Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

5 Amenzi Pe Zi, Norma Pentru Calificativul "Bun" Al Agentilor Rutieri

Recommended Posts

De la mine din fata a ridicat si mertan clasa E si si ML si X5. Dar majoritatea pe aici sunt compacte, nu de lux, asa ca e normal sa fie mai multe ridicate dintre ele.

In plus multi dintre cei cu masini scumpe au casa, nu toti le tin in fata blocului ca noi, poolimea.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Si daca le dai, ce ? Am notat citatul ala din instructiuni, este la fel de ambiguu ca juma' din Codul rutier: "... 5 PV de sanctionare contraventionala pentru abateri ce constituie principale cauze generatoare de accident." Adica, o data se zice de contraventionala (deci nu e ceva de genul "sa dea minim 5 amenzi penale ca l-a prins pe Gigi beat, pe Gigi cu numere false sau cu permisul suspendat", ci doar 5 contraventii), si doi la mana abateri ce constituie principale cauze generatoare de accident, nu "au provocat un accident". Cum multe anchete de accidente rutiere sunt incheiate repede cu "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic" (desi despre ala care-a intors pe dubla continua fortand soferul ce circula regulamentar sa iasa in decor nu se zice nimic insa), rezulta ca 5 amenzi de viteza sunt taman bune pentru a obtine un KPI bun.

Politistul are competenta doar si doar pe materie contraventionala. Amenda penala o da si o stabileste judecatorul in cu totul alte conditii si se stabileste pentru INFRACTIUNI. Infractiunile sunt cercetate de politist sub indrumarea unui PROCUROR in urma constatarii unei fapte ce intruneste elementele infractiunii.

Codul rutier imparte contraventiile in anumite clase de priculozitate data de numarul de puncte amenda si penalizare. Crezi ca e greu sa se stabileasca cauzele principale generatoare de accidente? :)

Eu unul prefer sa sanctioneze abaterile generatoare de accidente decat sa sanctioneze vinovatul dupa...

 

 

Eu am avut masina ridicata, nu ma plang, whatever; dar am vazut masinile care asteptau in parc sa fie recuperate. Statistic, am dreptate.

Poate in parte. Ala cu mertzanu scoate lejer aia 1.000 lei din buzunar, pe cand ala cu harbu...poate nu-i valoreaza atat masina. Ghici care va ramane mai mult in parc?

L.E. Afirmatia aia nu are legatura cu tine, era o constatare in timp si nu era aluzie. :)

Ai uitat cazu' care-a fost dat si la TV, cu madama aia de-a parcat pe nu stiu ce scuar si a "sters" politistul cu masina cand a plecat ? Diversele cazuri cu soferi bauti, care injura si lovesc politistul ? Atata timp cat un sofer poate sa faca asta fara sa fie in 30 de minute cu bratari de inox la maini, dispare si respectul publicului fata de autoritate.

Nu n-am uitat. De vina nu sunt politistii ci sistemul. Daca o bruscau putin pe cucoana, ghici cine era calare pe ei juma de an?

Cati din cetateni crezi ca ar da vreodata o mana de ajutor vreunui politist? Cam niciunul din pacate.

 

@Salex A fi politist nu e asa usor, daca ai ajunge sa le cunosti activitatea si procedurile, nu cred ca ti-ai dori sa activezi in profesia asta. ;)

Edited by zeneseu
  • Like 1

Share this post


Link to post

De la mine din fata a ridicat si mertan clasa E si si ML si X5. Dar majoritatea pe aici sunt compacte, nu de lux, asa ca e normal sa fie mai multe ridicate dintre ele. In plus multi dintre cei cu masini scumpe au casa, nu toti le tin in fata blocului ca noi, poolimea.

 

 

Fiecare sector e cu firma lui, probabil si "atitudinile" difera. Si nu vorbesc doar de ridicarile peste noapte, ci de alea "pe trecerea de pietoni a bulevardului cu avariile", "blocand o banda la Unirea" :)

 

Codul rutier imparte contraventiile in anumite clase de priculozitate data de numarul de puncte amenda si penalizare. Crezi ca e greu sa se stabileasca cauzele principale generatoare de accidente? Eu unul prefer sa sanctioneze abaterile generatoare de accidente decat sa sanctioneze vinovatul dupa...

 

Foarte corecta ultima propozitie. Care-s cauzele principale generatoare de accidente dupa clasificarea asta ?

