Jump to content

perfidus

Membru
  • Content count

    1358
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

6 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Lacetti HB-SX Elite 1.4 16V
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv
  1. Pentru ca nu m-am putut hotărî ce senzor aftermarket să cumpar (si unul original GM este cam minim 250 lei) am ales sa cumpar unul de la dezmembrari - cu sigla Daewoo pe el - care m-a costat 65 lei. Ce am constatat eu, este acelasi senzor si la motorul de 1.6 si la 1.4. Merge totul ok de atunci. PS. Pentru înlocuirea senzorului eu m-am inspirat din filmulețul de aici. E foarte buna metoda cârpei introdusa in golul dintre rotile de curea de distribuție pentru a nu scăpa șuruburile în apărătoarea de jos de la curea. Dar tu zici ca schimbi și distribuția deci nu e cazul.
  2. Hai sa va spun una buna. Parca am avut un presentiment apucându-ma sa scriu mesajul de mai sus, cu rezolvarea becului galben (P0342) dupa 4 ani. In seara de 8 martie cand sa plec de la niste amici (bine ca nu eram pe coclauri) dau la cheie, pornește la sfert (ca de obicei după ce am schimbat senzorul CMP) las motorul sa merga 15-20 secunde si dau sa ies din parcare. Brusc imi moare motorul si simt apoi un miros de rasina epoxi arsa. Zic în gând - sa vezi ca a murit bobina de inducție. Insist la cheie si nu pornește, dar vad deja becul galben aprins. Amicul care venise intre timp la mine imi zice sa apas acceleratia si sa mai încerc, dacă e dusa o bobina poate merge jumătatea cealaltă si pornește in 2 pistoane. Fac cum zice el după ce ridic capota si adulmec mirosul de ars (nu-mi dau seama de unde vine dar parca nu e de la bobine). Dupa 4 5 secunde se hotărăște sa pornească, foarte greu însa si mergând întrerupt rău, se oprește dacă las accelerația. N-am încotro si plec cu ea asa, după ce ma asigur ca nu ia nimic foc (deja mirosul nu mai persista) - se mai oprește pe drum pe la intersecții dar cu chiu cu vai ajung acasă. Dupa cum mergea motorul încep sa bănuiesc ca nu e bobina sau fisele, pentru ca nu parea ca merge in 2-3, ci mai degrabă ceva gen missfire generalizat (sughițuri). Iau laptopul, pun scanerul si citesc: P0562 - system voltage low P0404 - EGR control circuit range/performance P0342 (sic) - camshaft position sensor A circuit low P0510 - closed throttle position switch P0406 - EGR sensor A circuit high Scot mufa EGR (ma gandesc ca s-a blocat deschis) si dau la cheie - nu pornește decât cu accelerația apăsata dar acum cel putin nu mai merge in șuturi. Totuși, la ralanti canci. MTIA nu mai ciupea nimic la pedala de accelerație când puneam contactul (inainte se auzea si ceva ca un tiuit din funcționarea motorașului). Si mai observ ceva - ventilatorul radiatorului nu mai pornește când dau drumul la A/C. Pentru ca era târziu zic ca o las pe a doua zi deși la asemenea lista de probleme nu putea fi decât o chestie electrica gen un releu, lipsa masa fir belit sau ceva mai nasol la ECM. Vineri la serviciu deschid manualul si găsesc schema: Ajung acasă si mă uit mai bine pe scheme. Soluția apare acum limpede: lipsa tensiune pe Ef21 (cutie sig. motor) sau releu MAIN sau comanda lipsa releu MAIN. (l.edit : nu putea fi de la releu, ca tot pe releu e si Ef22 care alimenteaza injectoarele - n-ar fi pornit deloc) De aici si ne-funcționarea ventilatorului de răcire. Încerc întâi releul MAIN, fac schimb cu unul de langa el (de la pompa de benzina). Releul face Clic cand pun contactul deci are comanda. Dar tot nimic, nici un zgomot la MTIA. Scot Ef21 - BINGO (e scrum). Ce mai alimentează Ef21 (notată EMS pe capac) în afara de senzorul CMP? Cam multe: încălzitoarele de sonde lambda, bobina EEGR, solenoidul de la canistra de carbon, plus terminalul 66 (BAT FEED) de la ECM (de aici și eroarea de System Voltage Low si lipsa comanda MTIA. Deci acum mi-e deja cam clar ce a mirosit a ars. Demontez capacul motor, dau afara conectorul senzor ax came CMP, pun o siguranță Ef21 nouă de 15A (e una la rezerve), pun la loc mufa EEGR si pun contactul. Desi MTIA pare ca acum merge (înainte nu făcea nimic, nici un zgomot cand puneam contactul), ceva e pe dos (adică pur si simplu invers, cand pun contactul in loc sa se deschidă un pic parca se închide de tot și se ridica pedala de accelerație). Porneşte acum dar tot cu accelerația apăsată un pic si nu tine ralantiul. Siguranța