Jump to content
 

perfidus

Membru
  • Content Count

    1401
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

6 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet /Suzuki
  • Model
    Lacetti HB 1.4/Vitara 4WD 1.4T
  • An
    2006/2019
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv

Recent Profile Visitors

3430 profile views
  1. Revin cu bucurie sa anunt rezolvarea problemei cu ceasul din bord. Am gasit timp si am reusit sa-l trag afara, nu fara efort. Am incercat sa scot ornamentul cu scule de demontat carcase (niste pene de palstic) si nimic, pana la urma am bagat degetele si l-am tras de "cozoroc" in sus, pana s-a cascat cca 1cm in spate cat sa pot baga degetele. Apoi cu grija si forta pana s-au desprins clemele una cate una. Sunt 4 bucati la fel ca cele de la masca radio-CD, doar ca au iesit mult mai greu. Doua sunt pe margine stanga-dreapta pe la jumatatea distantei din fata in spate, doua sunt pe latura dinspre cabina, mai apropiate de axul median si mai jos. Alea au iesit cel mai greu si s-a lasat si cu o fisurare a decuparii plasticului din bord unde intra o clema. Nu se vede oricum la remontare decuparile fiind sub ornament. Am demontat apoi ceasul din bord (2 suruburi cap cruce) si apoi am scos placa din carcasa de plastic (are cleme). Am luat pentru inceput toate lipiturile la refacut cu simt de raspundere si, surpriza, acum functioneaza impecabil ceasul, isi modifica si intensitatea la aprinderea luminilor de bord/de stationare. Nu a fost nevoie sa schimb nici o dioda. Din pacate doua cleme de metal au scapat in jos prin bord la demontare si nu le-am mai gasit, asa ca la remontare am folosit un pic de banda dublu adeziva 3M pe interior si e fixat acum ca nou. Tot ce e electric e functional 100% acum pe Lacetti, dupa ce am rezolvat si cu dezaburirea/recircularea anul trecut. Tot de la lipituri crapate pe placa. PS. regret dar de data asta n-am avut inspiratia sa fac poze, dar nici nu era mare chestie.
  2. perfidus

