Jump to content
 

Sign in to follow this  
tete

Jurnal de bord - CIELO reparatii+defecte

Recommended Posts

Cielo Executive E3 2004 OHC+GPL Secvential Tomasetto cu Stag200 si butelie toroidala - 115.000Km:

 

Masina am luat-o la 10.000Km in 2007, sunt al doilea proprietar.

 

40.000Km

- toba finala

- rulment stanga

- cap de bara dreapta

45.000Km

- parbriz

65.000Km

- distributia + restul de curele (fara pompa de apa)

70.000Km

- garnitura capac delco (acolo vine montat modulul de aprindere la E3)

- macarale geamuri fata

- mecanism oglinda dreapta

- broaste usi fata (stanga/dreapta)

- becuri far faza lunga/scurta

- becuri far pozitie

73.000Km montat GPL

90.000Km

- senzor de distanta/viteza (de pe cutia de viteze)

- mecanism stergatoare

- burduf admisie si furtun PCV

100.000Km

- broasca portbagaj

110.000Km

- rulmenti pe toate rotile

- pivot stanga fata

- tampon motor dreapta

- flansa amortizor dreapta fata

- cilindrii frana spate

- schimbat lichid frana Ferodo DOT4

- garnitura capac ulei

115.000Km - intretinere preventiva

- schimbat uleiul din cutie Mobil 80w90

- schimbat lichidul de servo Mobil ATF320

- schimbat racordul/furtunul imbatranit de la vasul cu lichid de ambreiaj catre pompa de ambreiaj

- schimbat lichidul de ambreiaj Ferodo DOT4

 

 

In afara de reparatiile de mai sus:

- revizia din 10.000 in 10.000Km (ulei GM 5w30, filtru ulei, filtru aer, inlocuit placute frana daca a fost cazul)

- schimbat filtrul de benzina la 20.000km si curatat corpul clapetei de acceleratie si supapa regulatoare de relanti IAC.

- schimbat antigel (roz/G12) la 2 ani.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ 60 lei/ an

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Mai exista in Bucuresti vre-un service in care meseriasul sa verifice singur ce are de verificat la o REVIZIE (directie, frane, curele, aprindere, niveluri fluide, etc, etc), fara sa te mai intrebe?

 

2. Pegala de frana moale care prinde aproape de podea (nu am aer in circuit), vine de la pompa sau de la mecanismul servo? sau ambele? Nu am avut niciodata pneurile blocate la franare, dar sist de franare trece cu usurinta ITP sau alte probe de acest gen.

 

3.Consum urban, fara AC, in Bucuresti: 13-14l/100km. Cu AC, 16l. De cand o am ('95), nu's probleme de batranete, sau de reglaj curent. SOHC. Sugestii?

 

ms,

Paul

Edited by FAQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu frana moale ar putea fi din reglajul sabotilor spate.Trage frana de mana si apasa de cateva ori tare pedala de frana, ar trebui sa-si mai revina.

Consumul nu stiu cum e pentru Bucuresti, mie pe Cluj imi ia intre 9 si 11% in functie de trafic.

Edited by danutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt sugestii. Nu cred sa fie din saboti/etrieri. I-am verificat la fiecare revizie, si suplimentar, n-au nimic. Un inginer mecanic mi-a sugerat ca ar putea fi un defect in interiorul pompei de frana. Pb mea este: schimb doar pompa, sau pompa+mecanismul servo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine imi poate spune exact(nu sunt specialist) unde se afla amplasata conducta de alimentare cu benzina, nu cea de retur , in interiorul motorului daca pe ea se afla amplasat vreun senzor deoarece vreau sa-mi montez un economizor magnetic VA MULTUMESC

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Mai exista in Bucuresti vre-un service in care meseriasul sa verifice singur ce are de verificat la o REVIZIE (directie, frane, curele, aprindere, niveluri fluide, etc, etc), fara sa te mai intrebe?

 

Ca sa fii sigur te duci tu cu lista sau aproape la orice reprezentanta, chiar si de Dacia. Problema e ca acolo trebuie sa astepti dupa piese...