tine, clar e de acolo. Îmi aduc aminte brusc că am niște erori în sistem, MIL aprins, pe care nu am apucat sa le șterg. Cum am pus interfața și am dat clear trouble codes, în secunda doi s-a lăsat mai jos accelerația - iar MTIA și-a revenit în simțiri. Acum a pornit la sfert. La început ralantiul cam dubios, dar și-a intrat in parametri dupa IDLE LEARN si câteva ture de învățare cu accelerări și apoi mers constant. Bineînțeles după câteva porniri s-a aprins si MIL (P0342 - mufa senzor CMP scoasa) Case closed - atenție deci ce senzori cumpărați. Din păcate anul trecut în vară am lăsat pe mâna magazinului de piese auto (al unui prieten) ce sa cumpere și cred ca m-am ales cu un chinezism de 70 lei. Acum aștept un senzor nou, sper eu original (am văzut acum ca se găsește mai ieftin pentru Nubira 2 sau chiar Matiz Euro3 - codul OEM 96253544). Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu detaliile despre depanarea pas cu pas a defectului. Defect extrem de dubios la prima vedere, datorită unei proiectări cam din economie a GMDAT - multe elemente fără legătură cuplate pe un singur circuit de alimentare. Dacă aveți îndemânare la şurubărit și manualul în faţă, nu vă trebuie decât puțină logică. Un indicator de tensiune ajută când trebuie să o iei sistematic din conector în conector sau sa vezi o siguranță arsă fără să o scoți. Şi investiți într-o interfață OBD II. Face toți banii! Numai bine.
  3. Pentru ca nu era foarte deranjant becul galben si noxele au fost mereu in parametri (altceva in afara de pornirea grea nu avea), abia anul trecut am rezolvat senzorul de la axul cu came cu ocazia schimbarii distributiei la 110.000km (avea mai mult de 5 ani). Eroarea P0342 a disparut si nu a mai aparut de vreo 6 luni. Acum ma deranjeaza doar zgomotul unui culbutor la rece, in rest sunt f. multumit de zvac si consumul parca a revenit la "normal" (daca normal este 7.3 la un motor de 1.4 la un drum lung cu ceva alergatura pe autostrada si multe bagaje). Niciodata nu am avut alte erori gen P0300. Apa paie si bataie (adica schimbat in general peste 3500 rpm) plus revizii la timp. Bafta! Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
  4. Al meu Lacetti 1.4 HB face figuri la cald, adica dupa o stationare de 10-15 minute. Porneste mai greu, la a doua cheie sau daca tin > 2 secunde demarorul. Cand eram prin tara in concediu, mi s-a aprins prima oara MIL (ODO e peste 91.000km). Nu-mi dau seama daca imediat dupa o astfel de pornire la cald, ca mi-a sarit in ochi ceva mai tarziu. A stat asa vreo doua zile timp in care am mai facut vreo 300km, dupa care odata ajuns acasa MIL s-a stins cand i-am dat urmatoarea cheie :D Pentru ca eram foarte curios am dat fuga si mi-am luat un scanner ELM, eroarea stocata era P0342 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Low. E posibil sa fi aparut din cauza pornirii greoaie sau e un contact imperfect, ramane de vazut. Ma cam ingrijoreaza si consumul din ultima perioada (cam 8,5L/100km in regim de autostrada, mers legal < 135Km/h), insa acum la prima vedere sonda de temperatura e OK (temperatura se stabilizeaza undeva la 90 grade) si la fel si cele doua sonde lambda, lucreaza cum ar trebui. E ceva cu pornitul asta mai greu la cald, e ca si cum s-ar ineca cu vapori, si nu facea asa in primii 60.000km. Dar altceva n-am ce-i reprosa. Cu reviziile sunt la zi, filtre si bujii schimbate pe la 85.000km. Si la sfarsitul iernii i-am luat baterie noua - originala a decedat la 7 ani si ceva. Cu prima ocazie fac un trip cu scanerul conectat si bag niste loguri pentru cunoscatori, poate aveti vreo idee. Toate bune! LE. Scuze, nu stiu de ce am postat dublu, posibil tasta ENTER ... Nu stiu daca ai rezolvat, dar vezi sa nu ai o fisura la vreun furtun de vacuum si iti trage aer fals.
  5. Caseta de directie e putin cam consumabil la Lacetti. Si la mine se constata cu ochiul liber ceva pierderi (praf innegrit) dar nivelul de lichid servo se mentine la limita minima dupa 7 ani, fara nici o completare pana acum. Dar de clampanit cam clampane la drumuri proaste... Asta e boala lor. A doua problema, semnalata de mai multi e exfolierea vopselei de pe plasticele ce inconjoara manerele de la usi. La culoare inchisa se vede cam naspa, ca plasticul e alb. Ma gandesc la o solutie cu autocolant, ca sunt destul de nasol de demontat pentru revopsire.
  6. perfidus

