Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Se poate schimba la 2000rpm. Nu stiu cum afecteaza consumul (in conditii normale, adica nu imediat dupa un RESET) dar aproape as putea sa bag mana in foc ca nu o sa mergi mult asa... sau altfel cu aceasta masina.

 

Dupa reset mie mi-a crescut consumul la 10l :D , dar resetul nu a fost tocmai 'ca la carte' si trebuie sa il refac.

Share this post


Link to post
Uite, chiar sunt curios! Hai sa dam o tura joi in jurul salii si sa vedem ce inseamna a se putea sau nu.

Problema mea nu este daca se poate sau nu, ci care sunt efectele. Cu consumul nu m-am lamurit, iar cu alte efecte (injectoare, supape) n-as vrea sa ;)

 

 

Hai mai ce naiba... Chiar nu ai inteles ce am vrut sa spun?

Adica nu se simte motorul bine, nu suna bine... Nu ca nu poti... Daca vrei poti sa mergi cu a 5-a la 1000 de rpm dar un timp limitat (pana cedeaza motorul si crapa).

Share this post


Link to post

Sa mor daca am auzit de motor care sa crape la... relanti (nu vorbim de exceptii). Diferenta care pare ca nu se vrea a se face aici e cea legata fix de ce am spus (iar trebuie sa ma repet si iar o sa sara te miri cine): repriza vs. mers constant

Sa zicem ca ne deplasam cu "turma" si turma pleaca de la stop dupa care se taraste cu 30 Kmph constant o oarescare bucata. In masura in care "sarcina" de a mentine viteza constanta e mica, exista doua optiuni:

- stau la 2000 rpm intr-a doua (ma intreb oare de ce am mai schimat din I-a, dar trecem peste asta ca e o regula care spune ca nu se foloseste decat pentru plecare, de ce, o lasam balta)

- cobor la 1500 rpm intr-a treia

si mentin "talpa" constanta.

Desigur ca ascult motorul (eu zic ca am invatat sa "ascult" in decursul timpului). Se stie insa ca motoarele astea noi sunt destul de... elastice. Deci nu asta e problema.

Ajutati-ma si pe mine sa inteleg alte efecte, nu asta cu dardaitul motorului. Adica, daca merge rotund si frumos, nu tuseste, nu tremura, ce altceva poate sa sufere. Poate spune Sato care-ar ar fi motivele alea pentru care n-as putea sa merg mult.

Am inteles si ca voi sunteti mai "agitati" pe strada, dar eu nu prea am cum pe traseul meu, iar chestia cu dat de talpi mi-a iesit din cap inainte sa-mi intre din motive de... Oltcit.

Inteleg ca poate nu e locul aici, dar peste tot nu scrie decat nu face asa ca te papa gaia. De ce? Nu prea scrie! Ei...

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Pentru inceput, doar pentru inceput, se da asa una bucata pedala acceleratie moale si un set de drumuri romanesti. Rezultat?

Tu de fapt nu pastrezi deloc viteza. Accelerezi si bagi in frana de motor. La 1500rpm. Ce parere ai de asta? Sunt de acord cu mersul constant la turatie mica dar nu la mai putin de 2000rpm.

Share this post


Link to post

In plus, eu stiu ca presiunea uleiului e proportionala cu turatia motorului. Turatie mica, presiune mica, ungere proasta, uzura marita.

Share this post


Link to post

Sato, intrebarea pentru tine era "cum se distruge motorul?". Stilul de condus e altceva.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

AB, vrei sa stii exact ce fel de ulei ai in masina? Las-o doua saptamani nemiscata si apoi suna-ma cand o pornesti prima oara. Vrei sa ai o ungere mai proasta? Pune motorul de cateva ori pe minut in sarcina la 1500rpm. Nu stiu sa iti dau exemple foarte tehnice, pentru asta o sa intervina probabil tolin si alti maestri. Din toate porologhiile (nu barfe, discutii mult prea tehnice pentru mine) am retinut doar atat: NU.

