Jump to content

perfidus

Membru
  • Content Count

    1385
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

6 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Lacetti HB-SX Elite 1.4 16V
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv

Recent Profile Visitors

3146 profile views
  1. Ma bucur ca am fost de ajutor! Intre timp am o alta problema similara, cu ceasul de la bord Isi pierde ora (de fapt, am impresia ca sta pe loc fara contact). N-am reusit inca sa-l scot afara din locasul lui din bord, deci l-am lasat asa.
  2. perfidus

    Tremura la relantii și nu trage

    Nu retin daca ai spus ca ai verificat injectoarele.
  3. perfidus

    Tremura la relantii și nu trage

    Nu am remarcat ca ai scris asta. De aici pana la diagnoza legata de supape mai trebuia doar masurata compresia. Totusi nu imi explic de ce nu aparea eroarea P0300 sau P0301 si te trimitea la amestec bogat. Ai luat deci un motor second cu probleme la supape...
  4. perfidus

    Tremura la relantii și nu trage

    Nu te-am intrebat, scanerul cu care citesti eroarea nu iti arata si variabilele Short/Long Term Fuel Trim? Daca nu e defecta sonda lambda/circuitul electric, variabila Long Term Fuel Trim trebuie sa fie negativa la relanti in primele minute de la pornirea motorului si sa creasca usor spre zero. Sau care este valoarea masurata a vacuumului in galerie? Daca nu ai pierderi de vacuum masuratoarea este undeva la 30KPa cu clapeta inchisa. Daca e mai sus ai o pierdere. Eroarea P0132 apare imediat dupa ce o stergi? Daca da, ar putea fi o problema electrica (in conector sau pe fire). P0132 HO2S (Sensor 1) High Voltage Conditions for Setting the DTC HO2S signal voltage is higher than 1.403 V. Test or inspect for the following conditions: HO2S harness connector for water intrusion. High fuel system pressure. Rich fuel injectors or fuel injectors that are leaking. Fuel saturation of the evaporative emission (EVAP) canister
  5. perfidus

    Tremura la relantii și nu trage

    Cred ca am incurcat eu codurile din viteza, la amestec sarac eroarea este P0131. Deci tu esti in situatia inversa, P0132 inseamna ca amestecul este prea bogat. Nu ai cumva si eroarea P0172? Eu am avut acest din urma cod pe ECM la motorul meu si problema era un furtun crapat care lega senzorul MAP de galeria de admisie. Se si simtea un miros ciudat de gaze nearse.
  6. perfidus

    Tremura la relantii și nu trage

    Ca punct de pornire: tensiune mare pe sonda de oxigen = amestec sarac sau ardere incompleta. Nu e simplu de depistat defectul. Banuiesc insa o problema la alimentarea cu benzina. Injectoarele sunt de pe motorul vechi? Pompa de benzina face presiune?
  7. Am adaugat la tutoriale Lacetti o descriere a pasilor necesari pentru desfacerea si repararea problemei cu lipiturile reci/ fisurate. Am vazut ca au fost multi cu problema asta pe Lacetti fara clima automata. Asa arata blocul demontat. Vedeti in tutorial care au fost problemele la mine, mai mult ca sigur si la ceilalti este la fel.
  8. perfidus

    Tutoriale Lacetti

    Demontare si reconditionare bloc de comenzi climatizare LACETTI HB (fara clima automata). Problema: comanda pentru dezaburire nu functioneaza decat uneori sau se opreste imediat. Led-ul de la recirculare lumineaza foarte slab la comanda recircularii. Se incepe ca in tutorialul de modificare sistem audio (cablu conector DIN - RCA) de mai sus, cu demontarea ornamentului central pentru CD player-ul din bord pe care este fixat blocul de comenzi. Inainte de asta va asigurati ca borna de plus de la baterie este scoasa si demontati compartimentul de acte din bord ca sa aveti mai usor acces la voletii de comanda de la climatizare, pe partea pasagerului. Dupa deconectarea butonului de avarie, a conectorilor de la comanda ventilatiei si A/C si declipsarea cablurilor de pe camele voletilor, ornamentul se poate extrage din bord cu blocul de comenzi cu tot. Se desfac suruburile de prindere ale blocului pe ornament si il separam complet de acesta. Se desfac cele doua surubele de blocare a cablurilor de comanda pe bloc si se desprind complet cele doua cabluri (au acelasi sistem de blocare cu clema elastica ca si in capatul dinspre voleti, numai ca acele cleme nu se rotesc pana nu scoateti suruburile) - retineti pozitia lor, cablurile nu sunt identice! Blocul se poate demonta declipsand rand pe rand clemele elastice de pe contur. Jumatatea cu placa electronica arata asa. Sunt 5 suruburi care tin placa de restul ansamblului. Trei sunt in jurul comezii de ventilatie. Cand suruburile sunt scoase si partile sunt separate, aveti grija la contactul rotativ de la ventilator, are un arc usor de scapat pe jos. Se observa cu usurinta care sunt problemele - lipituri fisurate in jurul terminalelor conectorului , dar si la alte componente si jumperi de pe placa. Cu un letcon de calitate cu varf ascutit si mult flux de lipit se refac toate lipiturile care sunt suspecte. La remontare, discul rotativ de cupru care face contactele de la ventilatie se aseaza cu grija peste arc, avand grija la pozitia canelurii de la buton ca corespunda cu pintenul de antrenare al discului. Prin rotirea usoara a butonului pintenul va intra in canelura. Se testeaza functionarea corecta a acestuia (angrenarea contactului rotativ). Restul se remonteaza in ordinea inversa a demontarii. Nu uitati sa prindeti toate clipsurile de la cabluri si cele doua surubele de blocare la capetele dinspre blocul de comenzi. Unelte: -surubelnita cruce -un obiect ascutit (cutitas sau o surubelnita fina) pentru desfacerea clemelor -letcon cu varf ascutit (preferabil termostatat) + fludor + flux. Durata operatiunii cca. 1 ora 30 minute.
  9. Cred ca ai vrut sa spui 96450960(TA). E acelasi lucru cu 96540656 (T4). Mergi la un magazin de piese si cauta codul traductorului dupa VIN-ul masinii. Verifica inainte si cablajul electric sa nu fie cu probleme. Am vazut pe net ca s-au mai raportat cazuri de probleme la pinionul din cutie, problema nu a dispărut după ce s-a schimbat senzorul, asta ar fi cam trist.
  10. Pare ca funcționează corect dacă ai ~1V la ralanti. Întrebarea e de ce se liniștește asa greu, de asta zic ca mai este o pierdere de vacuum pe undeva. Sa verifici si corpul actuatorului vacuumatic de la VGIS impreuna cu furtunele respective.
  11. perfidus

