitia lor (un scarta-scarta pe hartie). O dovada de contrazicere gasesti exact pe pagina pe care ai propus-o, la pozitia 4 din "top" (lasand la o parte faptul ca o astfel de caracterizare unica ar fi trebuit sa se gaseasca la pneul pe locul 1).

"Positive: Well-balanced winter tire with outstanding handling characteristics in all weather conditions, short braking distances on wet and dry road surface."

S-a ajuns in aberanta situatie de-a ignora testele si directia de dezvoltare a producatorilor (cei care traiesc din produsul lor) si sa fetisizam spusele unora lipsiti de orice autorizare (care traiesc din reclama si sponsorizari (spaga)). Inteleg ca la unii puterea textului scris depaseste ratiunea, iar asta echivaleaza cu afirmatia ca: toti cercetatorii si specialistii care dezvolta pneuri sunt lipsiti de orice constinta profesionala si de minima morala.

Daca tot ne uitam la curse, macar sa invatam ceva din ele, singurele laboratoare ale adevarului: cat de importanta este temperatura si presiunea dintr-un pneu inainte de-al utiliza. Conditiile esentiale pentru a valida un test sunt: identitatea conditiilor de incercare si repetabilitatea rezultatelor. Cum fac ziaristii testele vedeti in filmele lor, cand vor sa le faca publice.

Apropo de lege: la BV ninge cu fulgi mari la ora asta !

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de teste facute de ziaristi, multe dintre ele sunt facute de diferite cluburi auto gen adac, tcs, etc. Si nu e vorba de reclama, adac in mod sistematic folosesc un pneu de vara si unul allseasons printre cele de iarna, si invers, si care de fiecare data pe uscat obtine rezultate mai bune decat cel de iarna de aceeasi marca, deci chestia cu spaga nu prea sta in picioare. Doar Conti n-o sa dea spaga ca sa isi faca de kkt pneurile de iarna prin teste.

 

Inginerii aia care le dezvolta trebuie sa faca un compromis. Profilul celor de vara le avantajeaza pe uscat, iar consistenta alora de iarna se pare ca nu poate compensa. Nu au cum sa faca unul atat de moale si de aderent la rece, pentru ca s-ar degrada probabil imediat pe uscat la temperaturi ceva mai ridicate, asa ca fac unele acceptabile pe uscat (insa inferioare unora bune de vara), bune pe zapada (mult peste cele de vara) si care sa aiba si o uzura rezonabila. Si in plus, acum ziaristii aia corupti au printre criterii si economia de combustibil, asa ca incearca sa scoata ceva decent la capitolul asta, ceea nu nu-i lasa sa aleaga un cauciuc suficient de moale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

una peste alta

daca eu am

debica navigator all season

cu insciptia M+S si fulgul de zapada

sunt acoperit ?

 

am inteles ca trebuie si tidula de la serviceul autorizat care a montat

eu le-am montat de acum 2 luni la vulcanizarea din coltul strazii.

 

ce e de facut la intalnirea cu organu' ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai ce au anuntat o alta duda. Ca se accepta numai anvelope de iarna(sa aiba fulgul sau creasta)+certificat de la service(vulcanizare )ca au montat cauciuc de iarna.

Ce face cel care a cumparat anul trecut anvelope all seson si nu are fulgul sau creasta si nici tidula? Mai cumpara un set.

Cred ca nenea sau tanti care s-au ocupat cu importul cauciucurilor de iarna, au insistat si cu legea, sunt dezamagiti de vanzari si mai platesc un reportaj ca sa bage frica in oameni.

Ce magarie.Cred ca se vor da la amenzi grup(cu incalcarea legii). Da noi te amendam(stim ca nu e corect), tu ne dai in judecata. Castigi da banii ii iei inapoi altadata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt considerate de iarna anvelopele care pe langa expresia M + S (Mud plus Snow) trebuie sa aiba si anumite semne, respectiv, un fulg de nea si o creasta alpin. A spus reprezentantul ARR citat de Agerpres

Edited by ZDN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legal, daca ai inscriptia M+S sau M.S. sau M&S pe anvelope si minim 1,6mm adancime cale de rulare nu are cum sa-ti dea amenda. Pentru siguranta personala ar fi recomandat sa ai minim 4mm cale de rulare si un set de anvelope bune de iarna.