    Lacetti - Anvelope

    Fiindca la ultimul schimb vara iarna, Hankook-urile originale au luat drumul reciclarii, a trebuit la inceputul verii sa ma orientez spre un set complet de anvelope de vara 195/55 R15. In limita bugetului aprobat am gasit niste Nokian i3, la pretul de 350 lei/buc cu montaj si echilibrare inclusa. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/i3.htm Pana acum am facut cu ele cam 2000Km inclusiv pe ploaie torentiala si sunt OK, oricum mai bune ca cele originale dar sunt curios cum se comporta in timp, ca unii s-au plans ca dupa un an s-au intarit si si-au schimbat comportamentul. Mai vedem.
  7. Al meu Lacetti 1.4 HB face figuri la cald, adica dupa o stationare de 10-15 minute. Porneste mai greu, la a doua cheie sau daca tin > 2 secunde demarorul. Cand eram prin tara in concediu, mi s-a aprins prima oara MIL (ODO e peste 91.000km). Nu-mi dau seama daca imediat dupa o astfel de pornire la cald, ca mi-a sarit in ochi ceva mai tarziu. A stat asa vreo doua zile timp in care am mai facut vreo 300km, dupa care odata ajuns acasa MIL s-a stins cand i-am dat urmatoarea cheie :D Pentru ca eram foarte curios am dat fuga si mi-am luat un scanner ELM, eroarea stocata era P0342 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Low. E posibil sa fi aparut din cauza pornirii greoaie sau e un contact imperfect, ramane de vazut. Ma cam ingrijoreaza si consumul din ultima perioada (cam 8,5L/100km in regim de autostrada, mers legal < 135Km/h), insa acum la prima vedere sonda de temperatura e OK (temperatura se stabilizeaza undeva la 90 grade) si la fel si cele doua sonde lambda, lucreaza cum ar trebui. E ceva cu pornitul asta mai greu la cald, e ca si cum s-ar ineca cu vapori, si nu facea asa in primii 60.000km. Dar altceva n-am ce-i reprosa. Cu reviziile sunt la zi, filtre si bujii schimbate pe la 85.000km. Si la sfarsitul iernii i-am luat baterie noua - originala a decedat la 7 ani si ceva. Cu prima ocazie fac un trip cu scanerul conectat si bag niste loguri pentru cunoscatori, poate aveti vreo idee. Toate bune!
  8. Scanteie mai slaba la rece, ardere incompleta ... rezulta depuneri de carbon.
  9. Salut, Albastreaua mea de 1.4 16V a facut deja 6 ani si am tot amanat revizia de 90.000, insa vreau s-o fac dupa sarbatori. Ca idee, in afara de bujii si ulei+ filtre, ar cam trebui curatata cu un engine flush? Am oaresce batai de tachet la rece, cca 1 minut dureaza pana se amorseaza cu ulei, inca de acum un an au aparut. Si inca ceva, bateria e cea originala si a pornit asta iarna motorul si la -15 grade dupa doua saptamani de stationare cu geruri de -24... Eu as cam pensiona-o anticipat, ce ziceti, am citit ca poate infuenta acumularea de depozite pe supape si infunda EGR prematur. Sa-i pun sa faca si o curatare de clapeta de acceleratie sau e ceva ce se poate face si acasa in garaj?
  10. Salut, mi s-a rupt si mie in garantie, dupa vreo 2 ani. Eu am crezut ca de la lichidul prost care a inghetat (mi s-a intamplat iarna). Acum masina a trecut de 6 ani, sa ma astept deci sa o patesc si eu iar ? :-/
  11. perfidus

