Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Azi am avut un drum la vreo 40 km de Or. asa ca n-am rezistat ispitei de-a baga 10l de benzina EVO de la MOL. Oameni buni ... MERITA, MERITA si iar merita. Daca ne-am tot plans de benzina proasta si n-am gasit nimic mai bun EVO e solutia. Din prima am simtit ca motorul toarce mai linistit si daca-i dai talpa la 2500 simti deja ca se duce. Nu stiu cu cat manca mai mult la 100 de km da' un lucru e cert : motorul se simte muuuuuuuult mai bine cu benzina asta decat cu oricare alta incercata de mine pina acuma.

Astept sa-ncercati si voi sa vedeti efectul.

Share this post


Link to post

Un parcurs de 1055 km Constanta - Ploiesti - Brasov - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta am alimentat 67 litri (34 l Moll / 33 Lukoil) rezulta un total de 6,35 l / 100 km. Mai dificil a fost de traversat Bucurestiul in ceva mai mult de 1 ora (traficul de la ora 19 00). Pe cele doua autostrazi am rulat intre 110 -140 km/h in functie de trafic si starea carosabilului (umed). Concluzionez ca nu-i tocmai rau.

Share this post


Link to post

Raport de mini-vacanta:

Bucuresti - Sinaia - Cota 1400 - Sinaia - Poiana Brasov - Sinaia - Poiana Brasov - Sinaia - Bucuresti = 580 Km / 40 l => 6,8%

Mers legal in marea majoritate a drumului :D

Share this post


Link to post
Mers legal in marea majoritate a drumului :D

Β 

Adica econom :P

Share this post


Link to post

Atata timp cat nu poti merge cu 50km/h in a V-a, nu se poate spune ca legal este economic. Daca lasau limita la 60 km/h cred ca era mai bine ptr. toata lumea.

Share this post


Link to post

N-as spune ca am facut mare economie (desi daca tin cont de cele doua urcari in Poiana, cred ca nu e rau).

Se poate merge cu 50 in a V-a, parol. Singura chestie e ca trebuie sa mentii strict viteza, daca scazi spre 45 inca mai merge sa revii, mai jos "viitorul nu suna bine". Nu-mi este insa prea clar daca asta e mai economic decat sa incerci un "hysterezis" intr-a IV-a intre 45 si 5x kmph cu accelerari scurte, mizand pe consumul 0 in frana de motor. Am incercat, dar efectul franei de motor este destul de pregnant si nu mi-a placut, asa ca am preferat talpa usoara in a V-a cu un demaraj (daca se poate chema asa) foarte lin la iesirea din localitate (daca te mananca, trebuie sa retrogradezi a IV-a ;) )

Share this post


Link to post

Aici se discuta despre consumul de benzina la kalos.

Posturile despre frina de motor sau mutat aici.

Share this post


Link to post

ultimii 300 de km...numai in oras, cu 12,5 %...mers intre 2000-2500 ture, fara aer..

deja m-am obisnuit cu consumul asta...nu cred ca vor fi modificari majore..adica sa scada pana la 9% cum spun ei..

Share this post


Link to post

Primii 1300 km, consum urban mediu 10%, cu A/C, cu ventilatie, cu stergatoare, cu luminatie la maxim, cu radio, cu CD, si turat si subturat, din consumul asta nu iese. Un drum mai lung de 33 km in afara n-am facut inca. Doar ca eu sunt optimist, astept primavara.

Share this post


Link to post
...mers intre 2000-2500 ture, fara aer..

cati km ai la bord ? la mine abia dupa 7000 km s-a mai lasat...imi consuma cam 10.5

incearca sa schimbi vitezele intre 2500-3500.

ps : ati incercat benzina evo de la mol ? e o diferenta de la cer la pamant...motorul toarce(la 3000 rotatii nici nu se aude). se infige masina si mai bine...

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Β 

Sa va spun ce am patit(e prima oara cand postez aici..sunt nou :) )

Β 

Amun kalos 1.4 16V de ala fara fundulet in 5 usi,am facut cam 4000 km cu masina si imi venea sa ma dau cu capu de pereti cand imi faceam consumul(nu ochiometric ci plin-plin pana cand se opreste prima oara pompa) si surprize!!! consum in oras intre 16 si 23 l/100 km(si nu apare nici un martor suspect pe bord care sa indice o defectiune).Am fost la DiBas sa fac panarama etc...m-au intrebat daca motorul duce lipsa de putere,daca porneste greu etc...le-am spus ca de pornit porneste bine,dar nu prea are putere(daca dadeam drumul la A/C porneam de pe loc din a 2-a incercare).ei zic ca nu e nevoie sa o puna pe tester,mi-au "testat-o" in parcare si au turat-o in treapta intai pana la 6000...cica motorul are "putere" si ca e devina stilul meu de mers.