Inainte sa bagi masina la revizie intrebi ce operatii contine revizia in banii dati si la receptia masini verifici daca s-au facut operatiile mentionate la inceput (poti sa-ti faci o lista si daca lipseste ceva intrebi daca e inclus in revizie sau separat).

 

 

2. Pegala de frana moale care prinde aproape de podea (nu am aer in circuit), vine de la pompa sau de la mecanismul servo? sau ambele? Nu am avut niciodata pneurile blocate la franare, dar sist de franare trece cu usurinta ITP sau alte probe de acest gen.

 

Pedala moale:

- aer in instalatie

- probleme la pompa de frana

- etriere/cilindri de frana blocati si din acest motiv instalatia are nevoie de mai putina presiune.

- prierderi lichid de frana

 

3.Consum urban, fara AC, in Bucuresti: 13-14l/100km. Cu AC, 16l. De cand o am ('95), nu's probleme de batranete, sau de reglaj curent. SOHC. Sugestii?

 

SOHC din 95, are potentiometro de CO daca nu ma insel, incearca un reglaj pe tester de noxe, filtru de aer nou, fise+bujii noi, filtru de benzina nou - posibil sa-ti mai scada consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi nu am mai rasfoit in ultima vreme paginile acestui forum, ma vad nevoit acum sa o fac din nevoia de a obtine un sfat, o parere sau poate chiar rezolvarea la problema mea. Nu demult va scriam, prin interventiile mele, ca am schimbat axul cu came de la motor si cele ce roiesc prin jurul sau, tacheti, culbutori...etc. Cam vreo 2-3 luni de la aceasta reparatie imi scotea fum pe esapament in demaraj la turatii mai ridicate, lucru care pana atunci nu se intampla, dupa cum v-ati dat seama am inceput sa si completez cu ulei. Curios este faptul ca odata cu venirea sezonului cald, masina fiind pe scoala de soferi, la efectuarea orelor de conducere, in special cand faceam manevre de parcare, antrenament de pornire in rampa, etc... lucru care solicita oarecum motorul mai mult decat in mod normal, neavand si o ventilatie corespunzatoare, acesta incepea sa mearga in valuri, mai exact avea caderi de turatii la intervale regulate pret de cateva secunde dupa care se oprea. Odata cu acest fenomen parca si sunetul motorului se schimba , devenea mai ceramic. Il lasam vreo 10 minute cu capota ridicata porneam si mergea fara nici o problema, acest fenomen a inceput sa se indeseasca nemaiputand sa-mi tin orele in special in zilele toride in intervalul orar 12 - 17, ori faceam dimineata ori seara cand temperatura aerului se situa undeva sub 25 de grade. Intruna din zile cand deja ma saturasem de acest lucru m-am dus in service, mecanicul spunand ca sa o las sa se raceasca ca sa vada nu stiu ce... ma rog, am plecat pe unde mai aveam eu treaba, si cand m-am intors imi spune ca nu mai porneste din cauza bobinei de delco. Ma duc cumpar bobina, tot nu porneste, dupa care zice ca e din modul delco, cumpar si un delco de la cineva SH il pun... : masina porneste. Am plecat bucuros de acolo ca am rezolvat problema insa dupa cateva zile aceeasi problema se oprea cand se incalzea. Am inceput prin stanga si-n dreapta sa intreb inclusiv pe aici am cautat si am incercat sa asimilez aceste simptome ale motorului cu vreun defect intalnit si nimic. In cele din urma sun pe cel ce mi-a ''reparat'' !!! motorul si imi spune ca e din cauza axului cu came, ca nu e bun, ca el a observat ca ceva nu e in regula de cand am dat prima cheie in service dar probabil ca a vrut sa vada cam in cat timp o sa sesizez ceva si sa ma intorc pe acolo, cred eu...Mentionez ca atunci am schimbat urmatoarele componente, iata un extras din jurnalul masinii :'' Schimbat arbore came, culbutori (8), tacheti (8),garnit. capac culbutori, simering arbore, inel etansare delco, piese presiune culbutori (8), garnitura baie ulei, inel sorb,'' ....arborele fiind de fabrica si nu copy. Acest lucru m-a surprins spunandu-mi ca de acum asa o sa-mi faca masina , ca trebuie schimbat alt arbore...ca nu e bun cel adus de mine. M-am incapatanat sa cred acest lucru si de cate ori se oprea motorul schimbam ce credeam eu ca ar putea fi ... am inceput tatonarile,...odata am pus bobina noua am mers cu ea o zi si facea la fel, am pus-o la loc pe cea veche, am schimbat modulul delco, am pus unul nou, la fel, am schimbat toate filtrele , inclusiv uleiul, am pus 15 W 40 inainte fiind 10W si faptul ca trecusem de 200 000 km, si tot facea si tot asa pana am intrat in sezonul rece pana cand am scapat de chinuri. Anul acesta prima zi de caldura din luna aceasta mi-a adus din nou aceeasi problema pe tapet si acum stau si ma gandesc ca mai am ore de facut si vine vara, ce ma fac ? Ca de ore nu mai poate fi vorba , daca ar fi sa o folosesc in mod normal cu micile mele deplasari prin oras masina nu mi-ar crea probleme. Acum, as dori daca este cineva care s-a mai confruntat de ceva asemanator sa-mi spuna si mie cum a rezolvat aceasta problema iar pentru cei care au realizat cam ce poate avea aceasta masina sa-mi spuna si mie cam ce ar trebui sa fac. Oricum a inceput sa umblu dupa un ax cu came, am gasit ceva pe la dezmembrari cu chilasa completa nu costa o avere dar m-ar scapa de stres sa stiu ca s-ar putea rezolva problema cumva. O intrebare suplimentara ar fi daca ceva de pe Opel Astra s-ar potrivi pe aceasta masina , ma refer la motor bineinteles, am vazut un Opel Astra cu capota ridicata si mi-am zis ca e Cielo, asa de bine ce semana cu acesta. Alte observatii care s-ar putea sa fie de folos in stabilirea unui diagnostic ar fi ca masina nu mai trage ca inainte, desi era mai zgomotos masina avea demaraj bun , nu scotea fum , deci nu consuma decat in limitele normalului, acum tot timpul stau cu ochii pe joja de ulei. Inainte de a o repara cand porneam dimineata la rece motorul duduia usor pana se incalzea dupa care mergea rotund , acum porneste usor, nu mai duduie in schimb cand se incalzeste devine lenesa.Cu toti cu care m-am consultat mi-au spus ca or fi segmentii lucru care este imposibil atata timp cat bujiile sunt curate cu exceptia uneia care e mai afumata atunci cand le desfac ... nu stiu daca mai trebuie ceva lamuriri va stau la dispozitie. Multumesc anticipat pentru solutiile ce vor veni, sper, de la voi ! O zi buna va doresc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine imi poate spune exact(nu sunt specialist) unde se afla amplasata conducta de alimentare cu benzina, nu cea de retur , in interiorul motorului daca pe ea se afla amplasat vreun senzor deoarece vreau sa-mi montez un economizor magnetic VA MULTUMESC