In lege nu scrie nimic de factura de montaj. Pana nu vad ceva oficial, scris, nu cred in tot ce spun la televizor.

De asemenea nu recomand la nimeni sa mearga pe zapada, gheata sau polei fara caucucuri de iarna. Daca vi se pare o investitie prea mare sau aveti alte prioritati, lasati masina acasa. Asta este si ideea topicului dar si a legii.

 

Pe scurt, legea este corect facuta. Daca o respectati, totul este bine.

A fost facuta mai mult pentru cei care se cred prea buni soferi si merg cu cauciucuri de vara si pe zapada, ca "nu are ce sa se intample". Nu pentru cei intregi la minte care prefera sa doteze masina cu anvelope de iarna sau sa stea acasa ca sa nu ramana blocati sau sa faca accident.

Este mai explicita in schimb pentru transportatori in privinta despagubirilor catre cnadnr. Ei blocheaza drumurile sau ies in decor chiar daca sunt si 5cm de zapada, nu-si pun nici macar lanturi, si au anvelope oglinda.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cel mai bine echipam masina cu un set intreg,nu cum am mai vazut punte tractoare noi ,si restu slick-uri

Edited by ZDN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa zice si legea, obligatorii pe toate rotiile pt. autoturisme.

 

Tolin, "Am avut pneuri de iarna la masina dintotdeauna pentru ca a avut tatal meu si de la 12 ani am constatat beneficiile lor." - adica nu ai mers cu anvelope de vara iarna, nu? Atunci de ce-i contrazici pe cei ce au facut astfel de teste, doar pentru ca ti se pare tie greu de crezut?

 

Revenind la lege, nu inteleg de ce profilul minim este de 1.6mm. Cauciucurile au niste markeri de uzura, nu am vazut la nici un cauciuc de iarna la care acestia sa fie sub 4mm. Ba, mai mult, la anvelopele all-season (nu stiu daca la toate) sunt 2 martori, unul la 4mm si unul mai jos (probabil 1-2mm). Ceva de genul "este all-season pana la 4mm, dupa aia doar de vara".

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers si cu cele de vara pe iarna si cu cele de iarna pe vara.

 

Nu dau 2 bani pe ziaristi si pe testele la care aceleasi modele (material si profil) sunt scoase pe locul 1 la o dimensiune si pe locul 10 la alta dimensiune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele all-season nu îi mai scapă de amendă pe şoferi, relatează Agerpres. Odată cu intrarea în vigoare a noii legislaţii, conducătorii auto sunt obligaţi să se echipeze de iarnă, iar pe cartea de identitate trebuie să apară scris "Mud plus Snow", la care se adaugă nişte semne distincte.

 

Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii în intervalul 1 noiembrie - 1 martie, iar şoferii care nu respectă această prevedere, riscă amendă de până la 4.000 de lei şi reţinerea talonului.

 

"Expresia all-season este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv un fulg de nea şi o creastă alpină", a explicat Florian Coman, directorul Autorităţii Rutiere Române (RAR).

 

Acesta a mai precizat pentru Capital că reţinerea certificatului de conformitate al anvelopei all-season sau de iarnă este reglementată printr-o directivă CE, iar comercianţii de astfel de produse ştiu că trebuie să elibereze un astfel de document. El a mai adăugat că în unele cazuri, acest certificat nu poate fi obţinut, de exemplu în cazul achiziţionării anvelopelor de la second-hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

una peste alta

daca eu am

debica navigator all season

cu insciptia M+S si fulgul de zapada

sunt acoperit ?

