Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

dupa 10000 km am ajuns la urmatoarele concluzii in ceea ce priveste consumul:

 

consumul este influentat in proportie de 95% cu stilul de condus:

- astfel am reusit in oras sa am un consum atat de 8% cat si de 12% (asta de 12% l-am reusit printr-o combinata de condus sport extrem corelata cu un frig si zapada)

 

- am reustit in afara sa am un consum atat de 6.7% cat si de 9% (pe acelasi drum Sibiu - Valcea - Bumbesti Jiu si retur)

 

restul de 5% e dat de alti factori

 

oricum m-am obisnuit cu aceste intervale de consum

 

asa ca din cate am mai citit si la acest topic is RARE cazurile cand un consum mare la masina este dat de o problema a masinii

Share this post


Link to post
Apoi, "bujiile cu incandescenta" se folosesc la motoarele Diesel. La Otto sunt aceleasi bujii decand era bunica fata, principiul lor fiind acelasi, diferente au aparut doar de forma, iar performanta a aparut din materialele noi folosite.

 

Din cate stiu eu motorul diesel este cu aprindere prin comprimare ,teoretic nu are nevoie de nici o bujie...aprinderea se face direct prin

injectarea motorinei in camera de ardere la cele cu injectie directa(daca se pun si bujii incadescente chiar nu stiu...si daca se pun ,probabil pentru imbunatatirea combustiei)

 

Modelul meu de kalos este 2005(nu ca ar avea importanta,probabil e valabil si pt cel din 2004) si in cartea tehnica se specifica clar : Bujiile pt acest tip de motor sunt incandescente (electrozi de iridiu preferabil) ,dinstanta dintre electrozi 0.9-1.1 mm

 

 

Sa inteleg ca la voi in cartea tehnica(ma refer la posesorii de kalos) nu este specificat ca bujiile sunt incandescente!?

Share this post


Link to post

@tolin: S-a tot vorbit pe aici despre curba de cuplu la Kalos. Am vazut-o sigur inainte de acumpara masina, iar acum e de negasit. Ai idee daca este pe acest forum sau am vazut-o in alta parte? Un comentariu pe ea ar fi foarte util pentru multi dintre noi.

Parerea mea era ca trebuie schimbata treapta de viteza la 3200-3400. Gresesc? Poate fi o cauza a consumului meu un pic mai mare decat al altora?

 

off topic: @entaro79: Crede-ma ca pe aici sunt si specialisti. E bine sa ii contrazici doar cu argumente solide. Intre masinile mele exista si doua Dacii Diesel si urasc bujiile lor incandescente!

Edited by DIO

Share this post


Link to post

@DIO > la motorul tau incearca sa schimbi la 2600 rpm, adica un pic peste 2500 rpm, in urban sau in trafic greu. Altfel, cand cauti viteza sa schimbi peste 3500 rpm (intre gradatiile de 3500-4000 rpm).

Fa o testare si posteaza impresiile sau un consum, daca se poate.

 

@entaro79 > noroc ca nu ne luam dupa blondele care traduc manualele de utilizare, consilieri la Cotroceni ar scrie pe noi.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

entaro79,

 

"Din cate stiu eu motorul diesel este cu aprindere prin comprimare ,teoretic nu are nevoie de nici o bujie...aprinderea se face direct prin

injectarea motorinei in camera de ardere la cele cu injectie directa(daca se pun si bujii incadescente chiar nu stiu...si daca se pun ,probabil pentru imbunatatirea combustiei)"

 

- bujiile incandescente preincalzesc camera de ardere la pornirea motorului (nu produc nici o scinteie ci doar se incalzesc)

 

- aprindere se face prin comprimare, asa cum ai spus la inceputul postului (si nu "direct prin

injectarea motorinei in camera de ardere la cele cu injectie directa" cum ai spus ulterior)

Share this post


Link to post

o fi cum ziceti voi...dar sa nu trans topicul in consum disel :) )

 

Eu tot la 2500 schimb,sa scot niste bujii sa le fac poze si sa le postez aici(dupa ce merg 20 km prin oras la 2000 rpm),de accord?

