Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Si totusi, eu cred ca nu trebuie sa te iei dupa calcule; de ce? pai, in fapt viteza reala indiferent de ce zice in carte depinde de multe altele, pneuri si presiune, vant, etc. (asta daca vrei sa obtii viteza reala).

Cat priveste consumul si asta depinde de multe, dar cred ca pentru o corecta determinare, metoda plin pe plin la primul declic al pompei ar fi cel mai indicat!

Share this post


Link to post

Viteza reala depinde cu adevarat de presiunea in pneuri, dar de vant? Adica vrei sa spui ca-ti creeaza forta (de)portanta si iti turteste si mai mult pneurile sau...?

Share this post


Link to post

NEXXUS :-?

Β 

cei mai multi amici care verifica consumul fac plinul pana benzina ajunge la gura de umplere si nu la primul declic. :banana: Inclusiv reprezentatul Daewoo Craiova a procedat la fel cand a verificat consumul Matizului, de ce oare? :mda:

Share this post


Link to post

@AbramBurel - pai depinde daca vantul bate din fata sau din spate - o rezistenta mai mare sau mai mica la inaintare care are repercursiuni asupra consumului - aspecte pe care cred ca le-ai simtit si tu... (oricum, in postul anterior a fost o exprimare defectuoasa din partea mea - mea culpa... ). Nu cred ca are vreo legatura vantul cu presiunea din pneuri si nici nu am sustinut vreodata asa ceva!

Β 

@safari hunter - de ce asa si de ce nu altminteri... habar'n-am si nu imi dau cu parerea la asta! a fost doar o opinie - te superi?!?!?!?! si oricum, orice metoda ai folosi, chiar cu plinul pana sus, cum face si reprezentantul Daewoo, poate da erori!

Edited by nexxus

Share this post


Link to post

[-X Vei spune ca la varsta asta deja mi s-a intamplat totul in viata. Nu chiar, insa la o gazarie asteptat sa platesc cam 1 mil + pe plin. mai era ceva in tank, dar stupoare 750... . Mai sa fie am zis eu, insa angajatul de la pompa a agatat furtunul si gata. Am platit si cand am pus contactul lipsea o gradatie. M-am reintors si am alimentat eu inca vreo 10-12 litri. Tipul a justificat ca i-a sarit opritorul la pompa si s-a oprit din alimentare. de unde sa stie el cat mai trebuie? E drept, s-a intamplat odata insa ... !!!! :thumbl:

Cel putin ai un reper cat de cat demn de incredere pe cand nivelul din rezervor unde se opreste pompa de alimentare poate varia , iar catre final unde sectiunea rezervorului este mai mare o diferenta si de 1 cm pe inaltime poate da cativa litri buni +/-. Daca vrei sa faci altfel , fa cum crezi eu am exprimat doar o parere si o justificare ptr ea. Nu-i musai sa faci cum spun eu.

Edited by Satori

Share this post


Link to post

Mda, ma asteptam eu sa fie vorba de consum si nu de "viteza reala", da' eram curios.

Cat despre chestia cu plinul, parca lumea vorbea de ideea de a alimenta de la aceiasi pompa care se presupune ca isi pastreaza aceleasi caracteristici de "declic" indiferent de diversi factori (temperatura, ... vant). Ceea ce poate fi adevarat (desi eu nu sunt deloc indragostit de o asemenea metoda pentru pur si simplul motiv ca nu prea fac plinul; saraca pompa de benzina, aia a mea de la masina!)

Share this post


Link to post

Am vazut pe aici diverse opinii referitoare la cum se face mai bine plinul pt a vedea consumul.

Eu cred ca cel mai corect este sa fie facut pana la buza pentru ca daca faci pana la primul clic nu e chiar corect datorita diferentelor date de pompe , datorita temperaturilor exterioare sau de cat de tare apesi pe pistolul de la pompa .

La Matiz a mai luat ( bagat cu incaltatorul) inca 10-12 litrii dupa primul clic!!!!!!!!

La Kalos a mai luat cam 4-5 litrii !

La Cielo a mai luat tot cam 4-5 litrii !

Share this post


Link to post

Dom'le, daca vreti consumul masinii, pai cel mai corect si exact mod de determinare, dupa parerea mea, este urmatorul: (intai trebe sa aveti muuullt timp si disponibilitate = daca zic si un pic de nebunie nu mi-o luati in nume de rau :> ) se da jos de pe masina rezervorul, se scurge tot ce e in el (se face si curat cu ocazia asta :P ) se pune la loc pe masina dar in el se toarna o cantitate indelung studiata si masurata de benzina! se porneste la drum un numar de km (asta pentru cei care nu vor sa lase pompa de benzina a masinii pe uscat) si apoi... de la cap - se scoate rezervorul, se vede cata benzina mai e in el, se face un kalkul si se stabileste consumul... si marmota invelea ciocolata in staniol! :D CLAR!?!?!?!?

Β 

In ce ma priveste, si eu ca si Ambram Burel nu tin la chestia cu rezervorul plin! si toate aproximarile de consum sunt pur teoretice si aproximative! Din experienta pot spune ca pompa de benzina nu sufera prea tare din pricina lipsei de lichid din jurul ei!

Edited by nexxus

Share this post


Link to post
In ce ma priveste, si eu ca si Ambram Burel nu tin la chestia cu rezervorul plin! si toate aproximarile de consum sunt pur teoretice si aproximative! Din experienta pot spune ca pompa de benzina nu sufera prea tare din pricina lipsei de lichid din jurul ei!

Β 

Β 

Cum ar fi zis si MURPHY:

Masoara cu sublerul, traseaza cu creta si taie cu toporul!!!