    Lacetti - Piese Schimb

    Recent toate cele 4 capace de la roti si-au luat zborul de pe Lacetti-ul meu. Intrebat pretul pentru capace originale (COD OEM 96452304 Capac roata 15" Lacetti) la Nolcrys.ro si primit raspuns prompt: 85 lei cu TVA /buc :scarpin: . Mers la Carrefour Pitesti (aveam drum) si gasit 4 capace foarte asemanatoare, cu 7 spite, la 13 lei/buc. Evident calitatea si grosimea materialului plastic si a vopselei e cam indoielnica, sper sa fie cat de cat ok sistemul de prindere. Urmeaza sa le montez dar mai astept sa schimb anvelopele, aici am alta problema ca nu stiu ce sa-mi iau in locul hankooacelor care m-au tinut eroic 5 ani si vreo 50.000km.
  12. perfidus

    Consum Lacetti

    adriano_ucv, topicul asta este pentru 1,4 si 1,6L. Foloseste si functia de
  13. Ciprian, Totusi spune-ne cum ai rezolvat problema, ca ne-ai lasat in suspans si nu vad legatura cu aprinderea MIL. Inteleg ca ai reparat motorul? Cat a costat? Sa stie si ceilalti useri la ce se asteapta incercand sa "menajeze" cei 94 de cai @6000+ de turatii (a se citi "a logani" motorul). Imi pare rau totusi ca ai avut parte de asa experienta. Sper ca la urmatoarea masina sa ai mai mult noroc.
  14. perfidus

    Demontare Iac

    @Andy2008 - si o sugestie: nu mai scoate pe liber cand vrei sa opresti la semafor, foloseste-te de frana de motor. Las-o in viteza in care erai pana turatia scade sub 1000 si apoi debreiezi si "o lasi la punctul mort" :rolleyes: . Si eu am MTIA pe motor si am observat un comportament similar. Atunci cand stau la un semafor in vale si o mai las "sa curga" din frane, imediat ce roata se pune in miscare turatia de relanti se mareste sesizabil.
  15. perfidus

    Pornire Greoaie La Rece

    Pentru problema raportata de Isniculescu: nu mai faceti ca el. Aproape tot timpul va reporni mai greu daca motorul este oprit dupa putin timp de la prima cheie, va tinde sa se incece. Eu daca uit ceva las motorul pornit. Oricum, ceilalti au alta problema, lor nu le porneste de la prima cheie...
×