Apropo, de ce nu fac astia rodajul in sarcina?

Share this post


Link to post

si daca presiune minima, de relanti, = presiune minima pt ungere? Cum si e in realitate?

Ungerea se realizeaza printr-o pelicule ff subtire care se formeaza la presiune mare astfel incat piesele nu mai sunt in contact direct.

Share this post


Link to post

Normal este sa schimbi viteza a.i. sa ramai in in banda de cuplu maxim al motorului .

Ar fi interesant daca ar pune careva graficul pentru banda de cuplu la Kalos aici (idem pt Nubira ).

 

La 2000 rpm ii anormal sa schimbi viteza - ca doar nu-i diesel - dai in subturat - mananca mai multa benzina - ulei - motorul nu suna bine ... etc

Share this post


Link to post
si daca presiune minima, de relanti, = presiune minima pt ungere? Cum si e in realitate?

 

FARA sau CU sarcina? Si nu orice sarcina (nu A/C, nu dezaburire) ci 4 hancoace jucause cu o cosmelie de 1 tona calare pe ele. Ei?

Share this post


Link to post

Hai ca intre timp am aflat ca, conduc... Eco :D

Parca asa scrie si pe motor. Asa ca m-am linistit.

 

Totusi, Sato, ti s-a intamplat sa-ti curga uleiul pe caucioace? Trebuie sa fie din cauza turatiei prea mari :)

Share this post


Link to post
- mananca mai multa benzina - ulei - motorul nu suna bine ... etc

 

nope, nope, nope. toate cele de mai sus verificabile si infirmate. zvon.

 

satori, se vorbea de lucruri diferite... sa mergi la 1000 rpm de 1500 rpm 2000 rpm.

Pompa de ulei este astfel dimensionata incat sa asigure acea presiune critica de ungere la minim turatia de ralanti. Daca cresti turatia la 1500 deja poti prelua o incarcare normala fara probleme. Eu suspectez (banuiesc pentru ca nu am cum sa-mi verific chestiunea) ca "baraiala" pe care o face un motor mult subturat vine exact din atingerea pieselor in miscare, deci cand ungerea nu mai este asigurata. So, dupa parerea mea umila, daca nu baraie e ok, dar daca baraie esti in regim subturat si intr-adevar ai uzura accentuata a motorului. In acelasi timp, se explica si cresterea de consum la subturare sau la cresterea vitezei din regim subturat prin frecare mare a componentelor motorului...

Acest regim variaza de la masina la masina, eu l-am descoperit la logan a fi sub 1500 de rpm. La modus, e chiar mai sus, pe la vreo 1750...

Share this post


Link to post

Are si n-are legatura.

Hai sa facem alta comparatie.

1. se sta pe un scaun la masa, de pune cotul mainii drepte pe masa si se apleaca antebratul pana cand palma atinge masa, apoi se ridica; totul decurge foarte lin

2. se mai aseaza unul pe partea cealalta si se pune de un skandenberg (sau cum draq s-o scrie); presupunem ca primul individ e mai puternic; ce ziceti: o sa-i tremure muschiluletul? eu zic ca da, si tremuratul depinde de diferenta de "putere" intre cei doi

Cei ce au dat gauri cu o bormasina pot da un exemplu similar.

Nu zic ca din cauza vibratiilor astea nu se poate "rupe" pelicula de ulei (nu am citit despre asa ceva inca), dar sa nu incurcam cauza cu efectul.

"Baraitul" are mare legatura cu "elasticitatea" motorului, adica cu cat de "plata" este curba de cuplu. N-am vazut inca curba pentru Kalos, dar daca e sa ne luam dupa alte "masinarii" asemanatoare zona dinaintea maximului clamat de multi este destul de lina (intr-o marja de -20%) pana la turatii destul de joase (chiar sub 2000). Daca ne intoarcem la Kalos o sa constatam ca tot cam asta e diferenta de cuplu intre motorul de 1,4 si 1,2 (lasam la o parte turatia la care se intampla ca altfel e mai dihai). Deci aceiasi hardughie poate fi miscata din loc si de un cuplu mai mic. Important e sa... reziste motorul.

