Jump to content
 

Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Pe acolo am incercat demontand finitia de sub volan. O sa incerc in weekend desfacand si carcasa inferioara a volanului, cu toate ca nu cred ca merge, dar barem ma uit la avertizorul de usa deschisa care nici ala nu merge (bine, ala nu merge de mult, nu de la palma data bordului in incercarea de a repara becul cu probleme :D ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum sa nu cedeze atit cablajele incit sa nu poata fi tras cit de cit bordul cu ceasuri afara, nu te chinui cu deconectari pe sub bord. Singurul lucru ce il deconectezi sub bord, ii cablul kilometrajului, ca ala opune rezistenta, apoi tragi bordul cit permite pentru a avea acces la conectori. Simplu.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Nubira 1 tabloul de bord e prins in doua suruburi superioare. Se desfac, se basculeaza tabloul catre volan si se scot conectorii. Daca opune rezistenta, se forteaza putin.

@ Viktor: Nubira 1 nu are cablu flexibil de kilometraj ca la Cielo. E cu motoras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe aia n-o stiam, ca-i pe motoras . Ce-i drept, nici n-am demontat vreodata din astea, modelul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se basculeaza tabloul catre volan si se scot conectorii. Daca opune rezistenta, se forteaza putin.

 

Am sa incerc asa. Eu il trageam spre mine, drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa schimb becurile. Problema era ca nu puteam trage bordul pentru a desface mufele din spate. Am facut asa cum zis colegul @cris06 si dintr-o data si-a dat drumul incat am putut trage bordul drept si am putut baga mana prin spate si am ajuns la mufe. Cablurile probabil erau bagate prin spatele ranforsarilor de tabla de acolo si au venit mai in fata cand am tras de ele. Am scos bec cu bec si l-am verificat. Am schimbat ce era ars cu ce am avut, am mutat un bec de la Airbag (nu am dotarea asta) unde era nevoie, iar la PRND123, D-ul era ars si l-am schimbat cu 2.

Acum este ok, am toate becurile functionale cu exceptia celui corespunzator numarului 2 de la PRND123.

Intrebare: Cand pun contactul nu trebuie sa se aprinda si cel de presiune ulei si sa se stinga cand pornesc motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca manocontactul merge asa ar trebui sa se intample.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa-l identific si sa vad ce are, eventual schimbat.

Am gasit la preturi cuprinse 9 si 25 de lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce sa vezi, nu se poate desface, schimba-l direct si ia-l pe cel mai scump.

Unii s-au trezit cu uleiul pe jos de la manocontact prost.

E pozitionat pe langa fulia de jos pe partea spre cabina, dai scutul dreapta jos si il vezi, are o mufa cauciucata infipta in el.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti lua monocontact prost. Casca bine ochii la piesa. Eu am ramas fara ulei in motor din cauza lui. De bun ce a fost.. Iar al doilea schimbat a tinut fix un an m-a lasat asta iarna. Nu mai se oprea becul la ulei decat la 10-15 minute de mers cu masina. Sunt la al treilea acum :)

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Mi s-a intamplat ca intr-o zi ploioasa sa-mi moara stergatoarele, mai intai cel de pe dreapta (din cauza mecanismului care s-a rupt) si apoi si cel de pe stanga (l-am observant eu ca se cam chinuia sa mearga din cauza mecanismului rupt care forta motorasul)...motorasul nu mai zicea nimic. Acum am demontat stergatoarele, intradevar mecanismul era rupt si o tija se desfacuse si ramasese blocata acolo. M-am gandit ca s-a ars si motorasul dar cand l-am probat direct la baterie punand + si - la cei 2 pini verticali (marcati cu rosu in imagine) surpriza, se invartea. Acum nu inteleg de ce atunci cand conectez mufele si actionez maneta stergatoarelor nu zice nimic, nici pe intermittent, nici treapta1 nici treapta 2. Siguranta am verificat-o. Sa fie oare din cauza releului?...care am vazut ca inca face "click", chiar l-am desfacut si nu pare sa fie nimic ars prin el. Ce pot sa va mai zic este ca in orice pozitie a manetei am in jur de 12V pe unul din pinii orizontali (marcat cu albastru in imagine). Merci!

post-44417-0-92795800-1479666682_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai poti verifica sistemul de revenire dar din pacate nu se poate desface decat rupand niturile alea.