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce va chinuiti si indesati benzina in rezervor mai mult decat este recomandat, cand aveti un senzor de benzina care mentine aprins un bec intotdeauna la aceeasi cantitate ramasa in rezervor. Alimentati cu o cantitate stiuta de pe pompa cand sunteti pe rosu si apoi cititi km cand ajungeti in aceeasi situatie. Chiar daca faceti o eroare de 1 Km, cat conteaza la 500 km ? O astfel de precizie nu va da nici un aparat si nici o alta metoda. Zau, folositi instrumentul din rezervorul vostru, mergeti pe el pana cand becul ramane aprins in orice situatie.

Share this post


Link to post

Tolin, am zis si eu asta pe undeva pe aici (era un topic pe undeva cu modul de detrminare al consumului, chiar asa ia sa-l caut... iote aici, he he he, zau ca nu stiam ca eu l-am mosit), dar lumea cica nu prea are incredere in becul ala, ca ar avea "fluctuatii" si in plus se "usuca" pompa.

Share this post


Link to post

ok..dupa o luna de plimbat masina, revin cu "noutati" despre consum. Am ascultat toate sfaturile voastre (despre cauciucuri, mod de condus, tip benzina..etc) si iata ce a iesit:

Masina are 2.000 km la bord. Consum urban: 10.5%, benzina Mol de 95, condus in continuare pe distante mici ( 4 pana la 10 km), o singura persoana in masina, fara Ac (normal...).

Consum extraurban (Buc - Busteni si retur, 3 adulti + 2 copii foarte neastamparati), drum aproape liber, viteza medie 120-130 km / 60-70 in localitati, consum: 6.5%. (cu tot cu nebunia de trafic din Ototpeni)

Ma declar multumita...si promit sa am grija de consum (sa scada...) pana la victoria finala: 9% in oras si 6% in afara.

Multumesc tuturor pt ajutor!

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai tras invataminte din "tonele de tus" scurse pe monitoare despre acest topic si ai ajuns la o concluzie pozitiva privind consumul masinii tale. Felicitari! Totusi , intrevad anumite cauze care desi nu ti-ar strica media la consum iti poate strica echilibrul bugetului. E vorba de "viteza medie 120-130 km / 60-70 in localitati" si mai ales pe ruta mai sus mentionata unde in aceasta seara se mai monteaza un post de monitorizare a traficului adeka 4 in prezent. :lavolan:

De luat in seama modificarea in sens pozitiv al consumului datorat celor 2 copii neastamparati care prin balansul produs vehicului tau au influentat proiectia pe verticala a centrului de presiune si implicit rezultatul descompunerii centrelor de presiune si de greutate pe cele trei axe dimensionale. Ce pacat ca am numai un copil cuminte insa am sa mai gandesc pe viitor... =))

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Am tinut sa precizez prezenta celor doi copii neastamparati (nu ai mei...din fericire!) pt ca la un momentat partea din spate a masinii devenise f zbucimata tinand cont ca odraslele jucam leapsa pe cocotate, se duelau cu tetierele masinii si din 10 in 10 minute se auzea: "opreste! vreau la baie". Cand opream...ei radeau si spuneau ca nu mai vor. Cred ca si acest aspect ar trebui luat in calcul la consum! :) ) ..cand devii nevos la volan te razbuni pe o anumita pedala...

Share this post


Link to post
Am tinut sa precizez ca: din 10 in 10 minute se auzea: "opreste! vreau la baie". . Cred ca si acest aspect ar trebui luat in calcul la consum! :) ) ..cand devii nevos la volan te razbuni pe ei si pe o anumita pedala...

Β 

Β 

... si sa intelegem ca ai apasat puternic pe ...acceleratie?! :banana: Bietii de ei si s-au tinut asa tot drumul?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Am ramas fara grai cand am facut un calcul la consumul urban:

Β 

317 km...consum 41 de litri...cred ca am o gaura in rezervor..e singura explicatie...

Share this post


Link to post

Cati km are masina ta? La cat schimbi vitezele?

Share this post


Link to post

Subturarea @euphrosine mama, subturarea bat-o vina...

Share this post


Link to post
.... si sa intelegem ca ai apasat puternic pe ...acceleratie?! :banana: Bietii de ei si s-au tinut asa tot drumul?

Β 

Nu...dar dupa cateva "pacaleli" dintr-astea devenisem cam nervoasa, si cred ca daca mai apream inca odata ii lasam pe camp / munti! Iar la intoarcere baietelul de 5 ani se aplecase peste scaunele din fatza sa vada cam cum se trage frana de mana!..si aproape ca a reusit.

Urmatorul consum il fac cu benzina OMV..sa vad diferenta (daca e vreuna...)

Share this post


Link to post

daca schimb vitezele intre 2500 - 3000 de ture asta inseamna subturare?...masina are cam 1600 de km la bord...

Share this post


Link to post

In cazul motorului tau ar trebui sa schimbi pana-n 2500rpm in urban, ca ai DOHC. Motorul tau nu se simte bine pe la 2.400 rpm ?

Share this post


Link to post

O sa incerc sa schimb viteza pana in 2500...dar am vazut ca aici e "infierata" subturarea...Motorul pare sa se simta bine in jur de 2500 (asa mi se pare mie)...Oricum ar fi 13% mi se pare foarte mult..

Share this post


Link to post

E "infierata" la motoarele SOHC. Da, 13% e mult, cum ai determinat valoarea ?

Share this post


Link to post

41/317x100...

Share this post


Link to post

Bine ca mi-ai spus, eu faceam 41/3,17 si imi dadea cu rest.

Β 

Intrebarea se referea la cei 41L.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Β 

×
×
  • Create New...