Β 

Am ajuns acolo bou si am plecat vaca,nestiind ce sa mai fac am plecat spre Bacau(de acolo am achizitonat-o in leasing de la Gesara S.A) si le fac panarama la aia.Astia o pun frumos pe tester...ma dau pe mine afarara...ma cheama dupa 40 min..cica sa o testez cam 2 zile sa vad daca mai are probleme.

Β 

Acum sunt inapoi in Bucuresti si spre marea mea multumire nu mai am nici o problema(m-am intors de la Bacau cu un consum de 6,6 l %,tinand cont ca la dus am avut in jur de 11%!!!)

Β 

Oare astia de la DiBas sunt chiar asa nesimtiti si nepasatori?Nu era clar ca parametrii motorului nu erau OK?(probabil cei din Bacau eu resetat tot la valorile din fabrica)

Β 

Ultimul consum mixt pe care l-am calculat 6.9%

Share this post


Link to post
ultimii 300 de km...numai in oras, cu 12,5 %...mers intre 2000-2500 ture, fara aer..
Ceva nu e in regula. Analizeaza-ti dumurile (media intre 2 porniri la rece), benzina, demarajul (chiar daca schimbi la 2-2,5k poti ajunge acolo f. rapid si neeconomic).

Daca papa tot la 12,5% treci pe la service.

Eu conduc chiar prea sportiv, in Buc., drumuri f. scurte/orpiri lungi, faruri aprinse permanent, A/C ori de cate ori se aburesc putin geamurile, aeroterma permanent pornita (fumez) si totusi stau undeva pe la 11% in ultimul timp, iar o perioada lunga, in primii 15 kkm consuma fix 10% daca nu imi impuneam sa conduc economic. Parca recordul a fost 9,5% (variatii mult mai mici decat acum). Totdeauna verificat plin-plin primul click.

Share this post


Link to post

Ultimul consum - exclusiv urban - 9,7 l/100 km !!! Farurile & aeroterma tot timpul "ON".

Benzina EVO de la MOL.

Intr-adevar merita benzina asta - e mai scumpa, dar motorul "toarce" linstit, demaraj excelent, consum (se pare) ceva mai mic.

Share this post


Link to post

merg 15 km pe zi...7,5 km dimineata (pe la 7,30) Diham-Romana..si inapoi seara pe la 22. Conduceam total nesportiv (acum am zis..daca tot consuma, sa ma distrez si eu ..si am inceput sa apas mult mai tare...sunt curios ce consum o sa iasa). Aeroterma pornita mereu, faruri non stop, Ac (o data pe saptamana 10 min..cum zice la carte). Consumul il calculez din plin in plin (mereu alimentez cu aprox 40 de litrii). Urmaresc forumul asta de la inceput asa ca nu mai sunt mirat..sunt multi in aceeasi situatie...

Acum am 1500 km..., sunt curios cum se comporta cand e mai cald afara...

Share this post


Link to post

Ok..primul experiment mai interesant

22l premium 98

15,74 fara pb de 95

5.07 EVO

un concentrat CASITE (140k) pentru desfundat injectoare.

Maine pornesc la drum si sunt curios cat imi va lua combinatia asta :)

Share this post


Link to post
consum in oras intre 16 si 23 l/100 km(si nu apare nici un martor suspect pe bord care sa indice o defectiune).
Am citit un post al tau despre experimentul 190km/h tr.IV.

Cati km ai cu masina?

Sunt doar curios daca ai ajuns la acest consum exagerat in urma experimentarii unui stil de conducere ultra-sportiv.

Faptul ca a revenit la normal probabil in urma unui simplu reset ECM e f. interesant!

Share this post


Link to post

@Lucian

Β 

Merita sa-i pui si niste palinca inainte sa pleci. Daca nu, macar da-i la sofer cand ajunge :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

in acest moment am 7083 km

Β 

iar testul cu viteza maxima e ce imi arata vitezometru,dar bag mana in foc ca daca era un radar imi zicea ca nu aveam mai mult de 180 km/h si ziceam adio la permis.

Β 

si oricum nu mai am probleme de mult cu consumul,asta se intampla acum cateva luni(pe la 4000 km )

Β 

Β 

Am uitat sa zic ca de obicei merg subturat(schimb undeva intre 2000 si 2500 rpm) si reusesc consumuri in oras gen pensionari! :)

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Hai ca m-ai... excitat: consum-pesionar cam-cat, unde, alte conditii, completeaza-ti locatia, aia-aia...