Eu unul zic s-o lasam balta si promit ca, daca nu ma gadilati prea tare, nu ma mai bag.

Share this post


Link to post

@alx > miscarea de rotatie a axului motor este data de un mecanism biela-manivela. Acest mecanism are cel putin 2 jocuri esentiale: intre biela-piston si piston-cilindru. Momentele importante sunt PMS si PMI. Cu cat turatia motorului este mai mica in sarcina, bataile si eforturile in punctele de contact sunt mai mari si mai lungi (ca timp). Axa longitudinala a pistonului este intotdeauna inclinata de o parte sau alta a axei longitudinale a cilindrului in functie de cursa (ascendenta sau descententa), de momentul si directia exploziei, iar unghiul de deviatie creste cu scaderea turatiei si cresterea sarcinii. Doar aceste simple considerente ar indeperta un sofer de mersul subturat. Ele mai spun ceva si anume, pierderile energetice sunt mai mari in zona aceea de turatie, din acest motiv si curba consumului specific are valori mai mari, comparative cu cele din zona de peste turatia de cuplu maxim. In plus, experienta mersului subturat pe motoare cu injectie de benzina a dovedit clar si fara dubiu o infundare rapida a injectoarelor (pana in 20.000 km). Nu cunosc explicatia, dar efectul l-am vazut. Despre ungere nu vorbesc, nu cunosc, dar banuiesc ca e optima tot intr-o anumita fereastra de turatie. Din aceste motive un motor termic se exploateaza pe cat posibil doar intr-o anumita plaja de turatie. Faptul ca motorul termic nu are comportament liniar cu turatia se reflecta si in consum. Consumul instantaneu sau debitul de combustibil nu este tinta conducatorului, task-ul lui este parcurgerea unui spatiu intr-un anumit timp, adica viteza. Pana la valorile de viteza de la care aerodinamica este primordiala si atata timp cat panta caracteristicii de putere/turatie este cea mai mare, rulajul cu o viteza mai mare este mai economicos si la combustibil si la timp.

Studiind hartile de VE (eficienta volometrica) de la diverse ECM se observa o imbogatire a raportului de amestec in domeniul 400-2000 rpm si o saracire a acestuia in raport cu turatia pentru o sarcina data. Asta este o alta dovada la considerentele de mai sus.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Multumim tolin!

Cine are urechi sa auda ...

Normal este sa schimbi viteza a.i. sa ramai in in banda de cuplu maxim al motorului .

Ar fi interesant daca ar pune careva graficul pentru banda de cuplu la Kalos aici (idem pt Nubira ).

Sunt de aceeasi parere cu dinoc in ce priveste banda de cuplu maxim al motorului.

 

Inca nu sunt sclerozat! Graficul pentru banda de cuplu l-am vazut sigur pe un forum inainte de a cumpara masina. Ce pot afirma aproape sigur este ca la acea vreme pe daciaclub gaseam destul de multe informatii despre Kalos si l-am cam citit. Dar cred, totusi, ca aici am vazut acest grafic. Era chiar interesant si poate il gaseste cineva si mai pune un link aici. Gasesc ca ne-ar mai lumina un pic.

Share this post


Link to post
dar resetul nu a fost tocmai 'ca la carte' si trebuie sa il refac.

 

poti sa detaliezi putin?

Share this post


Link to post

Ma grabeam, am scurtat timpii, am sarit din greseala 2 pasi. :)

Share this post


Link to post

Am 6800 km si sunt din ce in ce mai multumit de consum si masina in general :) >- . Saptamana aceasta a consumat 6.5%, calcul facut pentru 585 km exclusiv pe distanta Ploiesti - Bucuresti(Piata Victoriei), dus-intors, localitate 50-60 km/h, 90-100 km/h afara, alimentez doar LUKOIL 95. Schimbat de obicei intre 2500-3000 rpm, dar nu ezit sa o turez mai mult. Incerc ca niciodata sa nu o las sub 2000 rpm.