Inauntru vei gasi o roata dintata cu niste fasii de cupru si niste lamele, vezi acolo sa nu fie problema, lamelele alea se mai tocesc.

Este posibil din cauza suprasolicitarii sa se fi incins tare si sa fi topit plasticul care le tinea acolo, daca imi mai aduc eu bine aminte asa era mecanismul.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dracu rable, nene ... M-o lasat pe intuneric fix inainte de a intra pe curba (strinsa) cu ~100km/h. Adevarul e ca f. foarte rar folosesc faza lunga iar aseara mi-am incercat norocul. Cu mult inainte de curba a primit o faza lunga, am luat-o jos, si cind am rugat-o cu inca una inainte de intrarea pe curba ... se facura bezna, fir-ar mama ei ... Apoi am oprit la shell sa alimentez si si-o revenit dupa o repornire faza lunga. Doar am mai incercat-o pe traseu (pina la benzinarie) dupa ce imi facu figura si nu vru neam sa-si intre-n drepturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Pune relee domnu si scapi de problema.

Blocurile de lumini din magazin sunt niste porcarii, eu pe espero am blocul original ;) Stii vorba aia nu se mai fac masini ca alta data.

Oricum, cred ca tre sa iti iei si alt scaun sofer dupa faza asta. Aveai macar pantalonii maro pe tine? :D

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo ... se inaspri mustu', Dj-ule ? :-j

 

De unde ideea ca ar fi dotata cu bloc de lumini din magazin ? Nu nenea, are blocul de lumini original ce arata si lucra impecabil. Iar de aduce timpul sa fie inlocuit, o sa primeasca un SH, da' original. Am avut ocazia a monta si calicatura din magazin ce is vai de ele, nici macar pe pozitie nu cade cum trebue.

 

Apropo, de merg Joi la intinleala, o rezolvi si pe-a me ? Imi schimbi scaunu' ? :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca il demontezi tu pe ala vechi, nu vreau sa ma apropii de el :D . Faza cu luminile am facut-o si eu voit si era sa fac namol in poarta. Nu stiu ce viteza aveai tu dar eu aveam vre-o 80 cel putin in momentul ala, cred ca si acum mai am cute la scaun de la strans din buci :P

Si ala sh are aceeasi varsta, eu zic sa pui relee +bloc original SH ca sa il protejezi.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bag seama ca nu doar eu citesc pe sarite ... :mrgreen: Aveam in jur de suta, Dj-ule, iar avind in vedere ca mi-am mai incercat norocul cu comutatul fazei in citeva rinduri (fara rezultate) dupa ce-mi facu figura ... nu prea fu rostu' de schimbat nadragi sau scaune.

In schimb, aseara, intorcindu-ma din Romania, "impecabilul" meu bloc de lumini si-o dat duhu' , dar de data asta de tot. Povestea incepu cam asa: intru in vama pe amurgite, aveam doua masini in fata si imi asteptam rindul. Deodata sa observ ca mi-au disparut luminile ce reflectau pa masina aluia din fata. Na drace zic, vrea ciocane ... si/sau imi petrec noaptea in trasura. In fine, am trecut vama, la scurt timp am tras dreapta sa vad ce draci are. Doar pe o singura pozitie a manetei raminea faza scurta aprinsa. Bon. Am impaturit un servetel, l-am proptit intre mateta si carcasa sa-mi tina luminile aprinse, am aprins si lampile de ceata, si la drum, in ideea sa ajung macar pina in Debrecen pe un loc de parcare iluminat sa o iau la purificat. E si lampa portabila in caz "ca", dar nu in portbagaj, ci in garaj ... Bon. Vraja servetelului a tinut fix pina am intrat in oras,apoi am ramas doar cu farurile de ceata. Oricum era planuit sa-i vin de hac, ca urma sa urc pe autostrada si-apoi ... noapte, o ceata de zile mari si cu lumini la ghici in regim de autostrada ... nu prea tine vrajeala. Asa ca, am tras dreapta la lumina cit de cit (cu iluminatul din interior nu vezi prea multe) scos cele necesare din portbagaj (lampa de control, surubelnite, cutit, izolant) si ne-am pus pe treaba . Date mastile jos, apoi mai pe bijbaite (ca prea multe n-am vazut) cautate intrarile, iesirile ... si legat pe direct asa zis, apoi bice catre casa un ~200km. Azi m-am uitat, n-am cute in scaun , insa, de ma (re)lasa pe intuneric pe 1.3 si ceata aia ... cred ca nu doar cute lasam, ci de-a dreptul coboram cu scaunu' intre buci ! :) )

 

Dar-ar dracu' in ele rable ... !