 

Este furtunul care intra in rampa injectoarelor (in partea dreapta cum stai la volan).

Daca vrei sa iei in considerare; nu te incurca cu asemenea prostii scoase pe piata libera, la preturi considerabile, de niste escroci. Oricum magnetii de acest tip nu sunt capabili de nimic in acest sens. Reala economie o obtii prin conduita economica (ecologica).Daca era atat de simplu ajungeam sa conducem perpetuum mobile ! Imi pare rau ca te dezamagesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa inteleg ca problema mea nu are rezolvare ? Sau v-am pus in dificultatea de a da o idee catusi de putin ...!!!!! O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vio28,problema ta are rezolvare,dar nu cred ca pe la mecanici de astia la care ai fost tu.Du-te si pune testerul si asigura-te ca cel ce-l foloseste stie sa si interpreteze valorile citite de tester.Oricum cred ca o vizita la reprezentanta nu strica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut..as avea nevoie de ajutor..am un cielo 96 si nu-mi mai merge rotund nici la relantiu dar nici in mers..se simte o zvagnire continuaa..ca si cum ar vrea sa trraga dar nu poate .dar in mod repetat..simt efetic cum se zgaltaie masina sub mine..si nici putere nu mai are..simti ca e ca o dacie care are jiglerul infundat..I-am curatat injectoarele cu ultra sunete..am curatat pompa de benzina..am schimbat filtrul de benzina..mai am sa curat si conductele si rezervoru..asta o fac maine...dar incep sa cred ca nu-i de aici problema...am obs noapte ca-mi ura ceva curent fisele..de la ele sa fie?bujiile au vreo 8000-max 10000..care e pretul la fise cu delcou cu tot pt ca vreau sa le iau pe toate?toata aprinderea vreau sa fie noua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de ce sa nu treaca? Al meu din 99 a trecut a doua oara ca prima data aveam toba sparta si n-am stiut. Era fix sub colierul de prindere. Altfel fara nici o problema o luam din prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.