 

am inteles ca trebuie si tidula de la serviceul autorizat care a montat

eu le-am montat de acum 2 luni la vulcanizarea din coltul strazii.

 

ce e de facut la intalnirea cu organu' ?

Sunt all season si au inscriptiile legale pe ele. P-asta cu tidula de unde-ai scos-o?

 

Legal, daca ai inscriptia M+S sau M.S. sau M&S pe anvelope si minim 1,6mm adancime cale de rulare nu are cum sa-ti dea amenda. Pentru siguranta personala ar fi recomandat sa ai minim 4mm cale de rulare si un set de anvelope bune de iarna.

In lege nu scrie nimic de factura de montaj. Pana nu vad ceva oficial, scris, nu cred in tot ce spun la televizor.

De asemenea nu recomand la nimeni sa mearga pe zapada, gheata sau polei fara caucucuri de iarna. Daca vi se pare o investitie prea mare sau aveti alte prioritati, lasati masina acasa. Asta este si ideea topicului dar si a legii.

 

Pe scurt, legea este corect facuta. Daca o respectati, totul este bine.

A fost facuta mai mult pentru cei care se cred prea buni soferi si merg cu cauciucuri de vara si pe zapada, ca "nu are ce sa se intample". Nu pentru cei intregi la minte care prefera sa doteze masina cu anvelope de iarna sau sa stea acasa ca sa nu ramana blocati sau sa faca accident.

Este mai explicita in schimb pentru transportatori in privinta despagubirilor catre cnadnr. Ei blocheaza drumurile sau ies in decor chiar daca sunt si 5cm de zapada, nu-si pun nici macar lanturi, si au anvelope oglinda.

Ca utilizator de anvelope de iarna pe ambele masini din dotare eu sunt OK in fata legii. Legea prevede de asemenea si amenzi pentru utilizatorii de autovehicule transport marfa cu MMA >3.5 to care circula pe drumuri acoperite de zapada, polei sau gheata fara a avea montate pe puntea tractoare anvelope de iarna sau lanturi. Deci pentru autovehiculele de transport marfa legea te obliga sa ai anvelope de iarna SAU lanturi doar pe rotile tractoare. De altfel, nu se fabrica anvelope de iarna pentru multe autovehicule de transport marfa.

Ce prevede legea pentru administratorul drumului care ma sileste pe mine, cel ce respect legea, sa stau inzapezit cu orele sau cu zilele pentru ca el a fost "surprins" de venirea iernii?

 

Anvelopele all-season nu îi mai scapă de amendă pe şoferi, relatează Agerpres. Odată cu intrarea în vigoare a noii legislaţii, conducătorii auto sunt obligaţi să se echipeze de iarnă, iar pe cartea de identitate trebuie să apară scris "Mud plus Snow", la care se adaugă nişte semne distincte.

 

Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii în intervalul 1 noiembrie - 1 martie, iar şoferii care nu respectă această prevedere, riscă amendă de până la 4.000 de lei şi reţinerea talonului.

 

"Expresia all-season este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv un fulg de nea şi o creastă alpină", a explicat Florian Coman, directorul Autorităţii Rutiere Române (RAR).

 

Acesta a mai precizat pentru Capital că reţinerea certificatului de conformitate al anvelopei all-season sau de iarnă este reglementată printr-o directivă CE, iar comercianţii de astfel de produse ştiu că trebuie să elibereze un astfel de document. El a mai adăugat că în unele cazuri, acest certificat nu poate fi obţinut, de exemplu în cazul achiziţionării anvelopelor de la second-hand.

 

Mai lasa-i dracu de maimutoi. Ziaristii lui peste prajit... Ca fapt divers, sa vezi cat de bine sunt informati: ARR = Autoritatea Rutiera Romana, cu atributii in acordarea licentelor de transport de persoane si de marfuri si atributii de control in acest domeniu. RAR = Registrul Auto Roman, cu atributii in efectuarea inspectiilor tehnice, a omologarilor individuale si de tip si controlul organismelor autorizate in domeniu. Pentru mine stirea pusa de tine este nula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

=)) Vanzatorii nu mai stiu cum sa vanda.. probabil si-au facut stocuri mari si cum au umflat si preturile le este teama sa nu ramana cu ele...