 

Am gafat la faza asta, trebuia sa fi pus demult in practica ideea lu' nenea Criss (parca) legat de relee.

 

post-20861-0-69531600-1481015731_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi aici.

La cielo din ce stiu sigurantele sunt in singurul panou care exista si anume sub bord. Eu as pune releele cat mai aproape de baterie, as cauta firele acolo in filon si acolo le-as intrerupe pentru a face traseul de forta cat mai scurt, si as lua + direct de pe borna. Binenteles adaugand o siguranta pe circuitul de forta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Dj.

 

Acum, de n-ar fi asa de frig, sa ma pun pe treaba. Pina una alta alerg dupa cele necesare. Momentan doar cabluri am, trebue sa fac rost de-un bloc de lumini (iar al existent sa-l desfac si sa-i descopar cauza, pentru a putea dormi linistit) , relee ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu se mai gasesc blocuri de lumini de la mama lor. Am cautat, am gasit, am mers de l-am vazut, dar nu-i originalul. Din cite am inteles, singurii ce mai produc piese gen pentru nexia, is polonezii (de retin bine). Exact aceiasi piesa de am vazut-o in magazin (expres daewoo) o am si eu, aproape noua, pastrata drept "amintire" (sa nu zic de zile negre) de pe cealalta trasura, ce abia a fost folosita (vreun an cred). Ce ma deranjeaza rau de tot, e curbura manetei, ii ceva mai in fata (catre bord) fata cea originala, in rest ... e ok, cit o sa tina ... mai vedem. O mai studiez si cred ca-i schimb modelul dupa cum ar trebui. Asadar, nu avea nici un rost sa o cumpar pe aia din magazin cind deja tetin una . Originala si SH, mi-a cam dat cu virgula astazi, avind in vedere ca au si alea ceva ani in spate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reavin cu "material didactic".

 

post-20861-0-16757600-1481100184_thumb.jpg

 

post-20861-0-60678600-1481100201_thumb.jpg

 

post-20861-0-48662600-1481100219_thumb.jpg

 

post-20861-0-58260500-1481100240_thumb.jpg

 

Cele doua laterale sint originale (unu al meu si celalalt de pe cealalta trasura ce l-am pastrat) iar al din mijloc ii "noua" chinazerie cu care nu ma impac . Din trei, caut sa fac unul si bun, ca slabe sanse a intra in posesia unuia nou, original.

Singurul defect ce il gasesc la cele doua, ii plasticul ala alb.

 

Plasticul in cauza face schimbul intre faze, iar din cite observ eu, de prima jumatate este anulat (taiat) se obtine faza lunga peste faza scurta.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi "gandire" ca la comutatorul de Dacia 1300 (tot piesa din plastic prost, cu aceeasi functiune)! Si acela te lasa fara lumini pe autostrada atunci cand iti era lumea mai draga (durabilitatea unui comutator se situa cam pe la 2 ani). Se pot repara toate daca se confectioneaza piesa respectiva din textolit (este drept - multa migala si rabdare !). Eu asa am facut la cel de Dacia (am reconstruit piesa de forma paralelipipedica din interior, care se roteste impreuna cu maneta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is pacatoase rau de tot, fragile si vai de ele. Mi-au mincat citeva ore bune si tot n-am reusit a le aduce la adevar. Ala "nou" , inainte de demontare l-am montat (in soclu doar) de proba silucra ca dracu, sensibil rau, se intercaleaza fazele fara a fi comutat, dai semnal stinga - dreapta, te trezesti ca esi pa faza lunga ... Vai de ele . Ma asteptam la dificultati de montaj, dar astea l-au imbatrinit pe dracu, nene. In fine, nu merita efortul a fi reconditionate in vreun fel. Alintate cu cite un baros si cam atit.

 

Intr-un tirziu am gasit si comandat unul nou, producator ERA (de va e cunoscut, ca mie nu) ce in imagine pare a fi cel cu curbura a manetei si nu drept precum chinazeria. Il primesc dimineata la 8.00 sa am ce monta pe trasura temporar macar, ca oricum in viitorul apropiat ii voi schimba modelul cu un comutator GEN separat pentru pozitie si faza scurta, iar maneta ramine pentru semnalizari si comutarea fazei lungi prin releu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...