 

Poate in parte. Ala cu mertzanu scoate lejer aia 1.000 lei din buzunar, pe cand ala cu harbu...poate nu-i valoreaza atat masina. Ghici care va ramane mai mult in parc?

 

Nu e vorba de nici un harb, ba chiar n-am vazut vreo Dacie veche sau ceva similar p-acolo. Plin insa de Forduri/Opeluri/Kia/Hyundai-uri/Daewoouri.

 

Nu n-am uitat. De vina nu sunt politistii ci sistemul. Daca o bruscau putin pe cucoana, ghici cine era calare pe ei juma de an?

 

Pai asta zic si eu ca e problema: sunt restrictionati, se tem sa intervina pentru ca nu sunt protejati nici ei, daca aplici legea cine stie pe cine "risti sa superi", samd.

 

Cati din cetateni crezi ca ar da vreodata o mana de ajutor vreunui politist? Cam niciunul din pacate.

 

S-avem pardon, nu e treaba mea sa ajut politistul/pompierul/asistentul/salvamarul. Ah, daca pot si am cu ce ajuta, e foarte probabil ca incerc s-o fac; dar ei nu fac munca benevola, sunt platiti (si) din impozitele pe care le platesc.

 

Share this post


Link to post

Foarte corecta ultima propozitie. Care-s cauzele principale generatoare de accidente dupa clasificarea asta ?

Cauzele ie multe. :D

 

Nu e vorba de nici un harb, ba chiar n-am vazut vreo Dacie veche sau ceva similar p-acolo. Plin insa de Forduri/Opeluri/Kia/Hyundai-uri/Daewoouri.

Era cu ghilimele. Chiar asa mari salarii sunt in Buc incat 1.000-1.200 lei sunt de ici de colo si pentru oameni simpli?

 

Pai asta zic si eu ca e problema: sunt restrictionati, se tem sa intervina pentru ca nu sunt protejati nici ei, daca aplici legea cine stie pe cine "risti sa superi", samd.

Sunt restrictionati de opinia publica, de presa in special etc. In plus cine crezi ca il va apara in instanta impotriva plangerii penale ori mai stiu eu ce? Sefii probabil se vor grabi sa-i puna pe tapet cum ca au mai scapat de unul incompetent si agesiv. Legea nu-i confera nicio protectie. Politistul nu trebui vazut ca sluga cetateanului ci ca aparatorul celor slabi si varf de lance impotriva "nelegiuitilor". Cand cineva va face acele lucruri in germania sau chiar Ungaria...sa avem pardon.

Ca o paranteza, stii care a fost primul lucru constatat in vama romano-ungara prima data cand am iesit din tara? Pistoalele vamesilor romani pareau jucarii pe langa pistoalele vamesilor unguri...s-avem pardon. :D

 

S-avem pardon, nu e treaba mea sa ajut politistul/pompierul/asistentul/salvamarul. Ah, daca pot si am cu ce ajuta, e foarte probabil ca incerc s-o fac; dar ei nu fac munca benevola, sunt platiti (si) din impozitele pe care le platesc.

Daca politistul iti cere sa stai de martor ca ala a trecut pe rosu?...sa se descurce ca-i treaba lui?!

 

P.S. Stiai ca in cazuri speciale politistul iti poate cere sa-l transporti ori sa-i pui la dispozitie mijlocul tau de transport si tu esti obligat sa faci asta? :)

...cel putin asa era intr-o vreme... :)

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Anul trecut, in timp ce mergeam spre Bucuresti, am fost oprit de un politist ce mi-a cerut sa-l duc intr-un sat care se afla in drum. (avea o urgenta acolo, cica)

Eram singur, dar intrasem cu 120 in localitate si asta pentru ca ma chinuisem sa-l depasesc pe un idiot cu un taxi (din Bucuresti) ce marise viteza in timp ce-l depaseam. Prima oara am crezut ca raman fara permis, dar apoi m-am calmat. Cand m-am uitat in spate, ala cu taxiul era in "limita legala". :mrgreen:

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

Eu as fi schimbat directiva cu 5 amenzi pe zi in ceva de genul "politistul care este observat stand degeaba (a se citi ca l-a lasat si pe Gigi sa treaca pe rosu si pe Vaxxi sa vorbeasca la telefon :D , n-a ridicat nici Daewoo-ul nici Mercedesul)" sa fie sanctionat. Pasivitatea asta ma roade pe mine mai mult decat discriminarile in aplicarea amenzilor. Nu ati observat ca de multe ori politistii fie stau pur si simplu pe margine fie dirijeaza intersectia (uneori pentru fluidizare nu pentru semafoare defecte) iar unii trec pe rosu / depasesc coloana / vorbesc chiar la telefon iar politistul nu opreste nici macar unul? Asta cum se mai explica? Ca ei au fost trimisi acolo cu ordin sa dirijeze circulatia si ca atare altceva nu pot face, oare? Altfel nu se traduce decat ca nu au chef de munca. Ca e mai simplu sa dau din brate larg decat sa buchisesti procese verbale...

Share this post


Link to post

Altfel nu se traduce decat ca nu au chef de munca.

 

Intr-o alta treducere:

Timpul trece, leafa merge, noi cu drag chiulim - pardan, muncim. De-altfel, sintem obijnuiti la acest capitol.

Share this post


Link to post

 

Foarte corecta ultima propozitie. Care-s cauzele principale generatoare de accidente dupa clasificarea asta ?

 

 

Statisticile astea exista la Politia rutiera. Nici nu sunt greu de facut, atat timp cat ei scriu PV-urile. Se aude deseori de ele. Cred ca daca trezesti din somn un agent, iti zice ca a doua cauza a accidentelor este travesrsatul pietonilor prin loc nepermis, primul depasirea vitezei si tot asa...

  • Like 1

Share this post


Link to post

primul depasirea vitezei

 

Argh ! Exact ce ziceam mai sus: din comoditate se da ca verdict "neadaptarea vitezei la conditiile de drum", desi cauza a fost capacul de canal lipsa din drum, lucrarea nesemnalizata, animalul (biped sau patruped) aparut pe carosabil fara neasigurare... mortul e de vina, n-a aparut degeaba vorba asta.

 

 

 

Share this post


Link to post

Posibil, dar asta nu are nimic de a face cu problema ordinului din primul (tau) post. Ordinul e corect iar clasamentul meu e imaginar.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca ei au fost trimisi acolo cu ordin sa dirijeze circulatia si ca atare altceva nu pot face, oare?

 

Pe scurt, NU. Din cauze obiective.

Edited by zeneseu
  • Like 1

Share this post


Link to post
... desi cauza a fost capacul de canal lipsa din drum, lucrarea nesemnalizata, animalul (biped sau patruped) aparut pe carosabil fara neasigurare...

 

Adica tu ai vrea ca politistul de la rutiera sa se ingrijeasca sa nu se intample niciuna din root cause-urile astea :D

Sau mai bine sa-l lase liber pe ala care n-a storcit cainele, ci, sa zicem, o baba care tocmai il incantase pe caine cu un biscuit :)

 

Tocmai imi veni o idee: ce-ar fi sa facem un u-tube exclusiv cu filmari de genul celei atasate mai 'nainte? Zic ca ar fi ceva destul de... exclusivist ;)

Share this post


Link to post

Ntz, nu am zis ca trebuie sa se ingrijeasca agentul rutier; am zis ca viteza (in special sablonul "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic") e cea mai des intalnita si usor acordata cauza a unui accident rutier, fara a se studia mereu in profunzime dinamica lui.

 

Ceva de genu' au vrut sa faca aici: TraficTube.ro.

Share this post


Link to post

Vaxxi, hai sa consideram 2 situatii ipotetice:

1. Soferul x se deplaseaza cu 60 km/h in localitate. Tractoristul Gheorghe iese cu tractorul de pe camp in DN fara sa se asigure intrucat el iese pe acolo in fiecare zi. X pune frana blana, masina se opreste la 2 m de tractorul lui gheorghe, deschide geamul, ii umple frigiderul.

2. Soferul x se deplaseaza cu 120 km/h in localitate, ca se grabeste, e DN, sau in Romania "nu e autostrazi frate". Tractoristul Gheorghe iese cu tractorul de pe camp in DN fara sa se asigure intrucat el iese pe acolo in fiecare zi. X pune frana blana, evident se infige in tractor, isi rupe gatul.

Care este cauza accidentului?

Share this post


Link to post

Un bou care merge cu viteza mai mare decat vede si prevede.

  • Like 1

Share this post


Link to post

am zis ca viteza (in special sablonul "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic") e cea mai des intalnita si usor acordata cauza a unui accident rutier, fara a se studia mereu in profunzime dinamica lui.