Share this post


Link to post

acum ~4 saptamani am facut un consum urban de 8.7% merg cam 20-30 km/zi de la mall Vitan pana in forum2000 (via Splaiul Unirii si Natiunile Unite) unde lucrez si inapoi ,desigur daca am chef sau nu sa imi iau prietena de la servici se fac cei 30 km.

Β 

saptamana trecuta mi-a iesit un consum ceva mai mare 9.8 %,dar si traficul era mai aglomerat(sarbatori etc)

Β 

saptamana asta sigur sar de 10 %,am mers mai turat,traficul e mizerabil

Β 

eu fac consumul plin-plin,mai tot timpul stau cu rezervorul plin de 1 luna in coace ca-s maniac cu consumul si sunt curios cat influenteaza traficul si nervozitatea cu care apesi pedala.

Share this post


Link to post
sunt curios cat influenteaza traficul si nervozitatea cu care apesi pedala.

Β 

That's the way, aha, aha, I like it, aha, aha! Tine aproape!

Share this post


Link to post

am aproximatov 14000 km.

ultimul meu consum mediu este de 7.2 l\100 km

mers pana la predeal(dus intors) si cam 60 km prin bucuresti.

in total 340 km.

drumul catre predeal a fost foarte "greoi" mers cu 50-150 km\h

la intoarcere 50-120 km\h.

Share this post


Link to post

Acum doua zile am avut 1h de impuscat in gol prin oras, la o ora fara trafic major, fapt ce mi-a permis un mic studiu (cu 3 persoane la bord). Am schimbat firma in Logan si am coborat turatia in a III-a pana la 1500-1600 rpm. Pe langa faptul ca e contra-naturii pentru mine sa conduc asa si doar traficul redus mi-a permis asa ceva, nici motorul nu se simtea prea bine, daca este sa ma iau dupa sunet. In rulaj lansat nu plangea asa tare, dar la urcarile in trepte se scutura ca un cal naravas.

Oricum, nu cred ca am facut vreo economie, iar in ultimul sfert de ora am rulat doar pe la 4000 rpm pentru a curata bujiile si alte locuri de depuneri. Reamintesc ca eram pe un motor SOHC de 1,15L la care turatiile de schimb sunt 3500-3000-2600-2500 rpm pentru a nu cobora sub 2000 rpm. Spun asta pentru ca nu cred ca mersul pensionarului sau al loganistului este solutia pentru un consum redus. Cred ca economisesti mai putin la benzina decat dai pe intretinerea motorului.

Share this post


Link to post

In cazul asta ce sa zic..am sa ies pe autostrada sa-mi curat bujiile la 6000 rpm(nu ca ar fi prima data) si apoi sa redevin subturangiul declarat mai devreme

Iar chestia cu consumul mai redus la 2000-2500 rpm e verificata de multe ori de subsemnatul si e cat se poate de adevarata(in plus kalos-ul meu trage acceptabil la 1500 rpm si nu cred ca se inegresc bujiile la 1mm de apasare in pedala)

Β 

Β 

AAAAA si inca ceva...motoarele din '96-'97 in coace care au bujii incadescente(cazul kalos-ului)....ce funigine crezi ca se depune pe el?sau mai degraba cand vreodata?

Β 

Sfatul meu..mergeti cum vreti , dar subturarea nu dauneaza(atat timp cat motorul nu dardaie/vibreaza ) nu zic sa mergi la 1000-1200 rpm unde cand accelerezi incepe sa vibreze...dar peste 1500 rotatii nu reprezinta nici o problema

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Tu faci o confuzie majora intre doua tipuri de motoare: SOHC si DOHC, care au curbe complet diferite de cuplu, datorita diferentei constructive.

La motorul tau, plafonul optim de cuplu la turatii mici este tocmai intre 2000 si 2600 rpm, cu schimbare de trepte pe 2600 rpm.

Apoi, "bujiile cu incandescenta" se folosesc la motoarele Diesel. La Otto sunt aceleasi bujii decand era bunica fata, principiul lor fiind acelasi, diferente au aparut doar de forma, iar performanta a aparut din materialele noi folosite.

Despre mersul subturat s-a discutat indelung pe aici, iar adeptii lui sunt primii la curatat bujii, supape si injectoare. Daca costurile acestea sunt mai mici decat economia de timp si de benzina, poate sa incerce cine vrea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...