Jump to content

perfidus

Membru
  • Content Count

    1374
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

6 Followers

About perfidus

  • Rank
    Contele de Monte-Craiovita
  • Birthday 09/02/1968

Contact Methods

  • MSN
    c_radulian
  • Gender
    Male
  • Yahoo
    cristi_radulian

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Lacetti HB-SX Elite 1.4 16V
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    Definitiv
  1. perfidus

    Senzor ax came aveo 1.2

    Eu am schimbat pur si simplu CMP si a fost ok fara alte proceduri. Problema e ca dupa cateva luni cel schimbat - tip aftermarket - s-a ars, si a facut destul de urat (pus in scurt, siguranta arsa ... tot tacamul). Si atunci am cautat unul second hand (original) si l-am inlocuit din nou. Au trecut aproape 2 ani de atunci si n-am mai avut alte probleme in afara de ceva furtune de vacuum.
  2. Eu zic sa incerci si cu un scaner, sa vezi cum stai cu vacuum-ul in galeria de admisie. La ralanti trebuie sa fie sub 30KPa. Eu banuiesc ca mai exista o pierdere de vacuum pe undeva. Racordul de la corpul de clapeta catre Senzorul de vacuum (MAP Senzor) l-au verificat mecanicii? La mine a fost primul care a cedat. Extras din manual: The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor measures the changes in the intake manifold pressure which result from engine load (intake manifold vacuum) and rpm changes. The MAP sensor converts these changes into a voltage output. The engine control module (ECM) sends a 5-volt reference voltage to the MAP sensor. As the intake manifold pressure changes, the output voltage of the MAP sensor also changes. A low voltage (high vacuum) output of 1 to 2 volts is present at idle. A high voltage (low vacuum) output of 4.0 to 4.8 volts is present at wide open throttle. The MAP sensor is also used under certain conditions to measure baro-metric pressure. This allows the ECM to make adjustments for altitude changes. The ECM uses the MAP sensor for fuel delivery and ignition timing changes. Se poate masura tensiunea la conector (terminalul 2 din mijloc) - este cam 4,8V cu motorul oprit si aprox. 1,5V la ralanti. O problema la senzorul de clapeta ar genera un cod de eroare in mod normal.
  3. Mi se pare ca am patit si eu ceva asemanator, dar cu mult timp in urma. Practic se desincronizeaza codul saritor de pe cheie cu codul din receptorul telecomenzii (se poate intampla cand scoti borna la baterie pentru mult timp). Dar nu mai stiu sigur cum am facut sa-si revina! Ceva de genul pus cheia in contact si apasat pe butoanele lock si unlock de cateva ori cred.
  4. Becul Check Engine e aprins? Daca da, verifica pe un scanner dacă ai eroarea P0722. Cam orice atelier are in ziua de azi un scanner EOBD2 care se potriveste la Aveo. P0722 inseamna senzorul VSS (de pe cutia de viteze) defect. Codul OEM este 96540656. Nu e foarte scump, schimba-l si vezi daca se rezolva. Daca lampa Check nu e aprinsa e posibil sa fie o problema din panoul de instrumente.
  5. Daca ai eroarea P0300 inseamna missfire multiplu (posibil pe mai mult de un cilindru). Vad ca ai incercat deja cu Gunk. Daca poti reseta eroarea cu interfata ta, mai fa odata un tratament Gunk si s-ar putea sa rezolvi. E o problema cu aceasta eroare la Aveo, motorul intra intr-un cerc vicios dupa aprinderea MIL. Daca resetezi la timp si cureti supapele cu Gunk isi revine. Schimba si stilul de mers (nu schimba prea devreme treapta de viteza).
  6. Proba de consum 1400km cca 7.3%. Mai mult fara AC dar cu o urcare la munte in Padis si mers destul de mult pe judetene in Bihor. Nici mai mult nici mai putin ca alte dati. Ramane curoasa acea ezitare pe la 2000 rpm in sarcina scazuta. Ca o ușoară smucitura se simte si cand ECMul reia alimentarea din taiere gaz (frana de motor) - cand scade turatia sub 1200-1300. La putere nu sunt probleme, daca-i dai turatie cat trebuie. Înca nu am schimbat valva PCV.
  7. In sfarsit am gasit scurgerea de vacuum, era la furtunul de legatura valva PCV-corp clapeta. Nu m-am gandit mai inainte sa verific furtunul pentru ca parea foarte OK. Dar un lucru m-a pus pe ganduri, cand am verificat functionarea valvei am observat ca furtunul, in loc sa aiba colierul din fabrica spre supapa (carter) era dat cu banda (probabil cand mi-au schimbat la service mai demult garnitura de la capacul culbutorilor). Am dat banda jos pentru ca oricum se cam desprinsese si surpriza se vede in poza de mai jos. Dupa o rebandajare zdravana, la proba de drum se pare ca turatia acum coboara mult mai repede cand ridic acceleratia si nu mai smuceste decat foarte putin cand folosesc frana de motor sau cand merg incet cu a doua, constant, la 1800-2000 rpm si tin foarte usor apasata acceleratia. Cred ca putin asa facea si inainte. O sa fac la urmatorul drum lung si o proba de consum. Urmeaza sa dau comanda de o valva de aveo/lacetti/cruze - cod 96495288 (cca 25 lei) ca nu am schimbat-o pana acum si poate gasesc si furtunul (nu dau de codul acestuia).
  8. Ce ziceam eu ca fenomenul de pornire cu bâlbâieli la rece de acum zece ani a revenit? Si cum va ziceam ca s-a rezolvat acum zece ani? Tot ca si acum. Schimband benzina! Un plin cu Mol de 95, si pornirea la rece a revenit la normal. Deci ultimul Petrom 95 cu care alimentasem e jale. Ramane totusi frana de motor ciudata, cu palier prea lung de turatie cand ii tai gazul. Cateodata chiar se tureaza un pic daca debreiez repede la schimbare de viteze. Si ținutul din acceleratie a unei viteze constante in treapta a doua (pe la 2000 ture) e un pic cam tricky. Se lasa cu smucituri.
  9. perfidus