 

Drum in localitate, curbe periculoase cu vizibilitate foarte scazuta datorita caselor, circulatie intensa de TIR-uri, rulezi cu 60 km/h (la limita legala) cand te trezesti cu dit'ai TIR-ul ca taie curba. Eviti dar datorita ploii patinezi pe iarba si ajungi in sant in timp ce TIR-ul isi vede nestingherit de drum. Totul petrecut intr-o fractiune de secunda, tot ce ai vazut a fost ceva mare si argintiu apoi santul.

Eh, care e solutia? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

De vina este tractoristul te poti asigura si fara sa ocupi prima banda.Daca vrei poti.Stiu ce spun,am condus ceva tractoare la viata mea.Ca tot se vorbeste de amenzi aici nu inteleg de ce politia sta numai cu radarul.De ce nu ii amendeaza si pe cei care merg cu farurile de ceata aprinse mereu (noaptea pe soseaua uda sint criminale) sau pe aia care au parbrizul plin de cruciulite si icoane?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Incorect maestre! Daca macar un singur participant la trafic ar fi respectat regulile, accidentul nu s-ar fi produs! Asa se pune problema in circulatia rutiera! Cand sunt 2 care nu respecta regulile si se produce un accident, logica spune ca daca macar unul conducea corect si preventiv, accidentul ar fi putut fi evitat! Aceasta logica duce la statistica, iar statistica spune ca viteza este principala cauza generatoare de accidente rutiere. Sad but true!

Share this post


Link to post

Vaxxi, hai sa consideram 2 situatii ipotetice:

Care este cauza accidentului?

 

Din cate imi aduc eu aminte, tractoarele si utilajele agricole n-au ce cauta pe drum national. Da' ai picat fix pe una din cauzele dese ale accidentelor de motocicleta -- conform legii, este vinovat Gheorghe ca nu s-a asigurat, punct. Neacordarea de prioritate bate depasirea de viteza. Moral, ambii sunt vinovati; teoria cu "Gigi s-a asigurat dar nu l-a vazut" nu o accept, inseamna ca nu s-a asigurat corespunzator. Cand nu esti sigur, mai te asiguri o data, nu dai buzna orbeste. Si in ambele cazuri ai scris ca Gigi nu s-a asigurat, de altfel :)

 

 

Eh, care e solutia? :)

 

Sa nu mai taie tirul curba, evident. Acu', alta metoda in afara de "sa stie de frica legii si sa nu faca asta" nu imi vine in minte din pacate. Tocmai a fost un accident pe la stiri cu un TIR care s-a infipt intr-un microbuz oprit in statie, soferul de 51 ani (cand nimeni nu mai are atentia si reflexele de la 18) mai avea 0,16 la mie in expirat. Ala n-ar trebui sa mai vada permis in viata lui.

 

Cand sunt 2 care nu respecta regulile si se produce un accident, logica spune ca daca macar unul conducea corect si preventiv, accidentul ar fi putut fi evitat!

 

Eu aveam 70 cand m-a troznit taxiul pe la spate. Stiu multe accidente in care oameni care circulau corect au fost luati in T-bone (lateral) de aia care-au intrat pe rosu in intersectie. E foarte discutabil "ar fi putut fi evitat" asta, din pacate.

Share this post


Link to post

Da, gigi nu s-a asigurat. Autorul moral al accidentului e Gigi tractoristul. Dar daca X respecta viteza si conduce preventiv, poate evita!

Ai idee cate accident am evitat eu pana acum trecand prin intersectie pe VERDE? Nu trec niciodata prin intersectie fara sa belesc ochii in lateral chiar daca am prioritate. Despre asta e vorba la urma urmei. Daca in situatia ipotetica nr 2 la intrarea in localitate era un radar, X mergea legal si evita accidentul...

Din cauza asta, actiunile politiei se indeapta catre anumite incalcari, cunoscute dpdv statistic ca fiind generatoare de accidente. Uite,. de exemplu acum e o campanie pe pietoni, inainte a fost una pe accidentele cu motociclisti, etc

Share this post


Link to post

Da, gigi nu s-a asigurat. Autorul moral al accidentului e Gigi tractoristul. Dar daca X respecta viteza si conduce preventiv, poate evita!

