Jump to content
Sign in to follow this  
Kristian

Aer conditionat Tico

Recommended Posts

am sa incerc la daewoo sa cumpar butelia aceia... inca ceva: am schimbat ieri rezistenta r5 cu unul de 5,1 khm dar tot se opreste cateodata pe ac...mult mai rar,dar se opreste... sa -l schimb cu unul de 5,6 khm?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si ce e rau sa se opreasca? Daca incepe sa inghete iarasi nu e bine,ca nu mai circula aerul calumea

  • Like 1

Share this post


Link to post

hmm... sunt putin confuz... normal pe eco ar trebui sa fie fazele cu pornire-oprire, pe ac nu. am citit cu cateva pagini mai incolo ca inlocuiesc rezistenta r5 cu unul mai mare si nu o sa fie chestia suparatoare cu pornit,oprit...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai gandeste-te si tu umpic,daca radiatorul din interior se umple cu gheata,sau daca ala de afara frige mult prea tare sau daca presiunea pe instalatie e prea mare,nu e normal sa se opreasca? Sau preferi sa faca poc?

Share this post


Link to post

adevarat. insa cu cateva pagini mai inapoi era o placa electronica unde era indicat ce sa schimbi. si am inteles ca mai multi au reusit sa scape de fluctuatiile ac-ului fara sa se intimple nimic...

Share this post


Link to post

Am scapat de fluctuatiile suparatoare si dese ale AC-ului, dar,extrem de rar, ce-i drept, mai si opreste din motivele enuntate de Dr.L.Nu e "sanatos" sa mearga incontinuu, "pe direct", fara nici un fel de protectie.Tu pune rezistenta cea mai mare posibil(5,6) si vezi ce obtii.Ar trebui sa nu fie enervanta frecventa opririlor/pornirilor.De vreo doua-trei ori/zi ,daca te "dai" vreo ora-doua in oras,mai mult seara, pe racoare,va mai opri,totusi.Si este corect sa fie asa.

Bafta!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

incerc cu rezistenta de 5,6 khm... am pus de 5,1 khm dar se comporta la fel- adica opriri porniri dese.

 

 

 

opriri dese inseamna in intervale de 60 sec. ziua ,temperatura de 27c aproximativ. seara nu am incercat inca

Share this post


Link to post

Ei bine asta nu va mai "face", daca rezistenta aia buclucasa e suficient de "mare" (cred).La mine, mai opreste, totusi, mai ales dimineata , cand e totusi racoare, sau seara, tot pe racoare, dar rar de tot.La cateva zeci de minute, si asta complet aleatoriu.Au fost suficiente zile suficient de zapusitoare, anul asta, cand a mers "in plin" fara sa opreasca deloc,atat in miezul zilei cat si noaptea(ori dimineata).

Deci pe tot parcursul verii, pana acum, a oprit de maximum douazeci de ori.Ceea ce mi se pare OK si se intampla la toate masinile."Tacaneala" aceea continua si opririle/pornirile la cateva zeci de secunde sunt un "bug" ce trebuie eliminat.

Bafta!

Share this post


Link to post

De cateva cateva zile am observat o scadere a eficientei AC-ului, desi compresorul cupleaza, aerul nu mai este foarte rece ci doar racoros...Banuiam o pierdere de freon si urma o completare/schimbare a acestuia. Astazi, dupa un drum de vreo ora cu AC pornit am observat la o oprire fum din zona compresorului de AC, fum care a disparut dupa oprirea AC-ului... Poate duce pierderea freonului la griparea compresorului, pentru ca asta ar fi urmat daca-l mai lasam ceva timp in functiune?

Share this post


Link to post

Am inlocuit ieri freonul si i-am bagat in plus 100 grame de ulei in compresor, merge OK acum.

Share this post


Link to post

Salut ,

 

Am un Tico SL cred din 99(acela chel, nici macar luneta spate).

Am cumparat o instalatie de A/C . Am montat in interior vaporizatorul, am legat butonul de controller si mufa de la cutia cu sigurante.

Pana aici ok, ca sa avansez mai am cateva nelamuriri :

 

1.Unde vine montat exact compresorul (are cineva o poza? ), cred ca nu am si montantul, ca nu imi dau seama cum sa-l prind.

2.De unde reglez turatia la ralanti cand a/c e ON. Momentan apas pe butonul de A/C se aprinde ledul butonului, dar turatia ramane aceeasi.

3.La butelie este un senzor de presiune, am conectorul care se pune la butelie, dar in partea cealalta sunt doar 2 fire. Unde trebuie sa le leg? Langa stergatorul din stanga este o mufa, dar are mai multi pini. La care trebuie?

 

M-ar ajuta niste poze foarte mult.

Multumesc !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Wolfman! nu are cum sa se buleasca compresorul daca nu mai are freon! acolo e un senzor de presiune care nu mai permite pornirea compresorului daca nu mai e freon!

Share this post


Link to post

Am rezolvat si cu montarea aerului , partea electrica e putin mai complicata, dar cu un aparat de masura ii dai de cap .

@wolfman - senzorul ala il mai pun unii "mecanici" in scurt (adica ca si cum ar avea presiune si ar fi ok ) , eu asa am gasit senzorul la instalatia pe care am cumparat-o :( .