 

Ieri mergeam cu al meu cielo din cernavoda catre constanta. la un moment dat mi-a cazut toba fara sa trec peste vreo groapa sau denivelare. Am oprit si cand am inspectat situatia am vazut ca mi s-a retezat precatalizatorul din spatele radiatorului. Precatalizatorul a ramas pe toba care merge spre catalizatorul se sub masina. Precatalizatorul era incandescent in interior. Toate sitele de pe acolo erau topite. Din cate am vorbit cu mesterul la care m-am dus sa remediez situatia, imi spunea ca probabil gazele nu au mai putut iesi spre evacuare, s-a creat presiune si de aici s-a retezat precatalizatorul.

 

Am cumparat precatalizator 200RON si montajul 100RON. Zicea mesterul ca a pus si testerul pe masina, ca a facut si ceva reglaje la sonda lambda (propabil afectata de caldura). Masina are 125 000Km si nu a avut nici un simptom care sa-mi dea de gandit. Atentie cei cu CIELO EIII.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de catalizator este un racord flexibil cu rolul de a diminua vibratiile provenite din galeria de evacuare. Este format dintr-o tesatura de sarma care datorita vechimii si a temperaturii foarte mari din galerie se arde. Nu are nici o treaba cu sonda lambda si nici cu catalizatorul. Pentru asa ceva nu se pune testerul pe masina. In afara de zgomot, singurul lucru rau este ca nu iti mai ies noxele la itp, dar esti incostient daca te duci cu el spart la itp. Daca este vorba de acel racord flexibil pretul este nesimtit de mare, eu am dat 60 lei pentru al meu care are aproximativ aceleasi dimensiuni cu cel pentru Cielo.

Edited by korydon

Share this post


Link to post
Share on other sites

El vorbeste de mere... tu de pere... ce treaba are catalizatorul cu racordul flexibil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cielo are precatalizator, eu am inteles ca despre acela este vorba ?

Edited by korydon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cielo euro 3 are 2 catalizatoare... un pre-catalizatilor si un catalizator. Racordul flexibil despre care vorbeai tu este intre cele 2.

Despre acela vorbea el, dar tu despre cu totul altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zicea mesterul ca a pus si testerul pe masina, ca a facut si ceva reglaje la sonda lambda (propabil afectata de caldura).

Nu ai ce sa reglezi la sonda lambda ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salex. multumesc pentru precizare. mai citisem parca si eu ceva despre sonda ca nu se poate regla. Nu m-am contrazis cu mesteru'. In pretul de 100 de ron mi-a schimbat si garnitura de la iesirea din motor catre saxofon si granitura de la capac culbutori. Garnitura de la iesirea din motor sufla pe la bujia dinspre blocul de aprindere si ma cam deranja zgomotul pana sa-mi cada precatalizatorul. Dupa ce mi-a cazut precatalizatorul am traversat fara toba toata Constanta. Se uitau pietonii ca la urs!!!!!!!!!!!

Legat de garnitura de la capac culbutori sunt la a treia anul asta. nu etanseaza astea nici cum. Imi pare rau ca am aruncat originala ca aia scapa foarte putin.

 

Geo_ZGA ai dreptate in ceea ce spui. Multumesc ca l-ai lamurit pe KORYDON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...