 

Legal, e vinovat Gigi. Moral, sunt vinovati amandoi (cel putin eu asa consider). Evident ca "poate evita", in orice situatie se "poate evita", chestia e cat de mare-i probabilitatea sa se poata evita; la fel de bine cu viteza legala poate sa fie un sofer incepator, care se panicheaza de situatie si reactioneaza aiurea, trage de volan pe contrasens si se face praf. Asta cu viteza e un singur exemplu, eu ma refeream la cazurile de genul "Gigi care intoarce taind 4 benzi pe DN1", "Gigi nu se asigura si trage de volan sau taie curba", etc.

 

Ai idee cate accident am evitat eu pana acum trecand prin intersectie pe VERDE? Nu trec niciodata prin intersectie fara sa belesc ochii in lateral chiar daca am prioritate. Despre asta e vorba la urma urmei.

 

E foarte bine si sanatos, si eu fac la fel. Da' daca mergem pe ideea asta, ajungem ca-n bancul cu taximetristul ala care franeaza la verde, ca "poate trece vreun smecher". Eu mi-am luat-o pentru un galben-rosu, am stat o luna pe bara; asta e O SOLUTIE. Nu facem fata ca n-avem oameni ? camere de vederi in intersectii, ca si-asa dam banii pe studii de inverzit acoperisuri.

 

Din cauza asta, actiunile politiei se indeapta catre anumite incalcari, cunoscute dpdv statistic ca fiind generatoare de accidente. Uite,. de exemplu acum e o campanie pe pietoni, inainte a fost una pe accidentele cu motociclisti, etc

 

De cea cu motociclisti stiu. Efecte cam zero, sunt cate 3-5 accidente zilnic pe motociclism.ro (si asta doar ce apare pe forum, iti dai seama) Campania pentru pietoni consta in trotuarele alea vopsite ? In fine. Tata e cel mai corect sofer pe care-l stiu (exasperant de corect uneori), si a luat amenda de viteza pentru ca l-au pozat la 100 de metri dupa intrarea intr-o comuna pe DN cu 4 benzi si vizibilitate foarte buna (drum drept), la fulminanta viteza de 62 km/h (cand inca era 50 in localitati pe DN1, si era in reducere de viteza). Sunt convins ca infractorul de tata se va gandi inainte de-a circula cu asemenea viteze astronomice.

 

Asta vreau sa zic eu cu "5 obligatorii": dam 5 amenzi de-astea si ne-am facut norma, dam 10 si deja am spart toti indicatorii de performanta. Fix pix.

 

 

 

Share this post


Link to post

62km/h nu e depasire cu 2 km/h fata de limita legala ci cu 12...

Share this post


Link to post

Sa nu mai taie tirul curba, evident.

 

Buna asta, m-ai prins :D

Ma refream la solutionarea accidentului. Care ar putea fi alta in afara de "neadaptarea vitezei la conditiile de trafic"?

 

dam 5 amenzi de-astea si ne-am facut norma, dam 10 si deja am spart toti indicatorii de performanta. Fix pix.

 

 

Poate mi se pare mie, dar nu e cam greu sa prinzi zilnic 5 de astia? :-?

Asta pe tura unui agent, inmultind la 3 ture apoi la numarul de agenti...

Edited by zeneseu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cel putin, atat stie si vitezomanul din mine.

Share this post


Link to post

Ca ei au fost trimisi acolo cu ordin sa dirijeze circulatia si ca atare altceva nu pot face, oare?

 

Pe scurt, NU. Din cauze obiective.

 

WOW. :scarpin: Daca exista asa ceva (si am inteles eu corect raspunsul), gen tu Politistul nr. 1 te duci in intersectie la Razoare si dirijezi (dar ai grija sa faci altceva cumva), apoi trebuie trimis si Politistul 2 sa urmareasca daca trece Vaxxi vorbind la telefon, si nu in ultimul rand Politistul 3 sa il astepte si pe Gigi care trece pe rosu...nu mai comentez nimic. (Vaxxi, asa se explica de ce tu ai luat amenda de telefon. In ziua aia era cel cu telefonul de serviciu. Cel cu Gigi pe rosu era a doua zi.) Decat ca ar fi o prostie incredibila.

Si eu care traiam cu impresia ca politistul de la rutiera se ocupa de tot ce tine de rutiera, nu ca luni dirijeaza, marti e cu telefoanele si miercuri cu trecutul pe rosu etc. - pare activitatea unui ghiseu de la primarie si nu a Politiei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...