Share this post


Link to post

sall ticozauri!!! va rog mult ma lamuriti si pe mine cum trebuie sa procedez la timpul asta pentru a ma convinge cum si ce fel sa pozitionez parghiile acelea din bord sa vad daca functioneaza sau nu aerul? nui dau de cap deloc!!mentionez ca ticozaurul l am cumparat acum 1 sapt si asta e singura mare nedumerire !!! adica mai precis.,pasii pe care trebuie sai urmez in a vedea daca face servici aerul!!masina e dotata cu asa ceva!!!ajutati ma va rog mult!!! [-O<

Share this post


Link to post

Dai pe rece, apesi AC, ventilatorul pe treapta a2a si astepti sa vezi daca baga rece. Ar trebui sa se auda si compresorul cand cupleaza

Share this post


Link to post

mersi mult uncle sam ptr promptitudinea informatiei!! maine dimineata direct pe asta ma voi duce!!deci ar trebui sa se simta aer rece cat de cat nu>? inca ceva!- pozitia aeratoarelor conteaza,adica prin ce fante sa iasa aerul?{parbriz ,picioare? :drinkers:

{

Share this post


Link to post

nu conteaza oricum se simte cand baga rece calumea.

Vezi ca Ac e bun si pe ploaie sau cand se aburesc geamurile,dezumifica.deci poti fara grija sa-i dai drumu si cand baga caldura. :)

 

in rest pozitia aeratoarelor,sau cu aer de afara sau recirculat,nu au treaba.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

mersi mult ptr ajutor!!@ am procedat intocmai dar nu se prea simte aer rece sau poate asa mi se pare mie acum unde si vremea e mai rece si nu simt diferenta!! tin sa va mentionez ca restul instalatiei functioneaza bine(compresor,etc} a si inca ceva !!! Cum pot verifica freonul sau existenta acestuia in instalatie,pentru ca prin gemuletul acela de pe butelie nu se vad bule,nimic,sau eu stiu ce ar trebui sa se vada!!!multumesc domnilor!!!

Share this post


Link to post

salut!

am un tico din 2000 cu ac dar cand apas pe butonul AC nu se intampla nimic, (nu scade sau creste tutatia motorului, etc) se aprinde doar becul din interiorul butonului. stie cineva ceva sfaturi ce si cum sa verific? eu il am din nov 2011 si nu stiu de cand nu mai functioneaza.

PS. exsista filtru de particule? unde este?. si inca ceva: imi tot sarea sufa de la maneta de dirijare a aerului *era prea scurta sarma) si am indoit-o cu patentul am prins-o dar am micsorat cursa ei, in acest fel cand dau in stg la max nu se inchide circ de dirijare a aerulu pe la picioare. sa fie cauza faptul ca am scurtat cursa sau altceva?

multumesc.

Share this post


Link to post

Stie cineva cit freon intra la un Tico?In manualul electronic pe care il am eu este scris numai pentru R-12 (500g)

Am fost ieri sa fac o reumplere de freon (80 ron,avea si freon R-12 pt cine intereseaza) si cum nu avea in baza de date Tico s-a orientat dupa manualul de la Matiz (550g) Deocamdata imi merge foarte bine,temperatura cu treapta a 2-a ajunsese la 7 grade.Are ceva daca s-a bagat mai mult freon in instalatie?

@comyd cel mai bine te duci la un frigotehnist probabil ai nevoie de o reincarcare cu freon asta daca nu ai alta problema,in cazul meu mai aveam 125 grame de freon instalatie si tot pornea dar nu mai racea bine

Share this post


Link to post

In instalatia AC intra 500g freon (R12 sau R-134a) dar nu este nici o problema daca ai pus 550g si functioneaza corect , exista un senzor care opreste compresorul daca presiunea este prea mare sau prea mica ! Eu , anul trecut , am avut 565g si mergea perfect pana cand am imprumutat masina unui prieten care a tamponat-o exact in dreptul compresorului si s-a scurs tot freonul din instalatie!Acum am dat compresorul jos de pe masina (pierdea freon dupa accident) si l-am desfacut si surpriza in loc de 150g de ulei de AC (ucon 244 sau echivalent) aveam doar 15-20 g asa ca recomand si verificarea uleiului din compresor daca tot se umbla la el . Aceasta verificare se poate face si direct pe masina scotand conductele de freon de pe compresor . Eu daca tot l-am dat jos si am observat ca era putin lovit la o-ringul din mijloc si avea o ridicatura unde inchidea o-ringul l-am readus la cota normala prin pilire fina si am schimbat si toate o-ringurile (3 mai mari in compresor si 2 mai mici la conducte) acum sa vad daca functioneaza bine cand l-oi monta pe masina.

Share this post


Link to post

La mine nu se mai poate verifica acum uleiul din compresor,doar daca nu era incarcata instalatia cu freon.Frigotehnistul mi-a spus ca pe linga freon a bagat si niste ulei la compresor si ceva substanta de contrast pentru a face vizibile eventualele scurgeri pe viitor.Sper sa ma tina cel putin 2 ani

Share this post


Link to post

Daca a completat cu ulei si nu ai pierderi e ok , bafta atunci si multi kilometri fara probleme!

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

In legatura cu a/c -ul am si eu o problema.Astazi am inlocuit compresorul,dupa o plimbare prin oras am observat ca se ridica foarte mult temperatura apei ( aptoape pe rosu),dar a/c -ul este ok (vine destul de rece aerul).

Imi poaate explica cineva de ce se intampla asta?

Daca nu dau drumu la a/c motoru lucreaza in parametri normali(adica nu trece apa de jumatatea ceasului)

 

Multumesc,

Cu stima

Share this post


Link to post

Cred ca ai probleme la radiatorul AC si /sau radiatorul ,verifica daca este curat radiatorul , daca mai este buretele intre radiatoare si daca functioneaza permanent electroventilatorul; la mine ajunge acul maxim 3mm pana la jumate cu AC in oras bara la bara!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...