 

aaaa...si daca se poate sa vedem poze si de la bujiile turangiilor :)

Share this post


Link to post

@tolin: Ieri am facut o noua alimentare si mi-am propus sa iti urmez sfatul. Pana acum (15km) pot spune doar ca ma simt ca un batranel cumintel si doar faptul ca sunt in vacanta imi permite sa conduc asa. E chiar interesant si cred intr-adevar ca asta e stilul economic pt. 1,4/16valve. Sper sa pot respecta acest stil de sofat si promit sa postez rezultatul la urmatoarea alimentare ... in masura in care voi reusi sa rezist tentatiei! Interesant este ca insasi masina iti impune in aceste conditii sa nu mai demarezi salbatic. Este o experienta interesanta pe care o recomand tuturor celor ce incearca un consum redus!

Share this post


Link to post

"stiinta cere sacrificii"

Share this post


Link to post

353 km : Rm. Valcea - Pitesti - Brasov-Sibiu : 26l.

Masurat la primul click, dar la alta statie de benzina (in Sibiu).

10 km din ei sa fi fost prin orase... plus cam 1 ora per total de stat la ralanti.

 

rezulta un 7,5%.

 

Benzina Mol 95.

 

La inotrs nu am facut inca consumul, dar este ceva mai mare pentru ca tot pasul Rucar-Bran l-am facut in viteza a2-a din cauza poleiului.

Share this post


Link to post

Ultimul consum Sibiu -Cluj- Sibiu = 7,7 l/100 km. (415 km dintre care ~ 80 km in oras).

Benzina EVO de la MOL.

Si la dus si la intors am mers noaptea, pe ploaie + drum aglomerat + faruri, aeroterma, dezaburire.

 

Satisfacator.

Edited by marr

Share this post


Link to post
@DIO > la motorul tau incearca sa schimbi la 2600 rpm, adica un pic peste 2500 rpm, in urban sau in trafic greu. Altfel, cand cauti viteza sa schimbi peste 3500 rpm (intre gradatiile de 3500-4000 rpm).

Fa o testare si posteaza impresiile sau un consum, daca se poate.

 

Eu as mai pune 200-300 ture. Nu imi place cum se simte cand accelerezi de la 2000rpm si uneori este nevoie si nu ai timp sa retrogradezi.

Share this post


Link to post

ultimul consum

 

Ruta: SIbiu - Brasov - Ploiesti - Bucuresti - Pitesti - Valcea - Tg Jiu - Simeria - Sibiu

Distanta 940 KM

 

Benzina: Mol 95

Consum: 6.7%

 

nota: vreo 50 km i-am facut prin bucuresti in noaptea de rev, o mica intrecere pe la unirii unde am turat-o, in rest mers de 80 - 100 km/h, pe alocuri 120

Edited by K-Pax

Share this post


Link to post
Nu imi place cum se simte cand accelerezi de la 2000rpm.

La 2000 nu mai accelerezi ca la 4000, daca vrei consum mic. Mersul asta necesita alt stil de conducere si multa anticipatie, daca traficul permite.

Share this post


Link to post
Eu as mai pune 200-300 ture.
Eu as pune inca pe atat, dar acum sunt cobai. Experimentez ce a zis tolin si cred ca are dreptate. Daca vrei economie te sacrifici.

@tolin: totusi nu merg subturat? Daca as conduce tot timpul asa ar fi OK pt. motor?

Share this post


Link to post

@DIO > pentru motorul tau, 2000 rpm nu este subturat. Cate rpm ai in a III-a la 50 km/h, in a IV-a la 60km/h si in a V-a la 90 km/h ?

Share this post


Link to post

Din cate am observat merg intre 2000 si 2600, cu expeptia tr.II, care, fiind un pic mai lunga, cand schimb in a IIIa sunt pe la 1900. Valori aproximative.

Despre aVa nu ma pot pronunta, nu a incaput inca in experiment. Inainte intre 95 si 110 km/h schimbam din aIVa in aVa.