Share this post


Link to post

Timp de o luna de zile am experimentat diverse "benzine" (adica benzinarii) sa vad care ma avantajeaza mai mult la portofel. Concluziile:

1. OMV- benzina cea mai ieftina (nu stiu cum se numeste), consum urban, caldura pornita tot timpul fara incalzitul masinii de dimineatza, distante de 5-10 km, oprit - pornit s.am.d.: 11%

2. Petrom - Top premium: aceleasi conditii, consum 11.5% ( dar si masinutzei ii cam placea benzina asta...)

 

concluzia de pana acum: ma intorc umila la benzinariile Mol ...pentru un 10.5% (sper!!).

Sau poate ar fi mai bine sa-mi dezlipesc pedala de acceleratie de talpa pantofului??? :-?

Share this post


Link to post

In ultima perioada, mie cel mai bun consum mi-a iesit cu Petrom Top Premium 99 - 10,5 in oras; 6,2 afara.

Cel mai ridicat - 11,5 Rompetrol 98.

Cu Mol 98 am "scos" 11 l/100 km (urban).

 

Deci, de cateva plinuri "bag" numai Top Premium de la Petrom. Masinutei ii place si este mai ieftina cu ~ 3-4000 ROL decat celelalte doua tipuri de benzina amintite.

 

NOTA: Nu alimentez decat cu benzina de 98 sau 99 - "frumuselul" merita rasfatat !

Share this post


Link to post
Sau poate ar fi mai bine sa-mi dezlipesc pedala de acceleratie de talpa pantofului??? :-?

 

Eu zic sa incerci sa conduci si desculta :D ca sa nu mai simti pedala de acceleratie asa usoara...vara e chiar recomandat cand te duci la plaja... :tongue: ...e o senzatie tare placuta.. :lavolan:

Share this post


Link to post

@MCojo..dimpotriva!!! daca conduc desculta e si mai rau  <img src= S"> ...datorita senzatiei placute chiar ca nu mai iau piciorul de pe pedala (nici macar la semafor :) ) )

Share this post


Link to post

De la un foarte decent 8.5 toamna, a sarit la 10.5 (e drept ca am trecut de la Lukoil 95 la Lukoil 98, cred ca o sa-mi revin, da' am zis ca nu strica sa se "spele" un pic circuitul de alimentare). Doar in oras, cca 4 drumuri pe zi, 2 de 5 km, 2 de 3 km + neprevazute. Condus in jurul a 2000-2500 ture, dezaburire+toate farurile aprinse.

Share this post


Link to post

am acum 20300km, revizia am facut-o pe la 14500km.

masina era destul de puturoasa intr-a 1-a si a doua, am facut un test. intr-a 3-a accelerat incet pana la 4000rpm apoi apasat pana la podea. nu s-a intamplat nimic. a accelerat incet pana la 4500rpm.

eram in drum spre service ca sa schimb becurile de pozitii si de proiectoare (vezi topic bec far) si am zis sa schimb si filtrul de aer. initial vroiam sa-l curat dar am zis dupa 6000km (din care vreo 5000 in bucuresti) sa-l schimb cu totul. rezultatul: am plecat cu scartait minor de roti in parcare la service (fara sa vreau bineinteles) iar intr-a 3-a la 4000rpm dupa apasarea pana la podea am simtit scaunul puternic in spate.

 

am mai zis-o acum un numar de pagini in spate: schimbati filtrul de aer la maxim 7500km daca mergeti predominant in oras.

Share this post


Link to post

Consum Kalos 1.4 16v (40.700 km) exclusiv oras in conditiile in care schimb de obicei pe la 2500-2800, AC pornit doar cand dezabuream parbrizul . . . 32 litri (MOL 95) -> 345 km, mers sportiv per total cam 20 km.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...