    ECT sensor

    Hello, The ECT sensor for Lacetti 1.4 engine is under the intake manifold. It's not very easy to reach with the engine on the vehicle, unfortunately. I guess it's easier to access with the throttle body taked out. (It's position no. 34 on the attached diagram.)
  10. Ieri am curatat clapeta de acceleratie si azi am dat iarasi un IDLE LEARN. Se pare ca nu au avut efect. Cu scanerul meu am observat totusi o anomalie la senzorul de vacuum (IMAP) in sensul ca la ralanti citirea senzolului fluctueaza destul de mult intre 35KPa si 50KPa (asta se traduce in sarcina calculata ce ajunge si pe la 40%) iar alta data stiu ca se stabiliza pe la 35-37KPa - echivalent cu o sarcina de cca 25-27%. Banuiesc o problema de pierdere de vacuum sau senzorul cu probleme. O sa ma axez pe verificari in zona asta. Unul din efectele colaterale ale fenomenului este o frana de motor cam slaba, o mentinere exagerat de lunga a palierului de turatie in cazul ridicarii piciorului de pe acceleratie dar si smucituri in anumite conditii de accelerare usoara (pe la 2000 ture).
  11. Am o interfata cu ELM327 dar parca softul (OBDWiz) nu imi arata si timpii de injectie. Trebuie scanerul de la GM?
  12. Nu are GPL pe ea. Dar e posibil la 120.000 sa trebuiasca si o curatare de injectoare.Corpul clapetei era curat la o inspecție vizuala dar o sa-l dau si cu carb cleaner. Si fisele de la bujii ar trebui sa le schimb, zic. Numai să mi fac timp. Masina a cam stat in ultimul timp, face cam cel mult 5000 pe an.
  13. Oare mai raspunde cineva pe aici? Dupa o problema acum cateva luni cu senzorul CPS (Camshaft Position Sensor) descrisa pe alt thread, am facut IDLE Learn ca sa nu am probleme cu pornirea si mersul in gol si observ ca mi se intampla iar acel fenomen de acum mai bine de zece ani: dimineata pe racoare motorul porneste normal la prima cheie, ia turatie o secunda pe la 1500 dupa care scade destul de brusc la 1100-1200 dar nu e stabilizat, mersul e pentru cateva secunde galopant. In 10 secunde maxim se stabilizeaza putin peste 1200 si daca o las coboara incet la 800 pe masura ce se incalzeste. Comparand cu ce scriam acum 12 ani e similar, nu pare o problema de bujii - nu e mers in trei pistoane ci o problema de amestec prea bogat. N-oi fi facut bine IDLE LEARN sau o fi iar de la benzina? Ultimele alimentari au fost Mol si Petrom, am renuntat cam de mult timp la Rompetrol. Motorul are 120.000Km si bujiile schimbate pe la 100k. Nu are pierdere de putere odata ce s-a incalzit, dar daca plec dimineata cu el rece de pe loc pare ca da in balbaiala.
  14. perfidus

    Lacetti - Piese Schimb

    Am uitat sa va spun, am luat Magnetti Marelli cu cca 85 lei/buc. Acum imi arunca haionul in nas daca nu sunt atent :D.
  15. Faptul ca arata 2000 cu motorul oprit inseamna ca e clar defect de la turometru sau mai bine zis s-a miscat acul pe ax. Nu are cum sa fie senzorul sau altceva din panoul de instrumente. Incearca sa dai jos panoul si geamul de protectie, scoate acul si aseaza-l in zero. La mine face altceva, de vreo doi ani. Nu mai are miscarea amortizata adica la oprire motor cade cu zgomot la zero, lovind opritorul de ac. Probabil de aia s- a deplasat acul la tine.
×