 

Later edit:

@tolin: Raspund tot aici (desi nu garantez 100% exactitatea raspunsului):

in a III-a la 50 km/h sunt aprox 2600 rot/min

in a IV-a la 60 km/h sunt aprox 2100 rot/min

in a V-a la 90 km/h nu stiu

Edited by DIO

Share this post


Link to post

Daca-i asa, inseamna ca poti merge cu a IV-a prin localitati, ceea ce este foarte bine. 55km/h pe ceasul tau ne fiind o valoare de alertat radarul si aprox. 2000 rpm cu masina lansata nu deranjeaza. Totusi, te rog sa verifici valorile cu prima ocazie. Si mai este ceva, dupa ce schimbi a I-a la 2600 rpm, cat arata turometrul ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Despre a IV-a in localitati sunt de acord, desi mi s-a parut de cand am luat masina ca a III-a ar fi fost gandita special pt. oras. La 2000 rpm nu mi se pare lansata sau poate interpretez gresit termenul (?). De aceea spuneam mai sus ca ma simt un "batranel cumintel".

Am fost prea atent la turometru si nu m-a prea interesat vitezometrul. Promit sa revin dupa ce am informatiile exacte.

Share this post


Link to post

Ma refeream la trecerea prin localitati mici, atunci esti lansat de la cel putin 90km/h. Pentru rulajul in urban, e clar ca a IV-a poti s-o bagi mai rar. Oricum, ideea nu era sa mergi la 2000 rpm tot timpul, ci doar sa nu cobori sub aceasta limita, daca traficul iti permite.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Model 1,2 SE

In cartea tehnica> 8,6 in oras, 5,5 in afara.

In realitate, in oras (Iasul e aglomerat, dar nu se compara cu Bucurestiul) consumul meu este de 9.5 l/100

In fara:

Iasi-Poian Negrii (Vatra Dornei)-IAsi (cam 500 Km total) cu ceva plimbari prin oras si cu vreo patru portiuni de 25 km cu zapada si lanturi antiderapante pe drum neasfaltat, consum final 6.5 l/100 km. Ma declar multumit.

 

Benzina> OMV 95

Edited by danata

Share this post


Link to post

Deocamdata, motorul meu are doar 1500km de rulaj majoritar urban, consumul este mult peste asteptari si carte (10%). In principiu, ma astept la un consum de 7,5% in urban, dar nu stiu inca dupa cate mii de km.

Share this post


Link to post

ultimul consum:

 

280 km extraurban+85 urban => 7,12 %

 

tolin_afc dac ai matiz...sa stii ca nu e chiar atat de econom pe cat e de mic(am prieteni care au cateva zeci de mii de km cu matiz si in general au consum peste 8 %),tico cu gaz e econom(mai ieftin de ata e mersul pe jos :) ) )

 

Abia acum vad ca e vorba de kalos 1.2L...nici asta nu e chiar econom(ce sa mai zic ca nici masina nu e chiar usoara)...dar 7.5 % mi se pare un vis frumos in oras.

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Daca te uita-i pe profil si pe forum, am avut Matiz, timp de 7 ani si consuma pe vremea asta 6,6% (gasesti postat). In cele mai grele vremuri a consumat 7,3% (zapada de 30 cm, pneuri de vara, temp de -20'C). Am obtinut 10% doar o data, cand am bagat MOL 98, in Nov. 2004. In rest, nu vad legatura la Kalos. Doar ca acum am Kalos de 1,2L (1150cc), care este un motor (piston, cilindru) de Matiz cu 4 cyl.

Cum cele doua masini au cam acelesi coeficient CP/Kg, este normal sa ma astept la cam acelasi consum. Ai dovezi ca n-ar fi asa ? Sunt interesat.

Share this post


Link to post

E adevarat ca nu m-am uitat pe profil,mea culpa :)

 

Poate coeficientul CP/kg este ~ acelasi,dar kalos are 1 cilindru in plus,cilindree mai mare(vrea mai multa benzina) si e mai grea => consum sigur mai mare decat la Matiz,cat de mult peste,cred ca tu esti cel mai in masura sa ne zici.

 

Si daca stau sa ma uit in cartea tehnica se pare ca, kalos cu 1.4 16V consuma(in medie) mai putin decat 1.2 8V sau 1.4 8V,oricum nu mai iau de bune tot ce zice in cartea tehnica.

Share this post


Link to post

Si inca o chestie ...ca sa mentin masina contant la 110 apas mai putin in pedala de acceleratie in treapta IV decat in trapta V(e drept ca turatia e mai mare in trapta a 4-a decat in a-5-a)..oare ce consum asa avea in treapta a-4-a la 90-100,a incercat cineva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...