    Naluca

    Imi pare foarte rau sa aud asta, @Salex. Mai ales ca era achizitie noua. Bine ca nu ati avut viteza si ca voi sunteti sanatosi!
  3. Salut @asoka, e un topic foarte vechi dar voiam sa intreb: mai ai masina? Ai facut cumva atunci testul de injectoare? Pot sa-ti dau cateva ponturi cu care sa verifici daca amestecul este intr-adevar prea bogat.
  4. Bine ai venit. Sunt destul de rari posesorii de Aveo 2013 pe forum. Cauta prin raspunsurile de la topicuri similare mai vechi, de exemplu aici sau aici.
  5. Mare nenorocire ca s-a ajuns la asa probleme de fiabilitate... Unde sunt facute astea, Aveo model 2008? Stiu Matiz cu aproape 500.000km cu piese coreene care iese si azi cu mandrie pe strazi.
  6. Nu este deloc indicat sa desfaci corpul clapetei, este nevoie de recalibrare si stiu ca se poate face doar cu un scaner original Scan100. Este foarte posibil ca nici cei de la GTT sa nu fi reusit calibrarea corecta, dupa simptome. Sau clapeta nu avea nimic si ei au umblat unde nu trebuie. O eroare de clapeta declanseaza de obicei un DTC P0122. Ar mai fi un test de facut, schimbat corpul clapetei MTIA cu unul de la o alta masina si vazut ce se intampla. Eventual poti investi intr-o interfata OBD2 si sa verifici etanseitatea galeriei prin monitorizarea senzorului MAP - in galerie la ralanti trebuie sa ai cca 35kPa vacuum. PS. O resursa importanta: Manuale service Chevrolet GMDAT
  7. Salut, vad ca ai mai avut un topic deschis anul trecut cu ceva probleme cu ralantiul. Ar fi fost indicat sa continui mesajele acolo. Din ce imi dau seama, calibrarea clapetei de acceleratie a rezolvat o problema si a generat altele, sau masina are mai multe bube. La aprinderea martorului engine check, P0300 era singura eroare citita pe tester? La motoarele 1.2 probleme cu supapele nu prea au fost, ideea e sa incerci totusi o curatare de injectoare (ori cu demontare ori cu un Gunk cleaner /ceva echivalent pus in rezervor si dat o talpa cu 3-4000 rpm timp de o jumatate de ora in afara orasului (mai greu zilele astea). Ma gandesc la ce ai zis ca pe gaz merge mai ok (dar cu consum mare) si ar putea sa mai fie o problema de pierderi pe la furtunele de vacuum care ti-a dat ceva simptome si cu ralantiul. Ai zis ca ai curatat senzorul MAP, cum ai facut asta ca nu prea e ok sa umbli la el. Spune te rog cate ceva despre motor, cati km are si de cand i-ai pus gaz.
  8. Si eu probabil mai fac un schimb de curele si ... gata. Face 15 ani draguta de ea anul asta dar mie tare greu sa ma despart de ea, mai ales ca nu are inca nici 150.000Km. Nici nu-mi da motive serioase, in afara de doua evenimente neprevazute la motor (senzorul CMP si corpul termostatului), a cerut doar consumabile. Rugina nu a afectat decat racordul flxibil de evacuare care a cedat, abia acum da ceva semne la caroserie in pasajul rotilor spate (in capatul pragurilor).
  9. Citeste manualul, poate vezi descris ceva ce aduce cu defectul sesizat. http://comenzi.radacini.ro/CATALOAGE/Cielo LPG.pdf Pag. 17 din document - o fi ca aici: "Comutarea manuala pe gaz. Acest mod de funcționare este obținut atunci când se da la cheie si se tine apăsat butonul. Led-ul de stare se aprinde intermitent schimbându-si succesiv culoarea (verde si rosu). Acest mod de funcționare reprezinta doar o soluție de urgenta atunci când motorul nu pornește sau sistemul de alimentare cu benzina prezintă un defect."
  10. Bun asa. Daca iti mai aduci aminte codul piesei din metal poate il treci aici sa-l stie si alti proprietari de Lacetti pe benzina.
  11. Cum spuneam, astept sa se incalzeasca vremea si sa trag iar de el poate reusesc sa-l scot afara. Acum de cateva zile s-a stins de tot :D.
  12. Scriu aici la revizii pentru ca e util pentru posesorii de Lacetti cu vechime asemanatoare (2005-2006). Recomand cu caldura schimbarea termostatului o data la doua sau trei schimbări de distributie (sau mai precis la 8-12 ani) chiar daca nu aveti probleme cu incalzirea iarna. Asta ca sa nu patiti ca mine, am rămas cu mașina in drum pentru ca am pierdut tot lichidul de racire. Corpul termostatului s-a retezat pur si simplu in zona in care se imbina in fabrica prin lipire, fiind din plastic. La motorul de 1.4 - 1.6 termostatul se schimba cu tot cu acel corp de plastic, nu se poate inlocui doar piesa in sine. Codul OEM este 96460002 (87 grade). Am cumpărat unul de la Gates cod TH44087G1 (cca 80 lei) si 4 litri de antigel /4l apa dedurizata si am rezolvat problema singur. Norocul a fost ca fiind rece si ploios afara am apucat sa observ foarte repede ca nu mai baga caldura, acul de la temperatura ajunsese deja pe la trei sferturi dar am oprit imediat si nu au fost și consecințe mai grave. Eram la 500m de casa. Daca eram la drum lung ar fi fost cam neplacut si mult mai costisitor.
  13. E un topic vechi dar poate intereseaza pe alti posesori cu eroarea P0340. In afara de pornire uneori la a doua cheie, singurul efect asupra functionarii motorului este un consum un pic marit, eventual o putere ceva mai mica la motor. Nu poate influenta relantiul. Cred ca atunci cand senzorul o ia razna ECM-ul intra intr-un mod de back-up in care doar avansul nu mai este controlat foarte exact (oricum motorul stie destul de exact pozitia arborelui cotit, dar momentul inchiderii supapelor va fi aproximat si nu cunoscut exact de ECM). Eu am mers cel putin un an cu acea eroare la bord (uneori mai disparea, senzorul probabil nu era mort definitiv). Am schimbat intr-un final senzorul cu unul aftermarket (nu stiu ce fabricatie era, ca mi l-a comandat omul de la service) care m-a tinut pana la prima iarna. De data asta s-a facut scrum, si mi-a ars si siguranta. Din economie, pe acea siguranta mai este alimentat si o parte din ECM, comanda MTIA si EGR. Efectul a fost ca abia am mai putut porni motorul ca sa pot ajunge la garaj. Noroc ca nu mi s-a intamplat la drum. Dupa diagnoza care am facut-o singur si care mi-a dat un pic de furca prin defecțiunile multiple induse (abia cand am gasit siguranta arsa mi-am dat seama ca e senzorul dus - facut scrum) am decis sa iau un senzor original din dezmembrari care merge bine si azi. Parerea mea e sa nu schimbati senzorul preventiv nici daca are treisprezece ani. Cel putin nu cu unul noname - puneti original GM Coreea, chiar daca ajunge de nou la vreo 300 lei.
  14. Multumesc Gabriel, si eu banuiam ca e ceva legat de alimentarea permanenta a ceasului (de la BAT+). Plus ca de multa vreme palpaia intensitatea cand aveam luminile de bord aprinse (in mod normal lucrul asta e interpretat ca funcționare pe timp de noapte si intensitatea scade) ceea-ce înseamnă ca si pe circuitul care primește tensiunea ILL+ are probleme similare. Doar sa se faca iar cald sa mai incerc odata sa-l scot din bord, are niste cleme al naibii de tari.
  15. La mine nu se reseteaza de tot, pare ca pur si simplu sta in loc sau ramane mult in urma. Posibil ceasurile de Aveo si Lacetti sa fie la fel, sau poate nu. Eu insa nu am reusit sa-l demontez pe al meu din bord (si chiar am tras ceva de el!) si atunci l-am lasat asa.
 

×
×
  • Create New...