 

Cum poti sa spui ca vrei o hartoaga pt. cauciucuri de iarna cand ele se vand in tara de atatia ani?

sau.. poate ca le cumpar direct di eu... sau mai stiu eu de unde... nu e problema lor de unde le am eu... atata timp cat sunt montate pe masina cat timp este zapada/polei, nu ii intereseaza altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate ne spune colegul nostru "jeleu" nici macar stocuri nu au...au numai resturi..foarte pretioase. E cererea mare, sunt putine pe stoc si se creste pretul. Nu asa functioneaza economia?

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce prevede legea pentru administratorul drumului care ma sileste pe mine, cel ce respect legea, sa stau inzapezit cu orele sau cu zilele pentru ca el a fost "surprins" de venirea iernii?

"Auto-accidentarea" este prevazuta in Codul Rutier, insa de "auto-faultare" nu am auzit. CNADR rulz iar Politia asista !

Share this post


Link to post
Share on other sites

articol Gandul

 

Întrebat de gândul dacă toţi conducătorii auto sunt obligaţi să îşi doteze maşinile cu cauciucuri de iarnă, comisarul şef de la Poliţia Rutieră, Marian Zane, a răspuns: "Nu toţi. Este vorba despre circulaţia pe porţiunile cu zăpadă, gheaţă sau polei". El a adăugat însă că este "incorect" să nu ne dotăm maşinile cu cauciucuri de iarnă. "Este important să nu fim surprinşi. Te poţi duce la cumpărături şi să fie soare, şi când ieşi poate să ningă", a spus Zane.

 

[...]

 

Întrebat până când se aplică această prevedere, reprezentantul ARR a spus că nu există un termen calendaristic prevăzut în ordonanţa 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere. "Riscă amenzi cei care circulă pe porţiuni cu zăpadă, gheaţă sau polei dacă sunt neechipaţi de iarnă", a declarat pentru gândul Florian Coman, directorul general al Autorităţii Rutiere Române (ARR). Termenul de 31 martie, vehiculat în presă, nu este prevăzut nicăieri, nu există o limitare, au mai explicat oficialii ARR.

 

Poliţiştii vor fi cei care vor verifica dacă maşina oprită în trafic este dotată cu anvelope de iarnă, iar legislaţia nu prevede obligativitatea ca service-ul să emită "o hârtie" care să certifice faptul că maşina este dotată cu anvelope de iarnă, ne-au explicat oficialii ARR.

 

"Sunt sigur că poliţiştii sunt pregătiţi să evalueze (anvelopele-n.red.). Aplicarea acestei prevederi a fost amânată un an", a răspuns Florian Coman, la întrebarea dacă poliţiştii sunt pregătiţi să recunoască o anvelopă de iarnă de celelalte tipuri de anvelope.

 

"Poliţistul va lua ochelarii sau lupa şi se va uita la anvelopă. Nu există prevedere care să spună că noi, service-urile, trebuie să dăm o hârtie ce va fi prezentată poliţistului care opreşte maşina în trafic. Service-ul eliberează doar un certificat de garanţie pentru anvelopele p care le montează, în care sunt trecute diverse specificaţii tehnice privind dimensiunea, profilul anvelopei", a declarat pentru gândul Denis Duţescu, şef de service şi distribuitor de anvelope.

 

[...]

 

Nu orice anvelopă este acceptată de noua legislaţie. Pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zăpadă) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină, au explicat reprezentanţii ARR. Anvelopele marcate doar "all seasons" nu sunt acceptate.

 

Eu vreau sa vad cum se descurca Zane si Coman la volanul unei masini echipate cu ce anvelope de iarna vor ei pe cate-un DN ce trece prin camp, unde ii surprinde "gheata si poleiul".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×