    Probleme revenire la relanti

    Ai probleme cu reglajul de aer la ralanti, care pe motorul tau este cu IAC (idle air control). Trebuie ori curatat ori inlocuit. La fel si corpul clapetei trebuie curatat periodic, mai ales daca mergi mult in oras. Cauza este depunerea de carbon provenit din gazele recirculate din evacuare in admisie - prin supapa EGR. Posibil si EGR-ul sa fie deja cu probleme dupa 11 ani. Fa o diagnoza daca ai martorul Check aprins, curata ce e de curatat si cauta pe forum procedura IDLE LEARN si execut-o urmarind intocmai pasii necesari.
  12. perfidus

    Senzor ax came aveo 1.2

    Eu am schimbat pur si simplu CMP si a fost ok fara alte proceduri. Problema e ca dupa cateva luni cel schimbat - tip aftermarket - s-a ars, si a facut destul de urat (pus in scurt, siguranta arsa ... tot tacamul). Si atunci am cautat unul second hand (original) si l-am inlocuit din nou. Au trecut aproape 2 ani de atunci si n-am mai avut alte probleme in afara de ceva furtune de vacuum.
  13. Eu zic sa incerci si cu un scaner, sa vezi cum stai cu vacuum-ul in galeria de admisie. La ralanti trebuie sa fie sub 30KPa. Eu banuiesc ca mai exista o pierdere de vacuum pe undeva. Racordul de la corpul de clapeta catre Senzorul de vacuum (MAP Senzor) l-au verificat mecanicii? La mine a fost primul care a cedat. Extras din manual: The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor measures the changes in the intake manifold pressure which result from engine load (intake manifold vacuum) and rpm changes. The MAP sensor converts these changes into a voltage output. The engine control module (ECM) sends a 5-volt reference voltage to the MAP sensor. As the intake manifold pressure changes, the output voltage of the MAP sensor also changes. A low voltage (high vacuum) output of 1 to 2 volts is present at idle. A high voltage (low vacuum) output of 4.0 to 4.8 volts is present at wide open throttle. The MAP sensor is also used under certain conditions to measure baro-metric pressure. This allows the ECM to make adjustments for altitude changes. The ECM uses the MAP sensor for fuel delivery and ignition timing changes. Se poate masura tensiunea la conector (terminalul 2 din mijloc) - este cam 4,8V cu motorul oprit si aprox. 1,5V la ralanti. O problema la senzorul de clapeta ar genera un cod de eroare in mod normal.
  14. Mi se pare ca am patit si eu ceva asemanator, dar cu mult timp in urma. Practic se desincronizeaza codul saritor de pe cheie cu codul din receptorul telecomenzii (se poate intampla cand scoti borna la baterie pentru mult timp). Dar nu mai stiu sigur cum am facut sa-si revina! Ceva de genul pus cheia in contact si apasat pe butoanele lock si unlock de cateva ori cred.
  15. Becul Check Engine e aprins? Daca da, verifica pe un scanner dacă ai eroarea P0722. Cam orice atelier are in ziua de azi un scanner EOBD2 care se potriveste la Aveo. P0722 inseamna senzorul VSS (de pe cutia de viteze) defect. Codul OEM este 96540656. Nu e foarte scump, schimba-l si vezi daca se rezolva. Daca lampa Check nu e aprinsa e posibil sa fie o problema din panoul de instrumente.
×